Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning 3 dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door SuzieQ »

New York heeft dezelfde tijdzone als Orlando toch?
Dan weet je dus ongeveer wel hoe het "voelt".
Zelf zou ik het niet doen, maar goed dat is persoonlijk.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik neem aan dat je de avond ervoor aankomt met het vliegtuig? Zo ja, dan zou ik het gewoon doen. Ik heb dat heel vaak gedaan. Met de vliegtuig vanuit Schiphol naar Noord Amerika en de dag na aankomst een wedstrijd meepakken. Maakt voor mij niet of het een middag- of avondwedstrijd is. Alleen jouw plan om 17.30 te dineren en daarna naar de wedstrijd lijkt me nogal krap. Ik zou om 17.30 naar het stadion gaan en daar ergens wat eten.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

De wedstrijd op de eerste hele dag die je in de stad hebt? (ik noem dat al dag 2). Dat is heel goed te doen.

Je hebt het met tijden gepland, dat zou ik wat loslaten. Dit omdat een planning zich nooit aan tijden houdt. Bij het ene blijf je wat langer hangen, en bij het andere ben je weer sneller weg is mijn ervaring.

Wat ik zou doen is voor de dag, is er nog er wat dingen bij zoeken, voor het geval je tijd over hebt. Mocht je niet aan toekomen, dan kan je het altijd nog skippen. Zo heb ik dat afgelopen jaar ook gedaan, een A4 vol met dingen voor het geval ik tijd over had ergens. En dat kwam een aantal keer goed uit.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gast

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:
25 feb 2019, 22:07
* 17.30 - 22.00 uur : diner + reistijd + naar The Yankees, wedstrijd start om 19.00 uur
Het is spitsuur, dat haal je nooit. Eet lekker een hotdog met een biertje in het stadion. En Cracker Jacks.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Leuk topic. Ik lees ff mee want wij zijn daar 3 volle dagen in dezelfde periode.
Wij willen ook een baseball wedstrijd meepakken. Wat zijn een beetje leuke plaatsen om te zitten? Uiteraard voor een redelijke prijs.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Over het algemeen zijn de betere plekken de duurdere plekken. Zorg dat je zo dicht mogelijk bij de slagman zit.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Wij komen de avond vantevoren om 21.00 uur op JKF aan. Voor we in het hotel zijn is het middernacht, dag om dus.
Dus dan is het onze eerste volle dag, waarop we dan misschien die wedstrijd willen doen.

En dan zou na EBS, Madison Square Garden (of iets alternatiefs, maar wat?), een lunch rondom High Line/Chelsea Market terug richting Times Square kunnen. We kunnen daar even rondslenteren, een uurtje op bed liggen in het hotel (ligt om de hoek bij TS) als we erg moe zijn, of nog iets in dat gebied bekijken (zoals ?).
En dan kunnen we daar ergens dan even snel een hapje eten zodat we dat gehad hebben en je rond 18.00 uur naar het stadion vertrekt ofzo. Reistijd met openbaar vervoer is vanaf TS ca. 30 minuten volgens Google Maps. Of we gaan inderdaad iets eerder naar het stadion en eten daar iets. Zal vast wel iets te krijgen zijn, al is het een hotdog. Ik moest even googlen op cracker jacks, maar dat lijkt me wel jammie. Ga ik onthouden (misschien ook wel in de Walmart te koop?).

Een andere optie is een sportwedstrijd bezoeken als we 8 volle dagen in Orlando zijn. Dat geeft wel meer rust in New York. Maar of er de eerste week in augustus een honkbalwedstrijd in die streek is, moet ik nog uitzoeken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Kom dit tegen, voor de Tampa Bay Rays.
Volgens mij spelen zij wel een aantal wedstrijden thuis in de week van augustus dat wij in de villa zitten:
https://www.mlb.com/rays/schedule/2019- ... eGame=true

Zie dat de wedstrijden in Tropicana Field zijn. Dat is nog wel 2 uur rijden vanaf Davenport/Orlando. Dat is dus wel even rijden. En dan zouden we er een dagje kust van moeten maken en afsluiten met een wedstrijd. Is een optie.

Maakt het qua beleving heel veel uit of je naar The Yankees gaat of een andere club in een ander stadion ? Wat zijn jullie ervaringen daarin?

Gast

Bericht door Gast »

Lijkt me niet, zeker niet voor een neutrale toeschouwer.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik zie dat de Tampa Bay Rays dan spelen tegen de Marlins of Blue Jays. Zegt me allemaal niets, maar goed. Wie is leuker om te kijken?

Ook vind ik dit schema van de Florida Fire Frogs. Als ik het zo zie spelen zij 1 en 8 augustus ‘s middags in Osceola County Stadium, dat is maar een halfuurtje rijden vanaf de villa, scheelt nogal dus.
http://www.milb.com/schedule/index.jsp? ... m=8&y=2019

- wat zou jullie voorkeur hebben Tampa Bay Rays maar is verder weg of is dichterbij Fire Frogs ook net zo leuk?
- is een avond of juist middagwedstrijd aan te bevelen?
- of no doubt en kies voor the Yankees?
- zijn er ook nog basketbalwedstrijden in augustus in Orlando? Want dan zouden we beiden kunnen doen.

Gast

Bericht door Gast »

Florida Fire Frogs is een minor league team. Dat vind ik zelf vaak veel leuker om te zien. Kleiner stadion, dus overal goed zicht, gemoedelijker, en een stuk goedkoper dan de MLB. Ik zou het wel weten. Basketbal seizoen loopt ongeveer van eind oktober tot mei.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Geen idee waar je dan het beste zou zitten, maar ik heb voor Florida Fire Frogs even gekeken, maar álle plaatsen zijn slechts $ 10,= p.s.! Dat is wel wat anders dan de Yankees á $ 50,= p.s. Dat staat er nu althans. Worden die prijzen nog goedkoper naarmate de datum dichterbij komt? Of juist duurder en beter z.s.m. kopen?

Maar: heb je dan bij Fire Fogs wel die échte typische Amerikaanse sfeer? Want wie weet doen we het maar 1x in ons leven en dan wil je wel het gevoel hebben dat dít het is, zeg maar.

Basketbal wordt em dus niet, dat is jammer. Ijshockey is dan ook over. Dus blijft alleen basebal over (of gewoon voetbal, maar dat trekt me niet).
Rugby is misschien nog een optie, bedenk ik me nu?

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Maak het jezelf nu gewoon niet te moeilijk.
Sfeer zal er vast wel zijn je kent het immers niet.
Dan is er al snel een sfeer.

Ik zou het echt wel weten.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:
27 feb 2019, 14:35
Maar: heb je dan bij Fire Fogs wel die échte typische Amerikaanse sfeer? Want wie weet doen we het maar 1x in ons leven en dan wil je wel het gevoel hebben dat dít het is, zeg maar.
Geen idee wat je bedoelt met "die échte Amerikaanse sfeer", maar zoals @SuzieQ ook al zegt, ga lekker naar die Frogs, en geniet gewoon van alles wat je om je heen ziet en hoort. En vergeet de hot dogs, bier en Cracker Jacks niet.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Lust geen bier hahaha

Maar zit je in een minor league team niet in een halfleeg stadion, dus minder sfeer?
Want dat lijkt me niet zo gezellig, en dan nog zonde van het geld.

Hoe zit het trouwens met eten en drinken in alle stadions? Mag je zelf iets meenemen bijvoorbeeld?
Al is een hotdog natuurlijk wel een must ! Wil ik ook zeker doen. Maar als onze zoon liever broodjes vd Subway mee wil nemen (is geen makkelijke eter), mag je bijv. een koel-rugtas mee zodat je in elk geval iets bij je hebt?

En wat is er zoal te krijgen? Friet en worsten? En Duur ?

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Thuiswedstrijden van de Rays worden ook vaak gespeeld terwijl het stadion nog niet eens halfvol zit. Al kan dat tegen de Marlins anders zijn aangezien die ook Florida komen. Yankees trekken meer publiek. Eten en drinken mag je in principe niet meenemen naar het stadion. Koel-rugtassen zullen zeker niet toegelaten worden. In Amerikaanse stadions geldt een strenge bag-policy. Het is vooral fastfood wat te krijgen is al is er ook gezond eten beschikbaar. Prijzen van eten en drinken zijn schrikbarend hoog.
Gast

Bericht door Gast »

Hier kun je alles lezen over het Fire Frogs stadion: http://www.milb.com/content/page.jsp?ym ... vkey=team1

En ja, eten in stadions (net als bv in de bioscoop) is prijzig. Zie bijvoorbeeld hier: https://bensbiz.mlblogs.com/designated- ... 76705b9457

Maar, dat hoort er gewoon bij, en is zeker wat jij denk ik bedoelt met de "Amerikaanse sfeer"

Maar goed, dit had je zelf ook gewoon kunnen vinden met Google, en ik hou er nu mee op.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Nou, ik ben heel blij met jullie tips hoor, eoms :thumbup: !
En ik had het niet gevonden, jullie zijn daar blijkbaar handiger mee dan ik.
Jullie hebben ervaring met zoiets, ikke nie! Fijn ook dat bord met eten/drinken en prijzen erbij. Heb je beetje een idee.
Zie trouwens wel dat diegene in dat blog wel een heel leeg stadion had....lijkt me niet leuk...

Lees inderdaad dat eten en drinken niet is toegestaan. Las ergens dat het wel mocht, maar dat was dan waarschijnlijk een oud topic.

Nog een vraag: is het verstandig om voor die minor league ook vooraf kaarten te boeken of kan je ook gokken op terplaatse aan de kassa kopen ? Zelfde voor Tampa Bay, die dus ook lang niet altijd uitverkocht zijn kennelijk.
Mijn man had nl. zoiets van “stel dat het die dag regent, dan zit je aan die kaarten vast”. Zit iets in, anderzijds kun je dan niks meer plannen.

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Voor elke wedstrijd, ook in de Major League zijn altijd nog wel kaarten te krijgen. Behalve wanneer een speciale wedstrijden zoals derby's of Red Sox - Yankees oid.

Wij kiezen er altijd voor om van te voren tickets vast te leggen zodat we het zeker weten, maar in jullie geval zou je wel kunnen afwachten. Bij regen gaat honkbal sowieso niet door, maar Tampa heeft een overdekt stadion dus daar hoef je je dan ook geen zorgen om te maken (neem wel een trui mee, want de airco staat op standje ijskast over het algemeen).

Kortom voor zowel Tampa als de minor league kun je het ook gewoon van je schema af laten hangen. Maar voor een vol stadion zul je toch voor de Yankees moeten kiezen denk ik.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik neig er ook wel naar om kaarten vantevoren te reserveren hoor. Maar het is beetje dubbel: je legt het dan wel vast dus bent minder flexibel en wat als het regent (bij the Yankees of Florida Fire Frogs)? Een trui meenemen voor eventueel in Tampa, is een goede tip.

Worden de tickets voor de Yankees nog goedkoper of zijn dat gewoon vaste prijzen?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer