Hoi Jan,
In 1996 (8 jaar geleden alweer..) hebben wij Chicago bezocht en zijn 3 dagen gebleven. Wat doe je dan als toerist..... je bezoekt en bekijkt de meest bekende dingen in zo'n stad zoals SearsTower, NavyPier e.d. We zijn ook nog naar de Zoo geweest en een dagje Six Flags. Ik vond het een leuke stad met een mooie architectuur en een prima sfeer.
Dit even los van het feit dat wij op een gegeven moment in een totaal "foute" buurt terecht kwamen waar we ook nog verdwaalden en ons erg onprettig voelden. Tot overmaakt van ramp kwamen we zonder benzine te zitten en toen moesten we toch de auto uit wat ik erg "eng" vond op dat moment. Uiteindelijk is alles goed afgelopen gelukkig, maar moest ik mezelf toch "voor de kop slaan" dat ik weer eens zo dom was om zelf op onderzoek uit te gaan en de geijkte wegen te verlaten. In San Francisco was ons dit ook al eens overkomen: totaal "verkeerde" buurt op een "verkeerd" tijdstip. Ligt aan mij en niet aan Jan (niet Jan Visser dus

). Ik zie altijd "leuke" weggetjes op een kaart waar ik dan persé langs wil en soms is dat gewoon hardstikke stom! Maar..... vaak ontdekken we op deze manier ook de meest verrassende plekjes of zijn we echt op avontuur in de natuur (met alle risico's vandien).
Maar ik dwaal af. Chicago vonden we dus een geweldige stad en zeker de moeite waard om een keer heen te gaan mensen.....
Dus visit Chicago in 2005
Enne...ik laat me graag overhalen door jou waarom ik daar weer naar toe zou moeten gaan om bijv. nog andere dingen te zien of te beleven die ik beslist niet mag missen. Wij vliegen vaak via Chicago, dus een stopover is in principe makkelijk gemaakt.
En om René een plezier te doen: ik ben ook wel visueel ingesteld...
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: