Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Delta Airlines basic economy
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Delta Airlines basic economy
Hallo allemaal,
Ik ga over 3 weken voor een week naar New York, samen met mijn familie. We zijn in totaal met z'n zessen.
Tot onze grote schrik zijn we erachter gekomen dat je met Delta Airlines basic economy geen stoelen van te voren kunt reserveren en echt moet wachten tot inchecken!! Nog geprobeerd of we kunnen bijbetalen of kunnen upgraden, helaas kan dit niet.
We zijn dus met z'n zessen en hopen in ieder geval dat we per 2 bij elkaar kunnen zitten...
Ik vroeg me af, zijn er meer mensen die met Delta Airlines hebben gevlogen in deze klasse en weet iemand of er veel stoelen in deze klasse zijn of dat de kans echt heel groot is dat je alle losse stoelen op moet vullen?
Alvast bedankt!
Ik ga over 3 weken voor een week naar New York, samen met mijn familie. We zijn in totaal met z'n zessen.
Tot onze grote schrik zijn we erachter gekomen dat je met Delta Airlines basic economy geen stoelen van te voren kunt reserveren en echt moet wachten tot inchecken!! Nog geprobeerd of we kunnen bijbetalen of kunnen upgraden, helaas kan dit niet.
We zijn dus met z'n zessen en hopen in ieder geval dat we per 2 bij elkaar kunnen zitten...
Ik vroeg me af, zijn er meer mensen die met Delta Airlines hebben gevlogen in deze klasse en weet iemand of er veel stoelen in deze klasse zijn of dat de kans echt heel groot is dat je alle losse stoelen op moet vullen?
Alvast bedankt!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Delta Airlines basic economy
In het vliegtuig bestaat er geen afzonderlijke basic economy sectie. Er is Delta One (Business class), Economy comfort en economy (main cabin).
Je zit dus is het zelfde deel van het vliegtuig en op dezelfde stoelen als regular economy. Het grote verschil is dat houders van een regular economy tickets al direct na boeking hun stoelen kunnen vastleggen. Als basic economy kan je pas bij het -online- inchecken je stoelen selecteren en tref je dus feitelijk de 'left-overs'.
Zes stoelen bij elkaar zal niet meevallen, maar er zullen zeker nog wel groepjes van 2 of 3 te vinden zijn. Wel is het dan dus zaak zo snel mogelijk in te checken: dat kan doorgaans vanaf 24 uur voor vertrek. Extra nadeel is dat passagiers die vanaf een andere luchthaven via Schiphol naar New York vliegen je ook voor zijn: zij mogen 24 uur voor hun eerste vlucht het hele traject inchecken.
Dus zorg dat je alle benodigde informatie compleet hebt (boekingscode, namen, paspoortnummers, beboortedata, etc), esta's geregeld en zo vroeg mogelijk inchecken. Niet wachten tot op Schiphol.
Bedenk ook dat basic economy zonder ruimbagage is: ieder mag alleen handbagage meenemen.
Je zit dus is het zelfde deel van het vliegtuig en op dezelfde stoelen als regular economy. Het grote verschil is dat houders van een regular economy tickets al direct na boeking hun stoelen kunnen vastleggen. Als basic economy kan je pas bij het -online- inchecken je stoelen selecteren en tref je dus feitelijk de 'left-overs'.
Zes stoelen bij elkaar zal niet meevallen, maar er zullen zeker nog wel groepjes van 2 of 3 te vinden zijn. Wel is het dan dus zaak zo snel mogelijk in te checken: dat kan doorgaans vanaf 24 uur voor vertrek. Extra nadeel is dat passagiers die vanaf een andere luchthaven via Schiphol naar New York vliegen je ook voor zijn: zij mogen 24 uur voor hun eerste vlucht het hele traject inchecken.
Dus zorg dat je alle benodigde informatie compleet hebt (boekingscode, namen, paspoortnummers, beboortedata, etc), esta's geregeld en zo vroeg mogelijk inchecken. Niet wachten tot op Schiphol.
Bedenk ook dat basic economy zonder ruimbagage is: ieder mag alleen handbagage meenemen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie. Hoe bedoel je zonder ruimbagage? Wij begrepen dat we op de luchthaven alsnog voor koffers konden betalen?
Of bedoel je inderdaad dat dat vooraf niet kan?
Pff ja ik doe dit dus nooit meer, wij dachten basic economy is gewoon economy class. Niet dus. Levert alleen maar extra stress op.
6 stoelen bij elkaar hoeft ook niet, alleen als mensen op zo'n lange vlucht apart zitten is natuurlijk niet heel relaxt.. Hopelijk moet per 2 dan nog lukken!
Of bedoel je inderdaad dat dat vooraf niet kan?
Pff ja ik doe dit dus nooit meer, wij dachten basic economy is gewoon economy class. Niet dus. Levert alleen maar extra stress op.
6 stoelen bij elkaar hoeft ook niet, alleen als mensen op zo'n lange vlucht apart zitten is natuurlijk niet heel relaxt.. Hopelijk moet per 2 dan nog lukken!
Als het goed is kan je bagage online bijboeken.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat ik bedoelde is dat in jouw ticket geen ruimbagage inclusief is. Je kan bagage meenemen tegen bijbetaling.
Tijdens het (online) inchecken kan je aangeven hoeveel ruimbagage je wil meenemen. Vanuit je basic economy ticket mag je 0 koffers gratis meenemen, dus elke koffer (zowel heen als terug) kost extra. Ik meen €40 per koffer/segment.
Tijdens het (online) inchecken kan je aangeven hoeveel ruimbagage je wil meenemen. Vanuit je basic economy ticket mag je 0 koffers gratis meenemen, dus elke koffer (zowel heen als terug) kost extra. Ik meen €40 per koffer/segment.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Ja klopt, volgens mij zelfs 50 euro... enkele reis!!
Pff alsof je een koffer mee heen neemt en niet mee terug.
Achteraf gezien is het waarschijnlijk niet eens zoveel voordelig om basic economy te gaan!
Achteraf gezien is het waarschijnlijk niet eens zoveel voordelig om basic economy te gaan!
Andersom misschien wel. Dus heen geen koffer (omdat je die bijvoorbeeld deelt met reisgenoten) en terug wel een koffer (omdat je veel geshopt hebt). Zo kun je toch geld besparen, zeker als je met 6 bent en voor een trip NYC waarschijnlijk niet allemaal een eigen (grote) koffer nodig hebt dus kunt delen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat wij wel doen is een kleinere koffer met inhoud in een grote koffer stoppen, zoadt je terug een extra koffr hebt, dat zou in dit geval 5 tientje kunnen uitsparen op de heenreis. Lukt dat niet is basic economy vaak duurder dan normaal economy door de bagagekosten.
Ik weet niet of vooraf bagage bijboeken nog goedkoper is dan op het vliegveld, kan ook schelen.
Ik weet niet of vooraf bagage bijboeken nog goedkoper is dan op het vliegveld, kan ook schelen.
Ik weet de leeftijden binnen jullie familie niet, maar weet dat Delta het beleid heeft dat kinderen tot 16 jaar bij hun ouders worden geplaatst. Wij, met twee kids onder de 16, hebben afgelopen zomer Delta Basic Economy gevlogen en zaten alle keren bij elkaar.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
maar waarom boek je het dan? Ik weet niet of je via de site van delta hebt geboekt maar zo ja dan zie je duidelijk de nadelen op een rijtje ten opzichte van " main cabin "FemkeVonk1990 schreef:Ja klopt, volgens mij zelfs 50 euro... enkele reis!!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-ontdekker
We hebben het geboekt via expedia en het mooiste is dat daar stond dat koffers erbij in zaten. En achteraf bleek dat dus niet zo te zijn. Ook stond er in eerste instantie economy, dus we hebben niet gezien wat de basic economy precies inhoudt. Je kon hij expedia ook geen verschillende opties kiezen dus achteraf echt een vreselijk site waar ik nooit meer boek
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als Expedia de tickets verkocht inclusief bagage, dan zou ik zeker ook Expedia vragen het probleem voor jullie op te lossen zonder extra kosten. Of heb je dat al geprobeerd?
Dit lijkt me misleiding van expedia. Inderdaad maar vragen hoe dat zit!
En maar ten overvloede: het heeft echt nooit zin om tickets van Delta te kopen via een broker. Dat heeft geen enkel voordeel, wel een hoop nadelen.
Dat gezegd hebbende is Expedia heel erg expliciet in de weergave van restricties en staat er zeer duidelijk bij dat het om een basic economy fare gaat. Bij elke vlucht die je selecteert moet je dat opnieuw bevestigen en in het eindscherm krijg je ook nog de keuze om een ander tarief te kiezen:
Hier staat duidelijk "Fee aplies" bij Checked bag.
En hier kun je kiezen tussen de diverse fares, met duidelijke uitleg wat er wel en niet in zit. Inclusief een waarschuwing dat groepen mogelijk niet bij elkaar worden geplaatst bij basic economy.
Let op de expliciete tekst onder het totaal:
Edit: ik zie dat je een weekje naar NYC gaat. Dat lukt toch zeker wel met alleen carry-on? Of hooguit een koffer met z'n zessen delen voor grote vloeistoffen, een extra paar schoenen en dat soort dingen. Vergis je niet wat je allemaal in een carry-on sized trolley kwijt kan. Zelfs als ik vier weken weg ga zitten vrijwel al mijn kleren in mijn carry-on. In de checked luggage zitten dan dingen als hiking gear, koeltas, extra schoenen, grote vloeistoffen, etc. Maar hiking gear heb je niet nodig voor een weekje stad
Dat gezegd hebbende is Expedia heel erg expliciet in de weergave van restricties en staat er zeer duidelijk bij dat het om een basic economy fare gaat. Bij elke vlucht die je selecteert moet je dat opnieuw bevestigen en in het eindscherm krijg je ook nog de keuze om een ander tarief te kiezen:
Hier staat duidelijk "Fee aplies" bij Checked bag.
