Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)
echt hele mooie prijzen via Avis, maar klopt het dat er wel kosten aan verbonden zijn bij het annuleren van de boeking?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je bij AVIS kiest voor pay now dan gelden er inderdaad annuleringskosten van 50 euro. Je moet dus redelijk zeker zijn van je keuze, anders kun je beter pay later kiezen. Ik heb afgelopen weekend gekozen voor pay now omdat ik het idee had dat het toch niet veel goedkoper zou kunnen worden en pay later was zo'n 120 euro duurder als ik het goed herinner. Als je op de dag van de boeking zelf annuleert dan is het gratis overigens.
PS: beetje shoppen tussen de diverse AVIS sites wil nog wel eens leuke prijzen opleveren. Op de .nl site kwam ik voor mij uit op 606, op .be was het 555 en uiteindelijk op .es site geboekt voor 515 euro, 21 dagen midsize SUV mei/juni op SFO.
PS: beetje shoppen tussen de diverse AVIS sites wil nog wel eens leuke prijzen opleveren. Op de .nl site kwam ik voor mij uit op 606, op .be was het 555 en uiteindelijk op .es site geboekt voor 515 euro, 21 dagen midsize SUV mei/juni op SFO.
- sanook
- Amerika-expert
Lijkt allemaal ok, je hebt bij de boeking aan kunnen geven dat je uit NL/EU komt ?cvr schreef:Na vrij lang zoeken naar redelijke prijzen voor onze autohuur in de meivakantie vanaf SFO kwam ik op de site van de US broker Happy Tours.
Hier staan voor ons interessante prijzen, ik vraag me alleen af of er alle benodigde verzekeringen bij zitten. Dit is allemaal inclusief:
Full Coverage of Rental Vehicle, With No Deductible: Accident & Theft (CDW/LDW)
Third Party Liability Insurance $1Million , With No Deductible- (EP/LIS/ALI)
Vehicle Assistance Service (mechanical defect)
One Additional Driver
All Local Taxes and Fees
Unlimited Mileage
First Tank of Fuel - Free
No Cancellation Fee
Mis ik hier iets (en dan met name op het gebied van verzekeringen)?
Alvast bedankt!
Ik zie overigens dat ze voor mijn data (eind mei/begin juni) absoluut niet goedkoop zijn (833 euro voor midsize SUV via Alamo, via AVIS.es kom ik op 515 euro. Ik heb op https://www.happytoursusa.com gekeken.)
Klopt, dat is de goede site. Ik heb inderdaad aangegeven dat ik uit NL kom en zie dat ook op de bevestiging staan.
Raar dat het bij jou duurder is, ik betaal nu $724 voor een Suburban terwijl dezelfde auto bij Avis.es 1305 Euro kost (20/4-3/5).
Bedankt voor het meekijken!
Raar dat het bij jou duurder is, ik betaal nu $724 voor een Suburban terwijl dezelfde auto bij Avis.es 1305 Euro kost (20/4-3/5).
Bedankt voor het meekijken!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Deze zomer maken mijn vriend en ik een rondreis door het oosten van de VS. Hiervoor hebben we een huurwagen nodig voor 10 dagen die we ophalen in Chicago en afleveren in New York.
We hebben hiervoor prijs gevraagd bij een reisbureau. Zij hebben ons een prijs gegeven van +/- €800 + een one way fee van 300 dollar. De wagen zou gehuurd worden via Avis.
We hebben nog niets geboekt en hebben ook zelf eens de simulatie gemaakt voor dezelfde wagen op de site van Avis (.be, niet .com). Op de site van Avis is de wagen wel een stuk goedkoper omdat de one way fee hier inbegrepen is in de prijs. We hebben dit voorgelegd aan het reisbureau en daar zeiden ze ons dat dit niet mogelijk is: "Wij hebben nog nooit geweten dat de one way fee in de prijs inbegrepen zit. Die komt er altijd bovenop en moet ter plaatse worden betaald".
We willen zeker niet teveel betalen voor de huurwagen maar we willen ook zeker zijn dat het klopt dat de one way fee bij Avis reeds inbegrepen zit in de prijs op hun website en dat we ter plaatse niet voor verrassingen komen te staan. Kan iemand van jullie dit bevestigen dat dit zo is aub?
We hebben hiervoor prijs gevraagd bij een reisbureau. Zij hebben ons een prijs gegeven van +/- €800 + een one way fee van 300 dollar. De wagen zou gehuurd worden via Avis.
We hebben nog niets geboekt en hebben ook zelf eens de simulatie gemaakt voor dezelfde wagen op de site van Avis (.be, niet .com). Op de site van Avis is de wagen wel een stuk goedkoper omdat de one way fee hier inbegrepen is in de prijs. We hebben dit voorgelegd aan het reisbureau en daar zeiden ze ons dat dit niet mogelijk is: "Wij hebben nog nooit geweten dat de one way fee in de prijs inbegrepen zit. Die komt er altijd bovenop en moet ter plaatse worden betaald".
We willen zeker niet teveel betalen voor de huurwagen maar we willen ook zeker zijn dat het klopt dat de one way fee bij Avis reeds inbegrepen zit in de prijs op hun website en dat we ter plaatse niet voor verrassingen komen te staan. Kan iemand van jullie dit bevestigen dat dit zo is aub?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kan hierbij bevestigen dat de autohuurprijzen op Avis.be inclusief eventuele one-way-fee zijn. Althans, in ieder geval voor autohuur in de Verenigde Staten. Voor andere landen durf ik het niet te zeggen. Als je op de 'Resultaten'-pagina op 'Details' klikt bij een automodel, zie je op de volgende pagina als het goed is de tekst "Uw huurprijs is inclusief een eenrichtingshuurtoeslag van €387,50."
Denk je er ook aan een AWD-kortingsnummer in te vullen voor extra korting? Bijvoorbeeld code H811101. (zie https://www.avis.be/aanbiedingen-autove ... n-shopping)
Denk je er ook aan een AWD-kortingsnummer in te vullen voor extra korting? Bijvoorbeeld code H811101. (zie https://www.avis.be/aanbiedingen-autove ... n-shopping)
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt!Galapogos schreef:Ik kan hierbij bevestigen dat de autohuurprijzen op Avis.be inclusief eventuele one-way-fee zijn. Althans, in ieder geval voor autohuur in de Verenigde Staten. Voor andere landen durf ik het niet te zeggen. Als je op de 'Resultaten'-pagina op 'Details' klikt bij een automodel, zie je op de volgende pagina als het goed is de tekst "Uw huurprijs is inclusief een eenrichtingshuurtoeslag van €387,50."

- Almere vak V
- Amerika-expert
Leer je les!! Er is een heleboel meer wat ze bij reisbureaus niet weten. Check voor de voorzichtigheid ook even je tickets en je hotel. Daar zullen ze ook wel een aantal dingen niet weten...char_lemahieu schreef: We hebben dit voorgelegd aan het reisbureau en daar zeiden ze ons dat dit niet mogelijk is: "Wij hebben nog nooit geweten dat de one way fee in de prijs inbegrepen zit.
-
- Amerika-ontdekker
Daar heb je zeker gelijk in !! Vliegtickets hebben we niet goedkoper gevonden dan bij het reisbureau. Hotels boeken bij hen hebben we nooit overwogen. We zoeken dat ook liever zelf uitAlmere vak V schreef:Leer je les!! Er is een heleboel meer wat ze bij reisbureaus niet weten. Check voor de voorzichtigheid ook even je tickets en je hotel. Daar zullen ze ook wel een aantal dingen niet weten...char_lemahieu schreef: We hebben dit voorgelegd aan het reisbureau en daar zeiden ze ons dat dit niet mogelijk is: "Wij hebben nog nooit geweten dat de one way fee in de prijs inbegrepen zit.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ook net via Avis.be een auto gehuurd (Pay Now) voor juni 2019 in Vancouver. Met gebruik van kortingscode H811101 wel 148 Euro voordeliger uitgekomen dan via de Nederlandse site van Avis. (19 dagen Chrysler 200 (or simular) voor 507 Euro)
Nu kijken of ik deze aan mijn Avis Preferred account kan koppelen.
Nu kijken of ik deze aan mijn Avis Preferred account kan koppelen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ben ook aan het kijken naar de Avis actie ( tot 31 dec zag ik toch?) Maar ik zie als enige verzekering LDW. Is dit wel genoeg? Er staat ook wettelijke aansprakelijkheid van 1.000.000 maar ik dacht dat er normaal altijd ene heel rijtje met afkortingen stond ( gewoon even voor de zekerheid...)
- De Neur
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Bedankt voor het delen van de Avis.be code
. Was al een tijdje aan het zoeken maar dit scheelde toch nog iets. Wij hebben nu een auto midzise SUV Ford Escape of gelijkwaardig gereserveerd voor € 382,60 voor 15 dagen.
Groet,
Karin

Groet,
Karin
Vakantie ......................liever vandaag nog!!!!!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Iemand ervaring of bekend met de Travel Tablet Adventurer die je bij Avis als extra kunt huren ?
Travel Tablet Adventurer
Bied uw passagiers totale connectiviteit tijdens uw huur met onbeperkte wifi, GPS-navigatiesysteem, wereldwijd berichten sturen en bellen. Travel Tablet Adventurer biedt ook kortingen en een vertaaltool.
Travel Tablet Adventurer
Bied uw passagiers totale connectiviteit tijdens uw huur met onbeperkte wifi, GPS-navigatiesysteem, wereldwijd berichten sturen en bellen. Travel Tablet Adventurer biedt ook kortingen en een vertaaltool.
Ik heb via avia.es met de kortingscode een Chevrolet Traverse (or similar, groep S, luxe SUV/crossover met 7/8 zitplaatsen) gehuurd, ophalen in San Francisco, afleveren in Denver, 18 dagen, eind juli / begin augustus. Was verreweg de beste optie, 1145 euro, betalen bij ophalen.
Dat alles mogelijk gemaakt door de vele tips hier, dank daarvoor!
Bart
Dat alles mogelijk gemaakt door de vele tips hier, dank daarvoor!
Bart
Wij landen om 11:55u op LAX, en vliegen (na een aantal weken) om 19:00u weer terug. Auto gehuurd bij Avis. Ik heb nu 14:00u ophalen en 14:00u terugbrengen ingegeven, omdat het anders een dag extra zou zijn voor die paar uur.
Stel nu dat we eerder dan 14:00u daar zijn, is dat dan een probleem? En verrekenen ze die huurperiodes echt per 24 uur of zal er niemand moeilijk doen als we de auto zo tegen 16:00u inleveren?
Stel nu dat we eerder dan 14:00u daar zijn, is dat dan een probleem? En verrekenen ze die huurperiodes echt per 24 uur of zal er niemand moeilijk doen als we de auto zo tegen 16:00u inleveren?
- sanook
- Amerika-expert
Je tijd gaat lopen op het moment dat je de garage uit rijdt. Dus als je om 13:00 je auto ophaalt moet je voor 13:29 je auto terugbrengen (je hebt normaal gesproken max 29 minuten speling) anders krijg je een dag extra aan je broek tegen het reguliere dagtarief (wat veel hoger zal zijn dan wat jij nu per dag betaalt). Heb je overigens wel gekeken wat die extra dag je zou kosten bij het boeken ? Was dat zoveel dat je het niet wilde doen ?
sanook schreef:Heb je overigens wel gekeken wat die extra dag je zou kosten bij het boeken ? Was dat zoveel dat je het niet wilde doen ?
Ik heb gekeken op de website van Avis ja, het is 25 euro dus eigenlijk niet echt veel nee. Wat zou jij aanraden? Ik vind het lastig in te schatten hoe laat we de auto daadwerkelijk ophalen. Zouden we ook nog ter plekke bij het afhalen (als we dus inderdaad lekker vroeg zijn en geen vertraging hebben) een dag extra kunnen nemen tegen normaal tarief?
- sanook
- Amerika-expert
Ter plekke iets regelen is meestal de duurste oplossing. Ikzelf zou gewoon die extra dag bij de boeking meenemen dan hoef je nergens over na te denken en niet onnodig te wachten en/of haasten.
Ik weet niet hoe het op LAX gaat maar op andere vliegvelden is mijn ervaring dat je (ruim) binnen 1 uur na aankomst al bij de autoverhuur kunt zijn.
En als je 19u vertrekt zou je om 17u de auto in kunnen leveren, dus heb je 5 uur gebruik gemaakt van die dag. Of je bespaart 25 euro en je gaat 5u zitten wachten....
Ik weet niet hoe het op LAX gaat maar op andere vliegvelden is mijn ervaring dat je (ruim) binnen 1 uur na aankomst al bij de autoverhuur kunt zijn.
En als je 19u vertrekt zou je om 17u de auto in kunnen leveren, dus heb je 5 uur gebruik gemaakt van die dag. Of je bespaart 25 euro en je gaat 5u zitten wachten....
- Almere vak V
- Amerika-expert
Voor 25 euro?? Ga je toch niet lopen stressen de laatste dag van je vakantie...Pleank schreef:sanook schreef:Heb je overigens wel gekeken wat die extra dag je zou kosten bij het boeken ? Was dat zoveel dat je het niet wilde doen ?
Ik heb gekeken op de website van Avis ja, het is 25 euro dus eigenlijk niet echt veel nee. Wat zou jij aanraden? Ik vind het lastig in te schatten hoe laat we de auto daadwerkelijk ophalen. Zouden we ook nog ter plekke bij het afhalen (als we dus inderdaad lekker vroeg zijn en geen vertraging hebben) een dag extra kunnen nemen tegen normaal tarief?
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik schrok er ook van Reny, maaar kan me herinneren dat het 10 jaar geleden ook al veel duurder was in Canada dan in de USA>Reny schreef:Ik schrik wel van de prijzen van autohuur in Canada(Calgary aug/sep. 2019).
Moet maar eens goed gaan zoeken op de diverse sites.
(we hebben de vlucht pas geboekt dus kijk vandaag pas voor het eerst naar de autoprijzen)
Ik heb nu geboekt bij drive-canada.de Daar vond ik de goedkoopste prijzen, verder was het overal nog veel duurder.
Ik heb een Premium pakket geboekt, daarbij krijg je het eigen risico terug betaald bij schade. Ook zijn meerdere bestuurders inbegrepen en een volle tank inbegrepen. Wij betalen voor een Standaard SUV € 991 voor 3 weken (vanaf Vancouver)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20589 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties