Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagje booking.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Vraagje booking.com
Goedenavond,
Ik vraag me iets af, en na zoeken op google en hier op het forum kan ik geen duidelijk antwoord vinden.
Wij willen alle hotels via booking.com reserveren/boeken. Dit zijn er totaal 14 voor onze road trip.
Nu vroeg ik me af als ik een kamer wil boeken hebben de meeste erbij staan (geen vooruitbetaling nodig- betaal bij de accommodatie)
Als ik dit zou doen, dus betalen bij de accommodatie. Dan kan het zijn dat we of meer of minder moeten betalen, omdat de koers op dat moment ander ligt. Heeft iemand ervaring hier mee? En kan de prijs extreem gaan verschillen met wat het nu is?
Ook vraag ik mij af als ik betaal bij de accommodatie met mijn creditcard, kunnen er dan extra kosten worden gerekend? (en dan bedragen van meer dan 10 euro/dollar)
Want volgens mij betaal je altijd standaard 2% van het aankoopbedrag meer.
Alvast bedankt!
Dana
Ik vraag me iets af, en na zoeken op google en hier op het forum kan ik geen duidelijk antwoord vinden.
Wij willen alle hotels via booking.com reserveren/boeken. Dit zijn er totaal 14 voor onze road trip.
Nu vroeg ik me af als ik een kamer wil boeken hebben de meeste erbij staan (geen vooruitbetaling nodig- betaal bij de accommodatie)
Als ik dit zou doen, dus betalen bij de accommodatie. Dan kan het zijn dat we of meer of minder moeten betalen, omdat de koers op dat moment ander ligt. Heeft iemand ervaring hier mee? En kan de prijs extreem gaan verschillen met wat het nu is?
Ook vraag ik mij af als ik betaal bij de accommodatie met mijn creditcard, kunnen er dan extra kosten worden gerekend? (en dan bedragen van meer dan 10 euro/dollar)
Alvast bedankt!
Dana
Re: Vraagje booking.com
Sorry, maar deze vraag kan je zelf beantwoorden. Natuurlijk kunnen koersen op en neer gaan. Gigantisch zelfs. Dat heeft de geschiedenis al bewezen. Doch de geschiedenis heeft ook bewezen dat de dollarkoers redelijk stabiel is, dus geen al te grote verschillen op korte termijn. Wij kunnen niet voorspellen wat de koers gaat doen. Niemand kan dat voorspellen.DanaMichela schreef: ↑21 feb 2019, 22:27Heeft iemand ervaring hier mee? En kan de prijs extreem gaan verschillen met wat het nu is?
Hier zou ik echt adviseren: bel je creditcard maatschappij. Zij bepalen de condities en weten dit dus.DanaMichela schreef: ↑21 feb 2019, 22:27Ook vraag ik mij af als ik betaal bij de accommodatie met mijn creditcard, kunnen er dan extra kosten worden gerekend? (en dan bedragen van meer dan 10 euro/dollar)
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De prijs in dollars blijft de prijs in dollars van het moment van reserveren. Het is alleen wat de koers van de dollar op dat moment is wat verschil kan geven, maar dat is meestal niet veel. Verder komen er geen cc kosten bij. Wij boeken meestal ook met betaal in het hotel.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dit betaal je vaak wel al merk je dat niet. Zit vaak in de prijs verrekend. Dus als je iets afrekent met je creditcard kun je dat tegenwoordig vaak direct in je mobiel bankieren app van je bank zien. Je ziet dan een 'reservering', een voorlopig bedrag, omgerekend naar Euro's. Na enkele dagen wordt het uiteindelijke bedrag afgeschreven van je creditcard. Vaak iets hoger (koersopslag etc).
Waarom zou je alles via booking.com willen boeken? Ook gekeken bij de motels zelf? Bij motels bij bekende ketens neemt kun je vaak meedoen aan een loyalty programma en spaar je voor gratis nachten of korting. Met 14 nachten heb je zo een gratis nacht te pakken. Binnen Europa wil ik nog wel eens via booking.com boeken, voor Amerika altijd bij ketens zelf.DanaMichela schreef: ↑21 feb 2019, 22:27Wij willen alle hotels via booking.com reserveren/boeken. Dit zijn er totaal 14 voor onze road trip.
Roland
Koersopslag heb je altijd. Ook bij banken. En de basiskoers waar men vanuit gaat verschilt ook weer per bank of creditcard verstrekker, dus alleen opslagpercentages vergelijken is appels en perenwerk.
Ik heb ooit een vergelijking gemaakt voor een bedrag van $100 en $200 op een specifieke dag met de gepubliceerde koersen, zowel voor betalen als contant geld opnemen. En dat voor Amex, Visa (met verschillende percentages voor gewone en gold/platinum kaarten), Mastercard (ook weer met de diverse verschillende percentages), en ook de debit cards van ING, ABN, Rabo, etc:
viewtopic.php?f=10&t=57592&p=1114031#p1114031
Ik heb ooit een vergelijking gemaakt voor een bedrag van $100 en $200 op een specifieke dag met de gepubliceerde koersen, zowel voor betalen als contant geld opnemen. En dat voor Amex, Visa (met verschillende percentages voor gewone en gold/platinum kaarten), Mastercard (ook weer met de diverse verschillende percentages), en ook de debit cards van ING, ABN, Rabo, etc:
viewtopic.php?f=10&t=57592&p=1114031#p1114031
Even een andere vraag; Waarom zou je pas alles tijdens je vakantie willen betalen?
Ik reserveer en betaal juist alle hotels vooraf, zodat ik de kosten al kan spreiden over een aantal maanden, ipv een hele dikke rekening aan het eind van de vakantie.
Als je dan nog annuleerbare hotels pakt, is er niks aan de hand, dan kan je nog schuiven of goedkoper boeken waar het nodig is.
Ik reserveer en betaal juist alle hotels vooraf, zodat ik de kosten al kan spreiden over een aantal maanden, ipv een hele dikke rekening aan het eind van de vakantie.
Als je dan nog annuleerbare hotels pakt, is er niks aan de hand, dan kan je nog schuiven of goedkoper boeken waar het nodig is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Niet mee eens, bij vooraf betalen in USD is annuleren niet helemaal gratis @Mies2301, zelfs niet voor 100% annuleerbare boekingen.
Alles betaal je in USD. Bij het betalen krijg je gemiddeld iets van 2,5% kosten berekend en wordt een duurdere koers gehanteerd. Als je dan annuleert krijg je de kosten nog een keer en dan ook weer een ongunstige koers.
Ik heb 's terug gekeken, op USD 100 kostte mij een annulering zo'n 7euro. Als je veel moet annuleren kan dit best oplopen.
Vooruit betalen doe ik zo min mogelijk.
Alles betaal je in USD. Bij het betalen krijg je gemiddeld iets van 2,5% kosten berekend en wordt een duurdere koers gehanteerd. Als je dan annuleert krijg je de kosten nog een keer en dan ook weer een ongunstige koers.
Ik heb 's terug gekeken, op USD 100 kostte mij een annulering zo'n 7euro. Als je veel moet annuleren kan dit best oplopen.
Vooruit betalen doe ik zo min mogelijk.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Coyote schreef: ↑21 feb 2019, 23:03Sterker nog, bij hotels.com zijn de prijzen gelijk en heb je na 10 overnachtingen al 1 gratis nacht!pumi1000 schreef: ↑21 feb 2019, 22:39
Waarom zou je alles via booking.com willen boeken? Ook gekeken bij de motels zelf? Bij motels bij bekende ketens neemt kun je vaak meedoen aan een loyalty programma en spaar je voor gratis nachten of korting. Met 14 nachten heb je zo een gratis nacht te pakken. Binnen Europa wil ik nog wel eens via booking.com boeken, voor Amerika altijd bij ketens zelf.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
-
- Amerika-expert
Alleen een quote @Jumping Jack, ben je iets vergeten?
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties.
Maar nu weet ik dat de prijs kan gaan verschillen.
Ik zal wel even nakijken of het echt veel zal schelen via het motel/hotel zelf.
Tijdens de reis het ik dan alleen nog benzine, eten en persoonlijke uitgaven.
Dan hoef ik daar ook niet meer over na te denken.
Wij zijn ook niet van plan om nog hotels te veranderen/annuleren, maar om te kunnen annuleren als het nodig is blijft wel handig.
Dus de hotels die ik boek zijn dan ook te annuleren (en dan kan het zijn dat je idd niet je volledige bedrag terug krijgt)
Maar ik ga er vanuit dat ik niks hoef te annuleren.
Dana
Omdat ik verschillende dingen heb gelezen en ik niet tot een duidelijk antwoord kwam. Dus als iemand er ervaring mee had zou dit fijn zijn. Bij sommige mensen bleef de prijs namelijk gelijk aan het moment van de reservering. En bij andere schommelde het iets. Daarom vroeg ik me af of het 'Kan' veranderen. Want dat kan je nergens duidelijk vinden.Hockey schreef: ↑21 feb 2019, 22:37Sorry, maar deze vraag kan je zelf beantwoorden. Natuurlijk kunnen koersen op en neer gaan. Gigantisch zelfs. Dat heeft de geschiedenis al bewezen. Doch de geschiedenis heeft ook bewezen dat de dollarkoers redelijk stabiel is, dus geen al te grote verschillen op korte termijn. Wij kunnen niet voorspellen wat de koers gaat doen. Niemand kan dat voorspellen.DanaMichela schreef: ↑21 feb 2019, 22:27Heeft iemand ervaring hier mee? En kan de prijs extreem gaan verschillen met wat het nu is?
Maar nu weet ik dat de prijs kan gaan verschillen.
Dit is omdat ik dan alles duidelijk bij een maatschappij op een rijtje heb. Dat is dan ook een stukje overzichtelijker voor mijzelf, dan dat ik verschillende websites/emails voor de boekingen in de gaten moet houden.Coyote schreef: ↑21 feb 2019, 23:03Waarom zou je alles via booking.com willen boeken? Ook gekeken bij de motels zelf? Bij motels bij bekende ketens neemt kun je vaak meedoen aan een loyalty programma en spaar je voor gratis nachten of korting. Met 14 nachten heb je zo een gratis nacht te pakken. Binnen Europa wil ik nog wel eens via booking.com boeken, voor Amerika altijd bij ketens zelf.DanaMichela schreef: ↑21 feb 2019, 22:27Wij willen alle hotels via booking.com reserveren/boeken. Dit zijn er totaal 14 voor onze road trip.
Roland
Ik zal wel even nakijken of het echt veel zal schelen via het motel/hotel zelf.
Ja dat is inderdaad een betere optie. Ik zal alles gewoon bij het reserveren betalen dan heb ik alle vaste lasten betaald.Mies2301 schreef: ↑22 feb 2019, 07:36Even een andere vraag; Waarom zou je pas alles tijdens je vakantie willen betalen?
Wij zijn ook niet van plan om nog hotels te veranderen/annuleren, maar om te kunnen annuleren als het nodig is blijft wel handig.
Dus de hotels die ik boek zijn dan ook te annuleren (en dan kan het zijn dat je idd niet je volledige bedrag terug krijgt)
Dana
Waarom? Waarom zou je iemand je geld geven zonder dat er direct een tegenprestatie tegenover staat, terwijl dat helemaal niet hoeft? Kijk, als het veel korting oplevert kan dat een overweging zijn. Maar anders? Je kunt er jezelf lelijk mee in de vingers snijden. Stel dat een bedrijf waar je aan betaald hebt failliet gaat? Dan kun je naar je geld fluiten. Stel dat ter plekke blijkt dat er geen kamer is, of dat er iets anders niet klopt? Dan moet je maar weer gaan proberen om je geld terug te krijgen. Voor alles wat je annuleert heb je wisselkoersverlies (bied- en laatkoersen liggen immers altijd een stukje uit elkaar, de spread, en die betaal je dus, plus twee keer de opslag). De koers moet wel fors stijgen tussen betalen en terugkrijgen om dat verschil te compenseren. En je moet gaan bijhouden of je het wel terug hebt gehad.Ja dat is inderdaad een betere optie. Ik zal alles gewoon bij het reserveren betalen dan heb ik alle vaste lasten betaald.
Veel makkelijker toch om gewoon via de meest gunstige route te reserveren en een lijstje bij te houden van wat je hebt geboekt? Ik hou altijd een tabelletje bij met alle hotelboekingen, alle autohuur reserveringen, etc. Zodra ik iets boek zet ik het er direct bij, en zodra er iets wijzigt of geannuleerd wordt pas ik het ook direct aan. Annuleringen even copy-pasten naar een tabelletje eronder zodat je dat altijd nog bij de hand hebt. Gewoon in Onenote, dus op alle devices altijd bij de hand en in-sync. En dus ook tijdens de trip in de broekzak. Zoiets als dit:
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Contacteer:
Voor ons geldt exact de reden wat Mies aangeeft:
Eerst boeken we de vliegtickets (zo'n 10 maanden van te voren). Dat is een behoorlijk bedrag. Zo'n twee maanden later boeken we de auto. En daarna gaan we per maand een hotel of drie boeken. Zo wordt onze bankrekening niet in een keer leeggehaald en merken we er eigenlijk niets van.
Ik denk dat er voor beide manieren wel wat te zeggen valt. Het is net waar je voorkeur naar uitgaat.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dat krijg je alleen niet terug als je te laat annuleert.DanaMichela schreef: ↑22 feb 2019, 13:21
Dana
We zijn diverse keren geweest en hebben elke keer wel wat geannuleerd en opnieuw geboekt via Booking en Expedia, daar heb ik achteraf nog nooit iets extra's voor hoeven te betalen. Enige nadeel is dat de overnachting soms iets duurder is dan wanneer je het zonder annuleren doet maar dat kun je van tevoren zien.
SpaceAce schreef: ↑22 feb 2019, 15:02Eerst boeken we de vliegtickets (zo'n 10 maanden van te voren). Dat is een behoorlijk bedrag. Zo'n twee maanden later boeken we de auto. En daarna gaan we per maand een hotel of drie boeken. Zo wordt onze bankrekening niet in een keer leeggehaald en merken we er eigenlijk niets van.
Het spijt me zeer, maar dit hartstikke onlogisch. Je geeft je geld eerder aan een ander dan noodzakelijk, in plaats van het zelf kostenloos en risicoloos in eigen beheer te houden. Sterker nog, in eigen beheer kan het mogelijk nog wat opleveren. En vergeet de risico's niet, je geeft je geld zomaar aan een derde partij, een tussenpersoon in de vakantiemarkt, zonder enige garantie dat ze ooit gaan presteren of nog bestaan op het moment dat die prestatie gedaan moet worden. Het is alsof een gladde verkoper zegt: Mevrouwtje, wilt u die keuken nu betalen of als hij geplaatst is? Oh, doet u maar nu hoor, dan ben ik het naar vast kwijt. En twee weken later gaat het bedrijf failliet, net nadat die verkoper zijn nieuwe auto binnen had. Geld weg."
-
- Amerika-ontdekker
roelb schreef: ↑22 feb 2019, 13:45Waarom? Waarom zou je iemand je geld geven zonder dat er direct een tegenprestatie tegenover staat, terwijl dat helemaal niet hoeft? Kijk, als het veel korting oplevert kan dat een overweging zijn. Maar anders? Je kunt er jezelf lelijk mee in de vingers snijden. Stel dat een bedrijf waar je aan betaald hebt failliet gaat? Dan kun je naar je geld fluiten. Stel dat ter plekke blijkt dat er geen kamer is, of dat er iets anders niet klopt? Dan moet je maar weer gaan proberen om je geld terug te krijgen. Voor alles wat je annuleert heb je wisselkoersverlies (bied- en laatkoersen liggen immers altijd een stukje uit elkaar, de spread, en die betaal je dus, plus twee keer de opslag). De koers moet wel fors stijgen tussen betalen en terugkrijgen om dat verschil te compenseren. En je moet gaan bijhouden of je het wel terug hebt gehad.Ja dat is inderdaad een betere optie. Ik zal alles gewoon bij het reserveren betalen dan heb ik alle vaste lasten betaald.
Veel makkelijker toch om gewoon via de meest gunstige route te reserveren en een lijstje bij te houden van wat je hebt geboekt? Ik hou altijd een tabelletje bij met alle hotelboekingen, alle autohuur reserveringen, etc. Zodra ik iets boek zet ik het er direct bij, en zodra er iets wijzigt of geannuleerd wordt pas ik het ook direct aan. Annuleringen even copy-pasten naar een tabelletje eronder zodat je dat altijd nog bij de hand hebt. Gewoon in Onenote, dus op alle devices altijd bij de hand en in-sync. En dus ook tijdens de trip in de broekzak. Zoiets als dit:
Klopt daar is ook wat van te zeggen als een bedrijf failliet gaat. Maar dat zou ook kunnen gebeuren bij de hotels waar je dan los zou boeken.
Ik heb ook ook een document waar we alle kosten bijhouden zo hou je het inderdaad overzichtelijk.
Maar wat SpaceAce ook aangeeft het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. En zo zijn de kosten gespreid en weet ik exact welke bedragen ik moet betalen. (als het wel echt duurder wordt dan sta ik niet voor verassingen).
Dana
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ook als je gekozen hebt voor later of ter plaatse betalen zul je meestal toch kosten hebben als je te laat annuleert. Meestal moet je je credit card gegevens al opgeven bij de boeking en als je dan te laat annuleert wordt er alsnog geld geïncasseerd van je credit card.
Stel dat het weer in een bepaalde regio ineens slecht is, ga je dan je route niet omgooien? Of nog erger, orkaan schade, bosbranden etc.DanaMichela schreef: Wij zijn ook niet van plan om nog hotels te veranderen/annuleren, maar om te kunnen annuleren als het nodig is blijft wel handig.
@SpaceAce Je kunt toch ook gewoon geld opzij zetten op een (spaar) rekening als potje voor de vakantie en daar verder niet aankomen? Als je alleen goed je budget kunt plannen door alles maar vooraf te betalen, lijkt me serieus iets mis met je planning skills. Je betaalt toch ook niet alvast je energie rekening voor het komende jaar omdat je anders niet kunt plannen?
Wij boeken elk jaar gewoon positief saldo op de CC en betalen daar onze volledige vakantie uitgaven ter plekke mee. Als je elke maand een bedrag op je CC zet voel je die kosten ook niet ineens tijdens je vakantie en bij sommige cards leveren ze nog rente op ook. Bijvoorbeeld bij ICS (visa cards) https://www.icscards.nl/producten/sparen
Wij reserveren overigens alleen de eerste nacht na aankomst in de US, de rest vlak van te voren op de dag zelf, maar meestal gewoon op de bonnefooi...maar die manier van reizen moet je liggen.
-
- Amerika-expert
Inderdaad, en zie mijn eerdere post, als je het uitrekent ben je zo'n 7% aan kosten kwijt als je toch annuleert. Waarom dan vooruit betalen? Ik verander hotel boekingen vaak en heb al een paar keer het hele schema moeten omgooien.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Contacteer:
Het scheelt dat ik werkzaam ben in die businessroelb schreef: ↑22 feb 2019, 16:52Het spijt me zeer, maar dit hartstikke onlogisch. Je geeft je geld eerder aan een ander dan noodzakelijk, in plaats van het zelf kostenloos en risicoloos in eigen beheer te houden. Sterker nog, in eigen beheer kan het mogelijk nog wat opleveren. En vergeet de risico's niet, je geeft je geld zomaar aan een derde partij, een tussenpersoon in de vakantiemarkt, zonder enige garantie dat ze ooit gaan presteren of nog bestaan op het moment dat die prestatie gedaan moet worden. Het is alsof een gladde verkoper zegt: Mevrouwtje, wilt u die keuken nu betalen of als hij geplaatst is? Oh, doet u maar nu hoor, dan ben ik het naar vast kwijt. En twee weken later gaat het bedrijf failliet, net nadat die verkoper zijn nieuwe auto binnen had. Geld weg."

In ál die jaren nog geeneen keer meegemaakt dat iets failliet ging.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Ik weet wel een paar hotels die de recente orkaan Michael niet overleefd hebben hoor, en als je daar geboekt hebt en vooruit betaald heb je gewoon pech.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4629 Weergaves
-
Laatste bericht door Jo usalover