Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe verloopt vliegreis naar SF

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe verloopt vliegreis naar SF

Bericht door bennov »

Hoi,

Wij hebben in 2013 gevlogen naar Amerika (Seattle, rechtstreeks heen en vanaf LA rechtstreeks terug) met onze dochter van toen 20 maanden. En in sept 2015 met onze zoon van toen 1,5 en dochter van toen bijna 4 (Retour LA rechtstreeks). Wat voor ons vooral handige tips waren, die echt nuttig bleken:

- Maak de kinderen moe voor de vlucht: laat ze lekker spelen op de luchthaven, rennen etc etc. Wat eten erbij. Kans groot dat ze dan in het vliegtuig in slaap vallen en bij het opstijgen slapen. Dat was bij ons bijna in alle gevallen zo en was ideaal. Die ene keer dat ze niet sliepen hebben we ze vooraf neusspray gegeven en drinken/snoepjes tijdens het opstijgen. En als het licht in het vliegtuig uitging zeg maar, dan sliepen ze meestal ook. En anders keken ze lekker een filmpje en vielen daarbij op een gegeven moment wel in slaap.
- Kado'tjes! Wij hebben zowel nieuwe dingetjes gekocht, als speelgoed wat ze al hadden, maar even niet mee hebben gespeeld. En wij namen er best veel mee, allemaal klein. Dit vermaakt ze heel goed.
- Zorg dat je bij aankomst iets van een draagzak of kinderwagen bij de hand hebt. Douane kan lang duren.......en dat viel richting Seattle in eerste instantie zwaar. Maar gelukkig regelde een amerikaan voor ons bij de medewerkers dat we op een gegeven moment voor mochten en zo er snel door konden. In 2015 duurde het wat langer, maar daar hadden we een draagzak bij ons zodat ze konden slapen.

Wij hebben nu 4x met de kids (1x met 1) gevlogen naar Amerika (ook nog in 2017 en 2018) en eigenlijk alle keren is bovenstaande goed bevallen en waren het heerlijke vluchten. Tablets mee met eigen filmpjes, kado'tjes dus meegenomen. Een belangrijke tip is ook altijd om er zelf relaxed in te staan, dat scheelt de helft.

Fijne reis en vakantie!

groeten,
Benno
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik heb respect voor mensen die soms met jonge kinderen de reis naar Amerika maken. Een huilend kind was voor mij irritatie nummer 1 maar weet je, als ouder doe je je best en het is natuurlijk heel wat voor zo'n kleine om zo lang in zo'n ruimte te zitten. Je bent toch beperkt in je vrijheid en dat is voor een kind allemaal wat moeilijker te begrijpen dan een volwassenen.

Wat goed dat jij je kids zo goed mogelijk wil voorbereiden. Ik hoop dat je een fijne reis hebt en een geweldige vakantie! Succes :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Ik vind het heel grappig alle tips te lezen en constateer dat elk kind weer ander is.
Na twee "korte" vluchten naar Turkije met een 1,5/2,5 jarige die ik alles behalve ontspannen vond heb ik heel onwijs opgezien tegen onze eerste lange vlucht met kind. Kadootjes mee , voorbereid, snacks mee, filmpjes op de tablet, etc......
Lang verhaal kort; niks aan de hand zo lang we maar niet willen dat hij gaat slapen. Een groot deel van de kadootjes heb ik serieus weer mee naar huis genomen en ook de tas met tussendoortjes konden we grotendeels tijdens de vakantie verorberen.
We zijn ondertussen een aantal jaar verder en hebben jaarlijks naar Azie gevlogen met onze zoon en wat voor ons werkt is hem z'n gang laten gaan. Nee, dat betekend uiteraard niet dat hij het vliegtuig op stelten kan zetten en/of de hele vlucht mag snacken, maar dat betekend wel dat hij ongelimiteerd filmpjes mag kijken / spelletjes mag speken en niet "hoeft" te slapen (thuis zijn we juist heel strikt met bedtijden). De ervaring leert dat hij vanzelf omvalt en/of als hij te moe is hij bereid is z'n koppie neer te leggen. Op de bestemming slaapt hij zo nodig wel bij maar meestal slaapt hij toch nog een behoorlijk aantal uren.
Een van de hoogtepunten voor hem van de vakantie is altijd de vliegreis, dit is de enige keer in het jaar dat wij de scherm-tijd niet ernstig beperken:-)
Ondertussen is hij op een leeftijd dat hij niet meer op de ipad kijkt maar ook gebruik maakt van het entertainment aan boord.

Bijkomend "voordeel" met jonge kids tov van een Europese vlucht vind ik dat de vliegtuigen groter zijn en je dus wat makkelijker even een rondje met ze kunt lopen. Als er maar een gangpad is staat daar altijd wel een kar van het personeel met het een of ander dus dan gingen wij niet lopen. In een groter vliegtuig heb je dus gewoon meer bewegingsruimte.

Ik snap je zorg 1000% maar zou je vooral mee willen geven wat entertainment (kadootjes, speeltjes, filmpjes) en snacks voor de zekerheid mee te nemen en het verder gewoon laten gebeuren en naar je kind blijven kijken en je daarop afstemmen (zoals je altijd doet).

@D@dejong89 Zoooo herkenbaar. Ook als ouder is een ander huilend kind gewoon een mega-irritatie hoor!
Dat gezegd hebbende; geloof me maar dat niemand in het hele vliegtuig zich zo belabberd voelt als de papa en mama.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 jaar au pair in CT en trip NY - Florida- zuiden - LA
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2026 NY - Philadelphia - Atlanta -Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer