Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Annemariea: route sf/la/lv/sf mei 2019
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Annemariea: route sf/la/lv/sf mei 2019
Hoi allemaal,
Ondertussen veel (mee)gelezen en routes bekeken en we komen op het volgende. De tickets, en overnachtingen in SF liggen al vast. Van Monterey tot Page kunnen we kosteloos annuleren, en na Page is er nu nog niks geboekt, dus flexibel.
Wij hebben vooralsnog deze planning (21 dagen totaal). Aankomst 6 mei, terugvlucht 26 mei.
Mei
6 aankomst SF vanuit Frankfurt
7 SF
8 SF
9 SF - Monterey
10 Monterey - Pismo Beach
11 Pismo Beach - LA (Glendale overnachting ivm bezoek aan begraafplaats waar Michael Jackson ligt, en bezoek voormalig Neverland op route naar LA )
12 LA (walk of fame, Beverly Hills, Hollywood, rodeo drive) Handig om hier ook te overnachten in Glendale, of toch andere wijk van LA?
13 LA - Kingman
14 Kingman - Williams (Route 66, rustig aan doen)
15 Williams - Page (GC /Horseshoe Bend)
16 Page (Antelope Canyon, Rainbow Bridge enz)
17 Page - Springdale (Bryce/Zion)
18. Springdale (Zion)
19 Springdale - Las Vegas (Valley of fire)
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Death Valley (tips voor overnachting?)
22 Death Valley - Mammoth Lakes (tips voor overnachting/plaats?)
23 Mammoth Lakes - Yosemite (tips overnachting/plaats?)
24 Yosemite
25 Yosemite (of in de middag al doorrijden naar een plaats dichterbij SF ivm vertrek dag later einde middag)
26 Yosemite (?) naar SF en terugvlucht
Dagen LA en LV willen we graag zo houden houden ivm dingen die we graag willen zien en beleven.
We hadden overigens ergens gelezen (kan het niet op dit forum terugvinden) dat het de moeite waard was om na Kingman Williams aan te doen via route66 en daar de tijd voor te nemen. Dat leek ons wel wat, vandaar dat dit op de route staat op 14 mei.
We twijfelen of we wel zolang in Yosemite "moeten" blijven. Urenlang achterelkaar wandelen lukt mij ivm gezondheid (hart) niet, maar ik kan gerust rustig 2 uurtjes wandelen met nu en dan zitten, maar niet veel (steil) bergop, ben afhankelijk van vrij vlakke trails. (enkele korte hellingen zijn te doen) Klimmen lukt ook niet helaas. (af en toe een meter lukt, of twee, maar geen meters achter elkaar). Ik had bijvoorbeeld al gelezen over de panorama trail in Yosemite, dus die wil ik heel graag doen bijvoorbeeld. Verder lijkt het me wel fantastisch en machtig om er gewoonweg te kunnen rondbanjeren.
Graag jullie advies en tips. We denken het redelijk gepland te hebben, hopelijk met wat genoeg rustpuntjes, maar zeker zijn we niet.
Groeten,
Annemarie en Miranda
Ondertussen veel (mee)gelezen en routes bekeken en we komen op het volgende. De tickets, en overnachtingen in SF liggen al vast. Van Monterey tot Page kunnen we kosteloos annuleren, en na Page is er nu nog niks geboekt, dus flexibel.
Wij hebben vooralsnog deze planning (21 dagen totaal). Aankomst 6 mei, terugvlucht 26 mei.
Mei
6 aankomst SF vanuit Frankfurt
7 SF
8 SF
9 SF - Monterey
10 Monterey - Pismo Beach
11 Pismo Beach - LA (Glendale overnachting ivm bezoek aan begraafplaats waar Michael Jackson ligt, en bezoek voormalig Neverland op route naar LA )
12 LA (walk of fame, Beverly Hills, Hollywood, rodeo drive) Handig om hier ook te overnachten in Glendale, of toch andere wijk van LA?
13 LA - Kingman
14 Kingman - Williams (Route 66, rustig aan doen)
15 Williams - Page (GC /Horseshoe Bend)
16 Page (Antelope Canyon, Rainbow Bridge enz)
17 Page - Springdale (Bryce/Zion)
18. Springdale (Zion)
19 Springdale - Las Vegas (Valley of fire)
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Death Valley (tips voor overnachting?)
22 Death Valley - Mammoth Lakes (tips voor overnachting/plaats?)
23 Mammoth Lakes - Yosemite (tips overnachting/plaats?)
24 Yosemite
25 Yosemite (of in de middag al doorrijden naar een plaats dichterbij SF ivm vertrek dag later einde middag)
26 Yosemite (?) naar SF en terugvlucht
Dagen LA en LV willen we graag zo houden houden ivm dingen die we graag willen zien en beleven.
We hadden overigens ergens gelezen (kan het niet op dit forum terugvinden) dat het de moeite waard was om na Kingman Williams aan te doen via route66 en daar de tijd voor te nemen. Dat leek ons wel wat, vandaar dat dit op de route staat op 14 mei.
We twijfelen of we wel zolang in Yosemite "moeten" blijven. Urenlang achterelkaar wandelen lukt mij ivm gezondheid (hart) niet, maar ik kan gerust rustig 2 uurtjes wandelen met nu en dan zitten, maar niet veel (steil) bergop, ben afhankelijk van vrij vlakke trails. (enkele korte hellingen zijn te doen) Klimmen lukt ook niet helaas. (af en toe een meter lukt, of twee, maar geen meters achter elkaar). Ik had bijvoorbeeld al gelezen over de panorama trail in Yosemite, dus die wil ik heel graag doen bijvoorbeeld. Verder lijkt het me wel fantastisch en machtig om er gewoonweg te kunnen rondbanjeren.
Graag jullie advies en tips. We denken het redelijk gepland te hebben, hopelijk met wat genoeg rustpuntjes, maar zeker zijn we niet.
Groeten,
Annemarie en Miranda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: route sf/la/lv/sf mei 2019
Jammer dat je nu pas met een route komt. Je bent al rijkelijk laat voor het boeken van accommodaties, veel zal al volgeboekt zijn.
Je tijd voor Yosemite is beslist niet te lang maar ik zou al wel eerder richting SF rijden. In mei zijn de korte wandelingen naar de Bridalveil Fall en de Lower Yosemite Fall een must. En wandel of fiets door de vallei. Je kunt ook veel met de auto doen zoals de Tioga Road en Glacier Point. En vergeet de sequoia's in de Mariposa Grove niet.
Waarom in Williams overnachten en niet bij de Grand Canyon? Dat geeft je de gelegenheid om daar ook een zonsondergang of zonsopkomst mee te maken.
Hou er rekening mee dat er een grote kans is dat de Tioga Pass gesloten is. Een alternatief is dan de Sonora Pass maar zelfs die kan eind mei nog gesloten zijn.
Wij deden in 2013 grote delen van jullie route. Kijk eens naar ons verslag voor de accommodatie.
Marianne
Je tijd voor Yosemite is beslist niet te lang maar ik zou al wel eerder richting SF rijden. In mei zijn de korte wandelingen naar de Bridalveil Fall en de Lower Yosemite Fall een must. En wandel of fiets door de vallei. Je kunt ook veel met de auto doen zoals de Tioga Road en Glacier Point. En vergeet de sequoia's in de Mariposa Grove niet.
Waarom in Williams overnachten en niet bij de Grand Canyon? Dat geeft je de gelegenheid om daar ook een zonsondergang of zonsopkomst mee te maken.
Hou er rekening mee dat er een grote kans is dat de Tioga Pass gesloten is. Een alternatief is dan de Sonora Pass maar zelfs die kan eind mei nog gesloten zijn.
Wij deden in 2013 grote delen van jullie route. Kijk eens naar ons verslag voor de accommodatie.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je vanwege gezondheid je moet beperken tot vlakke trails zoals je aangeeft zou ik de panorama trail niet gaan doen. Dat past niet binnen 2 uurtjes wandelen met nu en dan zitten en een vlakke route. Zie ook onze ervaring van de (overigens zeer mooie!) panorama trail: https://edmobama2014.wordpress.com/2014 ... semite-np/Annemariea schreef: ↑17 feb 2019, 19:25We twijfelen of we wel zolang in Yosemite "moeten" blijven. Urenlang achterelkaar wandelen lukt mij ivm gezondheid (hart) niet, maar ik kan gerust rustig 2 uurtjes wandelen met nu en dan zitten, maar niet veel (steil) bergop, ben afhankelijk van vrij vlakke trails. (enkele korte hellingen zijn te doen) Klimmen lukt ook niet helaas. (af en toe een meter lukt, of twee, maar geen meters achter elkaar). Ik had bijvoorbeeld al gelezen over de panorama trail in Yosemite, dus die wil ik heel graag doen bijvoorbeeld.
Verder zou ik niet in Williams overnachten, maar aan de Grand Canyon of in Tusayan.
Je kunt ook overwegen om SF aan het einde van de reis te doen. Dat is rustiger dan op de dag van vertrek nog vanuit Yosemite te moeten komen.
En je zou ook 1 nacht Page kunnen doen en dan 1 nacht Bryce en 2 nachten bij Zion.
Dat geeft je wat meer tijd voor Bryce en Zion
groetjes,
Monique
Leuk. Wij gaan bijna exact zelfde route en ook net zoveel dagen. Maar dan september.
Je vroeg nog tip overnachting DV. Wij twijfelden tussen Furnace Creek ranch en Stovepipe wells. Ik las over beestjes in de kamer bij stovepipe (wat vast nu niet meer is, Haha) maar dat versnelde mijn keuze wel. Het is furnace Creek geworden. Weet ook nog niet of het idd zo is, maar ik verwacht veel van onze overnachtingen in Zion en Page. Zion: red rock inn cabin en Page: the bears den b&b. In Mammoth Lakes slapen we in de alpenhof lodge in ML zelf. Verwacht minder van de accommatie, maar veel van omgeving.
Dus geen ervaringstips nog
Je vroeg nog tip overnachting DV. Wij twijfelden tussen Furnace Creek ranch en Stovepipe wells. Ik las over beestjes in de kamer bij stovepipe (wat vast nu niet meer is, Haha) maar dat versnelde mijn keuze wel. Het is furnace Creek geworden. Weet ook nog niet of het idd zo is, maar ik verwacht veel van onze overnachtingen in Zion en Page. Zion: red rock inn cabin en Page: the bears den b&b. In Mammoth Lakes slapen we in de alpenhof lodge in ML zelf. Verwacht minder van de accommatie, maar veel van omgeving.
Dus geen ervaringstips nog

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik ben geen fan van volle dagen SF in het begin, maar je voorkomt momenteel het weekend in Vegas dus is dat meegenomen.
Vanuit Glendale kan je alles bezoeken wat op je lijstje staat, het is ook redelijk gelegen om vervolgens richting Kingman te gaan.
Over de route 66 ben je denk ik toch wat fout geïnformeerd. Oatman ligt voor Kingman en dat zal je dus al aandoen op dag 13. Zorg ervoor dat je er tussen 13 en 16 uur bent. Later is minder interessant. Tussen Kingman en Williams ligt verder niet zoveel. Ok er is een stukje route 66, maar buiten Hackberry en dat is dan ook maar één gebouw is er tot Seligman niets te zien. De volgende stop is dan al Williams. In zuivere rijtijd is dit 2 uur rijden dus je hebt meer dan tijd genoeg om tot aan de GC zelf te rijden. Je zou in Williams kunnen lunchen.
Een overnachting in GC village is toch aangeraden, maar uiteraard zijn jullie al zeer laat om accomodaties te boeken. Boek met annulatiemogelijheid en houd het in de gaten, vaak komen er zaken terug vrij.
Voor Bryce heb je nu eigenlijk geen tijd. Een overnachting is hier immers toch aangewezen. Persoonlijk zou ik de tijd voor Page wat inkorten.
De dag van de terugvlucht nog naar SF rijden vanuit Yosemite lijkt me toch wat gevaarlijk, het is best nog een hele eind.
Vanuit Glendale kan je alles bezoeken wat op je lijstje staat, het is ook redelijk gelegen om vervolgens richting Kingman te gaan.
Over de route 66 ben je denk ik toch wat fout geïnformeerd. Oatman ligt voor Kingman en dat zal je dus al aandoen op dag 13. Zorg ervoor dat je er tussen 13 en 16 uur bent. Later is minder interessant. Tussen Kingman en Williams ligt verder niet zoveel. Ok er is een stukje route 66, maar buiten Hackberry en dat is dan ook maar één gebouw is er tot Seligman niets te zien. De volgende stop is dan al Williams. In zuivere rijtijd is dit 2 uur rijden dus je hebt meer dan tijd genoeg om tot aan de GC zelf te rijden. Je zou in Williams kunnen lunchen.
Een overnachting in GC village is toch aangeraden, maar uiteraard zijn jullie al zeer laat om accomodaties te boeken. Boek met annulatiemogelijheid en houd het in de gaten, vaak komen er zaken terug vrij.
Voor Bryce heb je nu eigenlijk geen tijd. Een overnachting is hier immers toch aangewezen. Persoonlijk zou ik de tijd voor Page wat inkorten.
De dag van de terugvlucht nog naar SF rijden vanuit Yosemite lijkt me toch wat gevaarlijk, het is best nog een hele eind.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat je helemaal niets van Neverland kunt zien. Behalve dat het grotendeels allemaal afgebroken is, ligt het ook verschilen achter wat heuvels. Je gaat dus door een op zich best mooi gebied rijden, maar wees niet teleurgesteld dat je alleen een poort ziet. Je kan in LA/hollywood ook het huis bezoeken, althans er langs lopen/rijden, waar hij gestorven is. Daar zijn allemaal kleine tekeningetjes van MJ op de stoep getekend. Voor de rest is het natuurlijk ook niet meer dan een voorkant van een huis met een balkon wat je ziet.
Dag 12 heb je in een paar uur wel gedaan, ik hoop dat je wat meer van LA gaat bekijken, want nu die je een beetje de tourist trap dingen in Hollywood. Zorg dat je 1 dag een uur voor zonsondergang bv boven bij griffith observatory bent. Ook prima te doen vanuit Glendale. En pak evt een stuk van mulholland drive mee, prachtige uitzichten
Dag 12 heb je in een paar uur wel gedaan, ik hoop dat je wat meer van LA gaat bekijken, want nu die je een beetje de tourist trap dingen in Hollywood. Zorg dat je 1 dag een uur voor zonsondergang bv boven bij griffith observatory bent. Ook prima te doen vanuit Glendale. En pak evt een stuk van mulholland drive mee, prachtige uitzichten
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Annemariea: route sf/la/lv/sf mei 2019
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Wordt zeer gewaardeerd. Ik zal morgen inhoudelijk reageren en alles goed bekijken. Super bedankt nogmaals! Dacht laat het snel alvast even weten met dit berichtje.

2019: Zuidwesten
2020: in de maak!
-
- Amerika-ontdekker
We hebben trouwens nu 1 dag Page, op de weg naar Page toe willen we Horseshoe bend bekijken en de ochtend erna naar Antelope Canyon, dan later de dag richting Bryce rijden.Martin & Marianne schreef: ↑17 feb 2019, 19:56Jammer dat je nu pas met een route komt. Je bent al rijkelijk laat voor het boeken van accommodaties, veel zal al volgeboekt zijn.
Klopt. We hebben voor een groot gedeelte wel al annuleerbare hotels/motels (behalve SF), maar vanaf Page hadden we niets eigenlijk. Gelukkig is er nog wel e.e.a. te boeken, maar jammer genoeg niet in Grand Canyon Village. Dat is jammer, maar helaas. Tusayan lukt nog wel. Dus daar rijden nu naartoe ipv Williams. Wel een annuleerbaar hotel in Tusayan, voor het geval er toch nog iets vrijkomt in GC Village
Super bedankt voor je tips in Yosemite, ik schrijf ze allemaal op. We hebben besloten dat we 25 mei einde van de middag vanuit Yosemite willen vertrekken naar een accommodatie vlakbij SF, of toch al wel weer in SF. Tot die tijd heerlijk de tijd om in Yosemite te zijn. Ik heb al wat docu's gezien en kijk er erg naar uit.
Waarom in Williams overnachten en niet bij de Grand Canyon? Dat geeft je de gelegenheid om daar ook een zonsondergang of zonsopkomst mee te maken. Hebben we intussen veranderd. We gaan naar Tusayan.
Hou er rekening mee dat er een grote kans is dat de Tioga Pass gesloten is. Een alternatief is dan de Sonora Pass maar zelfs die kan eind mei nog gesloten zijn. Dank je wel, we zullen rekening houden met de alternatieven (veel langere reistijd dus)
Marianne
Nogmaals super bedankt! Als je nog tips hebt dan hoor ik het heel graag
-
- Amerika-ontdekker
moon29 schreef: ↑17 feb 2019, 20:13
Als je vanwege gezondheid je moet beperken tot vlakke trails zoals je aangeeft zou ik de panorama trail niet gaan doen. Dat past niet binnen 2 uurtjes wandelen met nu en dan zitten en een vlakke route. Zie ook onze ervaring van de (overigens zeer mooie!) panorama trail: https://edmobama2014.wordpress.com/2014 ... semite-np/
Wat jammer! Ik dacht juist dat deze te doen was, hoe ik daar dan bij kom? Ik moet me er maar even heel goed in verdiepen. Ik heb wel gelezen dat er trails zijn die voor mindervaliden ook goed te doen zijn. Dacht dat dat de Panorama Trail was. Bedankt!
Verder zou ik niet in Williams overnachten, maar aan de Grand Canyon of in Tusayan. Dat was een welkome tip, we gaat nu ook van Kingman naar Tusayan. We doen onderweg naar Tusayan Williams aan.
Je kunt ook overwegen om SF aan het einde van de reis te doen. Dat is rustiger dan op de dag van vertrek nog vanuit Yosemite te moeten komen. We hebben besloten om de dag voor vertrek in de middag al richting SF te vertrekken en daar dichtbij dan te overnachten (Richmond?). We hebben SF al vast liggen, dat is het enige hotel dat vast ligt, plus halen huurauto op 9 mei.
En je zou ook 1 nacht Page kunnen doen en dan 1 nacht Bryce en 2 nachten bij Zion. We hebben nu 1 nacht Page (onderweg naar Page Horseshoe bend en dag erna de ochtend naar Antelope Canyon, dan onderweg naar Bryce. Super bedankt voor je tip.
Dat geeft je wat meer tijd voor Bryce en Zion
groetjes,
Monique

-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt. Als je nog wat tips hebt...Marcopstal schreef: ↑17 feb 2019, 22:51Ik ben geen fan van volle dagen SF in het begin, maar je voorkomt momenteel het weekend in Vegas dus is dat meegenomen. Het is een bewuste keuze geweest om dit in het begin te doen, i.v.m. gezondheid even " bijkomen" (hoewel aardig wat activiteiten in SF) en niet direct op pad te gaan. Inderdaad mooi meegenomen dat we Las Vegas nu niet in het weekend hebben.![]()
Vanuit Glendale kan je alles bezoeken wat op je lijstje staat, het is ook redelijk gelegen om vervolgens richting Kingman te gaan. Super, dank je wel.
Over de route 66 ben je denk ik toch wat fout geïnformeerd. Oatman ligt voor Kingman en dat zal je dus al aandoen op dag 13. Zorg ervoor dat je er tussen 13 en 16 uur bent. Later is minder interessant. Tussen Kingman en Williams ligt verder niet zoveel. Ok er is een stukje route 66, maar buiten Hackberry en dat is dan ook maar één gebouw is er tot Seligman niets te zien. De volgende stop is dan al Williams. In zuivere rijtijd is dit 2 uur rijden dus je hebt meer dan tijd genoeg om tot aan de GC zelf te rijden. Je zou in Williams kunnen lunchen. Ik ben blij met je tips en opmerkingen, want dit heeft er mede toe geleid dat we Williams hebben geschrapt en nu naar Tusayan rijden en overnachten. We gaan nu dus wel een stuk de route66 zien/beleven/rijden, maar zullen hier nu niet helemaal meer op focussen.
Een overnachting in GC village is toch aangeraden, maar uiteraard zijn jullie al zeer laat om accomodaties te boeken. Boek met annulatiemogelijheid en houd het in de gaten, vaak komen er zaken terug vrij. Precies dit hebben we nu gedaan. Een annuleerbaar hotel in Tusayan en we houden GC Village in de gaten. Dank!
Voor Bryce heb je nu eigenlijk geen tijd. Een overnachting is hier immers toch aangewezen. Persoonlijk zou ik de tijd voor Page wat inkorten. En ook dit hebben we gedaan. We gaan nu 1 nacht naar Page en de dag erna richting Bryce.
De dag van de terugvlucht nog naar SF rijden vanuit Yosemite lijkt me toch wat gevaarlijk, het is best nog een hele eind. We gaan de dag voor vertrek al richting SF. We vonden het ook best spannend dit op de dag zelf nog te moeten doen. Je weet nooit wat er gebeurd immers onderweg.

-
- Amerika-ontdekker
Superfijn dat je de moeite hebt gedaan te helpen. (heb je ook ) Dank je wel!stegeman schreef: ↑17 feb 2019, 21:47Leuk. Wij gaan bijna exact zelfde route en ook net zoveel dagen. Maar dan september. Wat leuk! Ik laat je weten hoe het was, goed?
Je vroeg nog tip overnachting DV. Wij twijfelden tussen Furnace Creek ranch en Stovepipe wells. Ik las over beestjes in de kamer bij stovepipe (wat vast nu niet meer is, Haha) maar dat versnelde mijn keuze wel. Het is furnace Creek geworden. (Voor ons ook, nu je het over beestjes hebt gehad..haha)Weet ook nog niet of het idd zo is, maar ik verwacht veel van onze overnachtingen in Zion en Page. Zion: red rock inn cabin en Page: the bears den b&b. In Mammoth Lakes slapen we in de alpenhof lodge in ML zelf. Verwacht minder van de accommatie, maar veel van omgeving.
Super bedankt voor je accommodatietips, want hier hebben we echt wat aan. Vonden het best lastig namelijk.
Dus geen ervaringstips nog.

-
- Amerika-ontdekker
Onzettend bedankt in elk geval voor je hulp zover.PSVwally schreef: ↑18 feb 2019, 06:15Hou er rekening mee dat je helemaal niets van Neverland kunt zien. Behalve dat het grotendeels allemaal afgebroken is, ligt het ook verschilen achter wat heuvels. Je gaat dus door een op zich best mooi gebied rijden, maar wees niet teleurgesteld dat je alleen een poort ziet.
Ik was er op voorbereid, had al e.e.a. op youtube bekeken. Heel aardig dat je me er op attendeert. Het gaat mij eigenlijk ook even om het gevoel en idee dat ik er even geweest ben en zie waar hij gewoond heeft. Het beroemde Neverland (ik weet dat zelfs dit niet meer op de poort staat helaas)
Je kan in LA/hollywood ook het huis bezoeken, althans er langs lopen/rijden, waar hij gestorven is. Daar zijn allemaal kleine tekeningetjes van MJ op de stoep getekend. Voor de rest is het natuurlijk ook niet meer dan een voorkant van een huis met een balkon wat je ziet. Yep, ik heb het adres.. haha. Erg he. Ben fan van MJ. Dan krijg je die dingen " als je er toch in de buurt bent"![]()
Dag 12 heb je in een paar uur wel gedaan, ik hoop dat je wat meer van LA gaat bekijken, want nu die je een beetje de tourist trap dingen in Hollywood. Zorg dat je 1 dag een uur voor zonsondergang bv boven bij griffith observatory bent. Ook prima te doen vanuit Glendale. En pak evt een stuk van mulholland drive mee, prachtige uitzichten. Gaan we doen, ook Mullholland Drive en Griffith Observatorium staan op mijn lijstje. Wilde eigenlijk ook nog wel naar Universal studio's, maar ik vrees dat dat niet in te passen is. Op de dag van Pismo naar LA wil ik naar Neverland, langs zijn laatste huis bij Sunset Boulevard (N. Carolwood Drive 100 .... jaja) naar Forest Lawn Glendale uiteraard, als dat die dag nog lukt, anders de dag erna (dag 12). Verder nog tips?

Wat leuk! Ik laat je weten hoe het was, goed?
Graag
Graag

-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Annemariea: route sf/la/lv/sf mei 2019
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties