Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sanook: rondje Californië mei 2019.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Sanook: rondje Californië mei 2019.
Zo denken wij ook, zeker met zo'n plaats als LA waar niet echt een centrale plek is om te verblijven. En of je dan een kwartier of 3 kwartier in de auto zit maakt ook niet zo heel veel uit. Dan besparen we een hoop geld dat we op andere plaatsen weer uit kunnen geven. San Diego en South Lake Tahoe hebben we wat luxere hotels (+ballonvaart) en 5 nachten in Yosemite/Sequoia/Kings Canyon is ook niet echt goedkoop ($143 per nacht voor een veredelde tent). Maar dat maakt de beleving wel een stuk fijner denk ik.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Eens met MrVanilla. Verder slaap je er ook alleen maar. Als je nou vanuit Long beach moest komen zou ik het ook anders vinden.
Sunset boulevard is natuurlijk wel een drukke weg, maar dat is Crenshaw blvd ook. Ik denk dat je dan op sunset wel dichterbij de dingen zit die je wilt doen. Dus mocht het tussen die hotels blijven gaan zou ik altijd op sunset gaan zitten.
Sunset boulevard is natuurlijk wel een drukke weg, maar dat is Crenshaw blvd ook. Ik denk dat je dan op sunset wel dichterbij de dingen zit die je wilt doen. Dus mocht het tussen die hotels blijven gaan zou ik altijd op sunset gaan zitten.
Inderdaad. Voordeel van Sunset is dat je daar (op een aantal plaatsen) ook in de avond nog leuk naar buiten kunt om een biertje te pakken ofzo. En natuurlijk iconische straat met veel bekende plaatsen van TV 

Groetjes,
Daniel
Daniel
Hou in LA wel rekening met lange files.
Paar keer uren gestaan.
Wij vonden de Warner Brothers studiotour leuk.
En de San Diego Zoo!
Paar keer uren gestaan.
Wij vonden de Warner Brothers studiotour leuk.
En de San Diego Zoo!
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- sanook
- Amerika-expert
WB staat op het lijstje al zijn we niet echt liefhebbers van dit soort tours maar hoort er wel een beetje bij als je in LA bent toch ?
San Diego Zoo staat om diezelfde reden ook op de lijst. Laatste keer dat we in Nederland in een dierentuin waren (Burgers Zoo) hadden we wel allebei iets van dat we het een beetje zielig vonden voor die beesten, de ruimte die de beesten daar hebben is niet erg groot. Is dat in de San Diego Zoo anders ?
San Diego Zoo staat om diezelfde reden ook op de lijst. Laatste keer dat we in Nederland in een dierentuin waren (Burgers Zoo) hadden we wel allebei iets van dat we het een beetje zielig vonden voor die beesten, de ruimte die de beesten daar hebben is niet erg groot. Is dat in de San Diego Zoo anders ?
Zelf heb ik dat gevoel ook altijd met dierentuinen, vaak kleine hokjes en toch wel wat zielig voor de dieren.
Dit gevoel had ik totaal niet in San Diego Zoo. Voor mij ook de mooiste dierentuin waar ik geweest ben, mooi aangelegd en heel ruim.
Na mijn idee zeker de moeite waard (ondanks de redelijk hoge entreeprijs).
Dit gevoel had ik totaal niet in San Diego Zoo. Voor mij ook de mooiste dierentuin waar ik geweest ben, mooi aangelegd en heel ruim.
Na mijn idee zeker de moeite waard (ondanks de redelijk hoge entreeprijs).
Idem. Prachtige zoo met mooie habitaten (met aardig wat ruimte). Er wordt ook veel info gegeven over het stukje conserveren van bedreigde diersoorten. Interessant. En echt mega groot, die zoo. Je bent er wel even bezig als je alles wilt zien.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- sanook
- Amerika-expert
Hoeveel tijd zouden we uit moeten trekken voor de San Diego Zoo ? Als dit een hele dag zou zijn gaat het wel ten koste van andere bezienswaardigheden.
Voor LA kwam ik de Hollywood Orchid Suites nog tegen voor een redelijk bedrag (170 euro/dag incl ontbijt, excl parkeren à $11,-/dag). Ik las hier (en ook op tripadvisor) goede verhalen dus heb deze ook maar gereserveerd, kan ik altijd nog cancellen toch ?
Voor LA kwam ik de Hollywood Orchid Suites nog tegen voor een redelijk bedrag (170 euro/dag incl ontbijt, excl parkeren à $11,-/dag). Ik las hier (en ook op tripadvisor) goede verhalen dus heb deze ook maar gereserveerd, kan ik altijd nog cancellen toch ?
Uur of vier als je niet overal lang blijft staan zou ik zeggen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Nette prijs voor het hotel in LA. Of je kan annuleren ligt aan de boeking zelf, dit staat altijd vermeld.
Wij waren er ook ongeveer een uur of 4 a 5, dat moet zeker genoeg zijn. De Zoo is ook handig te combineren op die dag aan gezien het in Balboa Park ligt.
Ik weet niet of jullie al een hotel hebben in SD, 2 jaar terug zaten we in Old Town Inn. Erg leuk hotel op loopafstand van Old Town, vooral 's avonds erg gezellig.
Wij waren er ook ongeveer een uur of 4 a 5, dat moet zeker genoeg zijn. De Zoo is ook handig te combineren op die dag aan gezien het in Balboa Park ligt.
Ik weet niet of jullie al een hotel hebben in SD, 2 jaar terug zaten we in Old Town Inn. Erg leuk hotel op loopafstand van Old Town, vooral 's avonds erg gezellig.
- sanook
- Amerika-expert
Nog een kleine 2 maanden voor onze Californie trip. Op 3 juni hebben we de route vanuit Yosemite Valley naar South Lake Tahoe gepland staan maar zoals het er nu naar uit ziet zal de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten zijn dus zullen we via de westkant van Yosemite richting het noorden moeten gaan.
Is het wat om dan het Hetch Hetchy reservoir te bezoeken of zijn er nog andere bezienswaardigheden op deze dag ? Bv Eldorado National Forest ?
Is het wat om dan het Hetch Hetchy reservoir te bezoeken of zijn er nog andere bezienswaardigheden op deze dag ? Bv Eldorado National Forest ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hetch Hetchy is zeker de moeite waard; je kunt daar bijvoorbeeld naar de Wapama Fall lopen; dat zal zeker begin juni nog heel mooi zijn.
Welke route wil je nemen na Yosemite? Via de CA49 en dan de CA88? Dat is een mooie route. Wij reden die in 2006 en bezochten toen onder andere het Columbia SHP. De dorpjes langs de route zijn ook leuk om even te stoppen.
Marianne
Welke route wil je nemen na Yosemite? Via de CA49 en dan de CA88? Dat is een mooie route. Wij reden die in 2006 en bezochten toen onder andere het Columbia SHP. De dorpjes langs de route zijn ook leuk om even te stoppen.
Marianne
- sanook
- Amerika-expert
49 en 88 lijkt (volgens Maps) de meest logische route inderdaad, maar als je iets verder door gaat op de 49 kun je naar de 50 en kom je door Eldorado National Forest. Als we eventueel vroeg in South Lake Tahoe aan zouden komen die dag is dat ook niet erg denk ik want daar is ook genoeg te zien.
- sanook
- Amerika-expert
Nog ruim 2 weken dan gaan we eindelijk. Dit is hoe het moet gaan worden, 19 mei-10 juni
dag 1: aankomst SF, overnachten Pacifica (Holiday Inn Express & Suites)
dag 2: Pacifica-Monterey, in de middag whale watch tour Sanctuary Cruises (Best Western De Anza Inn Monterey)
dag 3: Monterey-Cambria (Pelican Inn & Suites)
dag 4: Cambria-LA (Hollywood Orchid Suites)
dag 5: LA
dag 6: LA
dag 7: LA-San Diego (Kimpton Solamar Hotel)
dag 8: San Diego
dag 9: San Diego
dag 10: San Diego-Exeter (Best Western)
dag 11: Exeter-Grant Grove Sequoia (Grant Grove Cabins)
dag 12: Grant Grove Sequoia, dagtrip naar Kings Canyon
dag 13: Grant Grove Sequoia-Big Trees Lodge Wawona/Half Dome Village (keuze hangt af van Glacier Point Road open/dicht)
dag 14: Big Trees Lodge Wawona-Half Dome Village Yosemite of hele dag Half Dome Village Yosemite
dag 15: Half Dome Village Yosemite
dag 16: Half Dome Village Yosemite-South Lake Tahoe (Tahoe Beach Retreat & Lodge) Tioga Pass gesloten helaas.
dag 17: South Lake Tahoe (ballonvaart boven het meer)
dag 18: South Lake Tahoe-SF (Lombard Motor Inn)
dag 19: SF, early bird Alcatraz
dag 20: SF
dag 21: SF
dag 22: SF-Ams
dag 23: weer thuis
We hebben er zin in !
dag 1: aankomst SF, overnachten Pacifica (Holiday Inn Express & Suites)
dag 2: Pacifica-Monterey, in de middag whale watch tour Sanctuary Cruises (Best Western De Anza Inn Monterey)
dag 3: Monterey-Cambria (Pelican Inn & Suites)
dag 4: Cambria-LA (Hollywood Orchid Suites)
dag 5: LA
dag 6: LA
dag 7: LA-San Diego (Kimpton Solamar Hotel)
dag 8: San Diego
dag 9: San Diego
dag 10: San Diego-Exeter (Best Western)
dag 11: Exeter-Grant Grove Sequoia (Grant Grove Cabins)
dag 12: Grant Grove Sequoia, dagtrip naar Kings Canyon
dag 13: Grant Grove Sequoia-Big Trees Lodge Wawona/Half Dome Village (keuze hangt af van Glacier Point Road open/dicht)
dag 14: Big Trees Lodge Wawona-Half Dome Village Yosemite of hele dag Half Dome Village Yosemite
dag 15: Half Dome Village Yosemite
dag 16: Half Dome Village Yosemite-South Lake Tahoe (Tahoe Beach Retreat & Lodge) Tioga Pass gesloten helaas.
dag 17: South Lake Tahoe (ballonvaart boven het meer)
dag 18: South Lake Tahoe-SF (Lombard Motor Inn)
dag 19: SF, early bird Alcatraz
dag 20: SF
dag 21: SF
dag 22: SF-Ams
dag 23: weer thuis
We hebben er zin in !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi!
Niet dat het veel uitmaakt maar Grant Grove ligt in Kings Canyon, niet in Sequoia.
Marianne
Niet dat het veel uitmaakt maar Grant Grove ligt in Kings Canyon, niet in Sequoia.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zaten in 2011 in Hollywood Orchid Suites. Mooie ruime kamer en een ideale locatie. Je loopt zo de Walk of Fame op. Toen was het parkeren overigens nog wel gratis. Heb je alle overnachtingen in Orchid Suites ? Als je op de 2de volle dag in LA Monica Beach, Venice Beach etc. wilt bezoeken dan zou ik persoonlijk denk ik de laatste overnachting iets dichter bij de I 405 willen zitten vanwege de rit naar San Diego de volgende dag.
Niettemin is het een mooie route en alvast een hele goede reis gewenst.
Niettemin is het een mooie route en alvast een hele goede reis gewenst.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- sanook
- Amerika-expert
Jij nog bedankt voor de vele goede tips!Martin & Marianne schreef: ↑02 mei 2019, 22:16Mooi!
Marianne
Ja alle 3 de nachten zitten we daar (King Executive Suite of zoiets). De laatste dag daar gaan we eerst nog de (vroege) Warner Bros Studio Tour doen en dan door naar San Diego. Is niet heel ver en op een zaterdag dus ik verwacht niet echt problemen, ik wil richting Long Beach rijden en dan via de kust verder.
Parkeren bij Orchid Suites is nu 11 of 15 dollar geloof ik per nacht. Alsnog een stuk goedkoper dan bij de meeste andere hotels. Ik heb nog een reservering staan bij Best Western Saharan ook vlakbij en met gratis parkeren maar denk dat we met Orchid Suites toch beter uit zijn (prijs verschil valt mee, BW Saharan $450,- voor 3 nachten, Orchid Suites $585,- voor de grote King Suite)
Mooie route, lichtelijk jaloers! Fijne vakantie gewenst alvast! 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- sanook
- Amerika-expert
Nog even kritisch naar wat hotels gekeken waar we maar 1 nacht zitten en heb daar nog wat gewijzigd:
Holiday Inn Express & Suites Pacifica is nu Quality Inn Half Moon Bay geworden (via www.choicehotels.com met abnsave code)
Pelican Inn & Suites Cambria is nu Cayucos Beach Inn geworden (eigen website)
Best Western Exeter is nu Super 8 Lindsay geworden (via www.wyndhamhotels.com met abnsave code)
Hiermee zo'n 140 euro goedkoper uitgekomen. Gemiddeld voor de hele trip zitten we nu op 138 euro per nacht.
Tijdens vorige trips ook meerdere malen choice of wyndham hotels gebruikt, zijn prima voor als je op doorreis bent.
Met de abnsave code heb je een veel beter tarief en altijd goede annuleringsmogelijkheden.
Holiday Inn Express & Suites Pacifica is nu Quality Inn Half Moon Bay geworden (via www.choicehotels.com met abnsave code)
Pelican Inn & Suites Cambria is nu Cayucos Beach Inn geworden (eigen website)
Best Western Exeter is nu Super 8 Lindsay geworden (via www.wyndhamhotels.com met abnsave code)
Hiermee zo'n 140 euro goedkoper uitgekomen. Gemiddeld voor de hele trip zitten we nu op 138 euro per nacht.
Tijdens vorige trips ook meerdere malen choice of wyndham hotels gebruikt, zijn prima voor als je op doorreis bent.
Met de abnsave code heb je een veel beter tarief en altijd goede annuleringsmogelijkheden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2635 Weergaves
-
Laatste bericht door ThomasVH04
-
- 3 Reacties