Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis HaroldD: Noordwest-Amerika en Canada augustus 2019.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
HaroldD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis HaroldD: Noordwest-Amerika en Canada augustus 2019.

Bericht door HaroldD »

Na een fantastische reis 2,5 jaar geleden (rondje west Amerika LA, GC, MV, AC, BC, Zion, LV, DV, YP, SF, LA) hebben we besloten weer naar Amerika te gaan, maar dan nu meer naar het noorden en in combinatie met Canada.
Tevens hebben we nu 5 dagen extra. :)

De vorige keer hebben we op dit forum veel goede tips gelezen en gehad, dus daarom wil ik onze voorlopige route hier delen met de vraag of de experts die vaker geweest zijn hier eens naar willen kijken.

We vliegen van Frankfurt naar LV (rechtstreekse vlucht). We zijn al eens in LV geweest, maar vonden dit zo'n gave stad om nog een keer naar terug te gaan. Je raakt daar niet uitgekeken en we kunnen dan eerst even een dagje bijkomen.

26-7-2019 Frankfurt - Las Vegas
27-7-2019 Las Vegas
28-7-2019 Las Vegas - Capitol reef - Hotel in Torrey
29-7-2019 Hotel in Torrey - Canyonlands - Dead horse point state park - Moab
30-7-2019 Moab - Arches - via UT128 - Grand Junction
31-7-2019 Grand Junction - Colorado National Monument - Rocky mountain national park
1-8-2019 Rocky montain national park
2-8-2019 Rocky mountain national park - Grand teton nation park
3-8-2019 Grand teton national park - Yellowstone park
4-8-2019 Yellowstone park
5-8-2019 Yellowstone park
6-8-2019 Yellowstone park - Glacier national park
7-8-2019 Glacier national park
8-8-2019 Glacier national park - Banff
9-8-2019 Banff
10-8-2019 Banff - Jasper
11-8-2019 Jasper
12-8-2019 Jasper - Wells gray
13-8-2019 Wells Gray - Vancouver
14-8-2019 Vancouver
15-8-2019 Vancouver - Vancouver Island (pacific rim national park)
16-8-2019 Victoria
17-8-2019 Vancouver Island (Victoria) - Seattle airport - Frankfurt
18-8-2019 aankomst Frankfurt

Wellicht moeten we hier en daar nog wat bijschaven.
Ter info: wij zijn niet van plan lange hikes te doen.
We willen wel de korte hikes (max 2 tot 3 km) gaan doen, zodat we van de parken toch het e.e.a. zien (zo las ik o.a. over Arches, dat je daar veel mooie korte hikes hebt naar mooie punten, en we overwegen de Fiery Furnace, dus vandaar daar een volle dag voor).

We twijfelen op dit moment nog een beetje over het Rocky Mountain NP. Is dit de moeite waard? (is ca. 500 km "omrijden")

Ook weten we nog niet zo goed hoeveel tijd we kwijt zijn in Banff en Jasper.
Vancouver, is dat de moeite van een dag waard of volstaat 's middags aankomen en de volgende dag begin van de middag weer verder?
Wellicht kan daar nog een dag of 2 dagen afgesnoept worden.
Ik snap dat dit een Amerikaforum is, maar alle hulp en tips zijn welkom.

Seattle leek ons niet echt een bezoek van een nacht waard, klopt dat?
We vliegen hier weer vandaan ivm inleveren van de auto (dit moet in USA) en heeft een rechtstreekse vlucht terug.

Bedankt alvast voor alle tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis HaroldD: Noordwest-Amerika en Canada augustus 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Rocky Mountain NP er uit laten. Dat ligt te ver uit de route. En vandaar naar Grand Teton in 1 dag lijkt me niet realistisch. De tijd die je wint kun je heel goed gebruiken in Yellowstone en Glacier. En Seattle is een leuke stad.
Heb je al naar accommodatie gekeken in Yellowstone en Glacier?

Marianne
HaroldD
Amerika-ontdekker

Bericht door HaroldD »

Daar dachten we zelf ook al aan. Rocky mountain is best wel omrijden en ik denk dat we redelijk vergelijke dingen ook nog we gaan zien in andere delen van de rockies.

Maar dan is even de vragen hoe delen we deze extra dagen in. Wel naar grand junction gaan na Arches? Of een andere plaats?
Ook nog naar Salt lake city?

We hebben nog geen accomodaties in yellowstone en glacier. Hebben jullie goede suggesties?
In yellowstone en glacier vanuit 1 plek gaan of meerdere plaatsen?

Grand teton vanuit Jackson bezoeken?

Zou je in Seattle ook nog een nacht blijven?
Onze vlucht terug vetrekt om 18:00
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had toch al aangegeven waar je die dagen kunt gebruiken? Je tijd voor Yellowstone en Glacier is nu echt kort.
Het zou ook wel mooi zijn om een extra stop te doen op weg naar Capitol Reef. Neem in elk geval de UT12.

Kijk voor Yellowstone op https://www.yellowstonenationalparklodges.com. Ik vind in elk geval een overnachting bij Old Faithful een aanrader; dan kun je tegen de avond of in de vroege ochtend zonder massa's andere toeristen van de geisers genieten. Ik zou meerdere locaties nemen, het zal makkelijker zijn om iets te vinden voor 1 nacht dan voor meerdere nachten en je rijdt dan minder heen en weer. Kijk eens in ons 2015-verslag naar onze aparte Yellowstone planning en naar de pagina met accommodaties en voor Grand Teton. Kijk voor Glacier eens op de NPS-site voor een kaart van het park en voor de overnachtingsmogelijkheden.

Ik weet niet of je nog tijd hebt voor Seattle.

Marianne
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Zoals Marianne aangeeft is je tijd in Yellowstone en Glacier erg kort, ook bij Moab kun je met gemak meerdere dagen blijven zonder je een moment te vervelen. Ook bij Banff en Jasper is je tijd aan de korte kant. Vanuit Banff kun je zowel naar Kootenai NP, Yoho NP en Lake Louise, zodat je de van Banff naar Jasper voldoende tijd over houdt voor de andere bezienswaardigheden langs deze route.
Zelf lijkt de totale reis me behoorlijk ambitieus in dit tijdsbestek. Wij hebben ooit Banff - Jasper - Wells Gray - Vancouver Island en Vancouver gedaan en daar drie weken de tijd voor genomen. Dat kan natuurlijk korter, maar in 8 dagen is wel heel erg kort. Van Wells Gray naar Vancouver is via de mooiste route (via Whistler) bijna 7 uur rijden zonder te stoppen... en er zijn juist veel mooie stops.)Voor ieder wat wils natuurlijk, maar ik zou je aanraden om je schema inclusief de km’s en de reistijden per dag uit te schrijven, zodat je een goed beeld hebt voordat je accomodaties gaat boeken.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
HaroldD
Amerika-ontdekker

Bericht door HaroldD »

Dank voor de tips.
Ook de wegen tussen de parken zijn goed om te weten, omdat je dit bijna nergens leest en het anders altijd afwachten blijft of je de mooiste route rijdt of de snelste/kortste volgens de navi.

Even een update:
We hebben de tickets voor de vlucht geboekt.
Ook hebben we het reisschema iets aangepast en ziet er nu ongeveer zo uit:
26-7-2019 Frankfurt - Las Vegas
27-7-2019 Las Vegas
28-7-2019 Las Vegas - via UT12 - Capitol reef - Hotel in Torrey
29-7-2019 Hotel in Torrey - Canyonlands - Dead horse point state park - Moab
30-7-2019 Moab - Arches - via UT128 - Grand Junction
31-7-2019 Grand Junction - Colorado National Monument - Pinedale (Jackson is dan nog 135 km, gekozen voor Pinedale ivm enorme prijs p/nacht in Jackson)
1-8-2019 Pinedale - Grand Teton national park - Lodge in het park of in Jackson hotel
2-8-2019 Lodge in het park/Jackson - Grand Teton - Yellowstone
3-8-2019 Yellowstone park
5-8-2019 Yellowstone park - glacier national park
6-8-2019 Glacier national park
9-8-2019 Banff
10-8-2019 Banff - Jasper
11-8-2019 Jasper
12-8-2019 Jasper - Wells gray
13-8-2019 Wells Gray - (via Whistler) Vancouver
14-8-2019 Vancouver
15-8-2019 Vanoucer - Vancouver Island (pacific rim national park) - Victoria
16-8-2019 Victoria -Seattle
17-8-2019 Seattle airport (om 18:00 uur vliegen) - Frankfurt
18-8-2019 aankomst Frankfurt

We zitten nu nog in dubio of we de dag die we nu extra bij Glacier hebben gezet bij Yellowstone moeten doen of niet.
In principe hebben we 2-8 in de middag Yellowstone en daarna nog 2 volle dagen.
5-8 nog een ochtend en dan richting Glacier.
We overwegen nog om op 5-8 halverwege de middag weg te rijden bij Yellowstone en dan ergens tussen in (Helena bijvoorbeeld) te overnachten en 6-8 door te rijden naar Glacier.

De rijafstanden hebben we al op een rijtje.

Totaal is het "rondje" 4500 km.
Daar komen nog wat kilometers in de parken bij dus zeg maar 5000 tot 5500 km in 22 dagen.
2,5 jaar geleden hebben we een rondje westkust gedaan en toen reden we 5000km in 17 dagen.
De langste dag is nu ca. 550 km.
Op zich zien wij het rijden ook als vakantie. We gaan weer voor een cabrio (Mustang 8) ), dus even lekker een dagje uitwaaien is ook geen straf.

Voor Yellowstone zijn we al aan het kijken voor accommodaties.
Old faithfull heeft nog plek op meerdere nachten dat wij er zijn, maar we zijn nog aan het kijken hoe we door Yellowstone gaan. Gezien het vrij groot is moeten we het denk ik wel goed opdelen in stukken waarbij we niet de hele tijd heen en weer rijden.
Kun je als je reserveert ook gratis annuleren? We kunnen dat eigenlijk niet goed vinden op de site.
Het liefst zouden we vast wat vastleggen, zodat we in ieder geval wat in het park hebben, maar niet direct gebonden zijn dat we dan onze route niet meer kunnen aanpassen.

We zijn nu nog aan het kijken naar accommodaties in Glacier.

Tips zijn welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je een reservering gaat maken zie je op een gegeven moment de reservation policies staan. Tot een maand van tevoren kun je gratis annuleren. Dus ik zou het alvast vastleggen. Old Faithful (met 1 l) is een handige eerste stop. En daarna Lake of Cayon. Als je de laatste nacht in Mammoth zit zou je in 1 dag naar Glacier kunnen rijden.
Ik vind wel de tijd voor Yellowstone nog kort. Voor Grand Teton heb je relatief veel meer tijd.
Bekijk je niet op de eerste rijdag. Dat is toch al snel 7 uur rijden. Dat betekent dat he eigenlijk geen tijd hebt voor een wandeling als die naar de Lower Calf Creek Fall of voor Capitol Reef.

Wat vind je duur in Jackson? Heb je naar de Ranch Inn gekeken? Of naar de Kudar Motel?

Marianne
HaroldD
Amerika-ontdekker

Bericht door HaroldD »

Oke dan voor de info.
Ik was nog niet verder gegaan met invullen van de gegevens op de site van Yellowstone, omdat ik niet wist of je nog kon annuleren en voor je het weet zit je er anders al aan vast.

Las Vegas en Torrey zijn in ieder geval geboekt.
Zijn nu nog even aan het nadenken over het stuk daarna.
Lower Calf Creef Fall is trouwens een goede tip!! (ik heb even op ontdek-Amerika gekeken, is erg mooi inderdaad!)
Heb je enig idee hoe lang deze wandeling duurt?
Het stuk van LV naar Torrey is inderdaad over de UT 12 ca. 7 uur.
Dat geeft niet veel tijd voor Capitol reef.
Capitol reef hebben we 3 korte wandelingen geselecteerd: goosenecks trail, sunset trail en hickman bridge trail.
Daarnaast de scenic drive rijden langs de uitkijkpunten.
Al met al verwachten wij ca. 3 tot 4 uur in Capitol reef nodig te hebben.
Dit zal inderdaad lastig worden als we vanuit LV komen op die dag er bij te doen.
De ochtend daarna kunnen we uiteraard gebruiken, maar dat gaat dan wel van Canyonlands tijd af en dit is ook nog ca. 3 uur rijden.
Misschien dus toch een tweede nacht in Moab blijven.

In Jackson liggen de prijzen rond € 250,- tot € 300,- p/nacht
Ranch inn is helaas al vol, Kudar begint ook vanaf $ 240,-
Vandaar het idee Pinedale.
Echter als we een extra dag Moab doen geeft dit weer mogelijkheden.

Maar Grand Teton zou wel iets korter kunnen?
Dat geeft wellicht nog weer wat mogelijkheden om te schuiven.
Moab een nacht er bij.

Dat wordt even puzzelen:
28-7-2019 Las Vegas - via UT12 Lower calf creek falls - Capitol reef - Hotel in Torrey
29-7-2019 Hotel in Torrey - Capitol Reef - (Deel Canyonlands of Dead horse point state park) - Moab
30-7-2019 Moab - Canyonlands (alleen het Island in the sky deel) - deel Arches - Moab
31-7-2019 Moab - Arches - via UT128 - Colorado National Monument - en dan waar slapen? Wij denken verder rijden dan Grand Junction (Vernal/Naples wellicht? is ongeveer 3,5 uur vanaf Arches en Grand Teton is dan de volgende dag nog ca. 500 km)
1-8-2019 ……. - Grand Teton national park - Lodge in het park of in Jackson hotel
2-8-2019 Lodge in het park/Jackson - eventueel nog Grand Teton - Yellowstone (slapen old faithful)
5-8-2019 Yellowstone park (in de ochtend) - (begin van de middag rijden naar) glacier national park (accommodatie ergens net buiten Glacier NP aan de oostkant)

We kunnen ook nog 5-8 een nacht yellowstone doen en dan 6-8 direct in de ochtend naar Glacier rijden.
Wat is jullie idee?

Update: Old Faithful voor 2-8 1 nacht is geboekt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat gek. Ik zie bij Kudar cabins vanaf 159 dollar.
Voor de Lower Calf Creek Fall kun je eens in ons 2015 verslag kijken.

Om tijd te winnen zou je Grand Junction kunnen laten vallen.

Marianne
HaroldD
Amerika-ontdekker

Bericht door HaroldD »

Ik heb toch nog een kamer gevonden bij Ranch Inn :)

We slaan Grand Junction inderdaad over.
We hebben nu het idee om naar Vernal/Naples te rijden en dan de dag erna door naar Jackson/Grand Teton.

En dan doen we 2 nachten Moab.

Nu nog even de vraag:
Wat zouden jullie doen: 5-8 vanuit Mammoth naar Glacier of 5-8 'sochtends Yellowstone en dan 's middags naar een plaats ten oosten van Glacier rijden of een nacht in Yellowstone extra en dan 6-8 in de ochted naar Glacier.

En vanuit Mammoth zijn er 3 routes naar Glacier via de 89/87, de 287/15 naar Helena, en na Helena kun je via de 12/141 en dus via de west kant van Glacier of via de oost kant.

De route nu is (echter twijfelen we nog over 5-8):
28-7-2019 Las Vegas - via UT12 Lower calf creek falls - Capitol reef - Torrey
29-7-2019 Torrey - Capitol Reef - Canyonlands - Dead horse point state park - Moab
30-7-2019 Moab - Canyonlands - Arches -Moab
31-7-2019 Moab - Arches - via UT128 - Colorado national monument-Naples
1-8-2019 Naples - Grand Teton national park - Jackson
2-8-2019 Jackson - eventueel nog Grand Teton - Yellowstone (old faithful)
5-8-2019 Yellowstone park mammoth - glacier national park
HaroldD
Amerika-ontdekker

Bericht door HaroldD »

Martin & Marianne schreef: Voor de Lower Calf Creek Fall kun je eens in ons 2015 verslag kijken.
Wat een belevenis met de bijna flash flood! :shock:

Ik kan nog niet helemaal goed vinden hoe lang de wandeling is heen en terug naar de waterval.
Hebben we aan 1 tot 1,5 uur genoeg ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, dat is niet genoeg. Het kan wel sneller dan wat wij deden, maar je zult toch wel op een uur of 3 moeten rekenen (staat ook in het verslag).Het is totaal 6 mijl, dus bijna 10 km.
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.

Ik bedoelde met het laten vallen van Grand Junction eigenlijk Colorado NM. Als je daar de tijd voor hebt is het leuk maar in jullie geval zou ik daar geen tijd aan besteden.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De wandeling is inderdaad rond de 8km. Ook als je heel snel stapt is een uur dus veel te kort. 3 uur zul je niet over de wandeling doen, maar als je ook even wilt genieten van dat geen waar je nou werkelijk naar toe loopt, dan zou ik wel 3 uur uitrekken, zoals Marianne stelt.

De wandeling zelf is niet super speciaal, veelal door mul zand en her en der wat rotsen. Dus als je snel kunt wandelen kun je daar wel wat winst boeken.
Groetjes,
Daniel
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Ipv Colorado NM zou je ervoor kunnen kiezen via Vernal te reizen: Dinosaur NM en Flaming Gorge. Dat ligt ook goed voor rijden naar Teton.

Zoals eerder in dit topic gesteld, rondje banff vancouver kun je zo 3 weken zoet mee zijn. Je wilt dit in een week doen. Bedenk je wel dat je dan voornamelijk auto rijdt. Lijkt me nogal gehaast, maar kan uiteraard niet weten hoe je graag reist.

Een idee: plak aan glacier ook enkele dagen waterton NP en dan richting Cascades NP en Mt Rainier NP eindigend in Seattle. Dan houdt je misschien ook iets met tijd over voor Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Dead Horse State Park.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer