Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amerikarieke: LA - parken - SF - kustweg - LA - 3 weken - 3 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Re: Reis Amerikarieke: LA - parken - SF - kustweg - LA - 3 weken - 3 kids

Bericht door Amerikarieke »

Dank je wel

Ik zal even wat specifieker zijn dan:

Wat al vast ligt en met welke reden:

- vlucht; zaterdag 20 juli - hotel in LA 2 nachten - autohuur
- camperhuur; vanaf maandag 22 juli
LA - LA is omdat we de kustweg willen, dat vinden we mooi
Camper is omdat wij 3 kinderen hebben, dan; 12, 9 en bijna 7 jaar.

Route ziet er nu zo uit:

Dag 1 - zaterdag 20 juli; aankomst, autohuur, hotel
dag 2 - zondag 21 juli; hele dag LA
dag 3 - maandag 22 juli; oppikken camper - verblijf in Walnut RV-park in LA vlakbij pickup camper
dag 4 - dinsdag 23 juli; Vanaf Walnut RV - via de huizen van Beverly Hills (de serie) richting Laughlin; Avi resort
dag 5 - woensdag 24 juli; van Laughlin Avi resort naar Grand Canyon
dag 6 - donderdag 25 juli; van Grand Canyon naar Monument Valley; verblijf daar
dag 7 - vrijdag 26 juli; van Monument Valley naar Page - Antelope Canyon - camping bij Zion OF bij Bryce

Vanaf hier alles nog erg onduidelijk
doen we 2 dagen Zion of 3, en hoe delen we de rest in ?

optie:

dag 8 - zaterdag 27 juli ; Bryce
dag 9 - zondag 28 juli; Zion
dag 10 - maandag 30 juli; Zion
dag 11 - dinsdag 31 juli; naar Las Vegas
dag 12; LV / Sequoia
dag 13; Sequoia
dag 14; Yosemite
dag 15; Yosemite
dag 16; Yosemite - SF
dag 17; SF
dag 18; SF - kustweg
dag 19; kustweg
dag 20; kustweg - LA
dag 21; LA - vlucht
dag 22; thuiskomst

Campings nog niet vastgelegd... ga ik binnenkort doen
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je hebt op dag 4 een rit voor de boeg van een 500 km waar je met een camper toch een uur of 6 zal overdoen. Een sterke aanrader is om die dag via Oatman te rijden. Die dag Beverly Hills gaan bekijken past toch niet echt in dit plaatje. Vanaf Walnut kan je immers direct via een noordelijke route verder waardoor je drukke stukken vermijd.

Op vrijdag 26 juli zou ik toch eerder halt houden in Page en niet meer doorrijden tot Bryce.

dag 7: vrijdag 26 juli: MV - Page
dag 8 - zaterdag 27 juli: Page - Bryce
dag 9 - zondag 28 juli: Bryce -Zion
dag 10 - maandag 30 juli: Zion
dag 11 - dinsdag 31 juli: Zion - Las Vegas

Dit geeft voldoende tijd voor alles.

Ik merk dat jullie maar 1 nacht voorzien in Vegas. dat vind ik zonde. ik zou hier toch zeker twee nachten van maken. Er is zoveel te zien en te doen. En zowel de strip als Downtown verdienen een bezoek bij avond.

Sequoia zou ik echt wel vergeten. Daarvoor is onvoldoende tijd en de route is nu ook niet handig. In juli rijd je toch niet onderdoor maar neem je de Tioga Pass.

dag 12: Las Vegas
dag 13: Las vegas - regio Mammoth Lakes
dag 14: Mammoth lakes - Yosemite
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite - SF (via Mariposa Grove- Oakhurst)

Voor de kustroute:

dag 18: SF - regio Monterey
dag 19: Monterey - Morro Bay
dag 20: Morro Bay - LA

Weet dat het voor sommige locaties 5 voor 12 is om overnachtingen te vinden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ik sluit me bijna volledig aan bij Marcopstal:
- dag 7 camping aan het water bij Page. Vergeet ook 'Horseshoe Bend' niet en een bezoek aan Antelope Canyon vraagt tijd (wij moesten er al een uurtje aanschuiven voor we er in konden).
- nadien eerst naar Bryce (1 nacht) dan naar Zio (2 nachten)
- ik vind 1 dag LV wel voldoende, ik zou eerder opteren voor een dagje erbij in SF (fietsen, Alcatraz, cable cars….)
- als je met de camper door Death Valley kan is het een veel beter plan om via Mammoth Lakes naar Yosemite te gaan en Sequoia NP over te slaan. Ook in Yosemite heb je heel erg mooie sequoia-bossen zoals al aangehaald.

Al bij al vind ik het zonder Sequoia al overdreven druk, jullie gaan lang in de wagen zitten maar als je dat op voorhand weet, dan is dat jullie keuze natuurlijk.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Weet dat het voor sommige locaties 5 voor 12 is om overnachtingen te vinden.
Deze zin pik ik er even uit. Wij gaan dezelfde periode als topicopener en wat kan ik boeken heb ik geboekt, maar Zion, Yosemite, Grand Canyon en de camping in SF kan ik nog niet boeken (SF 3 maanden van te voren, GC en Zion 6 maanden van te voren en Yosemite zelfs maar 4,5 maanden van te voren).
Dat geldt toch ook voor topicopener?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is dan ook 5 voor 12 en niet 5 na 12.

we zijn nu 24 januari. 28 juli is dus 6 maand en 4 dagen van ons verwijderd en je geeft ook aan 6 maand vooraf voor Zion.

Het is dus met andere woorden hoog tijd om de route vast te pinnen en accommodaties te beginnen boeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Amerikarieke schreef:ps

dat ik nog niet met yosemite bezig ben geweest ligt er ook aan dat ik pas met dag 5 bezig ben van onze route; ik werk op volgorde zodat ik weet hoe lang alles ongeveer gaat duren etc.
Je moet de route in zijn totaliteit bekijken en per park of camping kijken wanneer je kunt reserveren.

Wat Yosemite betreft had ik duidelijk aangegeven dacht ik dat je moest oefenen met reserveren. Ik heb ook al door de 15e van de maand genoemd. En aangezien je een folder had ging ik ervan uit dat je wist dat je voor Yosemite op de 15e van de maand moet boeken.
De plaatsen gaan daar echt heel snel weg! Kijk welke plaatsen op de 3 campings in de vallei geschikt zijn voor jullie camper. En zorg dat je op tijd klaar zit om op book now te klikken!

En als Sequoia een must is overweeg dan om Yosemite over te slaan.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Marcopstal schreef:Het is dan ook 5 voor 12 en niet 5 na 12.

we zijn nu 24 januari. 28 juli is dus 6 maand en 4 dagen van ons verwijderd en je geeft ook aan 6 maand vooraf voor Zion.

Het is dus met andere woorden hoog tijd om de route vast te pinnen en accommodaties te beginnen boeken.
Ik snap het; de route moet inderdaad wel stilletjes vastliggen nu.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wordt vast mooie route, ik ken Sequoia niet maar het lijkt me inderdaad wel veel om dat ook nog mee te nemen.
Camping bij Monument Valley die ik ken was Goulding, is vlak bij de Valley zelf.
Voor de kustweg: wij hebben ooit in Pfeiffer Big Sur mooi gestaan (iets voor je eerste nacht langs kustweg), maar ziet er uit op website als lastig te reserveren. Moet op de dag zelf exact 6 maanden te voren. Zie https://www.parks.ca.gov/?page_id=29832 met daarbij ook een link naar andere campings aan de kustweg (die waarschijnlijk niet zo vol zullen zijn).
Waarom Bryce nu alleen walk-in is weet ik niet, ik zou zeggen dat dat alleen nuttig is wanneer een camping zelden vol is, maar geen idee of dat echt zo is en zo ja, of dit ook geldt voor jullie datum. Misschien zoeken in het forum over zuidwesten met specifieke vragen of vraag daar stellen - er zijn vast mensen die daar gekampeerd hebben afgelopen jaren of op z'n minst dat geprobeerd hebben.
Wij vonden het een voordeel met vastleggen overnachtingen met kinderen dat je daar onderweg geen discussie over hebt, dat je 's avonds niet hoeft te zoeken en dat je ook ze kunt voorbereiden ("morgen moeten we lang in de auto zitten")
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

dag 4 - dinsdag 23 juli; Vanaf Walnut RV - via de huizen van Beverly Hills (de serie) richting Laughlin; Avi res
Ga nou niet met je camper die bergweggetjes door beverly hills nemen. Als je dit wilt doen dan op dag 2 met de auto of anders evt vanaf de walk of fame een jeep-startour boeken. Als je de camper ophaalt zou ik in jullie geval via de makkelijkste en snelste weg LA verlaten en dan naar Laughlin gaan. Ik denk dat je kids het zwembad daar namelijk zeer leuk gaan vinden.

Verder zou ik sequoia ook vergeten en Vegas - Mammoth Lakes, ML - Yosemite rijden. Vergeet death valley en rij er bovenlangs (je mag er wrs met je camper toch niet door). Je hebt de reis helemaal volgepropt dus er is eigenlijk ook geen tijd en ruimte om iets van rust onderweg te nemen. Persoonlijk zou ik MV schrappen voor een nacht Page of Vegas erbij. Ik denk dat je de kinderen, met de mogelijkheid om oa wat te zwemmen, daar ook een plezier mee doet.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikarieke »

PSVwally schreef:
dag 4 - dinsdag 23 juli; Vanaf Walnut RV - via de huizen van Beverly Hills (de serie) richting Laughlin; Avi res
Ga nou niet met je camper die bergweggetjes door beverly hills nemen. Als je dit wilt doen dan op dag 2 met de auto of anders evt vanaf de walk of fame een jeep-startour boeken.
Ik heb al een paar keer beschreven dat ik de huizen van de serie bedoel, deze liggen aan de rand van LA op route van richting AVI

Mijn kids doe ik het meest een plezier met alle bezienswaardigheden waar ze het nu al over hebben en ik heb tot nog toe bijna elke camping met een zwembad(je) dus dat zit wel goed

Denk dat we heel mooi uitkomen met alles zo
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maar betekent dat dat je ook naar Sequoia gaat? Vanuit Las Vegas?
Zoals je Sequoia nu hebt gepland gaat het echt niet, de rit vanuit Las Vegas is erg lang en je moet de volgende dag al weer verder. Waar zou je willen kamperen, heb je daar al naar gekeken?
Je weet dat je via de CA180 het park in moet rijden?
Kijk voor dit stuk eens in het 2015 verslag van Elly op http://www.michelly.nl. Zij reden ook met een camper van Sequoia naar Yosemite maar wel met veel meer tijd. (En de Tioga Road hadden ze al eens gereden.)
Jullie zijn niet geïnteresseerd in de Tioga Road en in een kortere route naar Yosemite?
In ons 2006-verslag kun je beide routes zien. Misschien heb je daar ook iets aan. Net als aan ons verslag van 2017, toen hebben wij in beide parken gekampeerd.

Ik begrijp dat het allemaal veel is maar het helpt als je onze vragen beantwoordt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer