Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paspoort baby
- Miss Victoria
- Amerika-ontdekker
Paspoort baby
Hoi mensen,
Wij gaan in augustus weer naar California toe voor vakantie en nu heb ik inmiddels een baby gekregen.
Weten jullie of ik mijn baby in mijn paspoort kan bijschrijven of heeft mijn baby een eigen paspoort nodig?
Misschien is deze vraag wel eens gesteld hier op het forum. Als dat zo is dan mijn excuses voor de dubbele posting.
Groetjes Christel en baby Maika
Wij gaan in augustus weer naar California toe voor vakantie en nu heb ik inmiddels een baby gekregen.
Weten jullie of ik mijn baby in mijn paspoort kan bijschrijven of heeft mijn baby een eigen paspoort nodig?
Misschien is deze vraag wel eens gesteld hier op het forum. Als dat zo is dan mijn excuses voor de dubbele posting.
Groetjes Christel en baby Maika
- Miss Victoria
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen onze zoon 5 was hadden wij een paspoort voor hem dat maar 1 jaar geldig was. Of dat nu kwam omdat wij dat zelf wilden, of dat dat verplicht was gezien zijn jonge leeftijd? Geen idee. Best eens navragen op de gemeente.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou in elk geval zo lang mogelijk wachten met het aanvragen van een paspoort voor de baby. Voor het boeken zal het toch niet nodig zijn?Miss Victoria schreef:Oke ik dacht dat ik al zoiets ooit gehoord had.
Maar is dat niet een beetje vreemd? Mjn baby is nu 6 weken oud dus als ik een pasfoto van haar nu er op doe omdat ik nu deze week wil boeken is dat paspoort dan nog wel goed als ze bijv. 2 is en ze amper meer op de foto lijkt????
Marianne
- Miss Victoria
- Amerika-ontdekker
Ik wil online boeken deze week en het staat me bij dat ik dus dan een paspoort nummer moet opgeven.
Ik ga morgen wel naar het stadhuis toe om het daar na te vragen.
Ik las dus ook dat ik dus -ondanks dat ik gewoon getrouwd ben- de schriftelijke toestemming moet mee nemen van mijn man.
Ik vraag me af of ik dan voor Maika de volle prijs van 40 € moet betalen voor een paspoort voor haar....
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ga morgen wel naar het stadhuis toe om het daar na te vragen.
Ik las dus ook dat ik dus -ondanks dat ik gewoon getrouwd ben- de schriftelijke toestemming moet mee nemen van mijn man.
Ik vraag me af of ik dan voor Maika de volle prijs van 40 € moet betalen voor een paspoort voor haar....
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
Ergens wel logisch, omdat een echtgenoot een kind zonder toestemming mee zou kunnen nemen (ontvoeren) naar een ander land. Overigens vergeet ook niet dat de aanvrager in persoon dient te verschijnen. Dit geldt ook voor minderjarige kinderen en baby’s.Miss Victoria schreef:Ik las dus ook dat ik dus -ondanks dat ik gewoon getrouwd ben- de schriftelijke toestemming moet mee nemen van mijn man.
Succes met pasfoto's maken ... op zich al een hele belevenis met zo'n kleintje

Ik had jaren terug pasfoto's nodig van de kinderen toen we ze lieten bijschrijven in onze paspoorten, en dat viel niet mee met mijn zoontje die super chagerijnig was

Sandy
- Miss Victoria
- Amerika-ontdekker
Mijn oudste was 5 maanden toen hij voor het eerst een Amerikaans paspoort kreeg. Het was wel een uitdaging om een goede pasfoto te krijgen. Dat paspoort was geloof ik 5 jaar geldig en als 4 jarige reisde hij er nog mee. Dat is zo'n pasfoto niet meer zo lijkend.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier ook, toen Katja 3 maanden was moest ze haar eerste paspoort. Ik moest nog naar een speciale fotograaf, die pasfoto's van babies, die hun hoofd nog niet op konden houden, maakte. Ook voor haar was dat paspoort 5 jaar geldig. Net hebben we voor alle drie de kinderen nieuwe Amerikaanse paspoorten aangevraagd en geen van drieen leken ze nog op de foto van 5 jaar geleden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-newbie
We hebben net een paspoort gehaald voor onze kinderen (1 en 3)
Vooral de foto is een uitdaging..
mond dicht, hoofd recht e.t.c.
Leg dat maar eens aan een kind van 1 uit
De eerste foto's werden afgekeurd in het gemeentehuis.
Het paspoort is gewoon 5 jaar geldig.
Als je kinderen bijgeschreven staan dan heb je een visum nodig en dat is duurder en lastiger, dus ik zou gewoon een paspoort halen..
Dat ze er over een paar jaar niet meer op lijken.. dat zal wel kloppen, maar je kan dan natuurlijk altijd weer een nieuwe halen.
Vooral de foto is een uitdaging..
mond dicht, hoofd recht e.t.c.
Leg dat maar eens aan een kind van 1 uit

De eerste foto's werden afgekeurd in het gemeentehuis.
Het paspoort is gewoon 5 jaar geldig.
Als je kinderen bijgeschreven staan dan heb je een visum nodig en dat is duurder en lastiger, dus ik zou gewoon een paspoort halen..
Dat ze er over een paar jaar niet meer op lijken.. dat zal wel kloppen, maar je kan dan natuurlijk altijd weer een nieuwe halen.

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Onze dochter was zes manaden toen ze haar eerste paspoort kreeg. Nu is ze drie en gaat ze voor de tweede keer naar Orlando met ons. Ze lijkt geen spat meer op die foto van toen maar dat maakt ook niet uit. Kijk nu maar naar die nieuwe regels daar mag iemand zelfs gesluierd vanwege gloofsovertuiging op de foto voor het paspoort als de ogen maar recht de camera in kijken.
En kijk een paspoort is dan wel 5 jaar geldig en we zeggen dan we dat bij kleine kids ze er niet meer op lijken maar zel verander je natuurlijk ook in die 5 jaar.
En kijk een paspoort is dan wel 5 jaar geldig en we zeggen dan we dat bij kleine kids ze er niet meer op lijken maar zel verander je natuurlijk ook in die 5 jaar.
klopt dus niet, onderstaande tekst is van de site van de US embassy, maar een paspoort lijkt me makkelijker dan een visumboeffie schreef:Klopt inderdaadn, je baby heeft een eigen paspoort nodig. Dus ook met een pasfoto. Houdt er rekening mee dat zowel jij als je partner mee moet naar burgerzaken om het paspoort aan te vragen en op te halen.
Most Dutch citizens do not need a visa to travel to the U.S. Children included in their parent's Dutch passport need a visa, or must get their own passport in order to travel without a visa. Currently all current Dutch passports meet the VWP requirements. For more information on passport requirements and other conditions for traveling without a visa please visit the State Department travel website.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2312 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 3 Reacties