Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Coyote »

sanook schreef:
25 feb 2019, 19:17
Dat is jouw keuze maar ik vind het praktisch als ik er zo lang mogelijk gebruik van kan maken.
Wat is daar praktisch aan? In de stress zitten omdat je zo lang mogelijk wilt wachten want misschien kan ik 'm dan een keer extra gebruiken?

Gewoon ruim op tijd je ESTA aanvragen, dat is praktisch.

Praktisch zou het zijn als je elke keer bijv. in mei naar Amerika gaat, ervoor zorgt dat je in juni je ESTA aanvraagt. Dan kun je er in ieder geval 2x van 'genieten' en kun je er zo lang mogelijk gebruik van maken. :P

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Frasi schreef:
10 feb 2019, 10:39
Ik begrijp de verwarring.

Bij het boeken van o.a. vliegtickets gebruik je alleen je eerste voornaam. Al heb je er meerdere (3 of 4 volgens de oude Katholieke traditie), altijd alleen de eerste vermelden. Niet je roepnaam maar volledige eerste voornaam zoals in paspoort/reispas.

Bij de ESTA aanvraag worden alle voornamen gevraagd. Hier dus alle voornamen (volledig uitgeschreven volgens paspoort) vermelden.
Overigens: bij de API gegevens van bijv. KLM wordt ook naar alle voornamen gevraagd.
Zowel mijn man, kinderen als ikzelf hebben allemaal 3 namen op het paspoort staan.
Dus bijv. Stan Jozephus Christian Vermeulen
Ik vul dus op de komende ESTA-aanvraag gewoon alle drie de cursieve namen in? Op het vliegticket staat inderdaad alleen de eerste naam + achternaam.

We wachten nog op de nieuwe paspoorten van de kinderen en dan wil ik het ook maar gaan aanvragen. Enerzijds wil ik iets langer wachten en pas medio mei aanvragen, zoals hierboven ook al iemand zei, om er langer van te kunnen profiteren móchten we binnen 2 jaar nog es in de meivakantie willen. Van de andere kant heb ik ook zoiets van 'het kan maar geregeld zijn'.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Hallo Kletskous, die vraag werd gisteren door @RenJ ook gesteld zie hieronder ;) Het antwoord viewtopic.php?f=30&t=60738&p=1189366&hi ... m#p1189366.
En ESTA heeft niets met tickets te maken, maar begrijp je verwarring; zie voor uitleg de ESTA hulp functie.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het geregeld zaterdag, dacht ook om pas in mei aan te vragen maar wilde dat risico niet nemen.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Halloooo,

Toch nog even een vraag:

Ben met Esta bezig zoals eerder aangegeven staat op het vliegticket de meisjesnaam van mijn vrouw + de getrouwde naam erachter.

Ik upload de paspoort foto naar Esta maar die neemt alleen de meisjesnaam over.
Nu lees ik hierboven dat vliegticket los staat van paspoort en esta dan is het misschien beter
om Esta te laten zoals het paspoort nu wordt ingelezen.. Amders moet ik gaan knutselen om de trouwnaam
erbij te zetten...

Dus mijn vraag gewoon laten met de meisjesnaam zoals nu wordt ingelexen?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

De instructie op de ESTA site is de namen in te vullen zoals je die onderop je paspoort ziet staan in de 2 regels met die < tekens.
Bij mijn vrouw staat daar haar meisjes naam, zonder e/v "mijn achternaam", en haar voornamen. Dus niet de getrouwde achternaam.
Dus ja alleen meisjesnaam is prima.

Gisteren ook weer aangevraagd en goedgekeurd ;)
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Dank u :thumbup:
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Pfff ik had vanmiddag Esta's willen aanvragen maar er komt zoveel info op mij af dat ik ineens over vanalles begin te twijfelen :?
Heb ik het juist dat ik voor mijn dochter die een B1/B2 en een C1/D visa in haar paspoort heeft staan, geen Esta hoeft te regelen?
Laatst gewijzigd door nettie op 07 mar 2019, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

@Nettie: Dat is correct, een houder van een (geldig) visum danwel een Amerikaans staatsburger (die reist met een US paspoort, maar dat is sowieso verplicht voor amerikanen) heeft geen ESTA nodig.

@habbekuk: alleen in angelsaksische landen verandert je naam ook echt als je trouwt. Dat is in Nederland niet het geval. Je blijft dus gewoon heten zoals je altijd al heette, en die naam gebruik je dan ook voor alles van vliegtickets, tot overeenkomsten zoals hypotheken, en dus ook voor een ESTA aanvraag. Dat zie je ook terug op je paspoort, daar is je naam gewoon ongewijzigd. De vermelding "e/v" met de achternaam van je echtgenoot is optioneel, staat ook niet in het machine readable deel en heeft voor het reizen dan ook geen enkele betekenis. Hooguit kan het van pas komen als je kinderen hebt en zonder echtgenoot daar mee reist. Als die kinderen namelijk alleen de achternaam van je echtgenoot hebben en je laat die naam niet op je eigen paspoort vermelden dan krijg je daar gegarandeerd vragen over en wellicht problemen mee.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

@ Roelb; Bedankt voor het snelle antwoord!
Dan 1 Esta minder te regelen :D
Nog even de andere 2 paspoorten scannen, en adres van hotel opzoeken en dan moet het me gaan lukken.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Wij gaan in mei/juni naar de VS en willen nu de ESTA gaan aanvragen. Nu verblijven we straks eerst een paar dagen bij een vriend in Oklahoma (hij zit daar voor zijn werk) en vliegen vervolgens naar de echte vakantiebestemming. Op de ESTA moet je ook je eerste verblijfadres opgeven, als ik daar het adres van een privépersoon ga opgeven, zou dat problemen opleveren (m.a.w. niet gezien worden als toerist)? Er zijn hier vast wel meer mensen geweest die eerst een paar dagen bij vrienden/familie verbleven: hoe hebben die dat aangepakt?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Gewoon het adres opgeven, ik zie het probleem niet.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Mr. Patrick schreef:
12 mar 2019, 15:02
Er zijn hier vast wel meer mensen geweest die eerst een paar dagen bij vrienden/familie verbleven:
Gewoon het adres van vrienden opgeven. Zorg dat je het bij de hand hebt. Als de officer vraagt bij wie verblijf je. Kan je er vergif op innemen dat ie ook om een adres gaat vragen.

Verder geen enkel probleem.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Mr. Patrick schreef:
12 mar 2019, 15:02
zou dat problemen opleveren (m.a.w. niet gezien worden als toerist)? Er zijn hier vast wel meer mensen geweest die eerst een paar dagen bij vrienden/familie verbleven: hoe hebben die dat aangepakt?
Daar heb ik echt nog nooit over nagedacht ;-) Ik geef altijd het adres van mijn vriendin in Oregon op. Ook als we daar niet als eerste overnachten. Ik gebruik de Esta vaak meerdere keren en heb gewoon geen zin om die info iedere keer aan te passen. Nog nooit een probleem geweest! Maar 1x is er gevraagd in welk hotel ik als eerste overnacht (als we bijv vliegen naar SF begrijpen ze wel dat we niet naar Eugene rijden in 1 middag). Dat hotel weet ik altijd uit mijn hoofd. Ze hebben die keer ook gevraagd hoe ik mijn vriendin ken. Dat is best een heel verhaal en dus moest de immigrations officer op SF er een beetje om lachen afgelopen zomer. Maar echt nog nooit problemen mee gehad.

Mijn advies? Gewoon eerlijk antwoorden op de vragen die ze stellen. Dan is er niets aan de hand.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Dank voor alle adviezen. Heb me blijkbaar gek laten maken door Border Patrol op de TV :D
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
PRvisit
Amerika-newbie

Bericht door PRvisit »

Ik ben mijn Esta aanvraag aan het invullen om naar Puerto Rico te gaan.

Wat doe ik bij deze vraag?

Reist u naar de V.S. op doorreis naar een ander land?*

Antwoord ik Ja en skippen of nee en vul ik mijn verblijf adres in pr in?

Weet niet of ze PR in de Esta het als ander land beschouwen... k weet dat het commonwealth is..
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Puerto Rico valt voor ESTA onder de USA, dus doorreis: nee.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: USA aanvraag

Bericht door dejong89 »

Gewoon deze lijkt mij ?

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Dindapermana De site waar jij,om wat voor reden dan ook naar linkt, is absoluut niet de site voor hen die een Esta aan gaan vragen.
Ze zijn wel helder en duidelijk in hun " official disclaimer"
De officiele site voor een Esta aanvrage is in Jip & Janneke taal .
Daar heb je geen service bureau met extra kosten bij nodig.

Kijk maar ;

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je bent al 3x geweest. Dan weet je toch wel waar je de de ESTA dient aan te vragen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer