Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met RV van Las Vegas naar Yosemite en door naar SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Japijo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Met RV van Las Vegas naar Yosemite en door naar SF

Bericht door Japijo »

Wij willen met de camper van Las Vegas naar Yosemite NP en later door naar SF.
Als we de route plannen in Google maps is de kortste weg langs de rechterkant via de 120 Big Oak Flat Road het park.
Volgens de website van Yosemite is de tunnelhoogte geen probleem (park in is die hoger dan park uit) maar is de weg verder ook goed te doen met een RV. Er wordt aangegeven op de website dat het voor trailers te steil kan zijn! Daar maak ik uit op dat het met een RV dus wel moet gaan maar om verrassingen te voorkomen ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Een andere iets andere optie is om linksom te gaan via mariposa en de 140 naar Yosemite Village wat sowieso geen probleem moet zijn. Alleen is dit een langere route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Met RV van Las Vegas naar Yosemite en door naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met langs de rechterkant. Maar de 120 is ook voor campers best te doen als je niet te hoog bent voor de tunnel.
Het park uit, op weg naar SF, zou je dan de 140 kunnen nemen. De 120 naar SF is mooi, maar wel een erg bochtige weg.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik snap eerlijk gezegd de vraag ook niet 100%.

Vraag 1: wanneer ga je ?

In principe is de aangewezen route als je van Vegas komt via de 395 en de 120 over de Tioga Pass
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik weet niet hoe steil hij is, maar we hebben de Sonora Pass met een camper gedaan en daar zit een stuk van 26% in. GIng prima. Duurt alleen wat langer :lol:
Japijo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Japijo »

Hallo,

Wat ik bedoel met langs de rechterkant is het volgende.
Vanuit LV bovenlangs Red Rock canyon dan via de 95 langs Death Valley en via de 266 en 168 naar Bishop naar de 120 in Yosemite.

Een andere iets langere route (voor mij de linkerkant) is van LV naar Barstow, Bakersfield en Mariposa naar de 140 in Yosemite.

Wij gaan eind juli naar de USA.

Mijn gedachte was om de 120 te nemen het park in en de 140 het park uit te nemen om richting SF te gaan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lekker de oost/rechterkant van de sierra nevada nemen. De route barstow-bakersfield is op die manier veel saaier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer