Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Zwieber: rondreis juni SF-SF (22 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Zwieber
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Zwieber: rondreis juni SF-SF (22 dagen)

Bericht door Zwieber »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan deze zomer voor het eerst een rondreis maken in het zuidwesten van Amerika. Vorige week hebben we de vliegtickets geboekt en zijn nu bezig met het plannen van de route. Wij hebben ons er al aardig in kunnen verdiepen en we zijn met name op dit forum al een hoop nuttige tips tegengekomen. Mede op basis daarvan zijn wij van plan om grotendeels de standaardroute te volgen met misschien een paar kleine aanpassingen.

We zijn benieuwd naar jullie adviezen op ons schema. De route ziet er nu als volgt uit:

Dag 1 (Vr 14-06) AMS - SF (overnachting SF?)
Dag 2 (Za 15-06) SF – Yosemite (Overnachting in Mariposa of Oakhurst)
Dag 3 (Zo 16-06) Yosemite
Dag 4 (Ma 17-06) Yosemite – Mammoth Lakes via Tioga Pass (Overnachting in Bishop of Lone Pines)
Dag 5 (Di 18-06) Bishop/Lone Pines – Death Valley (Overnachting in Death Valley)
Dag 6 (Wo 19-06) Death Valley – LV (Overnachting LV)
Dag 7 (Do 20-06) LV
Dag 8 (Vr 21-06) LV – Zion (Overnachting La Verkin)
Dag 9 (Za 22-06) Zion
Dag 10 (Zo 23-06) Zion – Bryce (Overnachting Bryce Canyon)
Dag 11 (Ma 24-06) Bryce – Page (Overnachting Page)
Dag 12 (Di 25-06) Page – Grand Canyon (Overnachting Grand Canyon)
Dag 13 (Wo 26-06) Grand Canyon – Laughlin (Overnachting Laughlin)
Dag 14 (Do 27-06) Laughlin – Anaheim (Overnachting Anaheim?)
Dag 15 (Vr 28-06) Disneyland
Dag 16 (Za 29-06) Anaheim – LA (Overnachting LA)
Dag 17 (Zo 30-06) LA
Dag 18 (Ma 01-07) LA – Pismo Beach (Overnachting PB)
Dag 19 (Di 02-07) PB – Monterey (Overnachting Monterey)
Dag 20 (Wo 03-07) Monterey – SF (Overnachting SF)
Dag 21 (Do 04-07) SF
Dag 22 (Vr 05-07) SF – AMS

Hieronder ook nog paar vragen gerichte vragen:

- Dag 1: We landen tegen 14.00, maar met het ophalen van de bagage en huurauto, controleposten, etc. moeten we denk ik wel de nodige tijd extra rekenen. Waar moet ik dan aan denken? En is het daarmee zinvol om iets buiten SF te overnachten voor de reis naar Yosemite de volgende dag of gemakshalve gewoon dichtbij het vliegveld?

- Dag 13: In de standaardroute wordt Kingman geadviseerd als overnachtingsplek. Een collega van mij heeft hier een minder positieve ervaring gehad en adviseerde mij om iets verder te rijden. Ik las dat de meeste forumleden hier prima overnacht hebben, maar ik ben toch verder gaan kijken en kwam op Laughlin uit. Dit eigenlijk vooral vanwege de prijs. Doen? En klopt het dat ik dan moet rekenen op ca. 30 min extra reistijd t.o.v. Kingman?

- Dag 14 - 18: Wij zouden graag een dagje naar Disneyland gaan. Aangezien we allebei al meerdere keren in Disneyland Parijs zijn geweest, lijkt het mij juist leuk om naar Disneyland California Adventure te gaan. Wij zijn beide eind 20. Is dit park de moeite waard om te bezoeken?

Aangezien ik dingen heb gelezen over het drukke verkeer in LA, ben ik nu uitgegaan van 2 overnachtingen in Anaheim en 1 of 2 overnachting(en) ergens centraler in LA, maar ben eigenlijk wel benieuwd of dit ook echt zinvol is of dat 1 overnachtingsplek prima te doen is.

En als laatste vraag:
We hebben 1 dag extra t.o.v. de standaardroute (22 dagen i.p.v. 21), welke ik nu ingepland heb als extra relaxdag in LA, maar dat is zeker geen must. Dus als het aan te raden is om deze dag voor een andere plek te gebruiken, dan zijn tips uiteraard welkom.

Mijn vriend zou graag een dagje Lake Tahoe doen om te kajakken op het meer, dus misschien kunnen we die dag daar aan besteden. Wanneer dit aan te bevelen is, hoe kunnen we het schema dan het beste aanpassen?

Zojuist las ik op het forum ook nog enthousiaste verhalen over Monument Valley. Lijkt mij ook geweldig.

Kortom; genoeg vragen en keuzes die gemaakt moeten worden. Wij kijken uit naar jullie adviezen en tips. Alvast bedankt voor de moeite!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Zwieber: rondreis juni SF-SF (22 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Dag 4 begrijp ik niet. Ga je nu naar Mammoth Lakes of naar Bishop of Lone Pine? Mammoth Lakes verdeelt de route beter. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Road, zeker als je helemaal uit Oakhurst of Mariposa moet komen. Waarom kijken jullie niet naar iets in het park?
LA Verkin is vanwege de hogere prijzen in Springdale?
Hou er rekening mee dat je in Springdale parkeerkosten betaalt en kijk of La Verkin dan nog wel interessant is. In Springdale is de Zion Park Motel betaalbaar.

Hou op SFO rekening met ongeveer 2 of 3 uur voordat je wegrijdt. Je hebt een directe vlucht? Ik zou nog een stukje richting het oosten rijden.

Als je wilt kajakken zou ik dat op Lake Powell doen. Dan hoef je niet om te rijden.
Raften in Yosemite is ook een aanrader. Een extra dag daar is ook wel mooi.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook een keer vanuit LA overnacht in Laughlin (Golden Nugget). Prima overnachtingsplaats en qua afstand t.o.v. Kingman maakt het niet veel uit. Je hebt er luxe hotels en inderdaad doordeweeks voor nog geen 50 euro per nacht.
Geen ervaring met Disneyland, maar ga je er naar toe zou ik i.v.m. de afstand ook kiezen om eerst in Anaheim te overnachten en later centraler voor de overige bezienswaardigheden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Zwieber
Amerika-ontdekker

Bericht door Zwieber »

Martin & Marianne schreef:
05 feb 2019, 23:15
Dag 4 begrijp ik niet. Ga je nu naar Mammoth Lakes of naar Bishop of Lone Pine? Mammoth Lakes verdeelt de route beter. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Road, zeker als je helemaal uit Oakhurst of Mariposa moet komen. Waarom kijken jullie niet naar iets in het park?
LA Verkin is vanwege de hogere prijzen in Springdale?
Hou er rekening mee dat je in Springdale parkeerkosten betaalt en kijk of La Verkin dan nog wel interessant is. In Springdale is de Zion Park Motel betaalbaar.

Hou op SFO rekening met ongeveer 2 of 3 uur voordat je wegrijdt. Je hebt een directe vlucht? Ik zou nog een stukje richting het oosten rijden.

Als je wilt kajakken zou ik dat op Lake Powell doen. Dan hoef je niet om te rijden.
Raften in Yosemite is ook een aanrader. Een extra dag daar is ook wel mooi.

Marianne
Dank voor je snelle reactie!

Wat dag 4 betreft is het onze intentie om de omschrijving van de standaardroute (dag 8a: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... .html#dag8) als uitgangspunt te nemen. Hierin wordt aangegeven dat je, na bodie bezocht te hebben, terug kunt rijden naar lee vining/mono lakes en je uiteindelijk kunt doorrijden naar de overnachtingsplek. Voor de overnachtingsplek ben ik daarom uitgegaan van Bishop/LP. Begrijp ik je goed dat dit te ambitieus is? Zal morgen eens zoeken rondom ML.

Voor de overnachting in Yosemite zelf vond ik de accomodaties toch wel aan de prijzige kant in verhouding tot wat je krijgt. In Mariposa en Oakhurst daarentegen voor een aardige prijs wel leuke plekjes gevonden. We hebben er wel over lopen twijfelen en doen dat nog steeds, met name omdat Oakhurst op google maps 1,5 uur extra is. Dat is natuurlijk niet niks. Mijn collega heeft zelf in Mariposa overnacht en vond dat prima te doen, dus daar neig ik nu een beetje naar.

Jouw veronderstelling t.a.v La Verkin klopt. Goede tip wat parkeerkosten betreft. Ook de tips voor het kajakken en raften neem ik mee!

Verder inderdaad een directe vlucht naar SF.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat je na aankomst nog wel makkelijk een uurtje of zo richting Yosemite kan rijden. Je kan dan ook direct goedkopere overnachtingen vinden.

Lone Pine zou ik niet proberen te halen op dag 4, ga niet verder dan Bishop.

Ik zie niet in wat het probleem met Kingman zou zijn. Het licht op de route, Laughlin niet. Het is 40 minuten verder rijden en als je ook Oatman wil bezoeken ligt het minder gunstig. Idealiter zou je dan immers terug naar Kingman rijden om van daaruit naar Oatman te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het maakt allemaal niet zo heel veel.
La Verkin is prima te dien, alleen wel heel vroeg vertrekken ivm de drukte in springdale en Zion.

Laughlin/kingman/needles. Het scheelt allemaal een 45minuten tot een uur rijden naar de GC (uitzondering is als je dan nog via oatman zou rijden).

Ik heb in Oakhurst overnacht voor Yosemite en vond dat prima. Wij hadden de pech dat er 1 nacht een tankwagen verongelukt was op de 41 en dat we in totaal 4u hebben gereden die dag om naar en van Yosemite te geraken. Ik vind de prijzen voor zowat elke locatie in Yosemite veel te hoog voor de geboden kwaliteit. Als je er heel vroeg bij bent kan je geluk hebben. Maar ik moest bv €160 per nacht betalen voor een unheated tent. Sja, doei...
Dat dan dat ongeluk gebeurde is pech, maar het is altijd een kosten/baten analyse maken van wat je wilt en hoe het zit als je ergens anders dichterbij gaat zitten mbt parkeerkosten, evt toeslagen, extra benzinekosten of de bijzondere plekken mbt zonsopkomst/ondergang zoals bryce, monument valley of grand canyon

Mammoth Lakes ligt toch nog wel wat weg van de andere 2 plekken die je benoemt. Afhankelijk van hoeveel stops je onderweg maakt (maar dat is overal zo) is het de keuze tussen deze plekken. Als je weinig of korte stops maakt is Lone Pine makkelijk te doen. Stop je veel en blijf je bv lang hangen rond de tioga pass en in Bodie dan is Mammoth Lakes/lee vining weer handiger. Er is stiekem best veel te beleven tussen Lee Vining en Lone Pine dus ik zou echt niet Lake tahoe erin proberen te proppen.

Persoonlijk zou ik Monument Valley ook bewaren voor een eventuele volgende reis en of je ‘rustdag’ pakken rond Page of zo houden als nu. Vergis je niet in het woord rust, want wrs plan je ook die dagen redelijk vol in.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij gaan ongeveer dit rondje in september en snap je probleem met de prijzen van overnachtingen. Hoe wij het hebben gedaan is gewoon bepaalde plekken een zo goedkoop mogelijke overnachting (SF bijv kamer met gedeelde badkamer €300 3 nachten, LV luxor €50)zodat we op bepaalde locaties een superplek konden boeken (Zion red rock inn springdale, de Yosemite valley lodge en bright angel lodge) vanwege locatie en dus rijtijden). Soms is een locatie dichtbij best duur maar scheelt het zoveel in reistijd en parkeerkosten dat het zeker gezien je vrij volle schema op bepaalde plekken aan te raden is. Wij konden dit niet overal gaan doen hebben zo keuzes gemaakt. Misschien zelfs wel vrij veel duurdere plekken maar wel relatief stukken minder heen en weer gereis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In de voorbeeldroute wordt een overnachting in Mammoth Lakes voorgesteld. Als je verder rijdt heb je te weinig tijd voor de Tioga Road, en het stuk van Bishop of Lone Pine naar Death Valley is dan weer aan de korte kant. Waar in DV zou je willen overnachten?
Wat de overnachting bij Yosemite betreft: hou er rekening mee dat juni een prachtige maar ook drukke maand is voor het park. Je kunt oponthoud hebben bij de ingang, en ook het zoeken naar een parkeerplaats kan lastig zijn.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 feb 2019, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Wij hebben voor Yosemite 1x in Mariposa overnacht, en de volgende 2 reizen in Oakhurst. Wij vonden de prijs-kwaliteitsverhouding in Yosemite namelijk ook slecht. Het is ons prima bevallen. Zowel vanuit Mariposa als Oakhurst. We zijn 1x in augustus geweest en 2x in september. Nooit problemen gehad met drukte e.d.
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ervaringen zijn altijd persoonlijk, maar ik zou liever in de vallei in Yosemite zitten, zeker in het weekend (!) en ergens anders een goedkopere overnachting plannen. Het klopt dat je 'slechts' en stevige tent hebt, maar je beleeft het park zoveel mooier als je er 's morgens wakker wordt en 's avonds kunt slapen dan wanneer je toch een behoorlijk eind moet rijden. En vergis je niet: je dagen zijn dan wel lang in juni, maar je wilt echt niet in het donker zo'n eind rijden. Want donker is daar echt donker, zonder lantaarnpalen of iets langs de weg.

En dat geldt wat mij betreft ook voor een bezoek aan Zion: ik zou altijd ruimte in het budget maken voor een overnachting in Springdale. Je bent er al, hoeft niet moeilijk te doen met parkeerplaatsen (de meeste parkeerplaatsen in het dorp kosten inmiddels 10 dollar per dag) en je verblijft in een schitterende omgeving.

Maar het blijven altijd keuzes natuurlijk.
Je krijgt hoe dan ook een fantastische vakantie :thumbup:
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Wij hebben tijdens ons verblijf in Yosemite overnacht in El Portal. (Cedar Lodge). Is ook niet goedkoop maar ligt wel een stuk gunstiger t.o.v. het park.
Zwieber
Amerika-ontdekker

Bericht door Zwieber »

Dank voor alle reacties! Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik ga in ieder geval de overnachting voor dag 4 rond Mammoth Lakes verplaatsen. Monument Valley en Lake Tahoe laten we denk ik inderdaad maar zitten, hoe lastig het ook is.
Marcopstal schreef:
06 feb 2019, 07:31
Ik zie niet in wat het probleem met Kingman zou zijn. Het licht op de route, Laughlin niet. Het is 40 minuten verder rijden en als je ook Oatman wil bezoeken ligt het minder gunstig. Idealiter zou je dan immers terug naar Kingman rijden om van daaruit naar Oatman te rijden.
Kingman is zeker geen probleem. Ik ben gewoon eens gaan kijken wat de omgeving nog verder te bieden heeft en kwam toen op Lauglin uit. Wat IngridZw ook al zegt; vrij luxe hotel voor weinig geld.
PSVwally schreef:
06 feb 2019, 07:55
.
Ik heb in Oakhurst overnacht voor Yosemite en vond dat prima. Wij hadden de pech dat er 1 nacht een tankwagen verongelukt was op de 41 en dat we in totaal 4u hebben gereden die dag om naar en van Yosemite te geraken. Ik vind de prijzen voor zowat elke locatie in Yosemite veel te hoog voor de geboden kwaliteit. Als je er heel vroeg bij bent kan je geluk hebben. Maar ik moest bv €160 per nacht betalen voor een unheated tent. Sja, doei...
Dat dan dat ongeluk gebeurde is pech, maar het is altijd een kosten/baten analyse maken van wat je wilt en hoe het zit als je ergens anders dichterbij gaat zitten mbt parkeerkosten, evt toeslagen, extra benzinekosten of de bijzondere plekken mbt zonsopkomst/ondergang zoals bryce, monument valley of grand canyon
stegeman schreef:
06 feb 2019, 08:48
Wij gaan ongeveer dit rondje in september en snap je probleem met de prijzen van overnachtingen. Hoe wij het hebben gedaan is gewoon bepaalde plekken een zo goedkoop mogelijke overnachting (SF bijv kamer met gedeelde badkamer €300 3 nachten, LV luxor €50)zodat we op bepaalde locaties een superplek konden boeken (Zion red rock inn springdale, de Yosemite valley lodge en bright angel lodge) vanwege locatie en dus rijtijden). Soms is een locatie dichtbij best duur maar scheelt het zoveel in reistijd en parkeerkosten dat het zeker gezien je vrij volle schema op bepaalde plekken aan te raden is. Wij konden dit niet overal gaan doen hebben zo keuzes gemaakt. Misschien zelfs wel vrij veel duurdere plekken maar wel relatief stukken minder heen en weer gereis.
Precies deze reacties. Wij zijn zeker ook wel bereid om op de parken zelf te overnachten en wat meer te betalen, maar ik vind het wel belangrijk dat de prijs/kwaliteit in verhouding is. Op die manier proberen we dan een balans te vinden tussen wat duurdere en goedkopere overnachtingen. Dit betekent inderdaad dat er soms keuzes gemaakt moeten worden. Er wordt een aantal keren genoemd om o.a. ook de parkeerkosten hierin mee te wegen. Daar had ik zelf nog geen rekening mee gehouden, dus goede tip.
Martin & Marianne schreef:
06 feb 2019, 12:49
In de voorbeeldroute wordt een overnachting in Mammoth Lakes voorgesteld. Als je verder rijdt heb je te weinig tijd voor de Tioga Road, en het stuk van Bishop of Lone Pine naar Death Valley is dan weer aan de korte kant. Waar in DV zou je willen overnachten?
Wat de overnachting bij Yosemite betreft: hou er rekening mee dat juni een prachtige maar ook drukke maand is voor het park. Je kunt oponthoud hebben bij de ingang, en ook het zoeken naar een parkeerplaats kan lastig zijn.

Marianne
In DV willen we wel echt in het park overnachten en mijn voorkeur gaat nu uit naar Furnace Creek Ranch. Naar aanleiding van jouw opmerking dat juni een drukke maand is, zit ik mij nu wel te bedenken dat Yosemite en Zion in onze planning beide in het weekend vallen. Kan mij voorstellen dat dat ook niet echt gunstig is. Is het zinvol om daar nog wat in te schuiven? Wij hadden er juist wel bewust rekening mee gehouden om gelijk naar Yosemite te vertrekken en de dagen in de stad aan het einde van de reis in te plannen. Ook valt Las Vegas nu mooi op doordeweekse dagen.
SanFran schreef:
06 feb 2019, 12:49
Wij hebben voor Yosemite 1x in Mariposa overnacht, en de volgende 2 reizen in Oakhurst. Wij vonden de prijs-kwaliteitsverhouding in Yosemite namelijk ook slecht. Het is ons prima bevallen. Zowel vanuit Mariposa als Oakhurst. We zijn 1x in augustus geweest en 2x in september. Nooit problemen gehad met drukte e.d.
Vond je Oakhurst niet net te ver? Heb een mooie overnachtingsplek in Oakhurst gevonden, maar 1,5 rijden staat mij wel tegen.
Tantelotje schreef:
06 feb 2019, 13:26
Ervaringen zijn altijd persoonlijk, maar ik zou liever in de vallei in Yosemite zitten, zeker in het weekend (!) en ergens anders een goedkopere overnachting plannen. Het klopt dat je 'slechts' en stevige tent hebt, maar je beleeft het park zoveel mooier als je er 's morgens wakker wordt en 's avonds kunt slapen dan wanneer je toch een behoorlijk eind moet rijden. En vergis je niet: je dagen zijn dan wel lang in juni, maar je wilt echt niet in het donker zo'n eind rijden. Want donker is daar echt donker, zonder lantaarnpalen of iets langs de weg.

En dat geldt wat mij betreft ook voor een bezoek aan Zion: ik zou altijd ruimte in het budget maken voor een overnachting in Springdale. Je bent er al, hoeft niet moeilijk te doen met parkeerplaatsen (de meeste parkeerplaatsen in het dorp kosten inmiddels 10 dollar per dag) en je verblijft in een schitterende omgeving.

Maar het blijven altijd keuzes natuurlijk.
Je krijgt hoe dan ook een fantastische vakantie :thumbup:
Daar ben ik van overtuigd! :wink: Springdale ga ik nog even naar kijken.
IngridZw schreef:
06 feb 2019, 15:12
Wij hebben tijdens ons verblijf in Yosemite overnacht in El Portal. (Cedar Lodge). Is ook niet goedkoop maar ligt wel een stuk gunstiger t.o.v. het park.
Cedar Lodge vind ik inderdaad ook al aan de prijzige kant.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Nee, ik vond Oakhurst helemaal niet te ver. De route naar Yosemite toe is prachtig, dus geen straf om te rijden :D Lekker wat te eten en drinken in de auto, muziekje aan en genieten maar!
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Had ik ook. En zeker voor de weg naar Glacier point vond ik het prima. Naar de vallei is gewoon een leuke bergweg. Op een paar plekken richting de vallei kan je evt ook even stoppen. Ook hier niet te laat vertrekken want dan heb je kans op files in de vallei. En in de schemer en in t donker wat extra opletten vanwege geen verlichting langs de weg en wat meer wilife dan hier
Marcopstal
Amerika-expert

Ik verbaas me er toch wat over dat Laughlin als een evenwaardig alternatief wordt gezien, ondanks dat je er toch wel wat voor rond rijd, maar dat aan de andere kant Bishop ten opzichte van Mammoth lakes als te ver wordt beschouwd. Het scheelt immers ook maar 40 minuten. Lone Pine is iets anders, want dat ligt nog eens een uur verder.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

De snelste route van LA via Laughlin naar Grand Canyon Village is 782 km volgens Google Maps (7.47 uur)
De snelste route van LA via Kingman naar Grand Canyon Village is 790 km volgens Google Maps (7.36 uur)

In totaal maakt het dus weinig uit.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik ga er even van uit dat je toch via Oatman rijd en dan is het 30 tot 35 km extra.

Maar ik doelde eigenlijk meer op het feit dat Bishop wat mij betreft een evenwaardig alternatief is voor Mammoth lakes.

Lee Vining - Bishop = 104 km (1 uur)
Lee Vining - Mammoth Lakes = 46 km (35 min) + Mammoth Lakes - Bishop = 67 km (40min)

Het kost je dus 25 minuten extra tijd om direct tot Bishop te rijden.
Zwieber
Amerika-ontdekker

Bericht door Zwieber »

Ik snap jouw punt. We moeten eerst maar eens gaan bedenken wat we allemaal willen gaan zien en doen die dagen, zodat we ook beter kunnen bepalen waar we het beste kunnen overnachten.

Ik heb inmiddels wel een beeld bij wat we willen doen met onze “extra” dag. Dit wordt toch een relaxdagje: beetje winkelen, ergens lunchen en in de namiddag naar het zwembad of strand. We zoeken een plek met een gezellige en relaxte sfeer. Tips?

Een andere collega vertelde een leuke tijd te hebben gehad in Palm Springs. Dit zouden we eventueel als extra tussenstop kunnen inplannen tussen Kingman/Laughlin en LA. Is dit de moeite of kunnen we dan maar beter doorrijden?
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Het is in de zomerperiode erg heet in Palm Springs. Wij waren er in mei (2017) en toen was de temperatuur al boven de 40 graden. We zijn nog even naar het centrum geweest maar het was eigenlijk niet te doen. En niet gezellig want vanwege de hitte was er ook bijna geen mens te zien.
Je hebt er wel mooie resorts, dus voor een middag relaxen zou je het wel kunnen overwegen.
Om de koelte op te zoeken kun je ook met de gondel naar boven. Wij hebben hier geen ervaring mee, maar het schijnt wel een bijzondere attractie te zijn.
Je kan ook eens kijken naar Sedona als je een dag extra hebt (als overnachting tussen GC en Kingman/Laughlin). Vonden wij een leuk sfeervol stadje, gezellige winkeltjes, prachtige omgeving etc.
Zwieber
Amerika-ontdekker

Bericht door Zwieber »

Nog bedankt voor je reactie.

Inmiddels zijn we qua planning alweer een stukje verder en hebben we een groot deel van de hotels al geboekt. Hoewel Palm Springs er heel verleidelijk uit ziet, gaan we denk ik toch een ''extra'' dag aan SF plakken, aangezien we anders alleen 4 juli als volledige dag in SF te besteden hebben. Ik las dat het die dag nog wel eens druk kan zijn, dus daarom denk ik dat dit iets relaxter is. De planning is hiermee als volgt:

Dag 18 (1 juli) - Pismo Beach - Monterey
Dag 19 (2 juli) - Monterey - SF (Evt whale watching en dan via Santa Cruz en Devil's Slide Trail, verwacht dat dit haast wel een volledige dagbesteding is?)
Dag 20 (3 juli) - SF (sightseeing)
Dag 21 (4 juli) - SF (verder nog wat sightseeing en shoppen)
Dag 22 (5 juli) - Terug naar huis (vlucht om ca. 16.30)

Nu lopen we een beetje vast op wat te doen met de auto. We hebben een huurauto op het oog, maar twijfelen of het verstandig is om deze eerder in te leveren of om deze te houden tot en met de laatste dag. Qua huurprijs maakt het allemaal niet zoveel uit, het zijn meer de bijkomende parkeerkosten die het al met al duur zouden kunnen maken wanneer we besluiten de auto te houden. Om die reden verwacht ik dat het verstandiger is om toch het ov te gebruiken (ik las op het forum o.a. al goede ervaringen over de supershuttle tussen SFO en centrum).

De vervolgvraag is dan: wat is een handig moment om de auto weer in te leveren? Is het een optie om op dag 19 ergens in de buurt van het vliegveld te overnachten met gratis parkeren, vervolgens de auto op 20 dag nog te gebruiken in SF voor de wat lastig bereikbare plekken, daarna ergens aan het eind van de dag in te leveren en met de shuttle naar een hotel te gaan in het centrum? Of is dit juist verreweg van efficient i.v.m. heen en weer reizen tijd die verloren gaat met het regelen van zaken (inleveren auto en in-/uitchecken hotel)?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer