Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis DanaMichela: 3 weken Juni 2019
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis DanaMichela: 3 weken Juni 2019
Goedenavond,
Ik (Dana) ga in juni 2019 met een vriendin voor het eerst naar Amerika.
Wij gaan van 8-6 t/m 28-6 met een gehuurde auto (midsize suv) een roadtrip maken.
Nu heb ik een route in elkaar gezet en vroeg mij af of ik haalbaar is, en of jullie eventueel nog tips hebben.
Ik weet dat het een drukke 3 weken wordt, maar wij willen zoveel mogelijk zien in de tijd dat wij er zijn.
Route ziet er nu als volgt uit:
8-6: Aankomst Los Angeles
9-6: Los angeles (huurauto ophalen) - Kingman
10-6: Kingman (grand canyon) - Flagstaff
11-6: Flagstaff (Horse shoe bend) - Page
12-6: Page (lake powell) - Kayenta
13-6: Kayenta (monument valley) - Bluff
14-6: Bluff (canyonlands national park) - Green river
15-6: Green River (arches national park) - Beaver
16-6: Beaver (Bryce canyon) - Mesquite
17-6: Mesquite (niks)
18-6: Mesquite (zion national park) - Mesquite
19-6: Mesquite - Las Vegas
20-6: Las Vegas
21-6: Las Vegas
22-6: Las Vegas - Pahrump
23-6: Pahrump (death valley) - Ridgecrest
24-6: Ridgecrest - Los Angeles
25-6: Los Angeles
26-6: Los Angeles (auto inleveren)
27-6: Los Angeles
28-6: Los Angeles terugvliegen
San Francisco slaan we express over.
Het klopt dat we vanuit Green River weer een stukje terug rijden naar arches national park.
En dat we vanuit Mesquite weer een stukje terug naar zion moeten rijden.
Groet,
Dana
Ik (Dana) ga in juni 2019 met een vriendin voor het eerst naar Amerika.
Wij gaan van 8-6 t/m 28-6 met een gehuurde auto (midsize suv) een roadtrip maken.
Nu heb ik een route in elkaar gezet en vroeg mij af of ik haalbaar is, en of jullie eventueel nog tips hebben.
Ik weet dat het een drukke 3 weken wordt, maar wij willen zoveel mogelijk zien in de tijd dat wij er zijn.
Route ziet er nu als volgt uit:
9-6: Los angeles (huurauto ophalen) - Kingman
10-6: Kingman (grand canyon) - Flagstaff
11-6: Flagstaff (Horse shoe bend) - Page
12-6: Page (lake powell) - Kayenta
13-6: Kayenta (monument valley) - Bluff
14-6: Bluff (canyonlands national park) - Green river
15-6: Green River (arches national park) - Beaver
16-6: Beaver (Bryce canyon) - Mesquite
17-6: Mesquite (niks)
18-6: Mesquite (zion national park) - Mesquite
19-6: Mesquite - Las Vegas
20-6: Las Vegas
22-6: Las Vegas - Pahrump
23-6: Pahrump (death valley) - Ridgecrest
26-6: Los Angeles (auto inleveren)
27-6: Los Angeles
San Francisco slaan we express over.
Het klopt dat we vanuit Green River weer een stukje terug rijden naar arches national park.
En dat we vanuit Mesquite weer een stukje terug naar zion moeten rijden.
Groet,
Dana
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis DanaMichela: 3 weken Juni 2019
Het lijkt/is voor mij veel te veel. En dat komt vooral doordat sommige van die vreemde overnachtingplaatsen veel te veel tijd innemen om er te komen of gewoon onlogisch zijn in mijn ogen.
Allereerst,waarom je huurauto niet direct halen, want het scheelt weinig qua geld en je hebt smorgens geen gehannes meer en kunt vroeg vertrekken vanwege de jetlag. En, misschien nog belangrijker, waarom de auto 2 dagen voor vertrek inleveren? Zeker in LA zou ik de auto houden. Dit zijn imo kosten waar je niet op moet besparen. In SF kan je veel met ov doen, in Vegas min of meer ook, maar in LA voor zo'n korte tijd altijd een auto bij de hand hebben.
Kijk ipv flagstaff toch naar bv de bright angel lodge of maswik lodge voor in grand canyon np, je gaat nu echt te veel op en neer rijden namelijk. Flagstaff is 1,5u de verkeerde kant op rijden.
Flagstaff, kayenta, bluff, beaver, mesquite, pahrump en ridgecrest zijn op een paar na echt hele vreemde plekken en vaak overnachtingplekken die al een heel stuk van de places to be liggen. Ik ben ook niet vies van een stukje rijden, maar hier worden plekken uitgezocht die je op sommige plekken te weinig tijd gaan geven omdat je bv nog naar een beaver of mesquite moet. Verder bespaar je op bepaalde plekken weinig kosten hiermee en zit je met bv een overnachting in mesquite ook eens met tijdzones te klooien.
Haal die dag mesquite (waarom ga je daar een vrije dag houden??) er direct uit en verplaats deze richting moab (green river kan daar tegenwoordig best als overnachting) of blijf een nacht langer in Moab en gebruik deze dag om van Moab naar Bryce te komen.
Let erop dat als je in green river een hotel boekt dat je green river in utah boekt. Er zijn namelijk nog wat andere green rivers.
Ondanks dat je bv Yosemite en SF overslaat kan je mijns inziens veel meer uit deze reis halen door al die onlogische plekker eruit te halen
01 naar LA en auto ophalen
02 LA - Kingman en rij dan vanaf Needles via route 66 en Oatman
03 Kingman - Grand Canyon, de westkant van GC village (hotels die ik aangeef en dan qua afstand Tusayan, Valle, Williams)
04 GC de oostkant en dan doorrijden naar Page en de horseshoe bend nog meepakken als je Page binnenrijd
05 Page, antelope canyon en lake powell
06 Page - Monument Valley kijk bv naar de san juan inn in mexican hat..
07 MV - Moab, gooseneck sp, moki dugway, canyonlands needles deel en dan naar moab of green river
08 Canyonlands Island in the sky, dead horse state park en de ut128 afrijden en terug naar Moab/green river
09 Arches NP en weer overnachten op dezefde plek
10 Moab/Green river - Capitol Reef overnachten in Torrey
11 Capitol Reef - Bryce via de ut12 overnachten in bv Tropic of Panguitch
12 Bryce - Zion (springdale, bv zion motel of anders in la verkin kijken voor accomodatie)
13 Zion
14 Zion - Valley of Fire - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Lone Pine (op tijd vertrekken geeft je tijd genoeg voor death valley)
18 Lone Pine - LA
19 LA
20 LA
21 LA - terugvlucht
In mijn ogen zie je nu veel meer en heb je toch ook veel meer rust in je reis zitten.
Ipv Lone Pine kan je ook naar Ridgecrest, maar daar is helemaal niets te beleven. Lone Pine heeft nog de alabama hills en evt mount whitney portal waar je de avond/volgende ochtend kunt kijken voor je naar LA gaat.
Als je meer tijd in LA wilt, wat in je eigen plan een dag meer had, dan kan je die dag Zion - Las Vegas direct nasr Vegas rijden en vroeg aankomen en dus 1 dag Vegas verplaatsen naar LA
Allereerst,waarom je huurauto niet direct halen, want het scheelt weinig qua geld en je hebt smorgens geen gehannes meer en kunt vroeg vertrekken vanwege de jetlag. En, misschien nog belangrijker, waarom de auto 2 dagen voor vertrek inleveren? Zeker in LA zou ik de auto houden. Dit zijn imo kosten waar je niet op moet besparen. In SF kan je veel met ov doen, in Vegas min of meer ook, maar in LA voor zo'n korte tijd altijd een auto bij de hand hebben.
Kijk ipv flagstaff toch naar bv de bright angel lodge of maswik lodge voor in grand canyon np, je gaat nu echt te veel op en neer rijden namelijk. Flagstaff is 1,5u de verkeerde kant op rijden.
Flagstaff, kayenta, bluff, beaver, mesquite, pahrump en ridgecrest zijn op een paar na echt hele vreemde plekken en vaak overnachtingplekken die al een heel stuk van de places to be liggen. Ik ben ook niet vies van een stukje rijden, maar hier worden plekken uitgezocht die je op sommige plekken te weinig tijd gaan geven omdat je bv nog naar een beaver of mesquite moet. Verder bespaar je op bepaalde plekken weinig kosten hiermee en zit je met bv een overnachting in mesquite ook eens met tijdzones te klooien.
Haal die dag mesquite (waarom ga je daar een vrije dag houden??) er direct uit en verplaats deze richting moab (green river kan daar tegenwoordig best als overnachting) of blijf een nacht langer in Moab en gebruik deze dag om van Moab naar Bryce te komen.
Let erop dat als je in green river een hotel boekt dat je green river in utah boekt. Er zijn namelijk nog wat andere green rivers.
Ondanks dat je bv Yosemite en SF overslaat kan je mijns inziens veel meer uit deze reis halen door al die onlogische plekker eruit te halen
01 naar LA en auto ophalen
02 LA - Kingman en rij dan vanaf Needles via route 66 en Oatman
03 Kingman - Grand Canyon, de westkant van GC village (hotels die ik aangeef en dan qua afstand Tusayan, Valle, Williams)
04 GC de oostkant en dan doorrijden naar Page en de horseshoe bend nog meepakken als je Page binnenrijd
05 Page, antelope canyon en lake powell
06 Page - Monument Valley kijk bv naar de san juan inn in mexican hat..
07 MV - Moab, gooseneck sp, moki dugway, canyonlands needles deel en dan naar moab of green river
08 Canyonlands Island in the sky, dead horse state park en de ut128 afrijden en terug naar Moab/green river
09 Arches NP en weer overnachten op dezefde plek
10 Moab/Green river - Capitol Reef overnachten in Torrey
11 Capitol Reef - Bryce via de ut12 overnachten in bv Tropic of Panguitch
12 Bryce - Zion (springdale, bv zion motel of anders in la verkin kijken voor accomodatie)
13 Zion
14 Zion - Valley of Fire - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Lone Pine (op tijd vertrekken geeft je tijd genoeg voor death valley)
18 Lone Pine - LA
19 LA
20 LA
21 LA - terugvlucht
In mijn ogen zie je nu veel meer en heb je toch ook veel meer rust in je reis zitten.
Ipv Lone Pine kan je ook naar Ridgecrest, maar daar is helemaal niets te beleven. Lone Pine heeft nog de alabama hills en evt mount whitney portal waar je de avond/volgende ochtend kunt kijken voor je naar LA gaat.
Als je meer tijd in LA wilt, wat in je eigen plan een dag meer had, dan kan je die dag Zion - Las Vegas direct nasr Vegas rijden en vroeg aankomen en dus 1 dag Vegas verplaatsen naar LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal eens met bovenstaande opmerkingen. Vooral die volle dag Mesquite is vreemd. En waarom van Kayenta naar Bluff? Dat is iets meer dan een uur rijden. En Beaver ligt niet op de route. Wil je niet via de UT12 rijden?
Van Las Vegas naar Pahrump is ook een loze dag.
Het zal allemaal vanwege de kosten zijn maar op deze manier mis je toch veel. Waarom dan niet een tentje mee en kamperen in de parken?
Marianne
Van Las Vegas naar Pahrump is ook een loze dag.
Het zal allemaal vanwege de kosten zijn maar op deze manier mis je toch veel. Waarom dan niet een tentje mee en kamperen in de parken?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie tips!
Extra dag auto huren in la gaan we zeker doen!
Het programma (roadtrippers) wat ik gebruik om de route te maken, pakt vooral snelwegen.
Wat inderdaad veel minder mooi is.
Ik heb het nu veranderd in een aantal wegen binnendoor.
Zoals Beaver weg te laten en via de UT12 gaan.
Doordat we nog geen vliegtickets hebben, heb ik voor de zekerheid op de 2e dag de huur auto ophalen.
Omdat ik niet weet hoelaat we gaan landen in LA.
Ik ga me nog even verder verdiepen in de route maar neem jullie tips zeker mee!
Dana
Extra dag auto huren in la gaan we zeker doen!
Het programma (roadtrippers) wat ik gebruik om de route te maken, pakt vooral snelwegen.
Wat inderdaad veel minder mooi is.
Ik heb het nu veranderd in een aantal wegen binnendoor.
Zoals Beaver weg te laten en via de UT12 gaan.
Doordat we nog geen vliegtickets hebben, heb ik voor de zekerheid op de 2e dag de huur auto ophalen.
Omdat ik niet weet hoelaat we gaan landen in LA.
Ik ga me nog even verder verdiepen in de route maar neem jullie tips zeker mee!
Dana
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me verstandig om de auto meteen op te halen als je aankomt op LAX.
En het ging niet zozeer om de route- dat ging alleen bij Beaver mis - maar om de overnachingsplaatsen.
Als de tickets nog niet vastliggen kun je ook eens kijken naar een one way Las Vegas- LA.
Marianne
En het ging niet zozeer om de route- dat ging alleen bij Beaver mis - maar om de overnachingsplaatsen.
Als de tickets nog niet vastliggen kun je ook eens kijken naar een one way Las Vegas- LA.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Omdat de overnachtingsplaatsen te ver van de parken afliggen?
Dat je dan teveel moet rijden naar de plek van de overnachting.
Dat je dan teveel moet rijden naar de plek van de overnachting.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja. Met name Mesquite is een vreemde keus.
En Flagstaff is re ver van de GC. Dat was al aangegeven.
Marianne
En Flagstaff is re ver van de GC. Dat was al aangegeven.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Oke dankje, Ik zal er nog eens naar kijken.
Dana
Dana
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mesquite en Bluff zijn onnodige overnachtingsplaatsen. De route die Paul als voorbeeld aangeeft is een prima route al zou ik toch kijken naar een accommodatie in Moab. Ook omdat de plaats zelf een stuk leuker en gezelliger is dan Green River.
Als je redelijke prijzen zoekt voor hotels dan is voor Monument Valley het St. Juan Inn in Mexican Hat inderdaad een goede keuze. Wij hebben in Springdale al 2 keer overnacht in Zion Park Motel. Ook dat is een prima accommodatie en niet duur.
Als je redelijke prijzen zoekt voor hotels dan is voor Monument Valley het St. Juan Inn in Mexican Hat inderdaad een goede keuze. Wij hebben in Springdale al 2 keer overnacht in Zion Park Motel. Ook dat is een prima accommodatie en niet duur.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal mee eens hoor. Maar de sfeer in de overnachtingsplekken in dit topic neigen mij gekozen te zijn vanwege prijs in plaats van locatie. Dat gekoppeld aan het redelijk aantal klachten over het dure Moab het afgelopen jaar op dit forum maakt dat ik zeg dat Green River, zeker in combi met de ingang van dead horse sp en canyonlands island in the sky NP prima zou kunnen.De route die Paul als voorbeeld aangeeft is een prima route al zou ik toch kijken naar een accommodatie in Moab. Ook omdat de plaats zelf een stuk leuker en gezelliger is dan Green River.
Maar
-
- Amerika-ontdekker
Dat klopt inderdaad.
Ik heb deze overnachtingsplekken gekozen omdat ze een stuk goedkoper zijn dan de motels bij de parken.
Ik vraag mij alleen af of het te doen is om Canyonlands en Arches national park op dezelfde dag te bezoeken.
Zo heb ik een extra dag bij Zion of Bryce om daar langer te zijn.
Dana
Ik heb deze overnachtingsplekken gekozen omdat ze een stuk goedkoper zijn dan de motels bij de parken.
Ik vraag mij alleen af of het te doen is om Canyonlands en Arches national park op dezelfde dag te bezoeken.
Dana
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is te doen: Arches NP en Canyonlands NP op één dag bezoeken maar waarom zou je?
Reeds verschillende keren in Moab geweest en dan vind ik 3 nachten daar wel het minimum. Zo heb je 1 volle dag voor Arches NP en de andere volle dag voor Canyonlands NP. Ook heb je dan tijd om bijv. de wandeling naar Delicate Arch te maken of de Fiery Furnace tour te doen. Beide erg leuk!
Is Los Angeles een must? Al eens gekeken als je heen en terug op Phoenix of Las Vegas vliegt? Of heen via Phoenix, terug via Las Vegas? Ook vanuit die steden kun je het rondje maken zoals @PSVwally aangeeft. Wellicht krijg je daardoor zelfs nog extra tijd die je weer in de route kunt stoppen en e.e.a. niet zo gehaast hoeft. Los Angeles vind ik zelf ook leuk te bezoeken en je kunt je er prima vermaken maar voor een route als dit ligt het net wat in een uithoek en kost je gewoon extra reisdagen.
Roland
Reeds verschillende keren in Moab geweest en dan vind ik 3 nachten daar wel het minimum. Zo heb je 1 volle dag voor Arches NP en de andere volle dag voor Canyonlands NP. Ook heb je dan tijd om bijv. de wandeling naar Delicate Arch te maken of de Fiery Furnace tour te doen. Beide erg leuk!

Is Los Angeles een must? Al eens gekeken als je heen en terug op Phoenix of Las Vegas vliegt? Of heen via Phoenix, terug via Las Vegas? Ook vanuit die steden kun je het rondje maken zoals @PSVwally aangeeft. Wellicht krijg je daardoor zelfs nog extra tijd die je weer in de route kunt stoppen en e.e.a. niet zo gehaast hoeft. Los Angeles vind ik zelf ook leuk te bezoeken en je kunt je er prima vermaken maar voor een route als dit ligt het net wat in een uithoek en kost je gewoon extra reisdagen.
Roland
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
DanaMichela schreef: ↑10 feb 2019, 12:38Dat klopt inderdaad.
Dana
Ja maar veel van deze plekken liggen dus weer veel te ver van de parken af waardoor je in mijn ogen onlogische dingen gaat doen. Een bright angel lodge in gcnp kost volgens mij iets van $88 zonder tax. Is het die $20 waard om daarvoor 1,5u naar flagstaff te rijden om de volgende dag eigenlijk weer dezelfde route via de gc te rijden omdat je nooit alles hebt kunnen bekijken. En als je dan puur naar locatie kijkt is williams toch weer 30min dichterbij, een even leuke plek en even duur...
Zo’n beaver en/of mesquite geven je gewoon uren minder tijd voor de parken en zeker de ut12 tussen capitol reef en bryce is jammer om snel overheen te racen. Je moet echt wel tijd overhouden om iets van de parken te zien, ook al ben je geen grote wandelaars.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de reis wat aangepast. Ook omdat ik teveel over 'grote' wegen ging.
Nu heb ik wat meer leuke wegen (oude stukjes route 66, UT12
De overnachtingsplekken blijven wat 'apart', maar heb het qua tijd en afstand wel goed bekeken/overwogen.
wat we gaan doen tussen de plaatsen
9-6: Los angeles - Barstow huur auto ophalen
10-6: Barstow - Kingman stukjes oude route 66 bezoeken onderweg
11-6: Kingman - Flagstaff grand canyon
12-6: Flagstaff - Page horseshoe bend + lake powell
13-6: Page - Monticello monument valley
14-6: Monticello - Green river arches national park
15-6: Green river - Richfield canyon lands national park
16-6: Richfield - Panguitch UT12 + Bryce canyon
17-6: Panguitch - Panguitch Bryce canyon
18-6: Panguitch - Mesquite Zion
19-6: Mesquite dit is express gedaan
20-6: Mesquite - Las Vegas
22-6: Las Vegas
23-6: Las Vegas - Ridgecrest death valley
26-6: Los Angeles
27-6: Los Angeles auto inleveren
Ik heb nu een extra dag bij bryce canyon.
veel van de plaatsen zijn echt alleen om te slapen en weer door te gaan.
Dana
Nu heb ik wat meer leuke wegen (oude stukjes route 66, UT12
De overnachtingsplekken blijven wat 'apart', maar heb het qua tijd en afstand wel goed bekeken/overwogen.
wat we gaan doen tussen de plaatsen
9-6: Los angeles - Barstow huur auto ophalen
10-6: Barstow - Kingman stukjes oude route 66 bezoeken onderweg
11-6: Kingman - Flagstaff grand canyon
12-6: Flagstaff - Page horseshoe bend + lake powell
13-6: Page - Monticello monument valley
14-6: Monticello - Green river arches national park
15-6: Green river - Richfield canyon lands national park
16-6: Richfield - Panguitch UT12 + Bryce canyon
17-6: Panguitch - Panguitch Bryce canyon
18-6: Panguitch - Mesquite Zion
19-6: Mesquite dit is express gedaan
20-6: Mesquite - Las Vegas
22-6: Las Vegas
23-6: Las Vegas - Ridgecrest death valley
26-6: Los Angeles
27-6: Los Angeles auto inleveren
Ik heb nu een extra dag bij bryce canyon.
veel van de plaatsen zijn echt alleen om te slapen en weer door te gaan.
Dana
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sja... ik vraag me dan wel af wat voor tips je hier zoekt.
Leg eens uit wat je dagplannen zijn, want er blijven voor mij veel onduidelijke zaken inzitten.
Barstow - Kingman??? Je zou de dag ervoot makkelijk fan LA via calico ghost town en route66 naar Kingman kunnen rijden? Op misschien wel het saaiste stuk van je route ga je een dag meer gebruiken dan nodig.
Je wilt de ut12 rijden maar overnacht dan in Richfield????
Wat ga je die volle dag Mesquite doen?
Ik denk dat je je echt een beetje vergist in rijtijden en de tijd in combi met drukte in de parken om ook echt wat te gaan bekijken.
Het wordt zeker een mooie trip, maar m.i. kan je hier echt veel meer uithalen dan dat je nu doet
Leg eens uit wat je dagplannen zijn, want er blijven voor mij veel onduidelijke zaken inzitten.
Barstow - Kingman??? Je zou de dag ervoot makkelijk fan LA via calico ghost town en route66 naar Kingman kunnen rijden? Op misschien wel het saaiste stuk van je route ga je een dag meer gebruiken dan nodig.
Je wilt de ut12 rijden maar overnacht dan in Richfield????
Wat ga je die volle dag Mesquite doen?
Ik denk dat je je echt een beetje vergist in rijtijden en de tijd in combi met drukte in de parken om ook echt wat te gaan bekijken.
Het wordt zeker een mooie trip, maar m.i. kan je hier echt veel meer uithalen dan dat je nu doet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp ook niets van die twee nachten Mesquite. Je kunt dan nog beyer twee bachten St George doen.
En waarom twee nachten Panguitch? Voor Bryce is 1 nacht wel voldoende.
Heb je voor de Grand Canyon al eens naar de Bright Angel Lodge gekeken? En mocht je dat nog te duur vinden waarom ga je dan niet kamperen? Je bent nu echt heel erg veel extra kilometers aan het maken.
Als je de UT12 wilt rijden waarom kies je dan voor Richfield? Dat ligt niet op de route. De beste optie is Torrey. Wij zaten daar in 2017 in een cabin op de camping. Heel betaalbaar.
Marianne
En waarom twee nachten Panguitch? Voor Bryce is 1 nacht wel voldoende.
Heb je voor de Grand Canyon al eens naar de Bright Angel Lodge gekeken? En mocht je dat nog te duur vinden waarom ga je dan niet kamperen? Je bent nu echt heel erg veel extra kilometers aan het maken.
Als je de UT12 wilt rijden waarom kies je dan voor Richfield? Dat ligt niet op de route. De beste optie is Torrey. Wij zaten daar in 2017 in een cabin op de camping. Heel betaalbaar.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor al jullie tips!
Ik ga mij er nog verder in verdiepen.
En zal ook snel gaan boeken (tijd gaat snel)
Ik ga mij er nog verder in verdiepen.
En zal ook snel gaan boeken (tijd gaat snel)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je onze vragen beantwoordt kunnen we beter meedenken.
En ja, het is wel handig om alvast wat te gaan boeken.
Ik weet niet of je al naar iets in Page hebt gekeken. Dat is niet goedkoop. Je kunt overwegen om Page te bezoeken tussen de GC en Monument Valley. Een overnachting daar is echt aan te raden in verband met de zonsondergang.
Marianne
En ja, het is wel handig om alvast wat te gaan boeken.
Ik weet niet of je al naar iets in Page hebt gekeken. Dat is niet goedkoop. Je kunt overwegen om Page te bezoeken tussen de GC en Monument Valley. Een overnachting daar is echt aan te raden in verband met de zonsondergang.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 feb 2019, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Hier een duidelijkere beschrijving van de planning.
8-6 aankomst LA slapen in hotel bij LAX (omdat ik deze dag pas 25 wordt haal ik de volgende dag de huurauto op.)
9-6 LA huurauto ophalen langs target en door naar Barstow voor een overnachting (dit omdat het tussen LA en Kingman te lang rijden is)
10-6 van Barstow over de oude route 66 af en toe stoppen en needles bezoeken. Overnachten in Kingman
11-6 van Kingman over de oude route 66 naar Grand canyon. En dan overnachten in Flagstaff
12-6 van Flagstaff naar de horseshoe bend en evt. lake powell. overnachten in Page
13-6 van Page door monument valley (stoppen onderweg) overnachten in monticello
14-6 van monticello naar arches national park overnachten in Green river
15-6 van Green river een stukje terug naar canyonlands en dan overnachten in richfield (dit is een lang stuk maar hier was wat meer keuze in motels)
16-6 van richfield via de ut12 naar bryce canyon. overnachten in panguitch.
17-6 van panguitch weer naar bryce (doordat we de vorige dag niet willen haasten over de ut12 nog een dag bryce) dan weer overnachten in panguitch
18-6 van panguitch naar zion. aan het einde van de dag door naar mesquite daar overnachten
19-6 deze hele dag in mesquite (daar zit een grote walmart waar we heen willen) en even een dagje rustig aan niks.
20-6 van mesquite naar Las Vegas (weet nog niet precies welk hotel maar denk de Luxor)
21-6 Las Vegas
22-6 Las vegas
23-6 van Las vegas door de death valley naar ridgecrest daar overnachten.
24-6 van ridgecrest naar Los Angeles
25-6 Los Angeles
26-6 Los Angeles
27-6 Los Angeles auto inleveren
28-6 Los Angeles terugvliegen
Voor bryce hebben we dus 2 dagen. Dit omdat we er eerst heen moeten rijden en ik via de ut12 niet wil haasten. Hierdoor hebben we genoeg tijd om bij bryce af te dalen en meerdere routes te lopen
Ook heb ik gekeken voor torrey maar er is een motel in richfield wat mij meer aanspreekt.
Tussen LA en Kingman heb ik een overnachting in Barstow. Dit omdat wij niet meteen vertrekken uit LA en het stukken la-kingman is 6+ uur rijden. Ik rij alleen en we willen op de oude route 66 stoppen op bepaalde plekken.
Ik zal ook even kijken of ik een foto van de route kan toevoegen
8-6 aankomst LA slapen in hotel bij LAX (omdat ik deze dag pas 25 wordt haal ik de volgende dag de huurauto op.)
9-6 LA huurauto ophalen langs target en door naar Barstow voor een overnachting (dit omdat het tussen LA en Kingman te lang rijden is)
10-6 van Barstow over de oude route 66 af en toe stoppen en needles bezoeken. Overnachten in Kingman
11-6 van Kingman over de oude route 66 naar Grand canyon. En dan overnachten in Flagstaff
12-6 van Flagstaff naar de horseshoe bend en evt. lake powell. overnachten in Page
13-6 van Page door monument valley (stoppen onderweg) overnachten in monticello
14-6 van monticello naar arches national park overnachten in Green river
15-6 van Green river een stukje terug naar canyonlands en dan overnachten in richfield (dit is een lang stuk maar hier was wat meer keuze in motels)
16-6 van richfield via de ut12 naar bryce canyon. overnachten in panguitch.
17-6 van panguitch weer naar bryce (doordat we de vorige dag niet willen haasten over de ut12 nog een dag bryce) dan weer overnachten in panguitch
18-6 van panguitch naar zion. aan het einde van de dag door naar mesquite daar overnachten
19-6 deze hele dag in mesquite (daar zit een grote walmart waar we heen willen) en even een dagje rustig aan niks.
20-6 van mesquite naar Las Vegas (weet nog niet precies welk hotel maar denk de Luxor)
21-6 Las Vegas
22-6 Las vegas
23-6 van Las vegas door de death valley naar ridgecrest daar overnachten.
24-6 van ridgecrest naar Los Angeles
25-6 Los Angeles
26-6 Los Angeles
27-6 Los Angeles auto inleveren
28-6 Los Angeles terugvliegen
Voor bryce hebben we dus 2 dagen. Dit omdat we er eerst heen moeten rijden en ik via de ut12 niet wil haasten. Hierdoor hebben we genoeg tijd om bij bryce af te dalen en meerdere routes te lopen
Ook heb ik gekeken voor torrey maar er is een motel in richfield wat mij meer aanspreekt.
Tussen LA en Kingman heb ik een overnachting in Barstow. Dit omdat wij niet meteen vertrekken uit LA en het stukken la-kingman is 6+ uur rijden. Ik rij alleen en we willen op de oude route 66 stoppen op bepaalde plekken.
Ik zal ook even kijken of ik een foto van de route kan toevoegen
-
- Amerika-ontdekker
hopelijk is het een beetje duidelijk te zien
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-