Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pien90: Salt Lake City naar SF.
Reis Pien90: Salt Lake City naar SF.
Hallo,
Wat een geweldig forum. Al veel gelezen. Hier en daar wat uitgezocht.
Wij gaan in juli/aug 2019 een reis maken van Salt Lake City naar SF. We gaan vooral voor de NP.
1) AMS - SLC
2) SLC - Yellowstone (rijdag)
3) Yellowstone
4) Yellowstone of Grand Teton
5) Yellowstone/Grand Teton - Dinosaur (rijdag)
6) Dinosaur - Arches
7) Arches
8) ARCHES - Monument Valley
9) MV
10) MV - Grand Canyon
11) Grand Canyon
12) GC - Page
13) Page
14) Page - Bryce
15) Bryce
16) Bryce- Zion
17) Zion - LV
18) LV - DV
19) DV - Yosemite
20) Yosemite
21) Yosemite - SF
22) SF
23) SF - AMS
Mijn vragen zijn: welke routes moeten we zeker nemen? Dus niet perse de rechtstreekse, maar de mooiste?
Wat raden jullie aan bij dag 4. Nog een dag Yellowstone en Grand Teton overslaan?
Bij dag 19, welke route raden jullie aan. Wanneer de Tioaga Pass? Naar Yosemite vanaf DV of met een omweg naar SF?
Is het haalbaar met de auto van DV via Tioaga Pass naar Glacierpoint te rijden en dan overnachten in wawano. Om vervolgens volgende dag (dag 20) de valley te bezoeken?
Ik hoor graag jullie tips en adviezen. Nog niet alles staat vast...
Wat een geweldig forum. Al veel gelezen. Hier en daar wat uitgezocht.
Wij gaan in juli/aug 2019 een reis maken van Salt Lake City naar SF. We gaan vooral voor de NP.
1) AMS - SLC
2) SLC - Yellowstone (rijdag)
3) Yellowstone
4) Yellowstone of Grand Teton
5) Yellowstone/Grand Teton - Dinosaur (rijdag)
6) Dinosaur - Arches
7) Arches
8) ARCHES - Monument Valley
9) MV
10) MV - Grand Canyon
11) Grand Canyon
12) GC - Page
13) Page
14) Page - Bryce
15) Bryce
16) Bryce- Zion
17) Zion - LV
18) LV - DV
19) DV - Yosemite
20) Yosemite
21) Yosemite - SF
22) SF
23) SF - AMS
Mijn vragen zijn: welke routes moeten we zeker nemen? Dus niet perse de rechtstreekse, maar de mooiste?
Wat raden jullie aan bij dag 4. Nog een dag Yellowstone en Grand Teton overslaan?
Bij dag 19, welke route raden jullie aan. Wanneer de Tioaga Pass? Naar Yosemite vanaf DV of met een omweg naar SF?
Is het haalbaar met de auto van DV via Tioaga Pass naar Glacierpoint te rijden en dan overnachten in wawano. Om vervolgens volgende dag (dag 20) de valley te bezoeken?
Ik hoor graag jullie tips en adviezen. Nog niet alles staat vast...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Pien90 Salt Lake City naar SF
Hallo, welkom op het forum!
Hebben jullie je al ingelezen wat de parken betreft? Jullie tijd voor Yellowstone is eigenlijk te kort. Voor een veel en veel kleiner park als Bryce trekken jullie evenveel tijd uit. En waarom een volle dag Monument Valley?
Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden en maak dan een planning per park.
Wat bedoel je met wanneer de Tioga Pass? Die doe je op weg van DV naar Yosemite. Van DV naar Yosemite Village is al erg ver dus ik zou zeker niet doorrijden naar Wawona. De rit naar Glacier Point is ook al zekerc1,5 uur extra dus dat is niet te doen. Waarom zou je naar Wawona willen en dan de volgende dag weer deels dezelfde weg terug rijden? Overnacht in het park, je hebt te weinig tijd om nog heen en weer te rijden.
Liggen de tickets al vast? En heb je al naar accommodatie gekeken?
Marianne
Hebben jullie je al ingelezen wat de parken betreft? Jullie tijd voor Yellowstone is eigenlijk te kort. Voor een veel en veel kleiner park als Bryce trekken jullie evenveel tijd uit. En waarom een volle dag Monument Valley?
Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden en maak dan een planning per park.
Wat bedoel je met wanneer de Tioga Pass? Die doe je op weg van DV naar Yosemite. Van DV naar Yosemite Village is al erg ver dus ik zou zeker niet doorrijden naar Wawona. De rit naar Glacier Point is ook al zekerc1,5 uur extra dus dat is niet te doen. Waarom zou je naar Wawona willen en dan de volgende dag weer deels dezelfde weg terug rijden? Overnacht in het park, je hebt te weinig tijd om nog heen en weer te rijden.
Liggen de tickets al vast? En heb je al naar accommodatie gekeken?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit alles in 23 dagen ?
Voor Yellowstone kom je zeker twee dagen te kort.
Voor Grand Teton heb je amper tijd, overslaan lijkt me zeker geen optie
In Moab heb je tijd te kort, dit is immers meer dan Arches, met name ook Canyonlands en Dead Horsepoint. Eigenlijk zou je daar minimaal drie nachten moeten hebben.
Voor MV is de tijd dan weer ruim. Wat is de zin van twee overnachtingen daar ?
Voor GC is de tijd ruim als je geen lange wandelingen plant.
Page kan met één overnachting, alhoewel twee je natuurlijk tijd geeft voor Lake Powell.
Bryce hoeft geen twee nachten, maar Zion daarentegen wel.
Eén nacht Las Vegas is in min ogen ook zeker een nacht te weinig. Er is daar zoveel te zien en te doen.
DV-Yosemite is eigenlijk te ver voor één dag. Er is zoveel te zien onderweg, zoals bvb Bodie.
De tijd voor Yosemite is bijgevolg ook te kort.
De tijd voor SF is niet echt ruim.
Eigenlijk heb je voor het opgegeven schema 4 tot 6 dagen te kort.
In Moab heb je tijd te kort, dit is immers meer dan Arches, met name ook Canyonlands en Dead Horsepoint. Eigenlijk zou je daar minimaal drie nachten moeten hebben.
Page kan met één overnachting, alhoewel twee je natuurlijk tijd geeft voor Lake Powell.
Eén nacht Las Vegas is in min ogen ook zeker een nacht te weinig. Er is daar zoveel te zien en te doen.
DV-Yosemite is eigenlijk te ver voor één dag. Er is zoveel te zien onderweg, zoals bvb Bodie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
De tickets liggen vast en bijna alle accommodaties. Ik moet de nachten van Yosemite, SF en dag 4 nog regelen. Dus kan niet echt meer schuiven. Alleen nog evt dagje langer in Yellowstone.
Maar Wawona had ik bedacht om ook de Mariposa Grove mee te bekijken.
Dus als we via DV gaan komen we via de Tiogapas aan?
Wat is aan te raden bij de Glacier Point, stuk lopen naar beneden en met een bus terug? Hoeveel tijd kost dat?
Dag 19) vanuit DV, mono lake via Tiogapas naar Yosemite. (is meer haalbaar?)
Dag 20) Yosemite Valley
Dag 21) Wat raden jullie aan voordat we naar SF gaan? Het is prima om in de avond daar aan te komen.
Ik zit al tijdje te dubben voor overnachtingen.. In of buiten het park. Als je vroeg weg gaat vanuit El Portal heb je dan makkelijk parkeerplek in 't Park?
Voor SF.. Zit ik te kijken naar plaatjes eromheen. Ik vind de prijzen erg hoog in SF. Is dat aan te raden.. Dat we dan met de auto naar SF gaan?
Maar Wawona had ik bedacht om ook de Mariposa Grove mee te bekijken.
Dus als we via DV gaan komen we via de Tiogapas aan?
Wat is aan te raden bij de Glacier Point, stuk lopen naar beneden en met een bus terug? Hoeveel tijd kost dat?
Dag 19) vanuit DV, mono lake via Tiogapas naar Yosemite. (is meer haalbaar?)
Dag 20) Yosemite Valley
Dag 21) Wat raden jullie aan voordat we naar SF gaan? Het is prima om in de avond daar aan te komen.
Ik zit al tijdje te dubben voor overnachtingen.. In of buiten het park. Als je vroeg weg gaat vanuit El Portal heb je dan makkelijk parkeerplek in 't Park?
Voor SF.. Zit ik te kijken naar plaatjes eromheen. Ik vind de prijzen erg hoog in SF. Is dat aan te raden.. Dat we dan met de auto naar SF gaan?
Ja we hebben veel ingepland. Bij Arches gaan we einde van de dag naar MV, dus volgende dag daar onze tijd doorbrengen, om vervolgens de dag erop gelijk door te gaan.Marcopstal schreef: ↑31 jan 2019, 22:06Dit alles in 23 dagen ?
Las Vegas willen we gezien hebben, maar meer ook niet.. Keuzes maken hé.. We lastig hoor!
Nog een vraagje, is een helikopter vlucht een aanrader bij GC?
-
- Amerika-expert
Jullie hebben niet "veel" ingepland, maar "te veel" en dan ook nog met een foute verdeling. Voor MV en Bryce heb je bvb echt geen twee nachten nodig per locatie. MV bezoek je in principe op enkele uurtjes. Bryce is een klein park en dus volstaat één nacht.
Twee nachten GC heb je nodig als je lange wandelingen doet of in de Canyon afdaalt. Een heli vlucht is uiteraard aan te raden.
Algemeen genomen ga je aan veel zaken voorbij moeten rijden (en dat is heel jammer) en ga je op andere plaatsen tijd over hebben.
Alleen al door enkele zaken te optimaliseren inzake tijd kan het al een stuk beter worden.
Twee nachten GC heb je nodig als je lange wandelingen doet of in de Canyon afdaalt. Een heli vlucht is uiteraard aan te raden.
Algemeen genomen ga je aan veel zaken voorbij moeten rijden (en dat is heel jammer) en ga je op andere plaatsen tijd over hebben.
Alleen al door enkele zaken te optimaliseren inzake tijd kan het al een stuk beter worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zelf hebt geboekt kun je toch wel wat schuiven? Is wel veel werk maar je kunt het proberen.
Waar overnacht je in Yellowstone? Je zou Moab over kunnen slaan en een extra nacht Yellowstone kunnen doen. Dan via Capitol Reef naar Monument Valley.
Als je naar de Mariposa Grove wilt zou je dat op weg van Yosemite naar SF kunnen doen. Ik zou dan twee nachten in het park of E Portal doen.
Bij Glacier Point kun je via de Panorama Trail naar beneden lopen. Je gaat dan met de bus omhoog. Zie daarvoor mijn wandelsite.
Een andere mogelijkheid is om naar Taft Point of Sentinel Dome te lopen. Het beginpunt van die wandelingen ligt aan de weg nasr Glacier Point.
Marianne
Waar overnacht je in Yellowstone? Je zou Moab over kunnen slaan en een extra nacht Yellowstone kunnen doen. Dan via Capitol Reef naar Monument Valley.
Als je naar de Mariposa Grove wilt zou je dat op weg van Yosemite naar SF kunnen doen. Ik zou dan twee nachten in het park of E Portal doen.
Bij Glacier Point kun je via de Panorama Trail naar beneden lopen. Je gaat dan met de bus omhoog. Zie daarvoor mijn wandelsite.
Een andere mogelijkheid is om naar Taft Point of Sentinel Dome te lopen. Het beginpunt van die wandelingen ligt aan de weg nasr Glacier Point.
Marianne
Re: Reis Pien90: Salt Lake City naar SF.
Vanuit Berkeley of Oakland snelle metro (BART) naar SF. Berkeley heeft ook veel studenten, grote universiteit. Moet je hotel niet te ver van de metro af zitten (en parkeerruimte hebben).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op zich is de route prima haalbaar alleen de indeling is niet optimaal. Sommige parken verdienen gewoon meer tijd en andere parken minder. De verhouding qua tijd tussen een aantal parken ligt dus wat scheef. Met 1 nacht Yellowstone zie je bv maar een gedeelte van het park. Je kan Grand Teton laten vallen maar ook dat is een prachtig park.
Ik ben het daarom eens met de vorige opmerkingen om de extra dag Monument Valley, Grand Canton en Bryce te laten vallen t.g.v. Arches/Canyonlands, Yellowstone en Zion. Ik zou toch proberen om te kijken of je het één en ander kan aanpassen.
Als je 1 overnachting hebt tussen Las Vegas en Yosemite is het ook een optie om iets verder door te rijden bv naar Bishop en Death Valley onderweg te bezoeken. Dat scheelt je de volgende dag kilometers.
Ik ben het daarom eens met de vorige opmerkingen om de extra dag Monument Valley, Grand Canton en Bryce te laten vallen t.g.v. Arches/Canyonlands, Yellowstone en Zion. Ik zou toch proberen om te kijken of je het één en ander kan aanpassen.
Als je 1 overnachting hebt tussen Las Vegas en Yosemite is het ook een optie om iets verder door te rijden bv naar Bishop en Death Valley onderweg te bezoeken. Dat scheelt je de volgende dag kilometers.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Bedankt voor alle reacties. Ik ga even kijken wat ik nog kan veranderen aan de route/overnachtingen.
Het aparte is, dat ik 't eerst via ee reisbureau wilde regelen.. Dit is bij hun ene bestaande reis voor 21-dagen. Wij konden 3 dagen langer regelen... En zij raden juist een nacht extra aan bij MV, GC een Bryce. Dus dat had ik aangehouden. Jammer dat ik dit forum toen nog niet ontdekt had! Bij Bryce lossen we 't op door vroeg op te gaan naar Zion NP. De rest nog ff kijken..
Grand Teton.. Dat gaat ene korte stop worden. Wat raden jullie aan om te overnachten. Mag in 't Park zelf en dan een leuke route(kortere). Ik las ook dat je een mooie auto route had. Dat we even 't park bekijken.. Vind 't ook zonde om langs te rijden... We kunnen altijd nog een keer terug haha..
https://www.nationalparkreservations.co ... -park/map/ of
https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... k&staat=WY
SF verblijven we toch in de stad. Omdat we dan 1 volle dag hebben om de hoogtepunten te bekijken per fiets. Moet je die van te voren regelen? De tour naar Alcatraz, wat raden jullie aan.. Day/night?
Yosemite zitten we bij Half Dome.. Dus optimaal de korte tijd benutten.
Ook willen we naar de Antilope Canyon, wat raden jullie aan Lower of upper? En hoelaat?
We hebben een SUV gehuurd via alamo. We zijn totaal 1900 dollar kwijt. Kwam nog 300dollar one way kosten Bij. We halen en brengen de auto bij 't vliegveld. In sommige topics lees ik veel lagere prijzen. Hebben jullie nog tips? Kan volgens mij nog annuleren.
Echt super trouwens dit forum.. Al zoveel wijzer geworden! Heerlijk om de topics af te struinen..
Het aparte is, dat ik 't eerst via ee reisbureau wilde regelen.. Dit is bij hun ene bestaande reis voor 21-dagen. Wij konden 3 dagen langer regelen... En zij raden juist een nacht extra aan bij MV, GC een Bryce. Dus dat had ik aangehouden. Jammer dat ik dit forum toen nog niet ontdekt had! Bij Bryce lossen we 't op door vroeg op te gaan naar Zion NP. De rest nog ff kijken..
Grand Teton.. Dat gaat ene korte stop worden. Wat raden jullie aan om te overnachten. Mag in 't Park zelf en dan een leuke route(kortere). Ik las ook dat je een mooie auto route had. Dat we even 't park bekijken.. Vind 't ook zonde om langs te rijden... We kunnen altijd nog een keer terug haha..
https://www.nationalparkreservations.co ... -park/map/ of
https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... k&staat=WY
SF verblijven we toch in de stad. Omdat we dan 1 volle dag hebben om de hoogtepunten te bekijken per fiets. Moet je die van te voren regelen? De tour naar Alcatraz, wat raden jullie aan.. Day/night?
Yosemite zitten we bij Half Dome.. Dus optimaal de korte tijd benutten.
Ook willen we naar de Antilope Canyon, wat raden jullie aan Lower of upper? En hoelaat?
We hebben een SUV gehuurd via alamo. We zijn totaal 1900 dollar kwijt. Kwam nog 300dollar one way kosten Bij. We halen en brengen de auto bij 't vliegveld. In sommige topics lees ik veel lagere prijzen. Hebben jullie nog tips? Kan volgens mij nog annuleren.

Echt super trouwens dit forum.. Al zoveel wijzer geworden! Heerlijk om de topics af te struinen..
-
- Amerika-expert
Opnieuw maar eens een bewijs dat reisbureaus geen idee hebben wat ze verkopen. Het is soms een echte schande.
Een one way fee van 300 (daar komt nog taks en zo bij) is tussen SLC en SF een redelijk bedrag, maar het kan wel goedkoper. Aangezien we geen exacte data hebben is het moeilijk zoeken.
Bekijk het zelf eens op rentalcars.com bvb.
Een one way fee van 300 (daar komt nog taks en zo bij) is tussen SLC en SF een redelijk bedrag, maar het kan wel goedkoper. Aangezien we geen exacte data hebben is het moeilijk zoeken.
Bekijk het zelf eens op rentalcars.com bvb.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je hotels nog annuleerbaar zijn, schrijf dan even de nieuwe, betere route voor jezelf uit en ga proberen om te boeken. Is even wat werk, maar komt je (dure) reis wel zeer ten goede!
En €1900 voor drie weken autohuur is behoorlijk aan de prijs, dat moet goedkoper kunnen. Kijk een bij www.arguscarhire.com, die gebruiken wij vaak. Of zijn jullie jonger dan 25 jaar?
En €1900 voor drie weken autohuur is behoorlijk aan de prijs, dat moet goedkoper kunnen. Kijk een bij www.arguscarhire.com, die gebruiken wij vaak. Of zijn jullie jonger dan 25 jaar?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het ligt er aan in welke categorie de auto valt. Heb je een fullsize SUV dan kan de prijs zo maar kloppen. Plus jullie huren in het hoogseizoen dan zijn de prijzen sowieso hoger. Een intermediate SUV (bv een Ford Escape die wij een keer hadden) is een stuk goedkoper.
Voor Grand Teton is een overnachting in Jackson het meest gangbare. Je kunt richting Jackson de scenic route door het park rijden en bv onderweg bij Jenny Lake een wandeling maken. Verder kom je na Yellowstone nog een paar watervallen tegen waar je een stop kunt maken. (Lewis Falls, Moose Falls)
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Grand Teton - en voor bijvoorbeeld de Moose Falls - kun je eens in ons 2017-verslag en 2015-verslag kijken. In 2015 reden we na Yellowstone ook weer door Grand Teton. We hadden toen een overnachting in Jackson en in Colter Bay.
Marianne
Marianne
Wat raden jullie aan voor 2 nachten Yellowstone. 2 nachten old faithful of eerst Mammoth hotsprings en dan old faithful. Kheb het eerste, maar kzie dat een nachtje Mammoth hotsprings ook nog mogelijk is. (je kan gratis annuleren toch? Krijg je dan alles terug?
Kheb nog van alles aan 't uitzoeken. Zal binnenkort de definitieve planning erop zetten.
Kheb nog van alles aan 't uitzoeken. Zal binnenkort de definitieve planning erop zetten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1515 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties