Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corrupte politie in Zuid-Afrika
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Corrupte politie in Zuid-Afrika
In februari hebben wij een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika ( o.a. Kruger, Sabie, st. Lucia, Drakensbergen en Golden Gate Highlands Park)
Helaas hebben we 2x ‘kennis’ gemaakt met een paar corrupte politieagenten.
Eenmaal omdat we zgn. door een rood stoplicht waren gereden, was dat pertinent niet waar was. Agent wilde ons een boete opleggen van 800 Rand, na wat heen en weer gepraat bracht hij die boete terug tot 400 Rand, tegen contante betaling natuurlijk. Na nog meer protesteren mochten wij uiteindelijk doorrijden zonder te betalen.
De tweede keer was bij een snelheidheidscontrole, we zouden 87 km gereden i.p.v. 80. Zelfde verhaal, 800 Rand, maar omdat de agent geen ‘bad guy’ wilde zijn, 400 Rand. Daar wilde hij niet van afwijken. Op mijn opmerking of ik met onze credtit card kon betalen omdat we maar een klein bedrag aan contant geld bij ons hadden reageerde hij hoeveel wij dan aan contant geld bij ons hadden. Ik deed mijn portemonnee een klein beetje open en liet een briefje van 100 Rand zien, of ik echt niet meer had, was zijn vraag, liet ik nog een paar munten zien. Om van het hele gedoe af te zijn, uiteindelijk 120 Rand gegeven, wat meteen in zijn overhemdzakje verdween.
Een paar dagen vonden we in een volgend hotel een mededeling op onze kamer waarin voor dergelijke praktijken gewaarschuwd werd. Net te laat voor ons dus.
Voor wie belangstelling heeft......
https://inekereisverslagen2019.wordpress.com/
Helaas hebben we 2x ‘kennis’ gemaakt met een paar corrupte politieagenten.
Eenmaal omdat we zgn. door een rood stoplicht waren gereden, was dat pertinent niet waar was. Agent wilde ons een boete opleggen van 800 Rand, na wat heen en weer gepraat bracht hij die boete terug tot 400 Rand, tegen contante betaling natuurlijk. Na nog meer protesteren mochten wij uiteindelijk doorrijden zonder te betalen.
De tweede keer was bij een snelheidheidscontrole, we zouden 87 km gereden i.p.v. 80. Zelfde verhaal, 800 Rand, maar omdat de agent geen ‘bad guy’ wilde zijn, 400 Rand. Daar wilde hij niet van afwijken. Op mijn opmerking of ik met onze credtit card kon betalen omdat we maar een klein bedrag aan contant geld bij ons hadden reageerde hij hoeveel wij dan aan contant geld bij ons hadden. Ik deed mijn portemonnee een klein beetje open en liet een briefje van 100 Rand zien, of ik echt niet meer had, was zijn vraag, liet ik nog een paar munten zien. Om van het hele gedoe af te zijn, uiteindelijk 120 Rand gegeven, wat meteen in zijn overhemdzakje verdween.
Een paar dagen vonden we in een volgend hotel een mededeling op onze kamer waarin voor dergelijke praktijken gewaarschuwd werd. Net te laat voor ons dus.
Voor wie belangstelling heeft......
https://inekereisverslagen2019.wordpress.com/
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Corrupte politie in Zuid-Afrika
Wij komen zeer regelmatig in Thailand en daar is het precies hetzelfde, zit gewoon een beetje in de cultuur ingebakken. Je kunt je er druk om maken maar dat lost niets op. En neem maar van mij aan dat dit voor de lokale bevolking nog erger is want die ondervinden dit soort praktijken bij allerlei overheids instanties incl ziekenhuizen.
Ik heb al vele werktrips en vakanties met vele duizenden kilometers afgelegd in SA en zoiets echt nog nooit meegemaakt. Misschien zie ik er niet uit als gemiddelde toerist.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit was onze 4e reis naar Zuid-Afrika en de 1e keer dat wij zoiets mee maakten. Denk niet dat ze op het eerste gezicht aan een rijdende auto konden zien dat wij toeristen waren
maar pas nadat mijn man zijn rijbewijs/paspoort (waar meteen om gevraagd werd) moesten laten zien.
Bovendien hoorden we later van Zuid-Afrikaners dat die handelswijze hun zeer bekend voorkwam.

Bovendien hoorden we later van Zuid-Afrikaners dat die handelswijze hun zeer bekend voorkwam.
- BjornStorme
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben deze zomer volledig Namibië doorkruist en hebben met moeite een politieagent gezien ... hadden ons op voorhand ook verwittigd maar niks tegen gekomen. Zij raden ons aan om steeds voor te stellen om naar het politiekantoor te gaan en een officieel verslag te laten opmaken voor de verhuurmaatschappij van de wagen ... meestal haken ze daarop direct af en laten ze je doorrijden ...
Onze enige aanvaring met de hand der wet was op onze eerste roadtrip door de USA, hadden me toen te pakken met een speedgun ... waar die mannen stonden ... totaal geen idee. Ik denk onder een camouflagenet of zo, want totaal niet gezien. Mijn bedoeling was nu ook totaal niet om te vlug te rijden, had een bord gemist en zijn er dan ook mee weg geraakt met een verwittiging. Die mannen lachen er echter niet mee ... was van handjes aan het stuur en niet bewegen ... tot alles in orde was en we vertelden dat we van België waren dan was het allemaal koek en ei, want zijn vrouw was een Belgische

Onze enige aanvaring met de hand der wet was op onze eerste roadtrip door de USA, hadden me toen te pakken met een speedgun ... waar die mannen stonden ... totaal geen idee. Ik denk onder een camouflagenet of zo, want totaal niet gezien. Mijn bedoeling was nu ook totaal niet om te vlug te rijden, had een bord gemist en zijn er dan ook mee weg geraakt met een verwittiging. Die mannen lachen er echter niet mee ... was van handjes aan het stuur en niet bewegen ... tot alles in orde was en we vertelden dat we van België waren dan was het allemaal koek en ei, want zijn vrouw was een Belgische

2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
- bedeve
- Amerika-expert
vreselijjk,vreselijk.
Gelukkig zijn wij in ons Nederland van dat soort zaken gevrijwaard.
https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_NT ... rgos~.html
Gelukkig zijn wij in ons Nederland van dat soort zaken gevrijwaard.
https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_NT ... rgos~.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 6130 Weergaves
-
Laatste bericht door sep
-