Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

helicopter of vliegtuigje door de grand canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paula58
Amerika-expert

helicopter of vliegtuigje door de grand canyon

Bericht door paula58 »

Ik ben een beetje aan het zoeken naar helicoptervluchten over de Grand Canyon, maar kom ook veel op sites die met vliegtuigjes gaan.
Wie heeft dit misschien allebei gedaan en wat is het leukste of mooiste om te doen?
Wij zoeken geen hele lange vlucht maar eentje van 30 tot 45 minuten.

Ik heb ook ergens gelezen dat een vlucht over Bryce Canyon nog mooier is dan GC, maar weet niet meer precies waar. (misschien ook iemand beiden gedaan?)

Bij de zoekfunctie kom ik er niet helemaal uit, vandaar mijn vraag met jullie tips en ervaringen. :help:

bvd.
paula
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Kijk hier maar eens: http://www.papillon.com

Groetjes,
Paul
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Helikopter,absoluut.
Vliegtuig is prachtig,maar een heli is wat langzamer,en je hebt een beter uitzicht,imho.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ja helikopter is super, met bovenstaande maatschappij kan je ook landen in de Canyon, en dan een picnick op de bodem van de GC.
Jeroen
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Wij vertrekken zelf begin mei naar Zuid-West USA. Een bezoek aan de Gran Canyon zit uiteraard ook in de reis gepland. Zelf zit ik ook te kijken naar een rondvlucht met een heli. Heb echter twee vraagjes, waarvan ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

1. Kun je het beste een heli-vlucht plannen vanuit Las Vegas of vanuit Tusayan (Zuid van de GC)? We komen eerst in Tusayan en later pas in Las Vegas.
2. Uiteraard doen we er verstandig aan om dit soort vluchten te reserveren. Maar we doen dit liever niet, omdat we niet exact weten wanneer we daar zijn. Wellicht heeft iemand ervaring hiermee en kan hij / zij mij vertellen hoe groot de vraag is naar dit soort vluchten in de periode medio mei?

Groeten,
Jeroen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je bij of in de Grand Canyon slaapt,is Tusayan (Grand Canyon Airport) de makkelijkste oplossing lijkt me.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Absoluut met de Helicopter!!!!! Wij hebben met beide gevlogen(er zat wel 15 jaar tussen :o ), maar je raad het al met een Helicopter heb je meer het gevoel dat je 1 bent met de Grand Canyon.....Super gaaf.

Theo
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De prijs scheelt alleen wel enorm. Om die reden hebben wij een vlucht met een vliegtuig gedaan..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Njit schreef:De prijs scheelt alleen wel enorm. Om die reden hebben wij een vlucht met een vliegtuig gedaan..
Wij dus ook. Ik kan niet vergelijken met een helicoptertour, maar wij vonden de vlucht met het vliegtuig(je) prachtig.

Karin
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Jeroen schreef: 2. Uiteraard doen we er verstandig aan om dit soort vluchten te reserveren. Maar we doen dit liever niet, omdat we niet exact weten wanneer we daar zijn. Wellicht heeft iemand ervaring hiermee en kan hij / zij mij vertellen hoe groot de vraag is naar dit soort vluchten in de periode medio mei?
Geen idee hoe het voor mei is, maar toen wij er in september waren, zat alles goed vol. Maar misschien dat je nog ergens tussen zou kunnen geraken.

Wij hebben trouwens enkel de helicopter gedaan, en dat was echt schitterend. Je mag het eigenlijk niet missen, was 1 vd highlights van de vakantie.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Reserveren was niet noodzakelijk maar kan ook geluk geweest zijn. Vond het zelf erg mooi vanuit vliegtuigje...

Afbeelding

Afbeelding

Maar wel veel turbulentie :oops:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Absoluut met de heli! Je krijgt bij Papillon ook nog korting met je anwb pas. Het loont overigens ook om een paar dagen van te voren wat minder te eten, aangezien de lichtste persoon voorin mag zitten :D .

Skanda
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Wij waren er eind juli / begin augustus en hebben bij het Imax theater voor de helivlucht bij Papillon kunnen reserveren. Zowel de volgende ochtend als de dag erna was er plek en we konden zelfs nog een tijdstip uitkiezen.
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vorig jaar Mei hadden we gereserveerd voor de heli tour,maar achteraf was dat niet nodig geweest.
Wil je zekerheid moet je reserveren,maar in Mei zou ik de gok wel durven nemen.

Het grote voordeel van een Heli is het wat langzamer vliegen en het stilhangen wat zo'n ding kan,geeft echt schitterende uitzichten. (en mogelijkheden tot prachtige foto's)

En ik had de mazzel dat ik dus de lichtste was,en mocht voorin,dat is helemaal mooi.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pete.Z schreef: En ik had de mazzel dat ik dus de lichtste was,en mocht voorin,dat is helemaal mooi.
Dat had ik 19 jaar geleden ook, zal nu niet meer gebeuren :wink:
Wij waren er in september, hadden niet gereserveerd toen, maar ja, 19 jaar geleden, dus niet echt een recente ervaring.

Afgelopen zomer een vlucht gemaakt boven Mt St Helens, ook prachtig (dochter voorin). Ook niet gereserveerd.

Marianne
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wij hebben toen gekozen voor de vlucht met een normaal vliegtuigje boven de Canyon.
Je hebt echt een prachtig uitzicht en je zult de Canyon ook echt heel anders gaan zien achteraf.
Wat het mooie ervan is dat je nu heel mooi kunt zien dat het echt een enorm groot gat is en je kunt met mooi weer ook enorm ver kijken.
Tuurlijk is kijken van de rand ook gaaf maar ik vond de vlucht in een woord schitterend.
Met een helicopter kun je op een plek makkelijk even blijven hangen maar je blijft afhankelijk van het schema van de piloot en die is met een helicopter vaak beperkt maar wel stukken duurder.
We hebben ook de tour boven Bryce Canyon gevolgd vanaf de rand en ik moet zeggen dat ze er met een rotgang over heen vlogen dus daar kun je echt niet veel van zien op die manier.
Dat is jammer want je geeft een klap geld uit en je kunt de Canyon o zo mooi zien door er doorheen te wandelen.
Deze helicoptertour starte toen bij Ruby's inn.
Erika
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wow wat een reacties, er is voor allebei wel wat te zeggen.
Mijn eerste keuze gaat wel uit naar een helicopter, is inderdaad wel wat duurder en ik heb nog nooit in een helicopter gezeten (ook niet in een klein vliegtuigje trouwens)

Wij zijn eind juli in de Grand Canyon en denk niet dat we van te voren gaan boeken omdat we er maar 1,5 dag zijn en weet niet hoe het daar allemaal gaat lopen, hopelijk kan dat nog op de dag zelf of een dag van te voren.

En we gaan dus nu echt rigoreus lijnen want ik wil uiteraard voorin zitten. :lol: :lol:

En hoe werkt dat met het hoogtevrees gevoel? Als iets afgesloten is heb ik er meestal geen last van en ik wil natuurlijk niet met mijn ogen dicht een helicoptervlucht doen. :oops: :oops:
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Wat is het mooiste moment van de dag om over de GC te vliegen, of maakt het niet zoveel uit?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Helicopter of vliegtuig?
Dit is wat een local expert zegt:
"Having taken both the fixed wing and the chopperflights we prefer wixed wing. The airplanes are more comfortable vehicles and usually conduct longer flights for lower prices"
YH
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Yeehaw schreef:Helicopter of vliegtuig?
Dit is wat een local expert zegt:
"Having taken both the fixed wing and the chopperflights we prefer wixed wing. The airplanes are more comfortable vehicles and usually conduct longer flights for lower prices"
YH
Dat denk ik ook zeker wel maar dat stilhangen met een helicopter lijkt me ook een hele speciale ervaring.
Ik denk dat we het ter plekker maar moeten beslissen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer