Martin & Marianne schreef:Als je weinig tijd hebt waarom dan geld en tijd spenderen aan de Skywalk? En waarom vanuit Kingman heen en weer naar de Grand Canyon? Dat kost toch meer tijd dan een overnachting in Grand Canyon Village? Ga je na Kingman naar Page? Dan rij je langs de GC. En heb je enig idee hoeveel tijd het kost om vanuit Las Vegas de Skywalk te bezoeken?
De route die je op 9 maart hebt gepost was goed te doen, ik begrijp niet hoe je het nu wilt doen.
Als je op een half uur van Yosemite Village zit is dat mooi, ik ben wel benieuwd waar het is, want de meeste accommodatie buiten het park is toch wel meer dan een half uur rijden van de vallei. Wij hebben in totaal al meer dan 30 nachten in Yosemite overnacht, waarvan een groot deel in een tent, en we hebben nog nooit een beer gezien bij onze accommodatie. Erg jammer om je daar door te laten weerhouden.
Je betaalt bij de ingang van de parken toegang. Page is geen park, maar een plaats. Je kunt op de NPs-sites zien wat de toegang kost. Met 3 of 4 parken haal je de pas van 80 dollar er al uit. Die pas koop je bij het eerste park dat je bezoekt. Je krijgt bij de ingang een krantje en een kaart van het park. Een gps heb je daar niet nodig, en dat wordt vaak ook afgeraden. De kaart die je krijgt is voldoende voor de wegen in het park. Meestal zijn er ook weinig wegen en vaak moet je delen van het park met de shuttlebus doen. In Yosemite is het ook verstandig om de shuttlebus te pakken in de vallei. In Zion mag je niet met de eigen auto de canyon in.
De kaarten die je bij de ingang krijg kun je ook op de NPS-site bekijken. Zie
http://www.nps.gov/yose voor yosemite. Onder maps kun je kaarten van het park vinden. (Klik linksboven de kaart op brochure map als hij op park tiles staat). Je krijgt zo een idee van de wegen in het park.
Voor Zion kijk je op
http://www.nps.gov/zion, en voor de GC op
http://www.nps.gov/grca.
Je vindt daar allerlei nuttige informatie over het park, de toegangsprijs etc.
De America the Beautiful pas is een jaar geldig.
Wij hadden een bus geboekt naar Glacier Point om de Panorama Trail te lopen. Die wandeling begint bij Glacier Point en eindigt in Yosemite Village. Als je die wandeling niet gaat maken hoef je geen bus te boeken.
Willen jullie wel wandelen? Met de auto rondrijden geeft echt niet een goed beeld.
Marianne
iIk had een foutje gemaakt in de planning die ik op 9 maart had gepost. Wij vertrekken immers op 25 september en niet op 26 september

. In Yosemite wou ik heel graag een tent hebben. Helaas heb ik hem niet kunnen overtuigen, is een beetje op zijn luxe gesteld denk ik. Want ik denk dat zo een tent een unieke ervaring is. Wij hebben een huisje geboekt op een halfuur rijden (7507 Yosemtie Park Way, Yosemite National Park, CA 95389 ).
Voor dat we naar Page rijden wou ik de GC passeren? We hebben immers niet zo heel veel tijd voor er een lange wandeling te doen.
Dit is onze planning nu:
10 september Los Angeles - Santa Monica
11 september Los Angeles - Santa Monica
12 september Los Angeles - Santa Monica
13 september Los Angeles - Kingman (Needles - Oatman)
14 september Kingsman (Hackberry - Seligman - Williams) - GC - Page
15 september Page - Zion
16 september Zion
17 september Zion - Las vegas
18 september Las vegas
19 september Las vegas
20 september Las vegas - Death Valley - Mammoth lakes
21 september Mammoth lakes - Yosemite
22 september Yosemite
23 september Yosemite - San fransisco
24 september San Fransisco
25 september San fransisco
Is die Skywalk niet de moeite? Is 2u rijden van las Vegas en dan konden we de hover dam ook bekijken.