Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is navigatie in California een must?
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik kan ook goed kaartlezen, maar het er zijn ok genoeg mannen die geen kaart kunnen lezen. Zo ben ik ooit eens de weg kwijtgeraakt op Texel omdat een vriend van mij zei we moeten hier naar links. Het is heel knap om op Texel de weg kwijt te raken, maar voordat ik het door had dat we verkeerd reden hadden we al een km of 3 gefietst. Toen heb ik dus de kaart maar gepakt en ons terug geleid naar de camping.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Sterker nog, het is zelfs mijn hobby, ook al ben ik ook een vrouw......jerbia schreef:Tsja, geen idee. Ik kan iig heel goed kaartlezen, ook al ben ik een vrouwI wonder why, my wife niet weet waar het Noorden,Zuiden ,Westen en Oosten is.Soms weet ze ook niet links van rechts.
Is that typical female?? or just my wife?![]()

Wij gebruiken overigens TomTom, maar desondanks zit ik nog met een kaart op schoot omdat ik het zo leuk vind.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb een hekel aan TomTom, maar gebruik zelf wél een Garmin. Navigatie is te huren bij bijna alle autoverhuur bedrijven (standaard bij Avis en Hertz in het noordoosten zag ik laatst)
Let wel, in Californie is het niet toegestaan je navigatiesysteem te bevestigen aan je voorruit (geldt natuurlijk ook voor satellietradio ontvangers en andere apparaten).
Let wel, in Californie is het niet toegestaan je navigatiesysteem te bevestigen aan je voorruit (geldt natuurlijk ook voor satellietradio ontvangers en andere apparaten).
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat heb je tegen op TomTom? en waarom wel Garmin?Tony de Pony schreef:Ik heb een hekel aan TomTom, maar gebruik zelf wél een Garmin. Navigatie is te huren bij bijna alle autoverhuur bedrijven (standaard bij Avis en Hertz in het noordoosten zag ik laatst)
Jan Gijs
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Die discussie is hier vorig jaar ook op het forum gevoerd. Afgelopen zomer heb ik met mijn PDA aan mijn voorruit door Californië rondgereden en ben ook enkele malen de politie tegengekomen of achterop gereden, maar ze hebben mij er niet voor staande gehouden. (Kan natuurlijk ook zijn dat ze er niet op gelet hebben...Tony de Pony schreef:Let wel, in Californie is het niet toegestaan je navigatiesysteem te bevestigen aan je voorruit (geldt natuurlijk ook voor satellietradio ontvangers en andere apparaten).

Heb je een link waaruit blijkt dat het niet mag?
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
State law prohibits drivers in California and Minnesota from using suction mounts on their windshields while operating motor vehicles. (See California Vehicle Code Section 26708(a); Minnesota Statutes 2005, Section 169.71)
En als een echte nerd heb ik het even opgezocht:
http://www.dmv.ca.gov/pubs/vctop/d12/vc26708.htm
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank je wel voor het opzoekenPete.Z schreef:State law prohibits drivers in California and Minnesota from using suction mounts on their windshields while operating motor vehicles. (See California Vehicle Code Section 26708(a); Minnesota Statutes 2005, Section 169.71)

Dat is dan wel balen zeg, maar we kunnen toch nog altijd de onwetende toerist uithangen als we aangehouden worden

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Goede tip. Daar had ik nog niet aangedacht. Ik woon in Californie en zit nu met mijn TOMTOM op de houder en dan in een bekerhouder omdat die daar als enige een beetje stabiel blijft staan. Op het dashboard blijft die namelijk niet plakken. Niet echt handig als je met twee of meer door de McDrive rijdt, dan misje toch in ene die bekerhouder.hekkie schreef:Je kunt de PDA evt. nog op het zijraam (passagierszijde) plaatsen.
Doen vrienden van ons ook altijd. Zit ie gelijk boven het ventilatorrooster waardoor hij tevens genoeg koeling krijgt.
Marjan
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb vandaag een nieuwe Navman F20 gekocht bij de Expert. Zat al een tijdje te overwegen zo'n systeem aan te schaffen. Kan ook mooi op m'n motor. Kosten, € 199,=. Als het me lukt kaartmateriaal van het zuidwesten van de States te bemachtigen dan zal ik hem/haar (je kunt een mannenstem of een vrouwenstem kiezen) zeker meenemen. Voor € 9,= per dag bijhuren heb je hem/haar snel verdiend. En als je de stem irritant vindt? Die kan uit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1068 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-
- 4 Reacties