Ik las inderdaad hier ergens op het forum dat alamo.co.uk een broker is (in tegenstelling tot alamo.nl, .com, .de, etc.). Maar betekent dit dan dat wanneer je bij co.uk huurt, je dus een auto kan krijgen van een andere verhuurmaatschappij? Of krijg je dan wel gewoon van Alamo zelf een auto?
Bij uscarhire heb je zelf de keuze bij wie je een auto huurt (Alamo, National, Dollar, Enterprise of Thrifty). Bij de andere 2 huur je bij Alamo, geen keuze uit andere verhuurders.
Ik heb via uscarhire bij Alamo gehuurd. Huur al jaren bij Alamo omdat je hier Skip the Counter hebt, kun je thuis alles al in orde maken en terplekke direct naar de auto's lopen en eentje uitzoeken. Geen gedoe met wachten of opdringerige baliemedewerkers vwb overbodige verzekeringen.
Dat skip the counter is, in min of meer dezelfde vorm, ook bij andere verhuurders mogelijk. Soms moet je je daarvoor wel eerst aanmelden. Bv bij Avis kun je je aanmelden als privilege member en dan kun je ook direct naar de garage. Wel aanmelden voor je een reservering maakt en de 1e keer moet je (in de garage) nog wel even je CC en rijbewijs laten scannen. Maar je hoeft dan dus ook niet langs de reguliere balie.
We halen de auto op bij SFO. Nou heb ik in SF een hotel gevonden in de buurt van Bush st. en lijkt het mij praktisch om de auto dan daar in te leveren en SF verder met het ov te verkennen. Ik ben bekend met drop-off kosten voor one-way autoverhuur, maar ik lees op de Nederlandse Alamo site dat binnen Californie geen drop off kosten gelden. Echter lees ik hier verschillende dingen over. Iemand ervaring mee?
We hebben voor Alaska een IPAR ( catogerie small pick up ) gereserveerd bij Hertz omdat de prijzen voor een SUV het 3 of zelfs 4 voudige zijn op het vliegveld van Anchorage en hopen met onze gold member status nog wat te kunnen regelen maar anders is het ook prima.
Ter vergelijking: Voor een SUV betalen we 1100 euro en voor onze huidige reservering 430 euro voor 16 dagen inclusief 2e bestuurder. De prijzen zijn nog even hoog als in oktober 2018. We hebben de catogerie vorige maand al bekeken toen hij toevallig in de emerald aisle stond in Orlando. Iemand enig idee hoe het aanbod is qua autos in Anchorage? Veel pick up's of juist weinig ? Ik weet dat we langs de balie moeten omdat het een vrije kleine locatie is.
Even uit nieuwsgierigheid: via welke website heb je die pick-up gevonden ? Ik heb er ook wel eens naar gezocht maar kwam ze eigenlijk alleen tegen op websites die in principe niet voor europeanen bedoeld was, oftewel je moest de verzekeringen zelf nog toevoegen.
Bv bij Avis kun je je aanmelden als privilege member en dan kun je ook direct naar de garage. Wel aanmelden voor je een reservering maakt en de 1e keer moet je (in de garage) nog wel even je CC en rijbewijs laten scannen. Maar je hoeft dan dus ook niet langs de reguliere balie.
Heb voor de eerste keer een auto geboekt bij Avis(es). Staat keurig in m'n lijst als preferred member bij Avis, wat ik eerder had aangemaakt.
Maar ik dacht dat je dan de eerste keer echt langs de balie moest? Als bovenstaande klopt alleen maar makkelijker natuurlijk, maar zou dit toch graag zeker weten .
Voor mij was het 2 jaar geleden de eerste keer als AVIS privilege member en ik ben direct naar de garage gegaan. Rijbewijs en CC werden gescand en ik kreeg de sleutels mee van mijn auto, zonder commentaar o.i.d. Dit was op MCO.
Even uit nieuwsgierigheid: via welke website heb je die pick-up gevonden ? Ik heb er ook wel eens naar gezocht maar kwam ze eigenlijk alleen tegen op websites die in principe niet voor europeanen bedoeld was, oftewel je moest de verzekeringen zelf nog toevoegen.
Rechtstreeks via Hertz geboekt (Hertz.nl). Alle verzekeringen zitten erbij.
We halen de auto op bij SFO. Nou heb ik in SF een hotel gevonden in de buurt van Bush st. en lijkt het mij praktisch om de auto dan daar in te leveren en SF verder met het ov te verkennen. Ik ben bekend met drop-off kosten voor one-way autoverhuur, maar ik lees op de Nederlandse Alamo site dat binnen Californie geen drop off kosten gelden. Echter lees ik hier verschillende dingen over. Iemand ervaring mee?
In dat geval zul je geen drop-off kosten hebben (zelf halen wij op bij SFO en leveren in bij Oakland Airport, ook zonder drop-off).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Een full size SUV vanaf 21/8 van DEN naar LAX voor 3 weken kost me hier 1354 inclusief extra bestuurders. Ik stond op het punt te reserveren bij Avis maar dit scheelt me toch weer mooi 150 euro.
Weet je toevallig hoe het zit met annuleren bij rentalcar.com? Geldt hier gewoon de Alamo policy? Ik heb zitten speuren in de voorwaarden op rentalcar.com maar daar kan ik niks vinden.
Volgens mij hanteert Rentalcars dat annuleren geheel kosteloos is, mits je geen reservering met aanbetaling hebt gedaan, die zou je dan kwijt zijn begrijp ik uit de regels van de site. Echter als je reserveert, krijg ik alleen maar de opties met aanbetaling te zien...
Mijn AVIS autohuur voor as mei (SFO) kwam als voordeligste eruit op de .es site. 2 jaar geleden had ik volgens mij de .fr als goedkoopste (MCO)
Evt kun je de Simon shopping AWD gebruiken (H811101), deze is risk-free.
Die code werkt nog!
Ik las ergens in het topic dat in Californië extra bestuurders gratis zijn. Maar als ik bij Avis invul dat ik mijn auto wil ophalen en terugbrengen in San Francisco, dan vraagt hij toch nog of ik een extra bestuurder wil (à bijna 60 euro). Moet ik dat dan niet boeken en bij ophalen de extra bestuurder opgeven?
Ik zoek een auto van 27 mei t/m 18 juni. We zijn met zijn tweeën en willen relaxed rijden. Ik dacht zelf aan een kleine SUV, maar misschien voldoet een C-klasse auto ook al? Ik kom ongeveer op 800 euro uit voor die SUV in onze periode. Het kan vast goedkoper maar alle opties duizelen me een beetje
Ik las inderdaad hier ergens op het forum dat alamo.co.uk een broker is (in tegenstelling tot alamo.nl, .com, .de, etc.). Maar betekent dit dan dat wanneer je bij co.uk huurt, je dus een auto kan krijgen van een andere verhuurmaatschappij? Of krijg je dan wel gewoon van Alamo zelf een auto?
Alamo.co.uk is gewoon Alamo, maar dan Brits.
Wij huren eigenlijk altijd via deze Britse site van Alamo maar dan via hun kortingspagina: https://www.alamo.co.uk/partners/members/brits/
(korting voor mensen met de Brit Guide boeken, maar daar vraagt nooit iemand naar). Tweede bestuurder altijd gratis en volledig verzekerd.
Boeken - online check-in - skip the counter - direct naar de Alamo garage - auto uitzoeken (wel in je geboekte categorie) en wegrijden.
We vergelijken wel altijd met andere sites maar deze blijft voor ons altijd de goedkoopste.
Ik las ergens in het topic dat in Californië extra bestuurders gratis zijn. Maar als ik bij Avis invul dat ik mijn auto wil ophalen en terugbrengen in San Francisco, dan vraagt hij toch nog of ik een extra bestuurder wil (à bijna 60 euro). Moet ik dat dan niet boeken en bij ophalen de extra bestuurder opgeven?
Je spouse (makkelijk vertaald naar partner) is gratis, maar een ander niet en moet je dus apart bijboeken. Over wel of niet riskeren om iemand die dat niet is als spouse aan te merken zijn er ook recent al volop discussies geweest en die wil ik niet nog eens oprakelen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Wij overwegen om een auto bij Dollar te huren via usareisen.de. Is dit aan te raden? We lezen vooral veel waarschuwingsberichten om bij Dollar goed op te letten of ze geen extra's op de rekening zetten. Op dit moment hebben we een reservering staan bij Alamo (rechtstreeks) voor een, tot nu toe, prima prijs. Maar we worden nu toch aan het twijfelen gebracht omdat dit ruim 100 euro scheelt.
Mijn AVIS autohuur voor as mei (SFO) kwam als voordeligste eruit op de .es site. 2 jaar geleden had ik volgens mij de .fr als goedkoopste (MCO)
Evt kun je de Simon shopping AWD gebruiken (H811101), deze is risk-free.
Die code werkt nog!
Ik zoek een auto van 27 mei t/m 18 juni. We zijn met zijn tweeën en willen relaxed rijden. Ik dacht zelf aan een kleine SUV, maar misschien voldoet een C-klasse auto ook al? Ik kom ongeveer op 800 euro uit voor die SUV in onze periode. Het kan vast goedkoper maar alle opties duizelen me een beetje
Een tweede bestuurder hoef je niet bij te boeken, wel even aangeven bij het ophalen van de auto.
Is inderdaad kosteloos in Californië.
Bij Avis kom ik met bovenstaande code voor die periode uit op € 695,73 voor een (kleine) SUV (cat. F).
Je kan Avis ook altijd even bellen voor een prijsopgave.
Vaak gaat er dan ook 15% (gelijk aan bovenstaande code) af van het tarief wat op de website staat aangegeven (eigen ervaring).
Mocht je het geen probleem vinden om bij Dollar te huren kan je ook nog www.rentalcars.com overwegen.
Daar kom ik op € 609,10
Succes.
2010: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Deep South
2019: Noord-Oost
Ik kwam onlangs kleine pickups (tweedeurs) tegen op Sunnycars. Rond de 800 euro voor drie weken, vertrek vanuit San Francisco. Misschien leuk voor de liefhebber? Bij de verhuurbedrijven zelf ben ik ze inderdaad ook nog nooit tegengekomen tegen de europese tarieven.
Afgelopen zomer stonden er in Miami bij National in de aisle meerdere pick-ups (oftewel trucks, zoals ze ze in de US noemen). Er stond een Ford F150 en een Nissan.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.