Tja, kopen via Ebay. Misschien onterecht dat ik daarover twijfel, heb er onvoldoende ervaring mee. En de aangegeven leveringsperiode van 5 april tot en met 3 mei komt ons niet uit (2 tot 3 weken wat jij aangaf). Beetje last minute zoekactie.Jozs schreef: ↑29 mar 2019, 23:06Waarom neem je mijn advies niet mee in je prijzen? (lees net boven je eerste post)
Daar heb je 10gb t-mobile netwerk zelf en met hotspot (tethering) voor ongeveer 30 euro incl. verzending...
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2
Domme vraag misschien maar wij gaan in september 3 weken een rondreis doen in west Canada, en zou graag data op mijn mobiel willen hebben alleen voor Whatsapp en Google maps te gebruiken.
Hoef er niet mee te telefoneren, hoeveel gb zou ik dan ongeveer nodig hebben en waar kan ik die het beste bestellen nemen.
Hoef er niet mee te telefoneren, hoeveel gb zou ik dan ongeveer nodig hebben en waar kan ik die het beste bestellen nemen.
De lange levertijd is ook een beetje het nadeel van zo'n Amerikaanse Ebay verkoper. Zelf onlangs een 6Gb H2O sim (AT&T netwerk) gekocht bij een Duitse Ebay verkoper (deze) en die had ik met 3 werkdagen binnen, al zie ik nu ook elders 10Gb voor hetzelfde geld.GBerger schreef: ↑30 mar 2019, 11:22Tja, kopen via Ebay. Misschien onterecht dat ik daarover twijfel, heb er onvoldoende ervaring mee. En de aangegeven leveringsperiode van 5 april tot en met 3 mei komt ons niet uit (2 tot 3 weken wat jij aangaf). Beetje last minute zoekactie.Jozs schreef: ↑29 mar 2019, 23:06Waarom neem je mijn advies niet mee in je prijzen? (lees net boven je eerste post)
Daar heb je 10gb t-mobile netwerk zelf en met hotspot (tethering) voor ongeveer 30 euro incl. verzending...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wel interessant, vooral ook de prijs. Alleen vind ik het jammer dat het h2o simkaart is en die is beperkt tot 8mbps download. Het is ook een data only sim dus je krijgt geen telefoonnummer. Op zich niet zo'n probleem, alleen geef ik soms bij reservatie ter plaatse het amerikaanse nummer op.
Hoe was je ervaring met deze simkaart?
Hallo allemaal,
We waren in 2018 in Japan en hebben daar gebruik gemaakt van een mifi router. Overal bereik, meerdere apparaten enzovoorts
Dit is zo ontzettend goed bevallen dat we aan het zoeken zijn of zo iets ook in Amerika beschikbaar is voor onze reis dit jaar.
Heb wel iets gezien van My Webspot, erg prijzig overigens.
Ze hebben het echter nergens over de dekking en ik vraag me dus af of je alleen dekking hebt in de steden en de verstedelijkte gebieden of ook in (delen) van de parken. Als dat laatste niet het geval is heeft het in mijn ogen weinig nut dit te gaan aanschaffen/huren.
Iemand ervaringen of suggesties?
Alvast bedankt!
Groet,
Ger
We waren in 2018 in Japan en hebben daar gebruik gemaakt van een mifi router. Overal bereik, meerdere apparaten enzovoorts
Dit is zo ontzettend goed bevallen dat we aan het zoeken zijn of zo iets ook in Amerika beschikbaar is voor onze reis dit jaar.
Heb wel iets gezien van My Webspot, erg prijzig overigens.
Ze hebben het echter nergens over de dekking en ik vraag me dus af of je alleen dekking hebt in de steden en de verstedelijkte gebieden of ook in (delen) van de parken. Als dat laatste niet het geval is heeft het in mijn ogen weinig nut dit te gaan aanschaffen/huren.
Iemand ervaringen of suggesties?
Alvast bedankt!
Groet,
Ger
Ik zie door de bomen even het bos niet meer.
Ik zou graag mijn Huawei mate 20 pro willen gebruiken tijdens mijn USA vakantie (ik heb ook een iPhone 7 voor mijn werk maar geef de voorkeur aan mijn Huawei).
Het toestel beschikt over de volgende frequenties :
800, 850, 900, 1800, 1900, 2100, 2600 MHz
Gaat dit werken met een prepaid simkaartje, het zal vooral gaan om data.
Ik zou graag mijn Huawei mate 20 pro willen gebruiken tijdens mijn USA vakantie (ik heb ook een iPhone 7 voor mijn werk maar geef de voorkeur aan mijn Huawei).
Het toestel beschikt over de volgende frequenties :
800, 850, 900, 1800, 1900, 2100, 2600 MHz
Gaat dit werken met een prepaid simkaartje, het zal vooral gaan om data.
Daar kan ik vanaf dinsdag iets over zeggenJozs schreef: ↑30 mar 2019, 15:24Wel interessant, vooral ook de prijs. Alleen vind ik het jammer dat het h2o simkaart is en die is beperkt tot 8mbps download. Het is ook een data only sim dus je krijgt geen telefoonnummer. Op zich niet zo'n probleem, alleen geef ik soms bij reservatie ter plaatse het amerikaanse nummer op.

Als je die 10Gb nu besteld hoef ik hem toch pas te activeren net voor dat ik wegga.
En we gaan pas eind augustus.
Sommige kaarten moet je binnen drie maanden na aanschaf activeren...kijk even of dat hierbij ook zo is.
Je hebt nog tijd genoeg tot eind augustus en prima alternatieven die sneller leveren, zelfs eventueel leveren ze in je hotel in de US.
Je hebt nog tijd genoeg tot eind augustus en prima alternatieven die sneller leveren, zelfs eventueel leveren ze in je hotel in de US.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Die 10Gb van dat duitse ebay linkje hoef je niet eens te aktiveren. Sim erin en surfen (volgens de verkoper)
Zit zelf nog in dubio of ik deze zal proberen of toch voor de Arieli sim te gaan (maar deze is wel 20 euro duurder). Ik wil wel op het AT&T netwerk want mijn vrouw zit al op T-Mobile. Kunnen we een beetje vergelijken.
Ik heb het in het verleden hier al ergens gelezen maar lijk het niet terug te vinden:
Dit jaar ga ik 2x naar USA: 29/6 tot 21/7 en 23/10 tot 2/11.
Ik zou graag AT&T hebben omdat bereik met Arielimobile toch wel minder was in mijn geval.
Ik meen mij te herinneren dat je diende 100$ op je AT&T account te zetten, en dan na je eerste reis te wijzigen naar pay as you go plan? En dan bij je terugkeer terug je plan wijzigen?
Kan iemand er mij deze uitleg nog eens gedetailleerd geven? Zou dus voornamelijk om DATA gaan, occasioneel eens bellen naar US nummers.
Dit jaar ga ik 2x naar USA: 29/6 tot 21/7 en 23/10 tot 2/11.
Ik zou graag AT&T hebben omdat bereik met Arielimobile toch wel minder was in mijn geval.
Ik meen mij te herinneren dat je diende 100$ op je AT&T account te zetten, en dan na je eerste reis te wijzigen naar pay as you go plan? En dan bij je terugkeer terug je plan wijzigen?
Kan iemand er mij deze uitleg nog eens gedetailleerd geven? Zou dus voornamelijk om DATA gaan, occasioneel eens bellen naar US nummers.
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
Zoek even naar de berichten van Roelb, die heeft het haarfijn uitgelegd.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Even een update:
27 maart twee kaartjes besteld (arieli en AT&T) via de website van Arieli.
28 maart shipping confrmation via de mail.
Vandaag 2 april order binnen in de post.
Wat schetst mijn verbazing: twee AT&T prepaid kaartjes in de envelop
Niet alleen een snelle service dus
27 maart twee kaartjes besteld (arieli en AT&T) via de website van Arieli.
28 maart shipping confrmation via de mail.
Vandaag 2 april order binnen in de post.
Wat schetst mijn verbazing: twee AT&T prepaid kaartjes in de envelop

Niet alleen een snelle service dus

- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat
snap ik niet, je had toch een AT&T en een Simple (= T-Mobile netwerk) besteld zodat je het verschil in dekking kon testen ?
Ik kan me voorstellen dat mensen bewust een Simple kaartje bestellen, beetje vreemd als je dan een AT&T krijgt.

Ik kan me voorstellen dat mensen bewust een Simple kaartje bestellen, beetje vreemd als je dan een AT&T krijgt.
Wij gaan dit jaar naar Canada, ik heb dit topic al wat doorgelezen, maar ik blijf het toch lastig vinden. Ik wil graag een sim voor voornamelijk internet, alhoewel kunnen bellen naar bijvoorbeeld een hotel ook wel handig is. (En ja, ik weet van gratis wifi, maar ben ook bekend met de (on)veiligheid daarvan). Arieli heeft een unlimted data plan met tethering van AT&T die ook geschikt is voor Canada. Nu vraag ik me af of hij in mijn Samsung Galaxy S8 werkt, dat zou ik het handigst vinden want dan kan ik eventueel ook bellen. Ik begrijp dat ik dan ook gewoon kan Whatsappen en dat mijn apps (AllTrails bv) ook gewoon werken, maar ik kan die ook offline gebruiken. Als dat niet kan, zou het dan wel werken in een Ipad Air? Ik heb ook nog een Galaxy S3 en S5 liggen, maar dat werkt niet? Het blijft moeilijke materie, dus jullie hulp wordt erg op prijs gesteld, alvast bedankt
.

Dat werkt prima in je S8. Als je de dual sim versie hebt kun je trouwens ook nog je eigen SIM in je telefoon houden, handig als je ook bereikbaar wilt blijven voor SMS berichten en telefoontjes op je Nederlandse nummer.
Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met de activatie. Normaliter moet je een AT&T SIM activeren in de USA, dat kan niet in Canada.
Er is overigens nog een optie: je kunt ook een kant-en-klare, geactiveerde AT&T SIM lenen, tegen kostprijs. PB voor meer info.
Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met de activatie. Normaliter moet je een AT&T SIM activeren in de USA, dat kan niet in Canada.
Er is overigens nog een optie: je kunt ook een kant-en-klare, geactiveerde AT&T SIM lenen, tegen kostprijs. PB voor meer info.
Om te kijken of je toestel, tablet of mifi werkt kijk hier eens.
Code: Selecteer alles
https://willmyphonework.net
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
3,5 week CA, UT, NEV, ARIZ...
4 telefoons bij ons Apple 5,6Plus,7 en 8Plus...
Deze pagina doorgelezen maar het duizelt me alleen maar meer...
ik zou die van mij (8Plus) zo nu en dan willen gebruiken als local hotspot.
Navi gaan we doen met een TomTom die kaarten van de VS heeft.
Maar internet handig ivm tripadvisor en dergelijke.
Als ik een 10GB card koop ben ik er toch denk ik zo ?
Het zal een hele schok zijn voor de achterbank maar ik ga er vanuit dat ze te druk zijn met naar buiten kijken en filmen...
Bij AVIS valt er een soort mobile hotspot te huren vervat in een telefoon. Is dat iets? Met name als die onbeperkt data zou hebben zou het interessant zijn.
4 telefoons bij ons Apple 5,6Plus,7 en 8Plus...
Deze pagina doorgelezen maar het duizelt me alleen maar meer...

ik zou die van mij (8Plus) zo nu en dan willen gebruiken als local hotspot.
Navi gaan we doen met een TomTom die kaarten van de VS heeft.
Maar internet handig ivm tripadvisor en dergelijke.
Als ik een 10GB card koop ben ik er toch denk ik zo ?
Het zal een hele schok zijn voor de achterbank maar ik ga er vanuit dat ze te druk zijn met naar buiten kijken en filmen...
Bij AVIS valt er een soort mobile hotspot te huren vervat in een telefoon. Is dat iets? Met name als die onbeperkt data zou hebben zou het interessant zijn.
10 GB voor 4 personen lijkt me relatief weinig voor 3,5 week als je tieners(?) hebt die (waarschijnlijk?) om de haverklap zitten te facebooken/instagrammen/internetten/foto’s en filmpjes uploaden/streamen.
Kijk eens naar je/hun huidige dataverbruik in een maand (gewoon de tellers voor data eens op 0 zetten, via instellingen op de iPhone) dan weet je of 10 GB genoeg is. Voor $40-$60 heb je een kaartje met onbeperkt internet via arieli. Hiervan werkt tot nu toe tethering altijd nog in mijn iPhones in de afgelopen jaren, dus ook dit jaar verwacht ik geen problemen dat dit niet zou werken. Of dit met de kaartjes van AT&T ook werkt weet ik niet, dat ga ik dit jaar meemaken.
Weet niet of je TomTom file en actuele verkeersinfo weergeeft, maar ik zou Waze/Here/Sygic (met offline kaarten) gebruiken om in de US te navigeren.
Mobiele hotspot huren bij Avis (zoals eigenlijk alles wat je via een auto verhuurder extra betaalt (behalve de auto zelf)) is imho pure geldklopperij.
Je zou een mifi device kunnen overwegen (zoek even op dit forum, want er is al veel over geschreven), maar de gewone belkaarten werken daar niet in, tenzij je een kaart bestelt met de HOTSPOT optie. (NB een hotspot is niet hetzelfde als tethering)
Kijk eens naar je/hun huidige dataverbruik in een maand (gewoon de tellers voor data eens op 0 zetten, via instellingen op de iPhone) dan weet je of 10 GB genoeg is. Voor $40-$60 heb je een kaartje met onbeperkt internet via arieli. Hiervan werkt tot nu toe tethering altijd nog in mijn iPhones in de afgelopen jaren, dus ook dit jaar verwacht ik geen problemen dat dit niet zou werken. Of dit met de kaartjes van AT&T ook werkt weet ik niet, dat ga ik dit jaar meemaken.
Weet niet of je TomTom file en actuele verkeersinfo weergeeft, maar ik zou Waze/Here/Sygic (met offline kaarten) gebruiken om in de US te navigeren.
Mobiele hotspot huren bij Avis (zoals eigenlijk alles wat je via een auto verhuurder extra betaalt (behalve de auto zelf)) is imho pure geldklopperij.
Je zou een mifi device kunnen overwegen (zoek even op dit forum, want er is al veel over geschreven), maar de gewone belkaarten werken daar niet in, tenzij je een kaart bestelt met de HOTSPOT optie. (NB een hotspot is niet hetzelfde als tethering)
Hallo, wij gaan 7 weken toeren met een camper door west Amerika doen vnl hoop NP’s aan.
Omdat wij zo’n lange periode gaan zou ik graag horen wat dan een goede optie is voor bellen internetten.
We nemen oude iPhone 6 mee als extra telefoon en willen deze ook gebruiken als hotspot.
Zat zelf te kijken naar Arieli unlimited data met daarbij een recharge kaart. Dan kom ik op een kleine $110,- dollar uit.
Heeft iemand ervaring met prepaid kaarten voor lange periode of zelf ervaring?
Alvast bedankt!
Omdat wij zo’n lange periode gaan zou ik graag horen wat dan een goede optie is voor bellen internetten.
We nemen oude iPhone 6 mee als extra telefoon en willen deze ook gebruiken als hotspot.
Zat zelf te kijken naar Arieli unlimited data met daarbij een recharge kaart. Dan kom ik op een kleine $110,- dollar uit.
Heeft iemand ervaring met prepaid kaarten voor lange periode of zelf ervaring?
Alvast bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2712 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-