EDIT: excuus, te enthousiast geweest met reageren, zonder eerst jouw laatste reactie te lezen. Zie dat je inmiddels 2 nachten hebt geboekt bij de Keys. Misschien heb je evengoed nog iets aan mijn verhaal
sheppie schreef: ↑20 feb 2019, 21:05
Nu heb ik de volgende vragen:
* Welke wijk is aan te raden om te verblijven als we Miami willen verkennen (openbaar vervoer / veiligheid ed.). Misschien hotel / appartement tips ?
We hebben een budget van +/- € 100,- per nacht.
Wij zijn afgelopen jaar naar Florida op vakantie geweest en hebben ongeveer dezelfde route gedaan, alleen nog doorgereden naar Sarasota en Orlando na Naples

.
In Miami hebben wij echt een SUPER hotel gehad, wel op Miami Beach, maar niet in het drukke South Beach. Dit hotel was Het was welliswaar een heel klein hotel met volgens mij maar 4 kamers, maar je kon hier wel gratis de auto neerzetten (!!!). De eigenaar heeft ons zelfs nog geholpen met het parkeren van de auto. Hij zet zelf auto's neer op de parkeerplaatsen die voor zijn gasten bedoeld zijn zodat hier geen andere mensen de auto neerzetten. Wanneer je dan arriveert verplaatst hij de auto en kan de gast hem daar neerzetten. Verder zijn de receptionistes ook super behulpzaam met het bedenken van leuke activiteiten om te doen. Ik denk dat dit het beste hotel is wat we hebben gehad in de hele vakantie.
Direct voor het hotel stopt de gratis (!) trolly die je naar het drukke South Beach brengt. Voor ons ideaal, konden we de auto bij het hotel laten staan. Wanneer je 's avonds terug naar het hotel wilt moet je er alleen rekening mee houden dat de trolly's erg vol kunnen zijn. Doordat wij toen niet op het beginpunt van de lijn wilden opstappen zijn we door 3/4 trolly's voorbij gereden omdat ze gewoonweg vol zaten. Zorg dan dus dat je altijd bij het beginpunt van de lijn opstapt, dit is volgensmij Lincoln Rd.
We hebben één keer een uitstapje met de auto gemaakt naar Miami downtown. Zo lang je niet al te laat in de avond terugkomt heb je nog gewoon een parkeerplaats voor het hotel.
In tegenstelling tot de vele dure hotels in South Beach was dit een super alternatief!
Hotel in Miami -->
https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... orida.html
* Is 1 nacht op Key West voldoende om een indruk te krijgen van het stadje ?
Wij vonden 1 nacht voldoene op Key West. Op de heenweg optijd vertrokken vanuit Miami, de hele weg afgelegd en rond 15.00u kwamen we al aan bij ons hotel in Key West als ik het me goed herinner. Toen zijn we direct naar het zuidelijkste puntje van Key West gegaan, en hebben daar wat rondgelopen. Nog een snorkeltocht voor de volgende ochtend geboekt. En toen hadden we het wel gezien. (wij vonden Key West enigszins tegenvallen). Na de overnachtig 's ochtends vroeg gesnorkeld en rond 13.00u weer teruggereden naar het 'vaste land'.
* Tips over een verblijfplaats in de Everglades ?
Ons hotel bij de Everglades was na de nacht in Key West, echt prima te combineren dus. Wij zaten in het plaatsje Florida City in het Best Western Gateway to the Keys. Ook een SUPER hotel. En toen wij het hebben geboekt SPOT goedkoop. Volgensmij was dit 15EUR p.p.p.n. incl. een goed ontbijt. Ook zit er een heerlijk zwembad bij om na het lange rijden vanuit de Keys even lekker in uit te rusten. Genoeg lekkere restaurantjes in de buurt (bijv. Apple Bee's onze favoriet!). Wij zijn na de overnachting in het Best Western doorgereden naar de Everglades, 's ochtends enkele wandelpaden gedaan, 's middags een Airboat tour en daarna doorgereden naar het hotel in Naples.
Hotel in Florida City -->
https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... orida.html
Al met al lijkt het best wel op jouw plan dus, hopelijk heb je hier iets aan!