Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sanook: rondje Californië mei 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Sanook: rondje Californië mei 2019.

Bericht door sanook »

Ik zie mooie prijzen voor tickets naar San Francisco. Eind mei tot half juni 2019 zouden we dan een rondje Californie willen doen. Even snel dit schema in elkaar geknutseld:

1 bru-sfo
2 san francisco-napa-sacramento
3 sacramento-yosemite
4 yosemite
5 yosemite-kings canyon-sequioa-bakersfield
6 bakersfield-joshua tree
7 joshua tree-san diego
8 san diego
9 san diego-santa monica/LA
10 santa monica/LA
11 santa monica/LA
12 santa monica/LA-santa barbara-san simeon
13 san simeon-monterey-san francisco
14 san francisco
15 san francisco
16 san francisco
17 sfo-bru
18 bru

Terugreis heeft een lange stop (>4u) op LHR, een dag eerder of later is dit 2,5u korter, dus dat zou ook een optie zijn.

Death Valley en Las Vegas ontbreken zoals je ziet. Vegas zijn we al eens geweest en mijn vrouw houdt niet van woestijnen, ze ziet liever (veel) groen dus vandaar geen Death Valley (en Vegas want dat vindt ze niks meer dan een duivels oase in een woestijn :D)

Is dit een realistisch schema, zouden jullie iets aan willen passen/toevoegen/verwijderen ? Evt hoteltips ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sanook: rondje Californie

Bericht door Martin & Marianne »

Juni is een prachtige periode voor Yosemite en Sequoia; ik vind de tijd daar dan ook wel krap, zeker voor Sequoia heb je nu te weinig tijd. Als je in Yosemite valley zit is het bijna 7 uur rijden via Sequoia naar Bakersfield. De Kings Canyon scenic Byway moet je dan missen. En veel tijd voor Sequoia heb je ook niet.
Ik zou zelf een dag minder SF doen, en de stop in Sacramento vergeten.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia begin juni.

Marianne
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Thx, ik heb het iets aangepast. Sacramento er uit en op dag 2 meteen richting Yosemite. Na Yosemite niet meteen richting Bakersfield maar extra overnachting in Bishop en de dag erna niet naar Bakersfield maar naar Ridgecrest want dat ligt meer in de richting naar Joshua Tree. Voor het overzicht ook even de km's erachter gezet.

1 bru-sfo
2 san francisco-yosemite-270
3 yosemite
4 yosemite-mammoth lakes-bishop-125
5 bishop-kings canyon-sequioa-ridgecrest-250
6 ridgecrest-joshua tree-300
7 joshua tree-san diego-300
8 san diego
9 san diego-santa monica/LA-230
10 santa monica/LA
11 santa monica/LA
12 santa monica/LA-santa barbara-san simeon-375
13 san simeon-monterey-san francisco-350
14 san francisco
15 san francisco
16 san francisco
17 sfo-bru
18 bru
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit gaat niet lukken. Je kunt Sequoia alleen van de westkant binnenrijden; via de 180 of de 198. Ik gebruik voor de route door het park altijd de general sherman tree als stop in googlemaps.
Ik denk dat je moet kiezen tussen de Tioga Pass met de ca395, en Sequoia/Kings Canyon.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Behalve dat je niet in Sequoia kunt komen vanaf die kant zoals Marianne al aangeeft is je tijd voor dat park dan nog veel te kort. Seki is niet te doen in één dag. Ik zou een dag SF of LA eraf halen als je dat park echt mee wilt pakken OF dan vanuit Yosemite daar direct heenrijden.
Overnacht dan bv de eerste nacht in wilsonia/grant village en de 2e nacht in Three Rivers.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ok, daar gaan we even over nadenken. Allebei bedankt !
sanook
Amerika-expert

Re: Reis Sanook: rondje Californie mei 2019

Bericht door sanook »

Even over nagedacht...tickets vanaf Brussel niet genomen maar we zagen nu goede prijzen voor rechtstreekse vlucht met United vanaf Amsterdam voor 533 pp incl bagage, huurauto via avis.es ook meteen vastgelegd, midsize SUV 21 dagen voor 515 euro. Blij met deze prijzen !
En nu de route uitstippelen, eerste opzetje is ongeveer zoiets:

dag 1 ams-sfo
dag 2 sfo-midpines (yosemite)
dag 3 midpines (yosemite)
dag 4 midpines-oakhurst (yosemite)
dag 5 oakhurst-wilsonia (sequioa)
dag 6 wilsonia-three rivers (sequioa)
dag 7 three rivers-barstow
dag 8 barstow- joshua tree
dag 9 joshua tree-san diego
dag 10 san diego
dag 11 san diego
dag 12 san diego-los angeles
dag 13 los angeles
dag 14 los angeles
dag 15 los angeles
dag 16 los angeles-pismo beach
dag 17 pismo beach-monterey
dag 18 monterey-san francisco
dag 19 san francisco
dag 20 san francisco
dag 21 san francisco
dag 22 san francisco-ams

Eventueel zouden we een dag LA en SF in kunnen leveren om andere dingen in te passen. Dagje strand ergens lijkt ons ook wel leuk.
Is dit een beetje realistische planning ? Tips/adviezen van harte welkom. Mijn vrouw houdt niet van woestijnen, dus misschien Joshua Tree skippen ?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je zou een dag van LA en SF kunnen weghalen en daarvoor eventueel Lake Tahoe kunnen toevoegen voor de afwisseling. En daar een extra dag verblijven. Dus van SF eerst naar Lake Tahoe en vervolgens via de Tioga pas Yosemity binnenrijden.
Wij waren verleden jaar ongeveer om dezelfde tijd aan de kust. De stranden tussen LA en San Diego en ook in SD zelf vonden we erg mooi en ook de temperatuur was er een stuk aangenamer dan ten noorden van LA.
In Joshua Tree kan het erg warm zijn dus als je vrouw daar niet van houdt zou ik het weglaten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat wil je nou op de dag Three Rivers - Barstow gaan doen? Dat lijkt me echt een loze dag namelijk. Ik zou zeker tot vlakbij Joshua Tree rijden
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

IngridZw schreef:Je zou een dag van LA en SF kunnen weghalen en daarvoor eventueel Lake Tahoe kunnen toevoegen voor de afwisseling. En daar een extra dag verblijven. Dus van SF eerst naar Lake Tahoe en vervolgens via de Tioga pas Yosemity binnenrijden.
Wij waren verleden jaar ongeveer om dezelfde tijd aan de kust. De stranden tussen LA en San Diego en ook in SD zelf vonden we erg mooi en ook de temperatuur was er een stuk aangenamer dan ten noorden van LA.
In Joshua Tree kan het erg warm zijn dus als je vrouw daar niet van houdt zou ik het weglaten.
Het is niet de hitte waarom ze een woestijn niet leuk vindt (ze komt zelf uit een tropisch land dus is wel wat hitte gewend) maar ze houdt niet van die dorre boel, ze ziet liever groene dingen zeg maar.
Lake Tahoe zal ik meenemen in de overwegingen, voordeel is dan zoals je al zei dat je dan via de Tioga Pass Yosemite binnen komt, in de huidige planning zou de Tioga Pass er bij in kunnen schieten omdat we aan de westkant blijven.
PSVwally schreef:Wat wil je nou op de dag Three Rivers - Barstow gaan doen? Dat lijkt me echt een loze dag namelijk. Ik zou zeker tot vlakbij Joshua Tree rijden
Three Rivers-Barstow is inderdaad een loze dag maar ik vond het eigenlijk net te ver om door te rijden naar Joshua Tree.
Maar heel 'groen' is Joshua Tree toch ook niet, daarom zit ik nog te denken om dat te skippen zodat we meer tijd kunnen besteden aan de hele kust tussen San Diego en San Francisco,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sanook: rondje Californië mei 2019.

Probeer zeker de Tioga Pass me te nemen als die open is. Wanneer ben je er precies? Valt het Memorial Day weekend in jullie vakantie?
De overnachtingen bij Yosemite liggen niet heel gunstig voor het park. Wil je niet in het park of in El Portal overnachten? En waarom nog een nacht Oakhurst?
Voor Sequoia zou een extra nacht mooi zijn. Dan kun je ook de Kings Canyon Scenic Byway meenemen. Wij vonden een overnachting in Cedar Grove heel mooi.

Marianne
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Je zou ook een nacht kunnen plannen bij Big Bear Lake en dan naar Joshua Tree, San Diego of LA.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Martin & Marianne schreef:Probeer zeker de Tioga Pass me te nemen als die open is. Wanneer ben je er precies? Valt het Memorial Day weekend in jullie vakantie?
De overnachtingen bij Yosemite liggen niet heel gunstig voor het park. Wil je niet in het park of in El Portal overnachten? En waarom nog een nacht Oakhurst?
Voor Sequoia zou een extra nacht mooi zijn. Dan kun je ook de Kings Canyon Scenic Byway meenemen. Wij vonden een overnachting in Cedar Grove heel mooi.Marianne
Vertrek is 19 mei dus inderdaad incl Memorial weekend (25-27 mei), dat valt nu precies op de data dat wij nu Sequoia gepland hebben staan. Hoe eerder we dan boeken hoe beter lijkt me.
Overnachtingen in/bij Yosemite had ik deze genoteerd omdat ik dacht dat er in het park alleen maar campings waren, en dat is niet onze cup of tea zeg maar. El Portal heeft zo te zien ook normale (betaalbare) hotels dus dat is zeker een optie. Zou je dan 2 nachten doen of 3 (onze overnachting in Oakhurst was bedoeld om alvast een beetje richting Sequoia te zitten), voor Sequoia hebben we nu 2 overnachtingen staan (op advies van PSVwally in Wilsonia en Three Rivers met daartussen de General Sherman Tree).
pumi1000 schreef:Je zou ook een nacht kunnen plannen bij Big Bear Lake en dan naar Joshua Tree, San Diego of LA.
Dat zou nog een optie kunnen zijn maar dan wel ipv Lake Tahoe denk ik. Als we Joshua Tree skippen is het wel te doen om in 1 dag van Three Rivers naar San Diego te rijden.

Zo ziet het er nu uit:
19-5 ams-sfo
20-5 sfo-lake tahoe
21-5 lake tahoe
22-5 lake tahoe-yosemite
23-5 yosemite
24-5 yosemite
25-5 yosemite-sequoia
26-5 sequoia
27-5 sequoia-SD
28-5 SD
29-5 SD
30-5 SD-LA
31-5 LA
01-6 LA
02-6 LA-pismo beach/morro bay
03-6 pismo beach/morro bay-monterey
04-6 monterey-SF
05-6 SF
06-6 SF
07-6 SF
08-6 SF
09-6 sfo-ams
10-6 ams
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben in kings Canyon overnacht. In de john muir lodge. Echt de moeite!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Die hebben alleen nog houten tentjes met gedeelde badkamer voor onze data helaas.
We zouden nog de route om kunnen draaien en eerst langs de kust naar San Diego gaan en daarna weer terug via de parken, dan ontlopen we Memorial Day weekend in 1 van de parken.
edit: dan zouden we daar zijn van 28-30 mei en dan zijn er nog wel 'normale' kamers beschikbaar. even over nadenken dus, dan hebben we memorial day weekend in San Diego.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker de route omdraaien als je zo vroeg gaat. De Tioga Pass is vóór Memorial Day nog een groot risico; maar het streven is wel om de pas in dat weekend open te hebben. Met veel sneeuw is dat natuurlijk ook nog een probleem.
Je kunt in Yosemite prima overnachten, er zijn basic tenten en cabins, maar ook prima kamers zoals in de Yosemite Lodge en de Stoneman Room in Half Dome Village. Zie travelyosemite.com voor de mogelijkheden.

Er zijn vaak annuleringen dus regelmatig kijken of er iets vrij is loont.

Qua overnachtingen is Sequoia/Kings Canyon prima zo, maar een extra nacht is niet verkeerd. Wij zaten er in 2013 3 nachten, 1 nacht in Cedar Grove en twee nachten in Grant Grove.

Marianne
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Zo, weer een update, route is omgedraaid dus nu eerst langs de kust afzakken naar LA en San Diego, daarna via Sequoia, Yosemite en LAke Tahoe terug naar San Francisco. Data met nnb heb ik nog geen hotel, de rest is geboekt (en allemaal gratis te annuleren).
Overnachtingen in El Portal of Yosemite wordt iets lastiger, geen normale kamers (betaalbaar en met eigen badkamer) meer te krijgen en/of niet gratis te annuleren dus wil ik nu nog niet vastleggen. Misschien heeft iemand nog tips hieromtrent ?

dag 1 ams-sfo Holiday Inn Express & Suites Pacifica
dag 2 monterey nnb
dag 3 morro bay/pismo beach nnb
dag 4 Friendship Motor Inn Los Angeles
dag 5 Friendship Motor Inn Los Angeles
dag 6 Friendship Motor Inn Los Angeles
dag 7 Horton Grand Hotel San Diego
dag 8 Horton Grand Hotel San Diego
dag 9 Horton Grand Hotel San Diego
dag 10 Grant Grove sequoia
dag 11 Grant Grove sequoia
dag 12 Cedar Grove sequoia
dag 13 Big Trees Lodge Wawona Yosemite
dag 14 el portal/yosemite nnb
dag 15 el portal/yosemite nnb
dag 16 lake tahoe nnb
dag 17 lake tahoe nnb
dag 18 Lombard Motor Inn San Francisco
dag 19 Lombard Motor Inn San Francisco
dag 20 Lombard Motor Inn San Francisco
dag 21 Lombard Motor Inn San Francisco
dag 22 sfo-ams
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van San Diego naar Grant Grove is een flinke rit, zeker als je via de ingang bij Three Rivers het park binnen rijdt. Als je onderweg nog iets van Sequoia wilt zien is het wel erg krap.
Van Cedar Grove naar Yosemite is ook te doen zonder te tussenstop in Wawona, maar als je in de ochtend nog in Kings cAnyon iets wilt doen is het wel handig zo. Wij reden in 2013 van Yosemite Village naar Cedar Grove, zie hier ons verslag.

Voor Yosemite zou ik regelmatig checken of er iets vrij is. Je kunt ook eens kijken naar een huis in Yosemite West; daar zit je in het park, maar wel op privé terrein. Is wel prijzig, en vaak verplicht meerdere nachten.

Marianne
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Rond de 7 uur volgens Google Maps van SD naar Grant Grove. Inderdaad een flinke rit maar alternatief is om ergens onderweg te overnachten maar dat vind ik nog onzinniger want dan begin je de volgende dag weer met reizen. Dus beter wat laat aankomen in Grant Grove zodat we de volgende ochtend niet meer hoeven te reizen (en dan zitten we 2 nachten op 1 plek, dat vind ik ook wat relaxter). En dan niet via Three Rivers maar via Cat Haven aan komen rijden is iets korter.
Andere optie is om bv in Visalia te overnachten en dan volgende dag via General Sherman Tree naar Grant Grove te rijden en dan daar 2 nachten te blijven en de nacht in Cedar Grove te laten vervallen. (dus vanuit Grant Grove de trip naar Cedar Grove doen en weer terug diezelfde dag). Wat lijkt jou beter ?

Een betaalbare kamer met eigen badkamer vinden op dag 13 tot 15 is op dit moment lastig, bij Big Tree Lodge was op dag 13 nog wel een kamer met badkamer beschikbaar dus heb ik die er maar alvast ingezet, mocht ik wat anders vinden dan annuleer ik deze weer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

sanook schreef:Andere optie is om bv in Visalia te overnachten en dan volgende dag via General Sherman Tree naar Grant Grove te rijden en dan daar 2 nachten te blijven en de nacht in Cedar Grove te laten vervallen. (dus vanuit Grant Grove de trip naar Cedar Grove doen en weer terug diezelfde dag). Wat lijkt jou beter ?
Dit is wat ik bedoelde. Three Rivers ligt dan nog iets beter dan Visalia.
Wij vonden de overnachting in Cedar Grove erg leuk, maar je kunt ook prima vanuit Grant Grove daarheen. Dat deden we in 2006; zie hier voor dat verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer