Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
wat bedoelen ze met Alias ? Ik vraag de esta aan op mijn meisjesnaam (uiteraard) maar moet ik daar mijn getrouwde naam invullen ?
en ik werk niet meer, dus ik neem aan dat mijn voormalige werkgevers niet genoemd hoeven worden (ik werk al lang niet meer)
en ik werk niet meer, dus ik neem aan dat mijn voormalige werkgevers niet genoemd hoeven worden (ik werk al lang niet meer)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Wel opletten want dit geldt niet altijd:Inges schreef: Ik heb overigens maar 2 voornamen (Inge Daniëlle) en de puntjes op de e zet ik er nooit bij (nergens ook niet op de tickets) want dat kennen ze blijkbaar in de USA niet.
Als je bv Müller (wordt in MRZ weergegeven als MUELLER) of Schröder (wordt SCHROEDER) neem je de letter wel mee (in tegenstelling tot jouw naam, Inge (Daniëlle wordt dan Danielle, zonder toevoeging extra letter).
Ik had per abuis een vraag gesteld in het verkeerde topic (gelukkig ook antwoord gekregen
)
Ik heb nog een vraagje: krijg je bij aanpassing bestaande esta een bevestiging? En het is foed als deze nog geldig is uiterlijk op dag van vertrek?

Ik heb nog een vraagje: krijg je bij aanpassing bestaande esta een bevestiging? En het is foed als deze nog geldig is uiterlijk op dag van vertrek?
Ik kan het zo snel niet vinden, dus ik stel de vraag hier maar gewoon even.
In juli 2019 gaan wij opnieuw naar Amerika. Onze ESTA-aanvragen lopen in maart/april af.
Onze kinderen hebben beiden een nieuw paspoort nodig omdat deze ook rond die periode afloopt.
Vraag: moet ik een geheel nieuwe groeps-ESTA-aanvraag voor ons vieren doen (met de nieuwe paspoortnummer natuurlijk) of moet ik de bestaande goedkeurde ESTA-aanvraag aanpassen?
In juli 2019 gaan wij opnieuw naar Amerika. Onze ESTA-aanvragen lopen in maart/april af.
Onze kinderen hebben beiden een nieuw paspoort nodig omdat deze ook rond die periode afloopt.
Vraag: moet ik een geheel nieuwe groeps-ESTA-aanvraag voor ons vieren doen (met de nieuwe paspoortnummer natuurlijk) of moet ik de bestaande goedkeurde ESTA-aanvraag aanpassen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Als je ESTA in april afloopt en je gaat in juli heb je sowieso nieuwe ESTA nodig (voor iedereen).
Voor je kinderen moet je wachten op nieuwe paspoortnummer, zodat je met dat nieuwe nummer een ESTA kunt aanvragen.
Of je de ESTA aanvraagt als groep of oer persoon maakt niet uit: gebruik voor elke persoon de juiste paspoortnummers (van de op het moment van reizen geldige paspoorten).
Voor je kinderen moet je wachten op nieuwe paspoortnummer, zodat je met dat nieuwe nummer een ESTA kunt aanvragen.
Of je de ESTA aanvraagt als groep of oer persoon maakt niet uit: gebruik voor elke persoon de juiste paspoortnummers (van de op het moment van reizen geldige paspoorten).
Dankje!
Precies wat ik al dacht dus: geheel nieuwe procedure aanvragen en weer vanaf nul beginnen (mét de nieuwste paspoortnummers).
Precies wat ik al dacht dus: geheel nieuwe procedure aanvragen en weer vanaf nul beginnen (mét de nieuwste paspoortnummers).
2002 : West-Amerika
Ligt Esta plat sinds dit weekend?? Afgelopen zaterdag heeft mijn broer aangevraagd voor twee personen.Nog steeds geen bericht. De 72 uur zijn inmiddels verstreken... Hij heeft betaald via Paypal. Weet niet of dat nog uitmaakt??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hallo
Ook zaterdag esta aangevraagd.
Gewacht op e-mail. Maandagmorgen gewoon ingelogd met mijn groepsnummer, en wij hadden toestemming.
Dus misschien sturen ze geen e-mail meer.
Gewoon even doen, en je weet het meteen.
Vr.groet. Theostone.
Ook zaterdag esta aangevraagd.
Gewacht op e-mail. Maandagmorgen gewoon ingelogd met mijn groepsnummer, en wij hadden toestemming.
Dus misschien sturen ze geen e-mail meer.
Gewoon even doen, en je weet het meteen.
Vr.groet. Theostone.
Gelukkig, de toestemming staat inderdaad op de site ... 

90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Je krijgt geen bericht (meer?) je moet zelf op de officiële site kijken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
In maart ga ik een week naar NYC
Ben in Juni 2017 al eens in Miami geweest en heb daar ook toen een ESTA voor aangevraagd. Echter woonde ik toen op Bonaire.
Moet ik nu een nieuwe ESTA aanvragen?
Lees van verschillende mensen die naar Duitsland en andere landen verhuisd zijn dat dit geen problemen geeft. Maar just to be sure..

Ben in Juni 2017 al eens in Miami geweest en heb daar ook toen een ESTA voor aangevraagd. Echter woonde ik toen op Bonaire.
Moet ik nu een nieuwe ESTA aanvragen?
Lees van verschillende mensen die naar Duitsland en andere landen verhuisd zijn dat dit geen problemen geeft. Maar just to be sure..
Heb je een ander paspoort dan op je ESTA vermeld? Zo ja, dan moet je sowieso een nieuwe ESTA aanvragen.
Even ter bevestiging... Het klopt dat ik enkel mijn verblijfadres in mijn ESTA dien aan te passen als ik voor de tweede keer op een geldige ESTA op reis ga?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Nee klopt niet helemaal, je hoeft niets aan te passen, maar als je wilt kun je je E-mailadres en Adres in de Verenigde Staten aanpassen (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... anguage=nl onder "bijwerken van uw informatie").
Vraag: mijn ESTA verloopt 3 weken voor ik met vakantie (naar Hawaii) ga. Kan je eigenlijk ook een nieuwe ESTA aanvragen voordat de huidige is verlopen? Mocht er in mijn geval iets mis gaan dan heb je nog speling....
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja dat kan. Ik heb hem ook net opnieuw aangevraagd en bij aanvragen krijg je de melding dat er nog een geldige Esta loopt op je paspoort en of je die dan wil vervangen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Top! Dankjewel!
Vraag.. Moet je bij Alias je getrouwde naam invullen ofzoiets?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Nope! Gewoon niks invullen...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19973 Weergaves