Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Hallo,

Eindelijk hebben we toch besloten om nu echt een keer de reis te gaan maken waar we het al zo lang over hebben!

We zijn een gezin met 3 kinderen die in de zomervakantie dan 12, 15 en 19 jaar zijn.
Normaal zijn we echte kampeerders en gaan graag naar Spanje! Dit keer heel wat anders dus. ;-)

Ook omdat dit wel eens de laatste vakantie met zijn vijven kan zijn. Nu hebben de kinderen allemaal dingen opgenoemd wat ze graag zouden willen zien!
Dat is oa Hollywood, rodeo drive, Santa Monica pier ( ze spelen GTA ;-) ) Venice beach, Las Vegas, Universal studios , Grand Canion.
Hebben ook wat gelezen over Sequoia, yosemithe, Bryce, zion… En mijn man oppert nog even San Fransisco...Maar denk dat dat echt te veel is om allemaal te gaan doen. ;-)
Maar heb nu zoveel gelezen dat ik het gewoon niet meer weet waar te beginnen....omdat we met 5 personen zijn willen we het liefst in familiekamers of iets dergelijks....of zou het dan toch voordeliger zijn met een camper? En hebben jullie ervaring met airbnb? We willen wel echt de tijd en rust hebben om bepaalde dingen op ons gemak te kunnen bekijken en misschien zelfs nog even lekker een middag bij t zwembad te kunnen liggen ;-) We weten dat we dan misschien niet alles kunnen zien maar we vinden het prettig om het ook beetje rustig aan te kunnen doen en niet al te lange afstanden in de auto te zitten. Dus 2 overnachtingen vinden we prima! Zelf heb ik ook nog wel een klein beetje last van hoogtevrees haha, ook erg fijn natuurlijk ;-) Dus ik hoop op goed begaanbare routes met de auto ! En waar te beginnen? Kunnen we het beste in Las Vegas beginnen, daar twee nachten blijven en vandaar uit reizen? Of juist vanuit LA beginnen? Wat wij nu in ons hoofd hebben is juist in Las Vegas beginnen en dat we de laatste dagen nog even rustig aan kunnen doen aan t strand of iets dergelijks....maar wat is wijsheid? En zijn we niet al te laat om bv overnachtingen in bepaalde parken te doen? We hoeven niet echt heel luxe ofzo, gewoon nette slaapgelegenheid...liefst wel met zwembad...maar ik ben ook bang dat het lastig is om dus met 5 personen ergens terecht te kunnen. En hebben jullie tips over het boeken van de vliegtickets? Moeten we wachten op KLM werelddealweken? Nou, jullie zien t al, een hoop vragen dus haha ;-) We zijn zo onervaren hierin dat ik eigenlijk t liefst alles door een organisatie laat regelen ...maar dan wordt het waarschijnlijk de hoofdprijs.... We willen dus in de zomervakantie 2019, onze regio heeft vakantie vanaf 13 juli, en we zouden het liefst 18 tot 21 dagen op vakantie willen!
Alvast hartstikke bedankt voor de tips !
En voorlopig blijf ik natuurlijk alle ervaringen, reisverhalen en andere topics goed volgen!

Groetjes Claudia.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Old Faithful »

Je zou om te beginnen eens kunnen kijken naar de voorbeeldroute klik hier Neem die route als uitgangspunt en pas hem eventueel aan jullie wensen aan.
Deze route kun je op verschillende plaatsen beginnen. Je kunt daarbij kijken naar gunstige vliegtickets.
Als je kiest voor reizen per auto, let dan op dat je voldoende ruimte hebt voor 5 personen en vooral voor de bagage van 5 personen. Meestal kom je dan uit bij een een grote SUV of een Minivan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat Old Faithful zegt, pak de voorbeeldroute. Dan heb je een eerste indruk en een uitstekend startpunt om alles uit te gaan zoeken.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Als jullie echte kampeerders zijn kun je ook tentjes meenemen. Hebben wij ook gedaan destijds met 2 tieners (da's wel wat gemakkelijker dan 3) en Minivan gehuurd. Er zijn mooie kampeerterreinen, je hebt veel ruimte en je spaart nogal wat uit. Overigens heb je in hotels/motels altijd genoeg aan 2 kamers, met 3 op een kamer moet bijna altijd lukken. En familiekamers zijn er ook.
Voor ideeen iets meer aangeven wat je zou willen: als je naar een NP gaat, wil je dan veel wandelen? Of komen jullie niet ver van de viewpoints?
Onze ervaring was dat het met tieners veel handiger is om als regel steeds 2 nachten ergens te blijven en niet elke dag te verkassen. Dat geeft je tieners ook de mogelijkheid om op de camping te blijven of in het hotel wanneer ze ergens geen zin in hebben.
Op zich moet het in 18 dagen lukken om bv Las Vegas - GC - Bryce/Zion - Las Vegas - LA - San Francisco te doen. Of andersom. Yosemite kun je meenemen als het 21 dagen worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kamperen in de parken is ontzettend leuk en niet duur. Kijk eens naar de verslagen van Elly op www.michelly.nl voor hun reizen met 3 kinderen en een tent.
Wik hebben in 2017 ook gekampeerd in Yosemite en Sequoia. De tenten hadden we meegenomen en terplekke hebben we luchtbedden en slaapzakken gekocht. De kosten heb je er in twee nachten al uit.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

claudia1975 schreef:( ze spelen GTA ;-) )
Zo ken ik er nog ene :wink:

De voorbeeldroute kan je al aardig op weg helpen. Je kan eventueel nog zelf wat aanpassingen doen naargelang jullie wensen.

Ik ben sinds 2009 al elk jaar met mijn zoon (nu 22) naar de westkust gereisd. Op mijn blog heb ik een lijstje gezet met dingen die leuk waren om samen te doen. Misschien heb je er iets aan (zie mijn onderschrift)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
claudia1975
Amerika-ontdekker

Heb idd ook al naar de voorbeeldroute gekeken!
We zijn er nog niet uit hihi :-)
We gaan niet kamperen in ieder geval, al zijn de reisverhalen nog zo ontzettend leuk om te lezen, maar dit jaar een keer heel wat anders en echt op zoek naar leuke familiekamers, ook op mooie plekken!
We willen in ieder geval overal wel minimaal 2 nachten slapen, en we hebben t er ook over gehad om dan Las Vegas ook maar over te slaan...
Misschien toch wel San Fransisco, kinderen willen daar liever heen dan Las Vegas? En we willen dan de laatste paar dagen in LA doorbrengen, Universal studio's, dagje shoppen en sight- seeing, dagje strand en mijn man en dochter willen graag duiken daar, iemand daar toevallig ervaring mee? Ze hebben allebei hun duikbrevet!
Zoals jullie lezen zijn we echt onervaren, lezen we nu ontzettend veel hierover maar weten eigenlijk ook niet zo goed waar te beginnen....dus excuses als t misschien wat onduidelijk is haha ;-)

groetjes Claudia
claudia1975
Amerika-ontdekker

Oh ja en over wat we willen doen in de parken, ik zou het leuk vinden om ergens een mooie wandeling te maken! Maar dan wel op een mooie begaanbare route, dus geen flinke, zware klimpartijen...Dus ook dat zijn we aan het uitzoeken, er zal vast overal mooi gewandeld kunnen worden! Maar is het ook vol te houden in de hitte bijvoorbeeld...zitten natuurlijk in t hoogseizoen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het aardige van het kamperen met een tent is dat je de overnachtingen op een camping kunt afwisselen met hotels. Maar alleen hotels en motels kan ook. Bedenk wel dat je dan echt veel betaalt voor goede locaties.
Het lijkt me verstandig om inderdaad zo veel mogelijk meerdere nachten per locatie te doen. In een park als Yosemite of Sequoia zou je ook 3 nachten kunnen blijven. Kijk voor die parken eens in ons 2013-verslag voor de accommodatie in het park en in ons 2017-verslag voor onze kampeerervaring in die parken.

Voor wandelingen in de parken kun je eens naar mijn wandelsite kijken.

Marianne
Ann_O
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ann_O »

Wij zijn inmiddels een aantal keer met onze zonen (nu beide 17 jaar) in de USA en Canada geweest.
Wij hebben ook voorkeur om niet elke dag naar een ander hotel/appartement te verkassen. Meerdere nachten op een plek zorgt voor rust in je reis en tijd om veel te zien en te doen.
Paar tips:
- Sla Las Vegas niet over. Voor mijn zonen (nog) steeds het hoogtepunt in de USA. Zo veel te zien en te doen. In de komende meivakantie gaan we weer naar het zuidwesten en eindigen dan met 4 nachten Las Vegas.
- één hotelkamer met z'n vieren of vijven kan prima. Wij kiezen voor een hotel als we ergens 1 nacht zijn. Bijv. in Monument Valley en Bryce; te kleine parken om er meerdere nachten te slapen. Bij meerdere nachten boeken we bij voorkeur een appartement met 2 slaapkamers. Wat meer privacy vinden we allemaal fijn. Op Airbnb is het aanbod ruim en qua prijs aantrekkelijk bij meerdere nachten (ivm schoonmaak en servicekosten). Voor onze komende vakantie hebben we via Airbnb oa een appartement in LA en Page geboekt. En in Las Vegas een suite in het Vdara. Ook dit vind je op Airbnb. Verder ben ik fan van Hotwire voor hotelovernachtingen.
- Bedenk dat het lastig is om alles te zien in 18-21 dagen. Maar een keuze wat je echt wilt zien en neem daar de tijd voor.

succes met het plannen en uitzoeken,
Ann
claudia1975
Amerika-ontdekker

Oke, Las Vegas dan toch maar inplannen! We bespreken nu veel hierover natuurlijk en gister zei een van de kinderen dat ze liever wat langer in een hotel zitten idd en dan minder zien, maar wat we wel willen zien dat we daar dan echt de tijd voor hebben!
We willen in ieder geval de eerste paar dagen in San Fransisco, vandaaruit naar Yosemite, ook paar dagen, maar weet nog niet hoeveel...dan richting Las Vegas, daar twee nachten blijven, dan naar Grand Canyon, misschien twee nachten? En van daar dan richting Los Angeles om af te sluiten, lekker strand dagen, fietsen, walk of fame en shoppen...
Waarschijnlijk moeten er ergens dan nog enkele nachten tussendoor....
Maar dit is globaal gezien dan wat we echt willen zien!
Tuurlijk zijn er nog zoveel meer mooie plekken maar de oudste zei vanmorgen nog hoe geweldig het zou zijn om San Fransisco, Yosemite, Las Vegas en LA te zien!!
Nu dus echt goed opzoeken welke route, welke hotels of idd mischien wel airbnb...ik zie wel steeds dat het behoorlijk lastig is om voor 5 personen wat leuks te vinden! Dus tips zijn natuurlijk van harte welkom, maar dat geld voor alles!

In ieder geval nu al bedankt voor alle info, echt fijn zo'n forum!!
claudia1975
Amerika-ontdekker

Oh ja nog iets....lees nu toch wel een paar keer dat mensen, ook met 3 kinderen, een luchtbed en slaapzak erbij leggen voor de 5e persoon?
Dus een 4 persoonskamer en dan 1 persoon op t luchtbed.
Mag dit ook dan? Op zich zou dit voor ons geen probleem zijn, alleen vraag ik mij echt af of dit echt mag, en verantwoord is ivm verzekering ofzo?
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Een luchtbed neerleggen mag volgens mij niet. Dat zal trouwens zelden gecontroleerd worden, je moet alleen dan niet met 5 mensen aan de balie gaan staan als je een kamer vraagt met 2 double beds. Alternatief is het bijplaatsen van een bed op een kamer met 2 double beds. Op websites als booking.com is steeds aangegeven bij hotels of dat mogelijk is en zo ja, wat dat kost. Twee kamers kan natuurlijk altijd.
Een route kan zijn: dag 1 naar SF vliegen, dag 2 en 3 daar blijven (misschien dag 3 al eind vd dag stukje rijden, motels buiten de stad zijn veel goedkoper, evt ook Golden Gate bridge over rijden en naar Muir Woods), dag 4 naar Yosemite, dag 5 in Yosemite blijven en Valley bezoeken, dag 6 over Tioga pas naar Mammoth Lakes, dag 7 daar blijven, dag 8 naar Las Vegas, dag 9 daar blijven, dag 10 naar Spingdale voor Zion, dag 11 daar blijven, dag 12 naar Bryce, dag 13 naar Page, dag 14 naar Grand Canyon (in de buurt van), dag 15 daar blijven, dag 16-17 naar LA rijden, dag 18 LA (Universal studios?), dag 19 LA (santa Monica of Venice), dag 20 naar huis vliegen, dag 21 aankomst thuis. Dan ben je vaak 2 nachten op 1 plek, alleen lange rijdagen op dag 8, 16 en 17.
Wij zijn zelf op onze eerste reis naar VS met onze 2 kinderen ook in Moab geweest (Mammoth Lakes - Ely en dan Ely - Moab; Moab heeft ook mogelijkheden als kanovaren of fietsen en prachtige nationale parken). Dan moet je daar zeker 2 dagen blijven; wij hebben toen daarvandaan Bryce-ZIon-Grand Canyon North Rim-Las Vegas-LA gedaan. Totale te rijden afstand wordt daarmee groter, ik denk dat dat net niet past in 21 dagen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zoek altijd op kamers waar 5 personen op mogen, dan heb je soms nog steeds alleen 2 queen bedden, en daar nemen we dus matje en slaapzak voor mee. Uiteraard heb ik een voorkeur voor kamers waar dan ook daadwerkelijk ook nog een slaapbank o.i.d. staat, maar dat is niet altijd (betaalbaar) te vinden. Kamers met een max. occupancy van 4 boek ik niet, dat deed ik nog wel toen jongste een baby was, maar nu vind ik dat niet meer kunnen persoonlijk. Ik boek ook meestal kamers met ontbijt, dus ik zou het ook raar vinden om met 5 personen te gaan ontbijten als er maar 4 in een kamer mogen.
Terug in Texas!
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Santa Monica pier ( ze spelen GTA ;-) ) Venice beach!

Dit stond dus ook op de bucket list van mijn zoon, afgelopen voorjaar drie dagen in het Venice on the beach hotel gezeten, fiets gehuurd en langs het strand naar de pier gefietst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

claudia1975 schreef:Nu dus echt goed opzoeken welke route, welke hotels of idd misschien wel airbnb...ik zie wel steeds dat het behoorlijk lastig is om voor 5 personen wat leuks te vinden! Dus tips zijn natuurlijk van harte welkom, maar dat geldt voor alles!
Ik zou eerst eens een route uitwerken. De overnachtingen komen dan wel. Maar wacht niet te lang, hoe eerder je boekt hoe meer mogelijkheden je nog hebt qua overnachtingen.
Ik zou uitgaan van 21 dagen, je zult altijd tijd te kort komen. Misschien is een of twee dagen langer ook nog mogelijk?
Met 21 of minder dagen kun je eens naar een one way kijken, dat scheelt je een dag.

Een paar mogelijke accommodaties die geschikt zijn voor 5 personen:
- een tent in Half Dome vIllage, Yosemite.
- een cabin in Grant Grove (Kings Canyon) (er is een beperkt aantal met 3 queen bedden)
- een huisje in het Red Rock Motel in Page; misschien geen 5 bedden maar wel meer dan voldoende ruimte voor een luchtbed, en ook een aparte kamer met keuken.

Maar goed, eerst eens een route vaststellen. Hier een opzetje voor ene one way:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Page
Dag 4 Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite Valley
Dag 12 Yosemite Valley
Dag 13 Yosemite (Mariposa Grove)
Dag 14 Yosemite - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco - Monterey
Dag 17 Monterey - Pismo Beach
Dag 18 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles

Als je wat vaker meerdere nachten op dezelfde plaats wilt blijven zul je wat moeten schrappen.
Je kunt dan bijvoorbeeld een one wat SF-La doen, en dus de kustweg overslaan. Maar dan heb je wel de lange rit van de GC naar LA.

Marianne
marfre1970
Amerika-ontdekker

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door marfre1970 »

We zijn zo onervaren hierin dat ik eigenlijk t liefst alles door een organisatie laat regelen ...maar dan wordt het waarschijnlijk de hoofdprijs.
kijk eens bij NBBS reizen. Vorig jaar via hun geboekt en prijs viel mee.
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waar zou een organisatie je dan in kunnen helpen? De route moet je toch zelf uitwerken, want dat is jullie keuze, die laat je niet aan een organisatie over. En het forum kan je daar goed bij helpen als je er niet uitkomt.
Accommodatie boeken is ook niet moeilijk. Eventueel doe je de vlucht en de autohuur via een reisbureau.

Marianne
marfre1970
Amerika-ontdekker

Bericht door marfre1970 »

Martin & Marianne schreef:Waar zou een organisatie je dan in kunnen helpen? De route moet je toch zelf uitwerken, want dat is jullie keuze, die laat je niet aan een organisatie over. En het forum kan je daar goed bij helpen als je er niet uitkomt.
Accommodatie boeken is ook niet moeilijk. Eventueel doe je de vlucht en de autohuur via een reisbureau.
Tuurlijk kan het forum je goed helpen, maar wanneer je voor het eerst een rondreis maakt kan ik mij voorstellen dat een reisorganisatie je goed op weg kan helpen. Ook zijn de georganiseerde reizen aan te passen naar je eigen wensen.
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
claudia1975
Amerika-ontdekker

Nou het is idd best een organisatie voor ons om dit voor de eerste keer te doen! Vind het ook erg leuk hoor, maar er is zoveel te lezen en te bekijken over de gebieden waar we heen willen! En het is ook best ff spannend om alles zelf te regelen...ben gewend om een camping te boeken hoor haha, en hotelletje voor de overnachting ;-)
Maar dit is wel het echte werk zeg maar!
Ondertussen zijn we wel weer iets verder gekomen over wat we nou echt willen zien en doen, een van de kinderen zag het niet zo zitten om een 'echte rondreis' te maken, dus we hebben compromis gesloten, dus minder plekken bezoeken, meerdere overnachtingen op een plek om het wat rustiger te houden!

Dit is wat we nu zo'n beetje hebben bedacht:

Aankomst San Fransisco, 4 nachten , dan naar Yosemity voor 3 nachten, death valley 1 nacht, Las Vegas 2 nachten, Grand Canyon 2 nachten, van hieruit naar Los Angeles maar willen wel een overnachting ergens doen....heb gelezen over Kingman? Of Palm Springs? Dat moet ik nog uitzoeken. In Los Angeles willen we de laatste 5 nachten doorbrengen, lekker rustig aan doen!
Ik weet dat we mooie dingen missen maar we gaan ook heel veel mooie dingen zien. Wat vinden jullie hiervan?
Ben nu bezig met vliegtickets maar die worden er niet goedkoper van als ik wacht denk ik?

En heb idd een offerte binnen van een reisbureau, wel iets andere route , maar we kwamen daar al op 15.000 euro.....En dan komt er nog zoveel bij aan eten, tickets, parkeergeld, benzine en weet ik wat nog meer....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer