Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ray_S: rondreis Zuidwest VS voorjaar 2019.
Reis Ray_S: rondreis Zuidwest VS voorjaar 2019.
Beste forumleden,
In het voorjaar 2019 gaan we een rondreis maken door het zuidwesten van de Verenigde Staten. Op deze site en het forum heb ik al veel gelezen inzake rondreizen in de betreffende regio. Hieronder geef ik een weergave van onze reis. Tips, suggesties, op- en aanmerkingen zijn van harte welkom!
Dag 1: Vlucht naar San Francisco. Aankomst in de middag.
Dag 2: San Francisco.
Dag 3: Na ophalen auto in San Francisco rijden we richting Yosemite NP.
Dag 4: Van Oakhurst via Sequoia NP naar Ridgecrest.
Dag 5: Van Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas.
Dag 6: Van Las Vegas via Zion NP naar Bryce Canyon NP.
Dag 7: Van Bryce Canyon NP via Dixie National Forrest naar Kenab.
Dag 8: Van Kenab via Page naar Tusayan.
Dag 9: Van Tusayan via Grand Canyon NP naar Laughlin.
Dag 10: Van Laughlin via Joshua Tree NP naar Los Angeles.
Dag 11: Los Angeles. In avond vertrek naar NL.
Dag 12: Aankomst in NL.
Ik hoor graag van jullie welke plekken/dingen we absoluut niet mogen vergeten!
In het voorjaar 2019 gaan we een rondreis maken door het zuidwesten van de Verenigde Staten. Op deze site en het forum heb ik al veel gelezen inzake rondreizen in de betreffende regio. Hieronder geef ik een weergave van onze reis. Tips, suggesties, op- en aanmerkingen zijn van harte welkom!
Dag 3: Na ophalen auto in San Francisco rijden we richting Yosemite NP.
Dag 5: Van Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas.
Dag 6: Van Las Vegas via Zion NP naar Bryce Canyon NP.
Dag 7: Van Bryce Canyon NP via Dixie National Forrest naar Kenab.
Dag 8: Van Kenab via Page naar Tusayan.
Dag 9: Van Tusayan via Grand Canyon NP naar Laughlin.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Ray_S: rondreis Zuidwest VS voorjaar 2019.
U maakt een grapje ?
Ik denk dat we eerder moeten zeggen waar je nu al geen tijd voor hebt.
Dag 3: Als je op dag 3 pas de wagen gaat ophalen en dan naar Yosemite rijdt met een overnachting in Oakurst, dan heb je amper tijd om ook iets van Yosemite te zien.
Dag 4: Dit is 7 uur enkel rijden. Wanneer ga je dan iets zien ?
Dag 5: Dit geeft je amper tijd om Death Valley te bezoeken. De stop in Las Vegas is op zich ook net lang genoeg om te zeggen "ik ben er geweest".
Dag 6: op die wijze kan je amper iets van Zion zien.
Dag 8: Van Page naar Tusayan rijd je via GC NP, niet de dag erna
Dag 10: Van Laughlin via Joshua Tree naar LA geeft je amper tijd om iets te zien.
Dit is geen reis, dit is een race. Wat je in 12 dagen probeert te doen daar heb je er eigenlijk een 18 à 20 voor nodig.
Ik denk dat we eerder moeten zeggen waar je nu al geen tijd voor hebt.
Dag 3: Als je op dag 3 pas de wagen gaat ophalen en dan naar Yosemite rijdt met een overnachting in Oakurst, dan heb je amper tijd om ook iets van Yosemite te zien.
Dag 4: Dit is 7 uur enkel rijden. Wanneer ga je dan iets zien ?
Dag 5: Dit geeft je amper tijd om Death Valley te bezoeken. De stop in Las Vegas is op zich ook net lang genoeg om te zeggen "ik ben er geweest".
Dag 6: op die wijze kan je amper iets van Zion zien.
Dag 8: Van Page naar Tusayan rijd je via GC NP, niet de dag erna
Dag 10: Van Laughlin via Joshua Tree naar LA geeft je amper tijd om iets te zien.
Dit is geen reis, dit is een race. Wat je in 12 dagen probeert te doen daar heb je er eigenlijk een 18 à 20 voor nodig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hoi,
Marc heeft zeker gelijk, deze route is veel te gehaast. Nu hou ik zelf van "hoog tempo" routes maar deze is er echt wel een beetje over.
Allicht een reisbureau voorstel?
Hopelijk zijn de hotels nog niet geboekt?
Met de tijd die je hebt zou een andere one way (bvb LA -> Las Vegas) een goed idee zijn, misschien liggen de vliegtickets nog niet vast? Een route LA - SF met dan focus op het gedeelte ten oosten van Las Vegas is een beetje onzin natuurlijk.
Indien de tickets al vast liggen zou je kunnen overwegen het gedeeltje oostelijk van las vegas er uit te laten en meer tijd nemen voor Death Valley, Yosemite, Sequoia en Joshua Tree. Dat is zeker voldoende voor slechts een dikke 10 dagen. En erg mooie parken!
Death Valley in het voorjaar is echt schitterend, zeker een overnachting daar in plannen.
Ik ben beginnen puzzelen aan een route maar eigenlijk is er met de gegeven tijd en het feit dat je er drie steden in hebt, weinig beginnen aan om ook nog parken toe te voegen. Ik denk dat je best kiest tussen Yosemite of Sequoia OF Grand Canyon er uit laat.
bvb...
Dag 3: SF - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequoia (ik vermoed dat 1 overnachting hier al te weinig is, m
Dag 6: Sequoia - Death Valley (bvb Stovepipe wells als hotel, dat is heel centraal)
Dag 7: Death Valley (tot in de late namiddag in Death Valley blijven) - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas.
Dag 9: Las Vegas- via Mojave National Preserve - Joshua Tree
Dag 10: Joshua Tree (ook erg mooi in het voorjaar) - LA
Dit is zeker een erg mooie reis met veel hoogtepunten!
Als je je route niet meer kan veranderen, dan zullen er weinig nuttige tips zijn behalve: stoppen bij uitzichtpunten onderweg en 's morgens op tijd vertrekken.
Marc heeft zeker gelijk, deze route is veel te gehaast. Nu hou ik zelf van "hoog tempo" routes maar deze is er echt wel een beetje over.
Allicht een reisbureau voorstel?
Hopelijk zijn de hotels nog niet geboekt?
Met de tijd die je hebt zou een andere one way (bvb LA -> Las Vegas) een goed idee zijn, misschien liggen de vliegtickets nog niet vast? Een route LA - SF met dan focus op het gedeelte ten oosten van Las Vegas is een beetje onzin natuurlijk.
Indien de tickets al vast liggen zou je kunnen overwegen het gedeeltje oostelijk van las vegas er uit te laten en meer tijd nemen voor Death Valley, Yosemite, Sequoia en Joshua Tree. Dat is zeker voldoende voor slechts een dikke 10 dagen. En erg mooie parken!
Death Valley in het voorjaar is echt schitterend, zeker een overnachting daar in plannen.
Ik ben beginnen puzzelen aan een route maar eigenlijk is er met de gegeven tijd en het feit dat je er drie steden in hebt, weinig beginnen aan om ook nog parken toe te voegen. Ik denk dat je best kiest tussen Yosemite of Sequoia OF Grand Canyon er uit laat.
bvb...
Dag 3: SF - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequoia (ik vermoed dat 1 overnachting hier al te weinig is, m
Dag 6: Sequoia - Death Valley (bvb Stovepipe wells als hotel, dat is heel centraal)
Dag 7: Death Valley (tot in de late namiddag in Death Valley blijven) - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas.
Dag 9: Las Vegas- via Mojave National Preserve - Joshua Tree
Dag 10: Joshua Tree (ook erg mooi in het voorjaar) - LA
Dit is zeker een erg mooie reis met veel hoogtepunten!
Als je je route niet meer kan veranderen, dan zullen er weinig nuttige tips zijn behalve: stoppen bij uitzichtpunten onderweg en 's morgens op tijd vertrekken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het hangt er ook vanaf wanneer in het voorjaar TS gaat. Ik was er ooit in april en grote delen van Yosemite en Sequoia waren nog afgesloten.
Ik ben zelf toen ook van Oakhurst naar Ridgecrest gereden. Niet via sequoia national park, maar via sequoia national forest... dat is niet hetzelfde. Flinke rit,’aar na een volle dag yosemite doenbaar.
Het plan in de openingspost is echt wat too much. Ik hen ook geen probleem met autorijden, maar dit tempo willen mn knieen echt niet graag. Als je bv in februari/maar gaat zou ik de keuze maken tussen óf Yosemite óf Sequoia. Verder die rare lus kanab eruit halen en direct naar Zion/Bryce en daarna direct naar Page
Ik ben zelf toen ook van Oakhurst naar Ridgecrest gereden. Niet via sequoia national park, maar via sequoia national forest... dat is niet hetzelfde. Flinke rit,’aar na een volle dag yosemite doenbaar.
Het plan in de openingspost is echt wat too much. Ik hen ook geen probleem met autorijden, maar dit tempo willen mn knieen echt niet graag. Als je bv in februari/maar gaat zou ik de keuze maken tussen óf Yosemite óf Sequoia. Verder die rare lus kanab eruit halen en direct naar Zion/Bryce en daarna direct naar Page
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is goed om even aan te geven wanneer je precies gaat. Je vraagt niet echt routetips, ligt alles al vast?
Het zou mooi zijn als je nog iets aan kunt passen. Voor concrete tips is het goed als je aangeeft waar jullie belangstelling naar uitgaat. En ben je bekend met de NPS-sites en http://www.ontdek-amerika.nl?
Marianne
Het zou mooi zijn als je nog iets aan kunt passen. Voor concrete tips is het goed als je aangeeft waar jullie belangstelling naar uitgaat. En ben je bekend met de NPS-sites en http://www.ontdek-amerika.nl?
Marianne
Alvast bedankt voor jullie snelle en nuttige reacties.Ray_S schreef:Beste forumleden,
Dag 3: In de morgen auto ophalen in San Francisco (verhuurder ligt op 100m van ons hotel) rijden we richting Yosemite NP. Daar verblijven we dan de rest van de dag en overnachten we in Oakhurst.
Dag 5: Van Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas. Overnachten in LV.
Dag 6: Van Las Vegas via Zion NP naar Bryce Canyon NP. Overnachten in Bryce Canyon. De volgende dag staat bezoek aan Bryce Canyon NP en Dixie op de agenda.
Dag 7: Van Bryce Canyon NP via Dixie National Forrest naar Kenab (overnachten aldaar).
Dag 8: Van Kenab via Page naar Tusayan. Ook via Grand Canyon inderdaad.Overnachten in Tusayan.
Dag 9: Vroeg op en bezoek aan Grand Canyon NP (zuidkant) verder naar Laughlin (overnachten aldaar).
Ik heb de planning wat verder toegelicht. De reis vindt plaats medio maart. De tickets zijn geboekt en de auto is gehuurd. De hotels zijn in principe ook geboekt, maar zijn allen annuleerbaar.
In San Francisco willen we echt de stad bezoeken, daarom ook een hotel in financial district geboekt. In Las Vegas is het een avondje de Strip ervaren. In LA eigenlijk alleen de hotspots.
Verder zijn we vooral gericht op het genieten van de mooie natuur en omgeving.
Laatst gewijzigd door Ray_S op 29 dec 2018, 22:44, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Eigenlijk reageer je op geen enkele vraag. De bijkomende toelichting zegt niets meer. Dit is gewoon gekkenwerk, veel en veel te veel. Je hebt amper tijd om ergens iets te zien.
Je tijd is onvoldoende in Yosemite, Sequoia, Las Vegas, Zion, Joshua Tree, LA
Ik blijf erbij, dit is geen vakantie maar een race.
Je tijd is onvoldoende in Yosemite, Sequoia, Las Vegas, Zion, Joshua Tree, LA
Ik blijf erbij, dit is geen vakantie maar een race.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Als de hotels annuleerbaar zijn, en je focus ligt op genieten van de omgeving en de natuur, dan kan je je rondje nog een beetje bijsturen om meer tijd te voorzien voor parken.
Aangezien je in maart gaat, vind ik mijn voorstel eigenlijk heel goed
. Nee eigenlijk alle gekheid op een stokje: wij zijn ooit midden maart geweest en Death Valley en Las Vegas, Joshua en Mojave zijn dan echt zalig> voorzie daar zeker voldoende tijd!
Met een beetje geluk heb je wildflower in Death Valley.
Misschien haal je wat inspiratie uit ons reisverslag van onze zuidwest trip in maart, dat was in 2011 (link in mijn onderschrift)
Wij zijn trouwens van plan in 2019 ook in maart weer naar Las Vegas en Death Valley te gaan
Aangezien je in maart gaat, vind ik mijn voorstel eigenlijk heel goed

Met een beetje geluk heb je wildflower in Death Valley.
Misschien haal je wat inspiratie uit ons reisverslag van onze zuidwest trip in maart, dat was in 2011 (link in mijn onderschrift)
Wij zijn trouwens van plan in 2019 ook in maart weer naar Las Vegas en Death Valley te gaan

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de route van Tipsy zou ik Sequoia vergeten. Voor de sequoia's kun je naar de Mariposa Grove in Yosemite. De weg door het park kost te veel tijd, en je hebt kans dat je sneeuwkettingen bij je moet hebben (wat in Yosemite trouwens ook nog zou kunnen).
Ik zou niet te veel vastleggen en als er sneeuw ligt in Yosemite zou ik al eerder richting het zuiden gaan.
Als je wel naar Zion etc wilt zou ik het zo doen:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - SF
Dag 3 SF - Oakhurst
Dag 4 Oakhurst - Stovepipe Wells
Dag 5 Stovepipe Wells - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion
Dag 7 Zion - Bryce
Dag 8 Bryce - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Kingman
Dag 10 Kingman - Los Angeles
Dag 11 Los Angeles
Maar eigenlijk is dat veel te veel.
Met meer tijd voor de parken die in de zomer te heet of te druk zijn:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Oakhurst
Dag 5 Stovepipe Wells - Valley of fIre
Dag 6 Valley of fIre - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Los Angeles
Dag 11 Los Angeles
Marianne
Ik zou niet te veel vastleggen en als er sneeuw ligt in Yosemite zou ik al eerder richting het zuiden gaan.
Als je wel naar Zion etc wilt zou ik het zo doen:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - SF
Dag 3 SF - Oakhurst
Dag 5 Stovepipe Wells - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion
Dag 7 Zion - Bryce
Dag 8 Bryce - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Kingman
Dag 10 Kingman - Los Angeles
Dag 11 Los Angeles