Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Mr. Patrick »

Andante schreef:
01 mar 2019, 02:39
Kunnen jullie me een route samenstellen, rekening houdend dat het een actieve vakantie mag zijn met zeer stevige wandelingen en een tussenstop in Las Vegas als ook met wat we verleden jaar hebben gedaan.
Persoonlijk vind ik de toon van deze vraag niet echt passend bij een forum als dit maar meer geschikt voor het contactformulier van reisbureau.

De mensen die hier advies geven doen dat zeker niet met tegenzin, maar om nou gewoon te droppen: "zeg, stel mij nog eens een mooie route samen"... Iets van eigen inzet bij een dergelijk verzoek (wat heb je zelf al uitgezocht en waar loop je vast) is voor mij toch echt wel noodzakelijk om de vraag serieus te nemen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Andante
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Andante »

Markstaal schreef:
01 mar 2019, 08:36
Leuk dat je weer naar de VS gaat voor een rondreis.
Je hebt het nu over een retourtje LA met daarbij een stop in LV, wat zijn verder de wensen?
Vorig jaar heb je natuurlijk ook al het 1 en ander gezien van dit gebied.

Het is handiger om even een nieuw topic te openen voor je nieuwe reis.
Het is idd wel handiger om een nieuwe topic te openen. Had het hier even gepost om even de situatie te schetsen wat ik allemaal dankzij jullie heb kunnen doen.

Zelf heb ik een prachtige reis verleden jaar gehad en dat allemaal dankzij de tips die ik gekregen heb van jullie, waarvoor dank.

Dit jaar ben ik eigenlijk gestart met het gedacht ik vlieg op LA en ik wil terug een leuke route doen. Mijn doelen waren sowieso langs Las Vegas te gaan en qua parken bryce als ook terug langs Zion in de hoop dat de hike Angels landing open is.

Ik wou dit jaar niet lang in LA verblijven omdat het verleden jaar 1 van de minst leuke plaatsen was. Dit in de zin van drukke verkeer en in Hollywood vieze vuile straten. Dit was een fel contrast met de rest van de trip, waarbij elke dag adembenemend was.
Andante
Amerika-ontdekker

Bericht door Andante »

sanook schreef:
01 mar 2019, 12:50
En misschien ook wel leuk om te horen hoe je vorige ervaring was.., lange tijd stil geweest.

Ik ben iemand die heel graag mee leest en zelf idd niet veel post.
Dit met de reden dat ik totaal niet de ervaring heb die jullie door de jaren hebben opgebouwd. Iets posten waarbij het geen meerwaarde heeft of niet relevant is aan de topic starter is ook niet fijn.

Ik zal straks even kort even posten hoe ik men reis vond vorig jaar. Enkel weet ik niet of het een meerwaarde is voor de andere forumleden.
Andante
Amerika-ontdekker

Bericht door Andante »

Mr. Patrick schreef:
01 mar 2019, 13:50
Andante schreef:
Kunnen jullie me een route samenstellen, rekening houdend dat het een actieve vakantie mag zijn met zeer stevige wandelingen en een tussenstop in Las Vegas als ook met wat we verleden jaar hebben gedaan.
Persoonlijk vind ik de toon van deze vraag niet echt passend bij een forum als dit maar meer geschikt voor het contactformulier van reisbureau.

De mensen die hier advies geven doen dat zeker niet met tegenzin, maar om nou gewoon te droppen: "zeg, stel mij nog eens een mooie route samen"... Iets van eigen inzet bij een dergelijk verzoek (wat heb je zelf al uitgezocht en waar loop je vast) is voor mij toch echt wel noodzakelijk om de vraag serieus te nemen.
Interpretatie is idd persoonlijk!

Ik gebruik dit forum totaal niet als reisbureau, dit is hoe jij het interpreteert! Zelf zoek ik heel veel op en heb ik keiveel informatie en tips verkregen voor elke USA-reis dankzij meerdere leden hier. Deze leden respecteer ik enorm en is een zeer grote meerwaarden.

Met de tips en meerwaarde van andere leden heb ik een start kunnen vinden om een route te plannen. Het is niet altijd even simpel om iets leuks uit te stippelen.

Ik had mss beter men vraag anders geformuleerd en had jij het waarschijnlijk anders opgenomen.
Andante
Amerika-ontdekker

Bericht door Andante »

Ik had al zelf een kleine planning gemaakt. Maar ik worstel een beetje met het idee wat wil ik doen dit jaar.

De kustlijn rijden van LA -> San Diego -> Las Vegas -> Yosemite -> San fransisco -> LA.
Bij dit idee heb ik gewoon bang dat het enkel drukte is en er weinig rust is.

Men eerste gedacht was
Dag 1 Los Angeles (verblijven in Hollywood).
Dag 2 studio tour plannen in Hollywood (maar welke is de leukste?), Griffith park met zicht op LA en Hollywood sign (hoe daar het beste raken omwille van het chaotische verkeer? Waar best verblijven die dagen omdat je soms weekerprijzen betaald in de hotels/parking).
Dag 3 universal studio’s? (Hier twijfel ik een beetje of het een meerwaarde is, mss vergeet ik leuke plaatsen in LA district te bezoeken)
Dag 4 richting grand canyon rijden? Maar wat en hoe bezoeken, leuke ghost towns of andere plaatsen waar je sowieso moet stoppen onderweg?
Dag 5 bryce?
Dag 6 bryce?
Dag 7 Zion
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 ?
Dag 12 ?
Dag 13 ?
Dag 14 ?
Dag 15 ?
Dag 16 leuke afsluiter ergens in LA of strand?
Dag 17 leuke afsluiter ergens in LA of strand?

Ik ben iemand die graag actief is en enorm houd van stevige wandelingen waarbij je fysiek op de proef wordt gesteld met beklimmingen. Zo had ik leuke ervaringen in Yosemite en Zion. Zo zoek ik adembenemende plaatsen en activiteiten (raften, watervallen met mogelijkheid tot zwemmen, indianen reservaat? ...) om te doen. Dit is zelf heel moeilijk te vinden op het internet vind ik.

Ik zal straks mss best een klein verslag schrijven over men reis van verleden jaar en een nieuwe topic starten. Zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Groetjes
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Het gebied rond Sedona en Prescott zijn erg mooie wandelgebieden.
Bij Prescott kun je op de meren prima kayakken of zwemmen.
Ook is wandelen in de South Mtns bij Phoenix prima te doen.

Bij mij zelf valt en staat (lang) wandelen of het niet te warm is en dat heb je op genoemde plekken vrij gauw tussen april en oktober.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp je niet helemaal; je hebt de vorige keer toch al een groot deel gedaan van de zaken die je nu noemt? Je bent toen toch ook bij de Grand canyon geweest?
Je hebt de vragen van MarkStaal nog niet beantwoord. Zijn er dingen die je nog een keer wilt doen, en zo ja, welke zijn dat dan?
Wat is de vorige keer goed bevallen en wat zou je nu anders willen doen?
Hoe was je route de vorige keer? Ik heb je nog een voorstel gedaan maar daar heb je toen niet meer op gereageerd.

Waarom heb je een retour LA genomen? Dat geeft je met twee weken toch weinig mogelijkheden, je kunt óf weer naar het oosten met GC, Page Zion, Bryce etc, óf je doet alleen Californie met de kustroute, Yosemite, Sequoia, en misschien nog Las Vegas. Eem combinatie maakt het (weer) gehaast. Maar dat is blijkbaar wel wat je wilt, en nu met zelfs minder tijd?
Andante schreef:
Dus weer hetzelfde?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je weer naar Bryce etc wilt zou ik zoiets doen:

2-sep naar LA
3-sep LA - Kingman
4-sep Kingman - Grand Canyon
5-sep Grand Canyon
6-sep Grand Canyon - Monument Valley
7-sep Monument Valley - Page
8-sep Page
9-sep Page - Bryce
10-sep Bryce - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Valley of Fire
13-sep Valley of Fire - Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas - Los Angeles
16-sep Los Angeles
17-sep Los Angeles
18-sep Los Angeles

Ik deed in 2011 in september een enigszins vergelijkbare route, kijk daar eens naar.
Misschien een dag minder GC en die dag gebruiken voor een overnachting in Death Valley? Of voor een overnachting in Sedona. Je kunt ook via Capitol Reef rijden. Dan wordt de route GC- Page- MV- Torrey- Bryce etc. Je rijdt dan via twee prachtige wegen, de ut95 en de ut12.

Als je een studiotour wilt doen zou ik Warner Bros doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer