Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

EU vs US: Waar zal het leven het beste zijn in de toekomst?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Bjorn006 schreef:Ok, maar je kan niet ontkennen dat iemand die hard gestudeerd heeft voor een diploma en nu hard werkt in de VS een mooi inkomen krijgt. In België is dat momenteel een absolute vereiste om iedere maand rond te komen.
In Belgie verdien je ook een héél stuk meer dan 1400€ netto als je een mooi diploma hebt en hard werkt. Maar je hebt wel gelijk dat je hier veel belasting moet betalen. Maar ik wil maar zeggen dat je er ook wel wat voor terug krijgt (zoals volgens de OESO, te goedkoop onderwijs). De rsz is toch niet zo duur? 13.07%.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Color01 schreef:
Bjorn006 schreef:

Mensen met de mentaliteit zoals mijn vader, die leeft voor zijn werk, worden in de VS veel meer beloond en gerespecteerd.
Hier in amerika kun je nog op vele manieren geld verdienen.. dan kan in nederland niet.. en als je in nederland wat extra wilt bij verdienen, dan staat de belasting meteen klaar om het weer van je af te pakken.

Hier in NL kan je ook op vele manieren je geld verdienen hoor,en de belasting valt best mee,als je het goed doet..... :wink:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Voor mij is het de natuur en de ruimte.
Ik woon in Oregon ,de state is ongeveer the same size as the United Kingdom, 250 000 square km.
Maar de UK heeft 60 milion inwoners,Oregon heeft 3 milion.
Ook vind ik de natuur veel mooier dan in Europa.
The USA heeft 300 milion inwoners, The EU heeft 450 milion inwoners.
Maar the USA is 3x groter dan the EU.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Chi Sin X schreef:In Belgie verdien je ook een héél stuk meer dan 1400€ netto als je een mooi diploma hebt en hard werkt.
En dan mag je >50% van je maandelijkse loon afgeven aan de staat, en van de bonus die je trekt mag je nog eens 70% afgeven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik zou het wel weten hoor, als ik de kans zou hebben zou ik direct vertrekken. Nederland is in vele opzichten in het negatieve veranderd.
Ik voel mij hier echt niet meer thuis, dat was een paar jaar geleden toch echt anders. Nederland voelt niet meer als thuis.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Zoals ik vandaag in een magazine las: "Nederland heeft na de moord op Fortuyn zijn maagdelijkheid verloren. Het is een stuk ruwer en onbeschofter geworden de afgelopen jaren."

En in Trouw schrijft Wim Boevink over een Duitse krant die het over NL heeft als "het land waar de islam veruit het meeste terrein gewonnen heeft van Europa"

Het is ook niet leuk meer in Nederland. Die onbeschoftheid in het openbare leven, daar irriteer ik me steeds meer aan. Ik vind het eigenlijk zelfs heel erg.

Ik heb ook niks tegen moslims, ik heb wel wat tegen politiek-correcte (linkse) mensen die alles doen om tolerant te zijn jegens hun, en ze het koste wat kost naar de zin willen maken. Want daar gaat het land vroeg of laat 'aan ten onder' (klinkt erg dramatisch; maar dat is het eigenlijk ook)
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

StageNYCfall2007 schreef:Zoals ik vandaag in een magazine las: "Nederland heeft na de moord op Fortuyn zijn maagdelijkheid verloren. Het is een stuk ruwer en onbeschofter geworden de afgelopen jaren."
Hoe komt dat...iedereen..lees "blanke" Nederlanders mogen maar alles zeggen tegen Mede-Nederlanders alleen omdat die niet voldaan aan het plaatje?
n in Trouw schrijft Wim Boevink over een Duitse krant die het over NL heeft als "het land waar de islam veruit het meeste terrein gewonnen heeft van Europa"
Dacht jij van alleen van "onpartijdige" media hield?? Of alleen als het in het straatje past??
Het is ook niet leuk meer in Nederland. Die onbeschoftheid in het openbare leven, daar irriteer ik me steeds meer aan. Ik vind het eigenlijk zelfs heel erg.
Begin bij jezelf, wees beleefd en attent, je weet niet wat je overkomt!!
Ik heb ook niks tegen moslims, ik heb wel wat tegen politiek-correcte (linkse) mensen die alles doen om tolerant te zijn jegens hun, en ze het koste wat kost naar de zin willen maken. Want daar gaat het land vroeg of laat 'aan ten onder' (klinkt erg dramatisch; maar dat is het eigenlijk ook)
Lees je eigen citaat over onbeschoftheid, elkaars mening respecteren is al een stuk in de goede richting!!
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

wiepster schreef:
StageNYCfall2007 schreef:Zoals ik vandaag in een magazine las: "Nederland heeft na de moord op Fortuyn zijn maagdelijkheid verloren. Het is een stuk ruwer en onbeschofter geworden de afgelopen jaren."
Hoe komt dat...iedereen..lees "blanke" Nederlanders mogen maar alles zeggen tegen Mede-Nederlanders alleen omdat die niet voldaan aan het plaatje?
Ja, dat mag. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Omgekeerd gebeurt het trouwens net zo hard.
n in Trouw schrijft Wim Boevink over een Duitse krant die het over NL heeft als "het land waar de islam veruit het meeste terrein gewonnen heeft van Europa"
Dacht jij van alleen van "onpartijdige" media hield?? Of alleen als het in het straatje past??
Dit was in een column
Denk je dat ik harde muziek ga luisteren in een trein? Of meedoe aan dat ellebogenwerk bij het instappen? Nee dus. Ik hecht nog waarde aan openbare orde, en gedraag mijzelf ernaar.
Lees je eigen citaat over onbeschoftheid, elkaars mening respecteren is al een stuk in de goede richting!!
Absoluut, maar je kan er ook in doorschieten. Waarom moslims niet gewoon als mensen beschouwen? Links verdedigd ze alleen maar en helpt ze overal, want ze zijn zo zielig. Andere mensen willen ze allemaal het land uitgooien. Volgens mij zit er nog iets tussenin...?

PS: Ik heb soms het gevoel dat ik één v/d weinigen ben die genuanceerd naar 'integratie' kijkt. Wilders (ook al kaart hij ook goede zaken aan) is niet iemand die de integratie bevorderd. Maar links doet het net zo slecht. Politiek-correct opstellen jegens moslims, daar bereik je niks mee. En het is totaal onnodig.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

StageNYCfall2007 schreef:
wiepster schreef: Hoe komt dat...iedereen..lees "blanke" Nederlanders mogen maar alles zeggen tegen Mede-Nederlanders alleen omdat die niet voldaan aan het plaatje?
Ja, dat mag. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Omgekeerd gebeurt het trouwens net zo hard.

Ik vind het onbeschoft, wie het ook doet......hoe vaak door sommige buren tegen mijn dochter..een kind...de opmerking werd geplaatst dat ze maar moest oprotten naar haar eigen land of een vrouw die haar en haar vriendinnetje van Turkse komaf bijna aanrijd met een auto en dan opmerkt dat dat niet zo erg is...of regelmatig vervelende opmerkingen kreeg over mijn gemengde relatie.... wordt je een beetje moe van...hier in Florida heeft men het er niet over, men zal het niet in zijn/haar hoofd halen om er opmerkingen over te maken....
Dit was in een column
Denk je dat ik harde muziek ga luisteren in een trein? Of meedoe aan dat ellebogenwerk bij het instappen? Nee dus. Ik hecht nog waarde aan openbare orde, en gedraag mijzelf ernaar.
Die onbeschoftheid heerst hier in Florida ook, al die telefoongesprekken die ik mee kan beluisteren, is universeel...treinen hebben ze hier niet, maar kan wel regelmatig "meegenieten" van harde muziek uit een auto. Lees je eigen citaat over onbeschoftheid, elkaars mening respecteren is al een stuk in de goede richting!!
Absoluut, maar je kan er ook in doorschieten. Waarom moslims niet gewoon als mensen beschouwen? Links verdedigd ze alleen maar en helpt ze overal, want ze zijn zo zielig. Andere rechtse???mensen willen ze allemaal het land uitgooien. Volgens mij zit er nog iets tussenin...?
Mee eens, je hoeft je aan niet aan te passen, maar wel jezelf uit een isolement halen. Thuis kan je dan altijd je "eigen" cultuur behouden. Ten eerste moet je de taal leren van je nieuwe land,heb in NL diverse klanten bij mijn oude werkgever...druk Postkantoor in een achterstandswijk in Utrecht, doorverwezen naar een buurthuis om Nederlands te leren.
Ook accepteerde ik geen "haantjesgedrag" van vervelende jongetjes tussen 10 en 16, ik ging dan gewoon naar de ouders en dat hielp een stuk, ipv. alleen maar schelden op ze en verder niets doen.
Ook zitten in de slachtoffer rol helpt niet echt, spreek algemeen beschaafd en houd je aan een dress code, mits je een bepaalde baan wilt hebben, dat helpt al een stuk....
.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Alsof dat soort problemen in Amerika niet spelen?

Ik snap best dat dit forum geen doorsnee van NL geeft,maar ik herken me er niet in.
Ik ben helemaal gek op Amerika,heb er serieus over gedacht om daar heen te verdwijnen,maar absoluut niet wegens het verharden van Nederland of het aantal buitenlanders hier.

Amerika is echt niet het beloofde land op die gebieden.

Wat ik wel prettiger vind in de US is de natuur,en de toch wat grotere vrijheid die je hebt als je voor jezelf wil zorgen,zoals ik al heel lang doe.

Maar de nadelen moet je ook eerlijk onder ogen willen zien,net als de nadelen van NL.
Tony de Pony
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Tony de Pony »

Nah, voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit waar ik zit.

Het belangrijkste is wat je doet, en met wie je het deelt. Boeit me verder weinig of dat gebeurt in de VS of in de EU.

Ben wél van mening dat mijn persoonlijke zogeheten quality of life een stuk beter was in Zuid Frankrijk en Spanje, dan in de VS. Heeft niet zoveel te maken met geld en belstingdruk, maar meer met een sterker socialer leven, beter voedsel, andere mentaliteit. Is natuurlijk enorm subjectief.

Kijkend naar de fossiele energiebronnen over een jaar of dertig, lijkt het me dat je beter in een land als Canada of Ierland kan zitten dan in West Europa of de VS ;-)
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

Ja, Canada, dat blijft ook een optie. Ik heb al vaker gehoord dat het "de ideale mix tussen Europa en de VS is". En het is makkelijker om er binnen te raken, mocht het me in de VS niet lukken.

Hebben ze in Canada trouwens ook niet een soort van ziekteverzekering :?:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

kastelke schreef:En dan mag je >50% van je maandelijkse loon afgeven aan de staat, en van de bonus die je trekt mag je nog eens 70% afgeven.
In Belgie is het inderdaad triestig. Het was voor mij 1 vd redenen om in NL werk te zoeken (buiten dat ik daar geen Frans meer moet kunnen spreken 8) ). En het scheelt gewoon echt veel, alleen spijtig dat bedrijfsauto's duurder zijn :(.
Het was een paar dagen geleden nog in het nieuws. Belgie heeft de 3de hoogste belastingdruk in de EU, en NL zit zelfs nog een stuk onder het Europese gemiddelde.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Chi Sin X schreef:In Belgie is het inderdaad triestig. Het was voor mij 1 vd redenen om in NL werk te zoeken (buiten dat ik daar geen Frans meer moet kunnen spreken 8) ).
Ik kom graag in Belgie, juist omdat de meerderheid daar Frans spreekt en verstaat, ook in het noorden. Het Nederlands gebruik ik daar niet, tenzij het niet anders kan.

--john
zudie
Amerika-ontdekker

Bericht door zudie »

Bjorn, ik vind je nogal jong om al zo "speculatief" met je toekomst bezig te zijn. Op jouw leeftijd moet je m.i. meer bezig zijn met uitvinden wie je bent, wat je ligt, wat je kan, wat je wilt, etc.

Waar het leven het beste is of zal zijn? Dat hangt helemaal af van wie je bent en wat je belangrijk vindt in het leven.

Persoonlijk vind ik het leven in NL beter op financieel, sociaal en maatschappelijk gebied. Ik heb altijd met liefde belasting betaalt. En ja, ik heb ook in de hogere tarieven gezeten. :wink:

Ik ga binnenkort naar New Orleans en zie daar wat je mist als er minder belastingen betaald worden en er meer wordt overgelaten aan het individu. Er is veel meer afhankelijk van particuliere organisaties, vrijwilligerswerk en individuele fondsen. Op zich niet helemaal onaardig, want zo komen mensen wat meer zelf in actie in plaats van alles aan de overheid over te laten.
Helaas heb ik specifiek in New Orleans wel gezien dat dit ook heel wrang kan uitpakken als de problemen te groot zijn voor particuliere groepen.

De meeste van mijn US ervaringen komen uit het Zuiden. Niet representatief dus, maar er is mij wel veel tegen gevallen op financieel gebied. Het leven is duur, de salarissen zijn laag, de beroemde marktwerking heeft vooral voor hele dure voorzieningen gezorgd en veel van mijn vrienden hebben weinig geld, of moeten erg veel werken.

Ik vind Amerika over het algemeen erg materialistisch en erg gericht op status. Ik ben daar toch wel een erg nuchtere, sobere Hollander in hoor.

Waarom ik dan toch vertrek? Omdat ik helemaal verliefd ben op de cultuur en het leven in New Orleans. Omdat er een rijker muziekleven is dan in Nederland. Omdat er nog meer aandacht is voor vrienden en agenda's niet wekenlang volgepland staan. Omdat ik die eeuwige grijze luchten en kou in NL helemaal zat ben. En omdat ik persoonlijk weer eens aan een uitdaging toe ben.
Of mijn leven "beter" zal worden? Op een hoop vlakken niet. Ik ga een heel onzekere tijd tegemoet. Maar ik volg mijn hart. En dat is het mooiste wat je kan doen.
Dus Bjorn, vind eerst eens uit waar jouw hart ligt, en dan wordt vanzelf duidelijk wat je moet doen.
En wees flexibel. Niks hoeft voor eeuwig te zijn. :)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

zudie schreef:maar er is mij wel veel tegen gevallen op financieel gebied. Het leven is duur, de salarissen zijn laag, de beroemde marktwerking heeft vooral voor hele dure voorzieningen gezorgd en veel van mijn vrienden hebben weinig geld, of moeten erg veel werken.
dan moet je toch even ergens anders gaan kijken..want ik vind dat de salarissen hier best mee vallen.

en mischien hebben jouw vrienden wel boven hun stand geleefd in het verleden.

ik heb zoveel vrienden hier met een gewone baan .. maar als ik zie wat ze nog allemaal kunnen doen met hun salaris...dan heb je het hier beter dan in nederland met al die belasting.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

zudie schreef:Bjorn, ik vind je nogal jong om al zo "speculatief" met je toekomst bezig te zijn. Op jouw leeftijd moet je m.i. meer bezig zijn met uitvinden wie je bent, wat je ligt, wat je kan, wat je wilt, etc.
En hoort dat wat hij nu doet daar niet bij?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

zudie schreef:...
Ik vind Amerika over het algemeen erg materialistisch en erg gericht op status. Ik ben daar toch wel een erg nuchtere, sobere Hollander in hoor.
Wat bedoel je met "gericht op status"? Ik vind juist hier veel minder status verschil dan ik in Nederland gewend was.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Natuurlijk is er geen standaard antwoord op deze vraag. Het is zo afhankelijk van ieders persoonlijke situatie denk ik. Een gescheiden vrouw met 2 kinderen is waarschijnlijk beter af in Nederland, waar het goed mogelijk is om een uitkering te krijgen als je niet kunt (wilt?) werken. Iemand die een eigen zaak heeft is misschien beter af in de US, omdat daar minder beperkingen en regels zijn.

Ik woon nu ruim een jaar in de US (in Spring, Texas) en ik denk dat ik hier beter af ben dan in Nederland. Dit onder andere door het weer, de omgeving, de ruimte om persoonlijk te groeien, etc die ik hier ervaar. Zouden de omstandigheden anders zijn geweest (ik ben hierheen gegaan omdat mijn vriend hier woont en voor studie) dan had ik niet anders geweten en was Nederland ook prima geweest.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

Draadje even weer terug opnemen.

Op een ander forum waar ik actief ben hebben we het over de toekomst van de EU, en het is uitgedraaid op een EU vs VS debat.

Nu, er zijn daar een aantal mensen die blijven beweren dat de Amerikaanse economie aan de rand van een recessie of zelfs crisis staat. Hoe ondervinden jullie dit in de VS? Is het echt zo'n moeilijke periode? Of zijn die mensen gewoon jaloers omdat wij hier nog steeds dubbel zoveel werklozen hebben?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer