Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Seattle- Canada - Glacier- Yellowstone- ????

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat we ons dan toch voorlopig op de route Seattle- Seattle gaan concentreren omdat we in dat gedeelte waarschijnlijk niet zo snel weer zullen komen ( de volgende reis wordt waarschijnlijk Texas/ Colorado/Utah/New Mexico )

Ik vind zelf de route van Hannie erg aantrekkelijk ( http://deree.web-log.nl/deree/ ) Alleen het kustgedeelte in Oregon willen we eruitlaten.

@ Ikkedus Het Canada gedeelte van jullie lijkt me ook erg mooi, dus ik ben heel benieuwd. Ga je een reisverslag maken?

@ Petra , jouw reisverslag had ik al gelezen, daardoor ben ik onder andere enthousiast geworden voor dit gebied.

Marjon.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zelfs in september hebben wij prachtig weer in het NW gehad. In het oosten van Oregon was het zelfs heet. In dit gebied is een bezoek aan de beide units van John Day Fossil Beds NM de moeite waard en in Baker City is een bezoek aan het Oregon Trail Interpretive Center een must.
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

vana schreef: @ Ikkedus Het Canada gedeelte van jullie lijkt me ook erg mooi, dus ik ben heel benieuwd. Ga je een reisverslag maken?

Marjon.
Misschien. We laten dit jaar fotoalbums maken, dus er moet dan veel tekst bij. Dan is een reisverslag bijhouden misschien wel handig.
Maar ik denk niet dat we het op internet zetten.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Het klimaat in Seattle en omgeving is goed te vergelijken met Nederland. De temperaturen zijn bijna hetzelfde en de neerslag ook. Seattle registreert natuurlijk meer regen door een jaar heen, maar dat valt vooral in de herfst en winterperiode, dan heb je echt weken vol regen. In de zomermaanden is het vaak zonnig en droog, maar zoals eerder werd aangegeven, je hebt nooit garantie. En wie weet verdien je er wat mee, je kunt op ebay altijd wereldberoemd regenwater uit Seattle kopen ;)

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Wij hadden afgelopen zomer (juli/augustus) een trui mee voor in Canada en luchtige kleren voor in Arizona. Mooi dat we in Canada 40 graden hadden en in de Grand Canyon met onze trui aan liepen. Aan de kust Oregon / Washington / Vancouver Island was het weer overigens heerlijk.
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Yeehaw schreef:Zelfs in september hebben wij prachtig weer in het NW gehad. In het oosten van Oregon was het zelfs heet. In dit gebied is een bezoek aan de beide units van John Day Fossil Beds NM de moeite waard en in Baker City is een bezoek aan het Oregon Trail Interpretive Center een must.
John Day Fossil Beds NM stond al op ons lijstje n.a.v. het verslag van Hanny : http://deree.web-log.nl/deree/2005/05/dag_11.html (wij moeten alleen wel een goede routekaart hebben als ik het zo lees)
ikkedus schreef:Misschien. We laten dit jaar fotoalbums maken, dus er moet dan veel tekst bij. Dan is een reisverslag bijhouden misschien wel handig.
Maar ik denk niet dat we het op internet zetten.
Jammer, ik had graag over je ervaringen gelezen ( bovendien ben ik verslaafd aan reisverslagen)

Marjon
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

In dat geval (je verslaving): De link onder mijn bericht is ook een reisverslag. Weliswaar niet zo uitgebreid als ik wel eens zie, maar je kunt wel een indruk krijgen (incl. foto's!)
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Benno23 schreef:In dat geval (je verslaving): De link onder mijn bericht is ook een reisverslag. Weliswaar niet zo uitgebreid als ik wel eens zie, maar je kunt wel een indruk krijgen (incl. foto's!)
Ooooh bedankt Benno, ik heb hem bij mijn favorieten gezet en ga hem zo snel mogelijk lezen.

Marjon
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

In ons boekje met scenic highways and byways staat een scenic byway in Nevada die ik ooit nog wel eens wil doen (Lamoille Canyon, bij de I80), mischien kun je die nog meenemen.

Marianne
Marianne, bedoel je hiermee het boek van national geographic? Is dat boek de moeite waard=
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Des schreef:
In ons boekje met scenic highways and byways staat een scenic byway in Nevada die ik ooit nog wel eens wil doen (Lamoille Canyon, bij de I80), mischien kun je die nog meenemen.

Marianne
Marianne, bedoel je hiermee het boek van national geographic? Is dat boek de moeite waard=
Het is inderdaad van de National Geographic. "Guide to Scenic Highways and Byways" heet het voluit.
Het is een prachtig boek, met mooie foto's. Er staan in totaal meer dan 200 routes in.
Om een idee te geven: voor het noordwesten staan er 15 routes beschreven. Ik vind het heel leuk om te proberen om zo'n route in onze planning op te nemen. Soms zijn het voor de hand liggende wegen, zoals de 101 rond het Olympic NP, en stukken van de kust. Maar het leuke zijn die onverwachte stukjes, waar je anders misschien zo aan voorbij rijdt.
De route wordt duidelijk beschreven en er wordt aandacht besteed aan wandelingen en andere uitstapjes in de buurt van de weg met ook de nodige verwijzingen naar internetsites.

Marianne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Bedankt voor de tip, ik heb het boek gelijk besteld bij bolcom. Daar was ik nou net naar op zoek!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook ik heb het boek meteen besteld! Dank hiervoor.
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

En ook ik heb het boek net besteld. Bedankt voor de tip Marianne.

Karin
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Hoop dat er nog een boek voor mij over is, haha
Ga het nu bestellen, dank voor je antwoord
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik wou dat ik provisie kreeg :wink:

Marianne