En hier kun je kiezen tussen de diverse fares, met duidelijke uitleg wat er wel en niet in zit. Inclusief een waarschuwing dat groepen mogelijk niet bij elkaar worden geplaatst bij basic economy.
Let op de expliciete tekst onder het totaal:
Of, op expedia.nl:mportant Flight Information
See more
Tickets are non-refundable 24 hours after booking and non transferable. Name changes are not allowed.
Fare Rules and Restrictions:
Airline assigns your seats (groups and families may not sit together)
Bring a carry-on bag
Pay to check your bags
Cancellations are permitted within 24 hours of booking. After 24 hours, tickets are non-refundable.
Changes are not permitted
Bring a personal item
Not eligible for upgrades
Board in last group
Hoeveel duidelijker wil je het hebben?Belangrijke vluchtgegevens
Meer bekijken
Let erop dat de airline waarmee je reist de volgende beperkingen heeft met betrekking tot je vlucht.
Tickets kunnen niet terugbetaald en niet overgedragen worden. Naamswijzigingen zijn niet toegestaan.
Tariefregels en -beperkingen:
Airline wijst de stoelen toe (groepen en families zitten mogelijk apart)
Een stuk handbagage is toegestaan
Ruimbagage tegen betaling
Annuleringen niet toegestaan
Wijzigingen zijn niet toegestaan
Een persoonlijk item is toegestaan
Geen upgrademogelijkheid
Boarding in laatste groep
Edit: ik zie dat je een weekje naar NYC gaat. Dat lukt toch zeker wel met alleen carry-on? Of hooguit een koffer met z'n zessen delen voor grote vloeistoffen, een extra paar schoenen en dat soort dingen. Vergis je niet wat je allemaal in een carry-on sized trolley kwijt kan. Zelfs als ik vier weken weg ga zitten vrijwel al mijn kleren in mijn carry-on. In de checked luggage zitten dan dingen als hiking gear, koeltas, extra schoenen, grote vloeistoffen, etc. Maar hiking gear heb je niet nodig voor een weekje stad

Zelf ook vorige week bij Expedia geboekt (incl. bagage) en het staat er wel degelijk bij. Je moet echter wel goed lezen en er soms een menu'tje voor openklappen of doorklikken naar een link, dat is dan weer niet zo handig maar dat is bij wel meer sites.
Wij vliegen in september dit jaar met Delta Airlines , Class Economy van uit Brussel naar Galgary en wij hebben niet hoeven te betalen voor onze ruimbagage tot 23 kg . Voor een 2de ruimbagage met er wel € 80 betaald worden . Onze plaatsen zijn ook al vastgelegd ( gratis ) behalve deze van John F Kennedy luchthaven in New York naar Calgary , deze moeten wij ook proberen vast te leggen 24 uur voor vertrek .
Je kunt ook geluk hebben. Onze twee kinderen vlogen vorige week met Delta (binnenlande vlucht). Ook basic economy, en apart geboekt. Bij de gate bleek dat de eerste klas niet vol was, en ze kregen allebei een upgrade. Waarschijnlijk omdat ze supervroeg hadden ingechecked.
Dat is een regulier 'economy' ticket, daar zitten die zaken er inderdaad (altijd) bij. Het ging hier om basic/light economy, dan zitten die zaken er niet bij.Theodore schreef:Wij vliegen in september dit jaar met Delta Airlines , Class Economy van uit Brussel naar Galgary en wij hebben niet hoeven te betalen voor onze ruimbagage tot 23 kg . Voor een 2de ruimbagage met er wel € 80 betaald worden . Onze plaatsen zijn ook al vastgelegd ( gratis ). .
zover in weet betaal je op Schiphol zelf nog meer voor je koffers, dus bagage bijboeken zou ik zekere van te voren online doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Dat is niet juist. Je betaalt voor extra bagage altijd het standaard bedrag van 80 euro (eu naar us) of 100 dollar (us naar eu). Op een basic economy/light ticket betaal je voor het eerste stuk bagage een gereduceerd tarief van 40 euro of 50 dollar. Op een KLM ticket en vlucht vanuit AMS kun je wel korting krijgen op extra bagage als je dat vooraf online vastlegt. Ik dacht 10%. Maar dat gaat dus alleen op voor extra bagage (vanaf het tweede stuk).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5765 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 7 Reacties