Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe verloopt vliegreis naar SF
- TotosDawn
- Amerikafan
- Partner van: Rick-zonder-account
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Hoe verloopt vliegreis naar SF
Hallo!
Is er iemand recent van Amsterdam naar San Francisco gevlogen met een rechtstreekse vlucht van KLM?
Ik wil graag weten hoe deze vlucht 'ingedeeld' is qua wanneer eten etc.
Dit om mijn kinderen (1,5 dan en ruim 3) zoveel mogelijk voor te bereiden op de vliegreis.
Ik wil ze graag (naar aanleiding van tips van hier, bedankt!) door middel van plaatjes laten zien wat ze kunnen verwachten en met name wanneer wij verwachten dat ze gaan slapen.
Het zijn natuurlijk kinderen dus wat wij van hen willen hoeft niet perse te gebeuren (haha!) maar een goede voorbereiding kan nooit kwaad.
Ik heb zelf alleen met overstap gevlogen naar Amerika (nu met 2 kids thank gosh zonder overstap) en dat ik heb gevlogen is ook alweer even geleden dus vandaar mijn vraag!
Is er iemand recent van Amsterdam naar San Francisco gevlogen met een rechtstreekse vlucht van KLM?
Ik wil graag weten hoe deze vlucht 'ingedeeld' is qua wanneer eten etc.
Dit om mijn kinderen (1,5 dan en ruim 3) zoveel mogelijk voor te bereiden op de vliegreis.
Ik wil ze graag (naar aanleiding van tips van hier, bedankt!) door middel van plaatjes laten zien wat ze kunnen verwachten en met name wanneer wij verwachten dat ze gaan slapen.
Het zijn natuurlijk kinderen dus wat wij van hen willen hoeft niet perse te gebeuren (haha!) maar een goede voorbereiding kan nooit kwaad.
Ik heb zelf alleen met overstap gevlogen naar Amerika (nu met 2 kids thank gosh zonder overstap) en dat ik heb gevlogen is ook alweer even geleden dus vandaar mijn vraag!
Re: Hoe verloopt vliegreis naar SF
Het zal niet veel anders aan toegaan dan op jouw vliegreis destijds. Nou weet ik niet hoe lang geleden je gevlogen hebt en waar je overgestapt bent maar vergelijk het maar met een vliegreis tussen Europa en de VS. En plaatjes en wellicht filmpjes kun je met google wel vinden denk ik.
Wat bedoel je met etcetera?TotosDawn schreef:Ik wil graag weten hoe deze vlucht 'ingedeeld' is qua wanneer eten etc.
Eten is 2 tot 3 maaltijden, mede afhankelijk van het tijdstip van de vlucht. Heenweg is meestal dagvlucht, terugweg juist door een nacht heen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
je kan dat vaak wel opvragen bij Klm
mijn laatste vlucht ging
instappen, krijg je drankje en klein snackje, dan eten, dan ronde drinken , snackje, slapen , ontbijt, drankje, en klaar
mijn laatste vlucht ging
instappen, krijg je drankje en klein snackje, dan eten, dan ronde drinken , snackje, slapen , ontbijt, drankje, en klaar
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
https://www.klm.com/travel/nl_en/prepar ... _class.htm
Economy Class on intercontinental flights
On all KLM intercontinental flights, we’ll help you settle in for your journey with a bottle of water, a refreshing towel and a set of headphones. During your flight, we offer you an extensive choice of meals, including warm dishes, a large salad, and a dessert. The service may differ per flight, depending on the time of day and the length of the flight. Between meals, we serve snacks or a sandwich. Feel free to ask the crew for an extra snack at any time.
Beverages
We serve hot and cold drinks (alcoholic and non-alcoholic), including sustainable coffee and tea, soft drinks, fruit juice, beer and wine, together with your meal. Throughout the entire flight, feel free to get an extra drink from the galley.
A la carte menu
Our à la carte meals are temporarily unavailable. During your intercontinental flights, you will still have a choice of different meals that are included in the price of your ticket.
Zal dus inderdaad afhangen van hoe laat je vliegt en of je vlucht ook daadwerkeleijk uitgevoerd wordt door KLM en niet door een partner van KLM
Economy Class on intercontinental flights
On all KLM intercontinental flights, we’ll help you settle in for your journey with a bottle of water, a refreshing towel and a set of headphones. During your flight, we offer you an extensive choice of meals, including warm dishes, a large salad, and a dessert. The service may differ per flight, depending on the time of day and the length of the flight. Between meals, we serve snacks or a sandwich. Feel free to ask the crew for an extra snack at any time.
Beverages
We serve hot and cold drinks (alcoholic and non-alcoholic), including sustainable coffee and tea, soft drinks, fruit juice, beer and wine, together with your meal. Throughout the entire flight, feel free to get an extra drink from the galley.
A la carte menu
Our à la carte meals are temporarily unavailable. During your intercontinental flights, you will still have a choice of different meals that are included in the price of your ticket.
Zal dus inderdaad afhangen van hoe laat je vliegt en of je vlucht ook daadwerkeleijk uitgevoerd wordt door KLM en niet door een partner van KLM
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk ook zelf wat eten meenemen voor de kinderen en dat geven op het moment dat het jullie het beste lijkt.
Marianne
Marianne
Dagvluchten naar de VS starten meestal (na een drankje met nootjes/zoutjes) met lunch, en eindigen met een kleine maaltijd (bijvoorbeeld pizza broodje). Tussendoor vaak een ijsje, en dan kun je zelf bij het keukentje snacks pakken (koekjes, snoep, etc). Terugvlucht is normaal gesproken nachtvlucht, dan heb je dus diner ipv lunch (weinig verschil), en een klein ontbijt ipv die kleine middagmaaltijd.
Terug in Texas!
Zorg inderdaad altijd dat je zelf voldoende snacks bij de hand hebt, die maaltijden komen vaak niet op het moment dat je kind honger heeft, en soms slapen ze door een maaltijd heen.
Terug in Texas!
- TotosDawn
- Amerikafan
- Partner van: Rick-zonder-account
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Top! Bedankt! Klopt het is een dagvlucht op de heenweg en op de terugweg een nachtvlucht. Dat maakt gelukkig het slapen voor de kindjes wel een stuk makkelijker.hemmie schreef:Dagvluchten naar de VS starten meestal (na een drankje met nootjes/zoutjes) met lunch, en eindigen met een kleine maaltijd (bijvoorbeeld pizza broodje). Tussendoor vaak een ijsje, en dan kun je zelf bij het keukentje snacks pakken (koekjes, snoep, etc). Terugvlucht is normaal gesproken nachtvlucht, dan heb je dus diner ipv lunch (weinig verschil), en een klein ontbijt ipv die kleine middagmaaltijd.
Dan zorg ik er idd voor dat we zelf alles bij ons hebben en gaan we ons niet houden aan de maaltijd-tijden van het vliegtuig.
@Hockey
Welke momenten er voorvallen op een vlucht, dus eigenlijk meer, wanneer er geen mensen even aan je stoel komen zodat op dat moment de kinderen rustig zouden kunnen slapen. Want als net de lunch wordt geserveerd is niet een fijn moment om ze te slapen te leggen.
Hou er ook rekening mee dat je weinig tijd hebt voor jezelf om bijvoorbeeld een boek te lezen of film te kijken. Pas je schema aan aan dat van je kinderen.
Niet specifiek voor SF maar het boekje "Ikke gaat vliegen" is een aanrader voor jonge kids.
www.hamakyreis.wordpress.com
2000 jaar au pair in CT en trip NY - Florida- zuiden - LA
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2026 NY - Philadelphia - Atlanta -Florida
2000 jaar au pair in CT en trip NY - Florida- zuiden - LA
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2026 NY - Philadelphia - Atlanta -Florida
- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij zijn als voorbereiding (toen met onze dreumes van 1,5) naar Schiphol geweest naar het panoramadak waar ook een KLM Fokker staat. Daarnaast zijn we ook naar Lelystad naar Aviodrome geweest met oa de 747 die ze daar hebben staan.
Tijdens de vlucht hadden we allerlei cadeautjes meegenomen, denk aan stickers, kleurboeken, dublo, potloden. Bij een kind onder de twee mag je nog voeding, water, etc. meenemen. Bij de vlucht naar SLC met Delta kwam de kindermaaltijd eerder dan die van ons.
Tijdens de vlucht hadden we allerlei cadeautjes meegenomen, denk aan stickers, kleurboeken, dublo, potloden. Bij een kind onder de twee mag je nog voeding, water, etc. meenemen. Bij de vlucht naar SLC met Delta kwam de kindermaaltijd eerder dan die van ons.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je hebt er niet meteen nu iets aan qua voorbereiding, maar op onze vluchten met Delta kregen we een soort menukaartje met daarop aangegeven op welk deel van de vlucht ze iets kwamen serveren.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Maar het kan wel een uur duren voordat iedereen zijn eten heeft, dus stel je flexibel op.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
KLM heeft een flight guide. Er staan geen tijden bij maar wel een indeling van hoe alles verloopt.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Kindermaaltijden (deze moet je wel eerst online reserveren), komen altijd als eerste.
Dus kan je eerst je kinderen helpen en dan pas krijg je je eigen eten.
Dit is vaak 1 of 2 uurtjes na het opstijgen.
En de laatste kindermaaltijd is (tegenwoordig) vaak een koude maaltijd, dus die kan je eventueel nog even bewaren.
Deze komt vaak een uurtje voor de landing.
Mijn kinderen vonden de vliegtuigmaaltijden nooit echt lekker, dus vergeet ook niet de ontbijtkoek en andere lekkere hapjes.
ps ga er niet automatisch vanuit dat de kids lekker gaan slapen vooral op de dagvlucht. Vaak vielen ze bij mij pas 15 min voor de landing in slaap, en dan wakker moeten maken omdat we er uit konden. Maar onze zoon heeft ook wel een bij een avondvlucht geslapen voor we opstegen (atlanta) en pas na landing in amsterdam wakker werd. Over mijn dochter ga ik het niet hebben want die heeft nooit geslapen in een vliegtuig
.
Dus kan je eerst je kinderen helpen en dan pas krijg je je eigen eten.
Dit is vaak 1 of 2 uurtjes na het opstijgen.
En de laatste kindermaaltijd is (tegenwoordig) vaak een koude maaltijd, dus die kan je eventueel nog even bewaren.
Deze komt vaak een uurtje voor de landing.
Mijn kinderen vonden de vliegtuigmaaltijden nooit echt lekker, dus vergeet ook niet de ontbijtkoek en andere lekkere hapjes.
ps ga er niet automatisch vanuit dat de kids lekker gaan slapen vooral op de dagvlucht. Vaak vielen ze bij mij pas 15 min voor de landing in slaap, en dan wakker moeten maken omdat we er uit konden. Maar onze zoon heeft ook wel een bij een avondvlucht geslapen voor we opstegen (atlanta) en pas na landing in amsterdam wakker werd. Over mijn dochter ga ik het niet hebben want die heeft nooit geslapen in een vliegtuig

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De directe vlucht naar SF vliegt hier net als de vlucht naar LA volgens mij zo halverwege de ochtend weg. Dat betekent dat je voor het gevoel in de avond in SF aankomt.
Inderdaad wel de maaltijden reserveren, dan heb je mbt het 'wachten' al voorrang. Kijk verder of je evt een tablet vol kunt gooien met lievelingsfilmpjes voor vooral de 3 jarige. Natuurlijk is er een entertainment tv aanwezig in de stoel, maar wat eigen speelgoed en bekende filmpjes of spelletjes kan je vaak meer dan het onbekende op een scherm in de stoel. Geef ze voor de rest ook af en toe de ruimte. Ik 'erger' me altijd aan ouders die hun kinderen proberen 10u op een stoel te houden. Daar worden zowel de ouders als de kids vaak wat chagerijnig van. Ga dus zo nu en dan een stukje lopen. Volgens mij mag je bij Amerikaanse maatschappijen niet meer in de paden voor de toiletten en dergelijke stil staan, maar een beetje wandelen is vaak geen probleem. Met KLM heb je dit probleem volgens mij niet.
Inderdaad wel de maaltijden reserveren, dan heb je mbt het 'wachten' al voorrang. Kijk verder of je evt een tablet vol kunt gooien met lievelingsfilmpjes voor vooral de 3 jarige. Natuurlijk is er een entertainment tv aanwezig in de stoel, maar wat eigen speelgoed en bekende filmpjes of spelletjes kan je vaak meer dan het onbekende op een scherm in de stoel. Geef ze voor de rest ook af en toe de ruimte. Ik 'erger' me altijd aan ouders die hun kinderen proberen 10u op een stoel te houden. Daar worden zowel de ouders als de kids vaak wat chagerijnig van. Ga dus zo nu en dan een stukje lopen. Volgens mij mag je bij Amerikaanse maatschappijen niet meer in de paden voor de toiletten en dergelijke stil staan, maar een beetje wandelen is vaak geen probleem. Met KLM heb je dit probleem volgens mij niet.
Als je zo'n bericht plaatst, geef de link, daarmee voorkom je dat mensen alsnog zelf moeten gaan zoeken.Aurora schreef:KLM heeft een flight guide. Er staan geen tijden bij maar wel een indeling van hoe alles verloopt.
https://flightguide.klm.com/#/gb/en/
Dit klopt niet. Ik heb net voor kerst met United gevlogen en er werd gewoon stil gestaan voor de toiletten. Zowel op de internationale als de binnenlandse vlucht.PSVwally schreef:Volgens mij mag je bij Amerikaanse maatschappijen niet meer in de paden voor de toiletten en dergelijke stil staan,
Geef dan meteen de NL link: https://flightguide.klm.com/#/nl/nl/ 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bij mijn laatste vlucht eind 2016 mocht je wel in het gangpad, maar niet bij de nooddeuren op die plekken waar wat meer ruimte is staan of daar groeperen ‘om veiligheidsredenen’. Misschien dat die onzin nu afgelopen isDit klopt niet. Ik heb net voor kerst met United gevlogen en er werd gewoon stil gestaan voor de toiletten. Zowel op de internationale als de binnenlandse vlucht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht