Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route
Ik zou zeker nog een dag ergens vandaan halen en aan Moab toevoegen. Zonde om zoveel dagen te hebben en dan toch Moab zo “af te raffelen”. Daar is veel te doen en zien, zeker met kinderen.
Er kan eventueel een dag van Bryce Canyon af en die kan naar Moab. En dag bij Zion erbij zou echter ook niet verkeerd zijn (halve dag fietsen met de kinderen in hebt park, van boven naar beneden? Is echt een topper!).
Misschien die van LA afhalen?
Er kan eventueel een dag van Bryce Canyon af en die kan naar Moab. En dag bij Zion erbij zou echter ook niet verkeerd zijn (halve dag fietsen met de kinderen in hebt park, van boven naar beneden? Is echt een topper!).
Misschien die van LA afhalen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of je moet pas op het einde van dag 10 naar Capitol Reef rijden dan zou het zo ook kunnen.
Ik hoop alleen dat je niet dag 4 in je nieuwe route de camper ophaalt want dan ga je de dagen erna vastlopen. Je moet het zo zien dat je minimaal 2u bezig bent met het ophalen (dwz controle en papierwerk) en 2u voor de boodschappen. Dan nog zeker 4,5u rijden naar de GC zonder de hoover dam maakt dat je echt op zn vroegst op het einde vd middag daar pas aankomt
Ik hoop alleen dat je niet dag 4 in je nieuwe route de camper ophaalt want dan ga je de dagen erna vastlopen. Je moet het zo zien dat je minimaal 2u bezig bent met het ophalen (dwz controle en papierwerk) en 2u voor de boodschappen. Dan nog zeker 4,5u rijden naar de GC zonder de hoover dam maakt dat je echt op zn vroegst op het einde vd middag daar pas aankomt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
@Josea, ik heb zo zitten switchen met alle data en plaatsen dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Ik heb het gezien dat ik een dag Moab vergeten ben. Ik had daar sowieso al 2 volle dagen voor gerekend. Ik heb hem er nu weer bijgezet en een dag Las Vegas afgehaald. We komen er wel, duurt alleen effies
Josea, wat is jouw ervaring van Bryce? Omdat je zegt dat ik eventueel daar die volle dag af kan halen? Ik dacht namelijk dat ik daar wel een volle dag extra voor nodig zou hebben.
@PSVwally
, ik sta bij zoveel dingen nog niet stil.
We willen de Early Bird doen met de camper ophalen maar als ik ga rekenen kom ik nog tijd tekort.
Ik ga toch weer even puzzelen en dan kom ik er wel weer op terug als ik denk dat hij goed is

Josea, wat is jouw ervaring van Bryce? Omdat je zegt dat ik eventueel daar die volle dag af kan halen? Ik dacht namelijk dat ik daar wel een volle dag extra voor nodig zou hebben.
@PSVwally
Uhm nou eigenlijk was dit wel mijn bedoeling. Ja die boodschappenIk hoop alleen dat je niet dag 4 in je nieuwe route de camper ophaalt want dan ga je de dagen erna vastlopen

We willen de Early Bird doen met de camper ophalen maar als ik ga rekenen kom ik nog tijd tekort.
Ik ga toch weer even puzzelen en dan kom ik er wel weer op terug als ik denk dat hij goed is

- josea
- Amerikakenner
Aangezien je vanuit Capitol Reef komt, en je dag daarvoor de hele dag daar bent geweest, kun je ‘s ochtends vroeg al naar Bryce vertrekken. Over de mooie Scenic byway 12, maar zelfs met de nodige stops onderweg moet je nog makkelijk in de middag in Bryce aan kunnen komen. Die middag kun je dan gebruiken voor de Scenic route met de uitkijkpunten langs Bryce Canyon (eerst naar het einde van de weg rijden en op de terugweg stoppen bij alle uitkijkpunten), eventueel ‘s avonds een kleine wandeling Mossy Cave trail (= 1 uurtje) of zonsondergang bekijken.NatalieVerzijl schreef:
De volgende ochtend trek je dan uit voor een wandeling tussen de hoodoo’s, bij voorkeur Queens Garden/Navajo Loop trail (= 2,5/3 uur, als je veel stopt voor foto’s misschien iets langer). Dan heb je in totaal toch wel een hele goede indruk van Bryce gehad als je het zo doet.
Daarna rijd je door naar Zion, waar je einde middag aankomt. Daarom zou ik het mooi vinden als je een dag extra Zion vrij kon maken, omdat daar veel te doen is.
Ik vind trouwens dat dag 3/4 zo wel zou kunnen. Als je een early bird hebt, ben je toch snel op weg met de camper? Grand Canyon is tussen vier en vijf uur rijden. Als je daar dan eind van de middag of misschien pas om 18.00 uur aankomt, kun je bijna de hele volgende dag gebruiken voor Grand Canyon uitzichten. In de middag rijd je in drie uur naar Page, waar je ook weer laat aankomt, en ook dat is niet erg, want je hebt daar een hele volgende dag waarin je Horseshoe Bend en een slotcanyon kunt doen.
Moet lukken!
-
- Amerika-ontdekker
@Josea, ik heb gelijk je blog er weer even bij gepakt en inderdaad het is wel lekker om bij Zion er nog een dag aan te plakken. Dit geeft net wat meer rust en voor de kinderen is het wel lekker om een dagje te gaan fietsen en Tuben. Hoe je de dag van Bryce beschrijft is het wel haalbaar om op de reisdagen de uitkijkpunten en een trail te bezichtigen/doen.
Ik heb nogmaals de eerste dagen van de reis bekeken, beetje met tijd zitten puzzelen en ik laat hem gewoon zo. Als ik al heel vroeg de camperinstructie heb, dan zou ik rond half 11 al weg kunnen rijden. Even boodschappen doen (maak van te voren al een lijstje) en vanuit daar via Hoover Dam ( waar we ook niet al te lang nodig zullen hebben naar mijn idee, sowieso geen tours oid) Had op Tripadvisor gezien dat sommige mensen er hooguit een uurtje zijn. Ik heb dan nu zoiets van ik zie het dan wel qua tijd, en anders een reden om terug te komen toch?
Ik heb nogmaals de eerste dagen van de reis bekeken, beetje met tijd zitten puzzelen en ik laat hem gewoon zo. Als ik al heel vroeg de camperinstructie heb, dan zou ik rond half 11 al weg kunnen rijden. Even boodschappen doen (maak van te voren al een lijstje) en vanuit daar via Hoover Dam ( waar we ook niet al te lang nodig zullen hebben naar mijn idee, sowieso geen tours oid) Had op Tripadvisor gezien dat sommige mensen er hooguit een uurtje zijn. Ik heb dan nu zoiets van ik zie het dan wel qua tijd, en anders een reden om terug te komen toch?

- josea
- Amerikakenner
En mocht je de Hoover Dam niet halen i.v.m. vertraging bij camper of boodschappen, dan kun je hem overslaan en in Page naar de Glen Canyon Dam gaan kijken. Ook heel groot en mooi om te zien met die rode rotsen eromheen! Kun je bijna naartoe wandelen vanuit Page... Misschien nog wel mooier dan de Hoover Dam 

-
- Amerika-ontdekker
Ik heb even een vraag over dag 3 en 4.
Hij staat nu zo dat ik in LV de camper ophaal en vanuit daar naar GC gaat rijden. ( Early Bird optie)
Nu zit ik toch wel in twijfel of ik dan nog wel voldoende tijd heb om Grand Canyon te zien. Met een camper moet ik toch rekenen op zeker 5 uur rijden. En ook nog boodschappen doen uiteraard.
Als ik de volgende punten zou willen zien, red ik dit dan of zou je dan zeggen doe er een volle dag Grand Canyon bij?
We zouden graag de Trailview Overlook willen bezichtigen, Hopi Point en Pima Point.
En op de dag dat we naar Page zullen rijden, eerst een zonsopgang bekijken en rijden we de Desert View Drive.
Welke route wordt trouwens het meest gereden, of is het mooiste via de US93 S en dan de AZ66 E op of de I40 E?
Na een persoonlijke meeting met iemand van het forum hebben we ook besloten om Sequoia te laten vallen in de route. Dit geeft ook weer wat meer rust en we hebben de lange reisdag van Seki naar San Francisco niet. Dus mijn route is wel wat gewijzigd waardoor ik nu wel een optie heb om een volle dag GC te kunnen doen.
Hij staat nu zo dat ik in LV de camper ophaal en vanuit daar naar GC gaat rijden. ( Early Bird optie)
Nu zit ik toch wel in twijfel of ik dan nog wel voldoende tijd heb om Grand Canyon te zien. Met een camper moet ik toch rekenen op zeker 5 uur rijden. En ook nog boodschappen doen uiteraard.
Als ik de volgende punten zou willen zien, red ik dit dan of zou je dan zeggen doe er een volle dag Grand Canyon bij?
We zouden graag de Trailview Overlook willen bezichtigen, Hopi Point en Pima Point.
En op de dag dat we naar Page zullen rijden, eerst een zonsopgang bekijken en rijden we de Desert View Drive.
Welke route wordt trouwens het meest gereden, of is het mooiste via de US93 S en dan de AZ66 E op of de I40 E?
Na een persoonlijke meeting met iemand van het forum hebben we ook besloten om Sequoia te laten vallen in de route. Dit geeft ook weer wat meer rust en we hebben de lange reisdag van Seki naar San Francisco niet. Dus mijn route is wel wat gewijzigd waardoor ik nu wel een optie heb om een volle dag GC te kunnen doen.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Wij hebben in Las Vegas de hele tijd de auto in de parkeergarage laten staan. Wij sliepen in Bally's en hebben het interessante deel van de strip eigenlijk helemaal te voet gedaan. Er is aan de Zuid-kant ook nog een trammetje en in het midden een mono-rail die de hotels verbindt. Ga je naar Downtown, dan is er de bus.NatalieVerzijl schreef: ↑13 jan 2019, 20:33Ik had al diverse keren gelezen dat een auto of camper toch wel nodig is in Las Vegas, vandaar ook mijn gedachte dat ik daar toch echt eigen vervoer moet hebben. De meningen zijn daarover verdeeld mbt eigen vervoer of openbaar vervoer. Ik ga me hier nog wel verder in verdiepen over hoe het OV systeem daar werkt en wat de drukte in die bussen zijn.
Slaap je minder centraal, bijvoorbeeld Circus Circus (bv vanwege de camper) of het Stratosphere of helemaal Off-strip, dan wordt het wel een stuk lastiger.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Je bent inderdaad de hele dag wel kwijt als je vanuit LV de camper op gaat halen en naar de Grand Canyon rijdt + boodschappen doet.
In dit geval is het mooi om een volledige dag in de Grand Canyon te hebben (2 overnachtingen in totaal). Zo kan je op je gemak alles bekijken.
In dit geval is het mooi om een volledige dag in de Grand Canyon te hebben (2 overnachtingen in totaal). Zo kan je op je gemak alles bekijken.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben in Las Vegas de hele tijd de auto in de parkeergarage laten staan. Wij sliepen in Bally's en hebben het interessante deel van de strip eigenlijk helemaal te voet gedaan. Er is aan de Zuid-kant ook nog een trammetje en in het midden een mono-rail die de hotels verbindt. Ga je naar Downtown, dan is er de bus.
Slaap je minder centraal, bijvoorbeeld Circus Circus (bv vanwege de camper) of het Stratosphere of helemaal Off-strip, dan wordt het wel een stuk lastiger.
Dank je wel voor je reactie Mr. Patrick, ik heb het ook allemaal nog even bekeken en het zou zonde zijn om dan nog eens een auto te huren. Denk dat het qua OV wel goed gaat komen

@Markstaal Ja zit daar toch ook over te denken om het op die manier te doen hoor. Ik heb geen zin om alles te overhaasten op die ene dag.
Geeft trouwens ook wel wat meer rust om op je gemak GC te bewonderen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met twee nachten GC kun je ook een nacht Page minder doen. Maar je kunt ook 1 nacht GC doen en dan de volgende dag pas in de middag naar Page vertrekken. Als je niet wilt wandelen bij de GC is 1 nacht in principe voldoende.
Jammer dat je Sequoia overslaat, wat is de reden daarvoor? Vanuit Grant Grove valt de afstand naar SF toch wel mee? Hoe ziet de rest van de route er nu dan uit?
Marianne
Jammer dat je Sequoia overslaat, wat is de reden daarvoor? Vanuit Grant Grove valt de afstand naar SF toch wel mee? Hoe ziet de rest van de route er nu dan uit?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@Martin & Marianne We hebben ook nog maar 1 nacht in Page. Ik zal de route hieronder nog even plaatsen. Heb net weer even een berekening gemaakt van de dag naar GC.
Als ik ongeveer 9 uur de camper mag halen, zou ik ongeveer 11.30 weg kunnen rijden naar de Walmart ( 10 minuten rijden en ligt gelukkig op route)
Wil dan rond 12.30 wel gaan rijden richting GC zonder stops zouden we rond half 6 aan kunnen komen, heb alles wat ruimer genomen qua tijd.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat je je camper heb gestald op de campground maar ik zou dan nog met de shuttlebus naar Hopi Point kunnen gaan voor de zonsondergang. Wandelen gaan we voor de rest niet doen. Als ik in de ochtend nog de Trailview Overlook zou kunnen doen, zijn we denk ik wel tevreden en kunnen we de Desert View Drive gaan doen. Dit zou moeten lukken toch?
De reden dat we Sequoia niet gaan doen is omdat we het besproken hebben met mensen die er ook zijn geweest en die vonden de route vanaf Sequoia naar SF erg lang. Aangezien we een aantal dagen hebben met flinke afstanden, en de route schijnt saai te zijn, hebben we besloten om die voor een volgende trip te laten. Dit maakt de route wel wat rustiger.
De route is nu als volgt;
1 AMS - LV
2 Las Vegas
3 camper ophalen LV - GC
4 GC - Page
5 Page - Monument Valley
6 MV - Moab
7 Moab
8 Moab/Canyonlands
9 Moab
10 Moab - Capitol Reef
11 Capitol Reef
12 Capitol Reef - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion
17 Zion - Las Vegas
18 Las Vegas - Mammoth Lakes(in die omgeving)
19 Mammoth Lakes - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - SF (camper inleveren)
23 SF
24 SF
25 SF - Monterey
26 Monterey - Morro Bay
27 Morro Bay - Los Angeles
28 LA - AMS
29 AMS
Als ik ongeveer 9 uur de camper mag halen, zou ik ongeveer 11.30 weg kunnen rijden naar de Walmart ( 10 minuten rijden en ligt gelukkig op route)
Wil dan rond 12.30 wel gaan rijden richting GC zonder stops zouden we rond half 6 aan kunnen komen, heb alles wat ruimer genomen qua tijd.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat je je camper heb gestald op de campground maar ik zou dan nog met de shuttlebus naar Hopi Point kunnen gaan voor de zonsondergang. Wandelen gaan we voor de rest niet doen. Als ik in de ochtend nog de Trailview Overlook zou kunnen doen, zijn we denk ik wel tevreden en kunnen we de Desert View Drive gaan doen. Dit zou moeten lukken toch?
De reden dat we Sequoia niet gaan doen is omdat we het besproken hebben met mensen die er ook zijn geweest en die vonden de route vanaf Sequoia naar SF erg lang. Aangezien we een aantal dagen hebben met flinke afstanden, en de route schijnt saai te zijn, hebben we besloten om die voor een volgende trip te laten. Dit maakt de route wel wat rustiger.
De route is nu als volgt;
1 AMS - LV
2 Las Vegas
3 camper ophalen LV - GC
4 GC - Page
5 Page - Monument Valley
6 MV - Moab
7 Moab
8 Moab/Canyonlands
9 Moab
10 Moab - Capitol Reef
11 Capitol Reef
12 Capitol Reef - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion
17 Zion - Las Vegas
18 Las Vegas - Mammoth Lakes(in die omgeving)
19 Mammoth Lakes - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - SF (camper inleveren)
23 SF
24 SF
25 SF - Monterey
26 Monterey - Morro Bay
27 Morro Bay - Los Angeles
28 LA - AMS
29 AMS
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Yosemite Village naar SF is ook 4 uur rijden; vanaf Grant Grove is het maar een paar minuten langer.
Maar goed, je hebt zo wel een mooie, rustige route.
Ik zou toch wel een nacht bij de GC of bij Page zetten; je hebt voldoende tijd voor een extra overnachting daar. Je kunt bijvoorbeeld een nacht Byce minder doen.
Waarom nog naar LA? LA zelf wil je niet bezoeken? Dan zou je ook na Yosemite naar de kust kunenn rijden en dan eindigen in SF.
Marianne
Maar goed, je hebt zo wel een mooie, rustige route.
Ik zou toch wel een nacht bij de GC of bij Page zetten; je hebt voldoende tijd voor een extra overnachting daar. Je kunt bijvoorbeeld een nacht Byce minder doen.
Waarom nog naar LA? LA zelf wil je niet bezoeken? Dan zou je ook na Yosemite naar de kust kunenn rijden en dan eindigen in SF.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
4 uur had in principe ook wel meegevallen. Maar goed, heb hem nu al zoveel keer veranderd
, en vind de route nu toch wel een stuk rustiger.
In Page heb ik haast niks op de planning staan, we willen daar alleen een slot canyon gaan bezichtigen.
Horsheshoe bend doe ik op weg van GC naar Page.
Heb nog gekeken om Lake Powell te bezichtigen maar trekt me niet zo. Zo op het eerste gezicht lijkt Page voor ons zo voldoende.
De reden dat we zo de route hebben vastgesteld is omdat we camper inleveren en met een auto verder willen rijden ( was in eerste instantie omdat we langer in LA zouden blijven en omdat ik de campground van SF erg duur vind en zeker als we dan ook nog met de boot overmoeten elke dag)
Maar dit is wel zeker iets om over na te denken Marianne, want zo kan het natuurlijk ook. Zo lang is het ook niet zag ik even vlug op Google Maps. Dan zouden we de camper gewoon bij ons houden en hebben we geen autohuur nodig.
Zit dan wel met vervoer naar vliegveld maar ik ga daar zeker even naar kijken, bedankt voor die tip Marianne!

In Page heb ik haast niks op de planning staan, we willen daar alleen een slot canyon gaan bezichtigen.
Horsheshoe bend doe ik op weg van GC naar Page.
Heb nog gekeken om Lake Powell te bezichtigen maar trekt me niet zo. Zo op het eerste gezicht lijkt Page voor ons zo voldoende.
De reden dat we zo de route hebben vastgesteld is omdat we camper inleveren en met een auto verder willen rijden ( was in eerste instantie omdat we langer in LA zouden blijven en omdat ik de campground van SF erg duur vind en zeker als we dan ook nog met de boot overmoeten elke dag)
Maar dit is wel zeker iets om over na te denken Marianne, want zo kan het natuurlijk ook. Zo lang is het ook niet zag ik even vlug op Google Maps. Dan zouden we de camper gewoon bij ons houden en hebben we geen autohuur nodig.
Zit dan wel met vervoer naar vliegveld maar ik ga daar zeker even naar kijken, bedankt voor die tip Marianne!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht