Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Laura&Mattijs: Route, tips gevraagd
-
- Amerika-newbie
Reis Laura&Mattijs: Route, tips gevraagd
Hallo,
Wij willen in mei/juni een reis gaan maken door Zuid-West Amerika (34 dagen) en afsluiten op Hawai (9 dagen). Voor Hawai is alles geboekt, maar voor Amerika zijn we benieuwd of we nu de juiste route hebben bedacht, dus we horen graag tips. Onderstaand ons schema:
1 Thuis -San Fransisco (Vlucht)
2 San Fransisco
3 San Fransisco
4 San Fransisco - monterey/big sur
5 Monterey/Big Sur -santa barbara
6 santa barbara-Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - San Diego
9 San Diego
10 San Diego - Grand Canyon NP (via Kingman, route 66)
11 Grand Canyon NP
12 Grand Canyon NP
13 Grand Canyon NP -Page (Horeshoe Blend)
14 Page Page (Antelope Canyon)
15 Page - Monument Valley
16 Monument Valley - Canyonlands NP
17 Canyonlands NP
18 Canyonlands NP - Capitool Reef NP
19 Capitool Reef NP -Bryce Canyon (Zonsondergang Bryce)
20 Bryce Canyon -Zion NP (Zonsopgang Bryce)
21 Zion NP
22 Zion NP -Valley of Fire
23 Valley of Fire - Las Vegas (Memorial Day)
24 Las Vegas
25 Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death valley)
26 Mammoth Lakes
27 Mammoth Lakes - Yosemite (via Tioga Road of indien dicht via lake tahoe)
28 Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite - Kings Canyon NP
31 Kings Canyon NP - Sequoia NP
32 Sequoia NP
33 Sequoia NP - Oakland/SF
34 Oakland/SF - Maui/Lahaina (Vlucht)
Dank alvast!
groeten,
Mattijs & Laura
Wij willen in mei/juni een reis gaan maken door Zuid-West Amerika (34 dagen) en afsluiten op Hawai (9 dagen). Voor Hawai is alles geboekt, maar voor Amerika zijn we benieuwd of we nu de juiste route hebben bedacht, dus we horen graag tips. Onderstaand ons schema:
1 Thuis -San Fransisco (Vlucht)
2 San Fransisco
3 San Fransisco
4 San Fransisco - monterey/big sur
5 Monterey/Big Sur -santa barbara
6 santa barbara-Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - San Diego
9 San Diego
10 San Diego - Grand Canyon NP (via Kingman, route 66)
11 Grand Canyon NP
12 Grand Canyon NP
13 Grand Canyon NP -Page (Horeshoe Blend)
14 Page Page (Antelope Canyon)
15 Page - Monument Valley
16 Monument Valley - Canyonlands NP
17 Canyonlands NP
18 Canyonlands NP - Capitool Reef NP
19 Capitool Reef NP -Bryce Canyon (Zonsondergang Bryce)
20 Bryce Canyon -Zion NP (Zonsopgang Bryce)
21 Zion NP
22 Zion NP -Valley of Fire
23 Valley of Fire - Las Vegas (Memorial Day)
24 Las Vegas
25 Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death valley)
26 Mammoth Lakes
27 Mammoth Lakes - Yosemite (via Tioga Road of indien dicht via lake tahoe)
28 Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite - Kings Canyon NP
31 Kings Canyon NP - Sequoia NP
32 Sequoia NP
33 Sequoia NP - Oakland/SF
34 Oakland/SF - Maui/Lahaina (Vlucht)
Dank alvast!
groeten,
Mattijs & Laura
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Laura&Mattijs: Route, tips gevraagd
De volle dagen SF zou ik voor het einde houden. De eerste dag ben je immers heel vroeg wakker door het tijdsverschil. Als je ene vroege vlucht hebt zou je zelfs al na aankomst richting Monterey kunnen rijden.
Monterey- Santa Barbara is ver voor één dag als je wil genieten van de kustroute. Overnachten in Morro Bay/Pismo beach is meer aangewezen.
De tijd voor San Diego is zeer kort, deze stad heeft veel te bieden.
Wat voor plannen hebben jullie wel aan de GC als je daar 3 nachten voorziet ? Velen hebben het op één dag wel gezien.
Je reist naar Moab maar voorziet allen Canyonlands ? Wat dan met Arces en Dead Horsepoint ? Een extra dag hier zou welkom zijn.
Las Vegas- Mammoth Lakes geeft je weinig tijd voor Death Valley.
Monterey- Santa Barbara is ver voor één dag als je wil genieten van de kustroute. Overnachten in Morro Bay/Pismo beach is meer aangewezen.
De tijd voor San Diego is zeer kort, deze stad heeft veel te bieden.
Wat voor plannen hebben jullie wel aan de GC als je daar 3 nachten voorziet ? Velen hebben het op één dag wel gezien.
Je reist naar Moab maar voorziet allen Canyonlands ? Wat dan met Arces en Dead Horsepoint ? Een extra dag hier zou welkom zijn.
Las Vegas- Mammoth Lakes geeft je weinig tijd voor Death Valley.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat een fijne lange tijd voor een mooie rondreis!
Mijn wijzigingen zouden zijn:
Iets eerder stoppen dan Santa Barbara langs de kustweg.
De route van San Diego naar Grand Canyon is wel erg lang....
Ik zou misschien een overnachting tussendoor doen, en een uitstapje naar Joshua Tree NP maken.
Eén overnachting aan de GC is daarna voldoende, tenzij je echt een lange wandeling IN de canyon wilt gaan maken.
Als je de dag van San Diego naar GC zo wilt houden, dan is twee overnachtingen aan de GC aan te raden, zodat je de volgende dag voldoende tijd hebt om alles te doen en te zien.
Bij beide opties win je een nacht bij de Grand Canyon.
Page kan een nacht minder als je alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon gaat zien.
Valley of Fire kun je mooi doen op weg van Zion naar Las Vegas, dus zonder overnachting daar.
Tenzij je daar graag wilt zitten bij zonsopgang of zonsondergang....
Mammoth Lakes zou ik met één overnachting doen, en dan een overnachting in Death Valley daarvoor in de plaats.
Eventueel kan Sequoia/Kings Canyon met een nacht minder.
Samenvattend:
Ik zou inleveren:
Eén nacht Grand Canyon, één nacht Page, één nacht VOF, één nacht Mammoth Lakes, één nacht SEKI.
En deze zetten bij:
Sowieso één extra nacht Moab, zodat je behalve Canyonlands ook Arches mee kunt nemen.
En dan bij voorkeur:
Eén nacht extra bij San Diego
Eén nacht extra bij Capitol Reef
Eén nacht Death Valley
Eén nacht extra bij Zion
Mijn wijzigingen zouden zijn:
Iets eerder stoppen dan Santa Barbara langs de kustweg.
De route van San Diego naar Grand Canyon is wel erg lang....
Ik zou misschien een overnachting tussendoor doen, en een uitstapje naar Joshua Tree NP maken.
Eén overnachting aan de GC is daarna voldoende, tenzij je echt een lange wandeling IN de canyon wilt gaan maken.
Als je de dag van San Diego naar GC zo wilt houden, dan is twee overnachtingen aan de GC aan te raden, zodat je de volgende dag voldoende tijd hebt om alles te doen en te zien.
Bij beide opties win je een nacht bij de Grand Canyon.
Page kan een nacht minder als je alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon gaat zien.
Valley of Fire kun je mooi doen op weg van Zion naar Las Vegas, dus zonder overnachting daar.
Tenzij je daar graag wilt zitten bij zonsopgang of zonsondergang....
Mammoth Lakes zou ik met één overnachting doen, en dan een overnachting in Death Valley daarvoor in de plaats.
Eventueel kan Sequoia/Kings Canyon met een nacht minder.
Samenvattend:
Ik zou inleveren:
Eén nacht Grand Canyon, één nacht Page, één nacht VOF, één nacht Mammoth Lakes, één nacht SEKI.
En deze zetten bij:
Sowieso één extra nacht Moab, zodat je behalve Canyonlands ook Arches mee kunt nemen.
En dan bij voorkeur:
Eén nacht extra bij San Diego
Eén nacht extra bij Capitol Reef
Eén nacht Death Valley
Eén nacht extra bij Zion
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Goedenavond, wat een leuke plannen en lekker veel dagen zeg! Hierbij mijn suggesties/ervaringen:
Ik zou inderdaad ook de dagen in SF voor het laatst bewaren en direct richting Monterey rijden. Ik vind dat de rit vanuit Monterey naar SB via de 1 goed te doen is in één dag, althans ik vond omhoog van Solvang (50km boven SB) naar Monterey een prima rit en heb genoeg tijd gehad om te genieten onderweg. In SD zou ik minimaal een nacht extra pakken want de stad en omliggende gebieden hebben, zoals Marcopstal zei, echt veel te bieden. De route van de SD naar GC zou ik onderbreken, in 2016 gedaan en kwam als een wrak daar aan. In 2017 tussenstop in Palm Springs, afgelopen jaar met tussenstop in Phoenix en dat beviel beide keren goed. Eén nacht in de GC is voldoende, ik overnachtte op het park wat een aanrader is. Mocht je echt de canyon in willen dan is 2 nachten aan te bevelen.
Page heb je aan één nacht voldoende, bij aankomst kan je Horseshoe bend bekijken, volgende dag de Antelope Canyon (erg indrukwekkend) en dan door naar MV. Nacht VOF er uit en bij Vegas plakken of aan het eind bij SF bijvoorbeeld. VOF zou je namelijk onderweg mee kunnen pakken vanuit Zion.
Nou goed, ik ben benieuwd wat het definitieve plannetje gaat worden.
Succes!
Ik zou inderdaad ook de dagen in SF voor het laatst bewaren en direct richting Monterey rijden. Ik vind dat de rit vanuit Monterey naar SB via de 1 goed te doen is in één dag, althans ik vond omhoog van Solvang (50km boven SB) naar Monterey een prima rit en heb genoeg tijd gehad om te genieten onderweg. In SD zou ik minimaal een nacht extra pakken want de stad en omliggende gebieden hebben, zoals Marcopstal zei, echt veel te bieden. De route van de SD naar GC zou ik onderbreken, in 2016 gedaan en kwam als een wrak daar aan. In 2017 tussenstop in Palm Springs, afgelopen jaar met tussenstop in Phoenix en dat beviel beide keren goed. Eén nacht in de GC is voldoende, ik overnachtte op het park wat een aanrader is. Mocht je echt de canyon in willen dan is 2 nachten aan te bevelen.
Page heb je aan één nacht voldoende, bij aankomst kan je Horseshoe bend bekijken, volgende dag de Antelope Canyon (erg indrukwekkend) en dan door naar MV. Nacht VOF er uit en bij Vegas plakken of aan het eind bij SF bijvoorbeeld. VOF zou je namelijk onderweg mee kunnen pakken vanuit Zion.
Nou goed, ik ben benieuwd wat het definitieve plannetje gaat worden.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Hangt er allemaal maar vanaf wat je onderweg wil doen en waar je tijd voor uittrekt. Vaak is het geen goed idee om vroeg op pad te gaan. Als er mist is duurt het toch wel enkele uren voor deze weg is en dan pas heb je de mooie zichten.Steph2311 schreef:Ik vind dat de rit vanuit Monterey naar SB via de 1 goed te doen is in één dag, althans ik vond omhoog van Solvang (50km boven SB) naar Monterey een prima rit en heb genoeg tijd gehad om te genieten onderweg.
Er is een specifiek artikel op het forum over de highway 1 en alles wat er op te zien is. http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html De uitzichten op zich komen er nog bij, en soms zie je de walvissen zwemmen in de zee, dan sta je ook al snel een halfuurtje te kijken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou na Las Vegas wat eerder stoppen dan Mammoth Lakes. Kijk voor dat stuk eens in onze laatste drie verslagen. In 2013 deden wij veel van jullie route in dezelfde periode. Misschien heb je voor de parken iets aan dat verslag.
Ik vind een stop bij VoF niet gek. Dan heb je daar de mooiste uren van de dag. En je hebt meer tijd voor Zion.
Als de Tioga Pass gesloten is is de Sonora Pass een mogelijkheid. Lake Tahoe is wel erg ver om.
Heb je al accommodatie vastgelegd? Zo nee dan zou ik daar snel naar kijken.
Zion in het Memorial Day weekend zal heel erg druk zijn. Misschien kun je wat schuiven door Las Vegas tussen SD en de GC te doen.
Marianne
Ik vind een stop bij VoF niet gek. Dan heb je daar de mooiste uren van de dag. En je hebt meer tijd voor Zion.
Als de Tioga Pass gesloten is is de Sonora Pass een mogelijkheid. Lake Tahoe is wel erg ver om.
Heb je al accommodatie vastgelegd? Zo nee dan zou ik daar snel naar kijken.
Zion in het Memorial Day weekend zal heel erg druk zijn. Misschien kun je wat schuiven door Las Vegas tussen SD en de GC te doen.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Super bedankt voor alle tips! We zijn opnieuw aan het puzzelen gegaan en zijn nu tot de volgende reis gekomen:
Thuis - San Fransisco (Vlucht, aankomt 19.15 uur)
San Fransisco - Big Sur
Big Sur - Morro Bay/Pismo beach
Morro Bay/Pismo beach - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - San Diego (Via Joshua Tree)
San Diego
San Diego
San Diego - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab
Moab - Capitool Reef NP
Capitool Reef NP - Bryce Canyon (Zonsondergang Bryce)
Bryce Canyon - Zion NP (Zonsopgang Bryce)
Zion NP
Zion NP
Zion NP - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas (memorial day)
Las Vegas - Death Valley
Death Valley -Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Kings Canyon
Kings Canyon - Sequoia NP
Sequoia NP - San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco Maui/Lahaina (Vlucht)
Enige waar we nog over twijfelen is of het leuk is om met Memorial Day in Las Vegas te zitten of dat we een nacht minder in LV blijven en die extra nacht gebruiken om toch de lange reis van SD naar GC op te breken. Heeft iemand daar ervaring mee of wat je van Memorial Day kan verwachten? Dan zouden we in Death Valley zitten met memorial Day.
Dank en groetjes van ons
Thuis - San Fransisco (Vlucht, aankomt 19.15 uur)
San Fransisco - Big Sur
Big Sur - Morro Bay/Pismo beach
Morro Bay/Pismo beach - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - San Diego (Via Joshua Tree)
San Diego
San Diego
San Diego - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab
Moab - Capitool Reef NP
Capitool Reef NP - Bryce Canyon (Zonsondergang Bryce)
Bryce Canyon - Zion NP (Zonsopgang Bryce)
Zion NP
Zion NP
Zion NP - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas (memorial day)
Las Vegas - Death Valley
Death Valley -Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Kings Canyon
Kings Canyon - Sequoia NP
Sequoia NP - San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco Maui/Lahaina (Vlucht)
Enige waar we nog over twijfelen is of het leuk is om met Memorial Day in Las Vegas te zitten of dat we een nacht minder in LV blijven en die extra nacht gebruiken om toch de lange reis van SD naar GC op te breken. Heeft iemand daar ervaring mee of wat je van Memorial Day kan verwachten? Dan zouden we in Death Valley zitten met memorial Day.
Dank en groetjes van ons
Ik zou toch de route tussen SD en de Grand Canyon opbreken in dat geval. In dat geval kan je LA - SD via Joshua Tree NP eruit halen. Dit is niet echt ideaal en kost je een kleine 500 km plus nog de kilometers die je in het park zelf maakt, terwijl LA - SD maar 200 is, scheelt een hoop omrijden. Zo kun je tussen SD en de Grand Canyon Joshua Tree bezoeken, dit ligt op de route. Je mist zo wel een nacht SD, wat echt een top stad is maar met een beetje plannen kan je wel veel highlights meepakken op 2 dagen, zeker als je vroeg weg gaat uit LA. Wij waren in 2017 2 nachten in SD en deden Gaslamp Quater, Downtown, San Diego Zoo, Balboa Park en het strand in deze tijd.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Alleen.... als je een nacht Las Vegas inruilt voor een nacht tussen LA en Grand Canyon.... dan zit je natuurlijk nog steeds met Memorial Day in LV, want dan schuift alles na San Diego een dag naar achteren.Laura&Mattijs schreef:
Dank en groetjes van ons
-
- Amerika-newbie
Ohja dat is niet bijster slim natuurlijk...Dan zou inderdaad de route van Markstaal een betere optie zijn om te doen. En dan hopen dat LV niet te duur is met Memorial Day en wel leuk.josea schreef:
Alleen.... als je een nacht Las Vegas inruilt voor een nacht tussen LA en Grand Canyon.... dan zit je natuurlijk nog steeds met Memorial Day in LV, want dan schuift alles na San Diego een dag naar achteren.
Je komt dan aan op Memorial day in Las Vegas? Heb even snel gecheckt en de prijzen lijken gewoon normaal te zijn voor doordeweeks. Het weekend voor Memorial day zou duurder zijn.
-
- Amerika-newbie
Iedereen nog super bedankt voor alle tips! Inmiddels is alles geboekt en gepland. Het gaat opschieten voor ons en we hebben er heel veel zin in!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alvast veel plezier gewenst!
Je weet dat de Tioga Pass dit jaar laat zal openen?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-newbie
Nee wist ik niet, zie op de NPS site dat ze halverwege april updates zullen geven of heb jij al iets anders gehoord?Martin & Marianne schreef: ↑03 apr 2019, 13:01Alvast veel plezier gewenst!
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze geven op de NPS-site nooit een voorspelling, hooguit de dag voor opening.
Ik heb net een topic geopend met een voorspelling. ZIe viewforum.php?f=7
Marianne

Ik heb net een topic geopend met een voorspelling. ZIe viewforum.php?f=7
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht