Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!
- MarkieMark73
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!
Ongeveer 4800 KM op ongeveer 16 reisdagen. Dus 300 km per reisdag gemiddeld.
We hadden 3 zware dagen van ongeveer 550 KM. Maar dat maakte de andere dagen weer wat lichter uiteraard.
We hadden 3 zware dagen van ongeveer 550 KM. Maar dat maakte de andere dagen weer wat lichter uiteraard.
Groeten,
Mark & Sophie
=====================================
https://markve4.wixsite.com/2018zuidwestusa/blog
Mark & Sophie
Bij boeken overnachtingen: bij booking kun je in elk geval ingeven met hoeveel kinderen (een 19-jarige telt als volwassene) je op een kamer kunt (3 volwassenen, 2 kinderen). Bij elk hotel staat ook of op de kamer een extra bed mag.
Je kunt vaak reserveringen maken die je (soms tot op de dag van aankomst) kunt afzeggen. Dat is handig als je niet zeker weet wat je gaat doen. Soms is het inderdaad goedkoper om het helemaal vast te leggen, maar als er bij staat dat je kunt afzeggen tot ... dagen/uren van te voren kan dit inderdaad kosteloos.
Bij boeken direct bij hotel/motel geldt hetzelfde
Verder opletten of je de auto kunt parkeren, maar dit is alleen vaak een probleem in San Francisco. Hotels daar inderdaad duur
Snap best dat je naar de Grand Canyon wil, en als jullie het daar allemaal over eens zijn moet je dat gewoon doen, heeft iedereen de extra rijtijd daar wel voor over, toch?
Succes met plannen en zoeken1
Je kunt vaak reserveringen maken die je (soms tot op de dag van aankomst) kunt afzeggen. Dat is handig als je niet zeker weet wat je gaat doen. Soms is het inderdaad goedkoper om het helemaal vast te leggen, maar als er bij staat dat je kunt afzeggen tot ... dagen/uren van te voren kan dit inderdaad kosteloos.
Bij boeken direct bij hotel/motel geldt hetzelfde
Verder opletten of je de auto kunt parkeren, maar dit is alleen vaak een probleem in San Francisco. Hotels daar inderdaad duur
Snap best dat je naar de Grand Canyon wil, en als jullie het daar allemaal over eens zijn moet je dat gewoon doen, heeft iedereen de extra rijtijd daar wel voor over, toch?
Succes met plannen en zoeken1
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mammoth lakes is een mooie plek om te verblijven op weg naar Las Vegas!Tussen Yosemite en DV is Mammoth Lakes prima; er is daar ook veel keuze aan hotels.

1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Mark en Sophie, dank je, dat zou leuk zijn!
Jullie hebben zo'n beetje de dingen bezocht die wij en de kinderen ook leuk vinden!
Waarschijnlijk gaan we anders toch maar 1 overnachting doen in Grand Canyon en die overnachting ergens anders inplannen!
En dan wel bij Mammoth Lakes een nachtje!
Jullie hebben zo'n beetje de dingen bezocht die wij en de kinderen ook leuk vinden!
Waarschijnlijk gaan we anders toch maar 1 overnachting doen in Grand Canyon en die overnachting ergens anders inplannen!
En dan wel bij Mammoth Lakes een nachtje!
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Is het niet mogelijk of wenselijk om toch twee nachten nog ergens te vinden en Zion National Park toe te voegen? Is ook voor kinderen een heel leuk park! Één van de favorieten bij onze kinderen! Zie mijn reisverslagen voor beide keren twee dagen Zion.
Misschien kun je een nacht LA inleveren en een nacht bij de Grand Canyon en dan van Vegas naar Zion rijden, twee nachten slapen en dan via Kanab en Page (onderweg Horseshoe Bend kijken?) naar de Grand Canyon. De volgende ochtend heb je de ochtend nog om de GC uitzichtpunten te bekijken voor je verder rijdt naar je tussenstop Kingman/Needles, waar je eigenlijk pas ‘s avonds hoeft te zijn. Dan heb je ook nog een veel leukere en mooiere route (rondje) dan van LV naar de GC en weer terug over dezelfde weg naar Kingman.
Misschien kun je een nacht LA inleveren en een nacht bij de Grand Canyon en dan van Vegas naar Zion rijden, twee nachten slapen en dan via Kanab en Page (onderweg Horseshoe Bend kijken?) naar de Grand Canyon. De volgende ochtend heb je de ochtend nog om de GC uitzichtpunten te bekijken voor je verder rijdt naar je tussenstop Kingman/Needles, waar je eigenlijk pas ‘s avonds hoeft te zijn. Dan heb je ook nog een veel leukere en mooiere route (rondje) dan van LV naar de GC en weer terug over dezelfde weg naar Kingman.
- MarkieMark73
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Mee eens. Als het enigszins past, moet je Zion meepakken. Veel leuke wandelingen voor jong tot oud, van beginner tot die-hard.
Wel minimaal 2 nachten vereist in Zion.
Grand Canyon en Monument Valley kunnen met 1 overnachting prima. Mits de reizen er naar toe an vandaan niet te lang zijn.
Grand Canyon en Monument Valley kunnen met 1 overnachting prima. Mits de reizen er naar toe an vandaan niet te lang zijn.
Groeten,
Mark & Sophie
Mark & Sophie
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mark en Sophie,
Wij gaan volgend jaar zomer met onze 2 jongens van dan 10 en 12 jaar ongeveer hetzelfde rondje maken. Nu zag ik één van de berichten dat jullie een word bestand hebben met allerlei do's op de route. Zouden wij die ook mogen ontvangen?
Ik heb al genoten van jullie blog en enkele tips over genomen in ons roadbook.
Groet, Reinie
Wij gaan volgend jaar zomer met onze 2 jongens van dan 10 en 12 jaar ongeveer hetzelfde rondje maken. Nu zag ik één van de berichten dat jullie een word bestand hebben met allerlei do's op de route. Zouden wij die ook mogen ontvangen?
Ik heb al genoten van jullie blog en enkele tips over genomen in ons roadbook.
Groet, Reinie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had al een routevoorstel gedaan met Zion erin. Maar dat was blijkbaar niet de bedoeling. Als de GC een must is, is het echter toch een overweging waard om ook de andere parken mee te nemen. Maar dan is het wel een echte rondreis.MarkieMark73 schreef:Mee eens. Als het enigszins past, moet je Zion meepakken. Veel leuke wandelingen voor jong tot oud, van beginner tot die-hard.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We wilden eigenlijk idd niet echt een die hard rondreis maken
Maar het begint er steeds meer op te lijken he 
Maar we zijn nog steeds druk met plannen en wat nou handig is en we willen dan ook niet al te lange dagen in de auto....
Mischien toch Zion dan ook doen....
Ooooh er is ook zoveel te zien en te doen...we willen van 17 juli tot 5 augustus! En de laatste 4 nachten brengen we door in LA!

Maar we zijn nog steeds druk met plannen en wat nou handig is en we willen dan ook niet al te lange dagen in de auto....
Mischien toch Zion dan ook doen....
Ooooh er is ook zoveel te zien en te doen...we willen van 17 juli tot 5 augustus! En de laatste 4 nachten brengen we door in LA!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik begrijp dat je de vliegtickets nog niet geboekt hebt, voor de prijs kan het uitmaken door bijvoorbeeld niet op SFO te vliegen maar op LAS.
Wij hebben voor 16-07 t/m 04-08 voor 5 personen (>17 jaar) tickets voor €640 p.p. en een Mini Van voor €1000 voor 3 weken.
Verder wisselende hotels, soms 1 kamer voor 5, soms 2 kamers en Airbnb voor 5 nachten in Kanab (centraal voor Zion, Bryce en Page) en een Airbnb voor Millbrae (ten zuiden van SF).
Voor Yosemite overnachten wij in Oakhurst (Holliday Inn).
Gemiddeld zitten we €170 per nacht, overnachtingen in LA zijn bovengemiddeld en ook een overnachting in Bishop is bovengemiddeld.
Als je me een mailtje stuurt kan ik je onze voorlopige roadbook wel mailen, voor het opdoen van ideeën.
Succes verder met de voorbereidingen!
Groet, Henk
Wij hebben voor 16-07 t/m 04-08 voor 5 personen (>17 jaar) tickets voor €640 p.p. en een Mini Van voor €1000 voor 3 weken.
Verder wisselende hotels, soms 1 kamer voor 5, soms 2 kamers en Airbnb voor 5 nachten in Kanab (centraal voor Zion, Bryce en Page) en een Airbnb voor Millbrae (ten zuiden van SF).
Voor Yosemite overnachten wij in Oakhurst (Holliday Inn).
Gemiddeld zitten we €170 per nacht, overnachtingen in LA zijn bovengemiddeld en ook een overnachting in Bishop is bovengemiddeld.
Als je me een mailtje stuurt kan ik je onze voorlopige roadbook wel mailen, voor het opdoen van ideeën.
Succes verder met de voorbereidingen!
Groet, Henk

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Dank je Henk!
Zal het zo even gaan doorlezen!
Zo fijn al die tips van iedereen!
Ondertussen zijn we flink bezig geweest en hebben dus de route helemaal omgegooit, we kwamen er anders echt niet uit!
En heb alle vluchtmogelijkheiden bekeken , het scheelt 500 euro als we aankomen op Los Angeles en heenweg met overstap en terug rechtstreeks!
We hebben toch nog een nacht erbij gedaan, komen nu op 20 nachten in totaal!
Dit is nu onze opzet:
Los Angeles 4 nachten ( hier zouden we eerst 5 doen maar nu dus 4
)
Kingman 1 nacht,
Grand Canyon 1 nacht,
Page 2 nachten,
Bryce 2 nachten,
Lag Vegas 2 nachten,
Death Valley 1 nacht,
Mammoth 1 nacht,
Yosemite 2 nachten (waren eerst 3 maar moesten toch ergens concessies doen
)
San Francisco 3 nachten.
Nu hebben we toch nog even jullie hulp nodig!
Het gaat erom dat we liever niet hele lange afstanden gaan rijden, nu rijden we meestal tussen 200 en 300 km per dag, met een enkele uitschieter.
En we hebben geprobeerd om echt een paar keer 2 overnachtingen te doen voor de rust tijdens de reis. Hebben nu ook rekening gehouden met Las Vegas, buiten het weekend gepland!
Nu zoeken we tussen Bryce en Las Vegas nog wel een overnachting....Wat zou een leuke overnachting kunnen zijn?
En ik twijfel nu dus tussen Bryce en Zion...we kunnen wel vanuit Bryce langs Zion gaan...of zouden jullie dit anders aanpakken?
We willen zo wel alvast de tickets gaan boeken, ben bang dat ze anders morgen toch weer duurder gaan worden....
Zal het zo even gaan doorlezen!
Zo fijn al die tips van iedereen!
Ondertussen zijn we flink bezig geweest en hebben dus de route helemaal omgegooit, we kwamen er anders echt niet uit!
En heb alle vluchtmogelijkheiden bekeken , het scheelt 500 euro als we aankomen op Los Angeles en heenweg met overstap en terug rechtstreeks!
We hebben toch nog een nacht erbij gedaan, komen nu op 20 nachten in totaal!
Dit is nu onze opzet:
Los Angeles 4 nachten ( hier zouden we eerst 5 doen maar nu dus 4

Kingman 1 nacht,
Grand Canyon 1 nacht,
Page 2 nachten,
Bryce 2 nachten,
Lag Vegas 2 nachten,
Death Valley 1 nacht,
Mammoth 1 nacht,
Yosemite 2 nachten (waren eerst 3 maar moesten toch ergens concessies doen

San Francisco 3 nachten.
Nu hebben we toch nog even jullie hulp nodig!
Het gaat erom dat we liever niet hele lange afstanden gaan rijden, nu rijden we meestal tussen 200 en 300 km per dag, met een enkele uitschieter.
En we hebben geprobeerd om echt een paar keer 2 overnachtingen te doen voor de rust tijdens de reis. Hebben nu ook rekening gehouden met Las Vegas, buiten het weekend gepland!
Nu zoeken we tussen Bryce en Las Vegas nog wel een overnachting....Wat zou een leuke overnachting kunnen zijn?
En ik twijfel nu dus tussen Bryce en Zion...we kunnen wel vanuit Bryce langs Zion gaan...of zouden jullie dit anders aanpakken?
We willen zo wel alvast de tickets gaan boeken, ben bang dat ze anders morgen toch weer duurder gaan worden....
- josea
- Amerikakenner
Tja, DE stop tussen Bryce en LV is natuurlijk Zion! En daar zou ik dan twee nachten doen en eentje in Bryce.
-
- Amerika-ontdekker
Ja tuurlijk haha, best dom van mij
Oke, dus toch maar 1 nacht Bryce en dan 2 in Zion!
Nou nu gaat het eindelijk echt vorm krijgen, zo gaaf!!

Oke, dus toch maar 1 nacht Bryce en dan 2 in Zion!
Nou nu gaat het eindelijk echt vorm krijgen, zo gaaf!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja wilt deze route doen dus dan ontkom je er gewoonweg niet aan om deze afstanden in korte tijd te rijden. Zeker met een beperkt aantal dagen. Maar zoals in bijna alle topic staan ook hier alleen de van-naar kms tot je overnachtingsplek. Je gaat nog veel meer rijden. Of zelf of in een shuttlebus bijvoorbeeldHet gaat erom dat we liever niet hele lange afstanden gaan rijden, nu rijden we meestal tussen 200 en 300 km per dag, met een enkele uitschieter
Vergis je niet, je gaat in de parken en steden (zeker LA) ook nog 100-den kilometers rijden die je bij je route kunt optellen. Een 500km extra is zo gereden. Bv op en neer door Bryce Canyon is al een km of 60, in yosemite van de vallei naar glacier point en terug al ruim 100km, Venice Beach - downtown LA op en neer 60km etc etc.
-
- Amerika-ontdekker
Zooo tickets zijn geboekt, was nog heel gedoe want de goedkopere tickets die ik had gezien die kon ik niet boeken, na paar keer proberen toch maar ff gebeld, bleek dat de site nog geen update had gehad, deze tickets waren er niet meer....
Vanmorgen maar weer gekeken en weer op andere datums, gelukkig een week later nog wel goedkopere tickets...
Vliegen heen met Delta met een overstap en terug rechtstreeks met KLM.
Nu dus echt de hotels vastleggen!
In Yosemite is er nog een unheated tent in Half dome village, is dit te doen? Het enige wat er mist is elektra voor de mobieltjes , dat is wel balen....maar anders nemen we goede powerbank mee.
Maar is het te doen snachts met de kou want neem aan dat het snachts wel flink af kan koelen?
En welk hotel in Las Vegas, wel of niet aan de Strip...
Vanmorgen maar weer gekeken en weer op andere datums, gelukkig een week later nog wel goedkopere tickets...
Vliegen heen met Delta met een overstap en terug rechtstreeks met KLM.
Nu dus echt de hotels vastleggen!
In Yosemite is er nog een unheated tent in Half dome village, is dit te doen? Het enige wat er mist is elektra voor de mobieltjes , dat is wel balen....maar anders nemen we goede powerbank mee.
Maar is het te doen snachts met de kou want neem aan dat het snachts wel flink af kan koelen?
En welk hotel in Las Vegas, wel of niet aan de Strip...
-
- Amerika-ontdekker
En hoe werkt toch dat Smartervegas.com??
Is dat echt betrouwbaar? En kan je zo ook kamers voor 5 personen boeken? Want ik kan via die site alleen maar voor 4 personen?
Is dat echt betrouwbaar? En kan je zo ook kamers voor 5 personen boeken? Want ik kan via die site alleen maar voor 4 personen?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Lekker dat de tickets geboekt zijn!
Ik zou zeker direct die tent vastleggen. En in de gaten blijven houden of er misschien toch nog een heated tent beschikbaar komt.
Je kunt altijd nog wisselen als je echt zou willen.
Ergens staat me bij dat de verwarming in de zomermaanden niet aan kan, maar dat kan ik zo snel niet terug vinden. In ieder geval hebben wij zowel in juli als in september prima zonder kachel geslapen. Uiteraard koelt het 's nachts wat af, maar dat was in juli echt niet koud. Afgelopen september was frisser, maar eigenlijk sliep dat heerlijk.
Het is natuurlijk wel handig als je stroom hebt, maar je kunt je apparatuur volgens mij ook bij de lodge opladen en natuurlijk in de auto als je bijvoorbeeld naar Glacier Point rijdt.
Veel succes en veel plezier met verder plannen!
Ik zou zeker direct die tent vastleggen. En in de gaten blijven houden of er misschien toch nog een heated tent beschikbaar komt.
Je kunt altijd nog wisselen als je echt zou willen.
Ergens staat me bij dat de verwarming in de zomermaanden niet aan kan, maar dat kan ik zo snel niet terug vinden. In ieder geval hebben wij zowel in juli als in september prima zonder kachel geslapen. Uiteraard koelt het 's nachts wat af, maar dat was in juli echt niet koud. Afgelopen september was frisser, maar eigenlijk sliep dat heerlijk.
Het is natuurlijk wel handig als je stroom hebt, maar je kunt je apparatuur volgens mij ook bij de lodge opladen en natuurlijk in de auto als je bijvoorbeeld naar Glacier Point rijdt.
Veel succes en veel plezier met verder plannen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn geen heated tents voor 5 personen. En in de zomer werkt de kachel sowieso niet. Is ook niet nodig.
In de vallei valt het erg mee met de kou.
Wij hebben wel eens in juni daar geslapen. Dat ging prima.
Marianne
In de vallei valt het erg mee met de kou.
Wij hebben wel eens in juni daar geslapen. Dat ging prima.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nou we hebben nu een aantal hotels geboekt! Nu aan het kijken naar Las Vegas...heb al veel opgezocht hier op de site en veel gelezen maar kom er maar niet uit...wel of niet aan de strip, willen eigenlijk zoveel mogelijk lopen daar als dat mogelijk is, en kwa bedrag zullen we voor 2 nachten wel 400 of 500 uitgeven, we zitten daar van 4 t/m 6 augustus.
Maar welk hotel heeft nou kamers die of groot genoeg zijn voor 5 personen, of twee kamers die nog betaalbaar zijn...en het liefst nog een aardig zwembad ook...
En hoe werkt dat SmarterVegas nou eigenlijk? Weet iemand dit?
Maar welk hotel heeft nou kamers die of groot genoeg zijn voor 5 personen, of twee kamers die nog betaalbaar zijn...en het liefst nog een aardig zwembad ook...
En hoe werkt dat SmarterVegas nou eigenlijk? Weet iemand dit?
Voor Las Vegas zou ik zeker op de strip gaan zitten, zeker als je nog nooit eerder bent geweest. Wat betreft de beleving het leukste, ook voor de kinderen denk ik. Er zijn als ik het goed heb wel veel kamers waar je met z' n 5en kan verblijven. Veel kamers met 2 queen bedden en een optie voor een extra bed. Omdat jullie doordeweeks zitten scheelt het een behoorlijk bedrag en moet 400-500eu zeker wel gaan lukken.
Smartervegas is een korting-site waar je je voor in kan schrijven, hier kan je hotels, shows, een buffet of andere dingen boeken.
Spelen jullie ook het spel MyVegas? Hierbij kan je sparen voor gratis overnachtingen, shows en een buffet. Kan een mooie oplossing zijn als je toch 2 kamers wilt doen.
Smartervegas is een korting-site waar je je voor in kan schrijven, hier kan je hotels, shows, een buffet of andere dingen boeken.
Spelen jullie ook het spel MyVegas? Hierbij kan je sparen voor gratis overnachtingen, shows en een buffet. Kan een mooie oplossing zijn als je toch 2 kamers wilt doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1787 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties