Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dromomania: Roadtrip CA – AZ – UT – OR – WA – ID – WY – MT

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
dromomania
Amerika-ontdekker

Reis Dromomania: Roadtrip CA – AZ – UT – OR – WA – ID – WY – MT

Bericht door dromomania »

Misschien hebben jullie het al ergens op het forum voorbij zien komen: mijn vriend en ik zullen begin mei voor onbepaalde tijd op wereldreis gaan! :) Deze zullen wij starten in de VS. De tickets zijn inmiddels geboekt, onze reis zal 4 mei beginnen in San Francisco.

Het plan is in een rustig tempo het westen van de VS bekijken en we hebben inmiddels een lijstje van steden/staten/np’s/sp’s die we willen bezoeken. Het plan is om vanuit SF eerst zuidwaarts te gaan, om vervolgens afwisselend door het binnenland en langs de kust van West-Amerika uiteindelijk vanuit het noordwesten de grens over te gaan naar Canada.

We hebben voor 2 maanden een auto gehuurd welke we na 3 dagen in SF zullen ophalen. In de reservering hebben we vastgelegd dat we deze twee maanden later in Seattle zullen inleveren, maar dit is nog (heel) flexibel. We beschikken over een B2 visum, dus zouden desgewenst langer dan 90 dagen in de VS kunnen blijven. We zullen voornamelijk gaan kamperen met een tent.

Nu hebben wij de luxe om een enorme verlanglijst op te stellen, met als nadeel ik door de bomen het bos niet meer zie (ja, we hebben het zwaar). En dat we ondanks de vrijheid en tijd die we hebben, alsnog concessies zullen moeten doen en keuzes moeten maken.

Ik wil jullie hulp vragen met het bepalen van een logische route. Wij willen onze trip niet van dag tot dag vastzetten omdat we graag de mogelijkheid open houden om ergens langer te blijven als we het naar ons zin hebben, en sneller door te reizen als het weer slecht is of we het wel gezien hebben. Het is echter wel fijn een globaal beeld te hebben wanneer we in welk gebied zijn, en in welke volgorde we plekken bezoeken om onnodige kilometers te voorkomen en mooie routes mee te pakken. Tot slot zijn aanvullingen en tips natuurlijk welkom!

De volgende steden staan op ons verlanglijstje:
San Francisco
San Diego
Las Vegas
Los Angeles
Portland
Seattle

En deze nationale parken willen wij graag bezoeken:
Joshua Tree
Grand Canyon
Monument Valley
Achers
Bryce
Zion
Death Valley
Sequioa
Yosemite
Grand Teton
Yellowstone
Lassen Volcanic
Redwood
Crater Lake
Mount Rainier
Olympic
als het even kan Glacier

Alvast bedankt!
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Dromomania: Roadtrip CA – AZ – UT – OR – WA – ID – WY – MT

Bericht door stegeman »

Met wat je in Amerika allemaal al wilt zien kom je al tijd te kort. En je hebt al zoveel tijd, Haha
Maar als je echt dat allemaal wilt zien misschien het stukje Canada kiezen tussen de rocky mountains en Vancouver / Vancouver island? Alhoewel mijn persoonlijke voorkeur zou zijn juist in Amerika wat te strepen en beide te pakken (en het stuk ertussen). Hangt allemaal ervanaf hoe lang je gaat.

Ik zou zo gaan: (globaal opgeschreven)

1) SF- LA-SD LV en de np rondom
2) Grand Teton, Yellowstone, Glacier
3) Rocky Mountains Canada
4) Vancouver, Vancoucer Island
5) Seattle terugvliegen. (Of stuk Seattle- SF nog een en ander zien afhankelijk hoe lang je gaat)

Dan heb je een beetje een rondje. Nou ja rondje...ronde. Je mist dan het stuk rondom mount Reinier en het stuk tussen Denver en Salt Lake city zeg maar. Maar je kunt ook niet alles. Bovenstaande zou mijn voorkeur hebben en vind ik een mooie route. Kortom. Als ik de tijd had die jullie gaan wist ik het wel. Dan zou de route er zo ongveer uit zien en wilde ik niet meer naar huis.

O ja, mooiste stad die er is m.i. Vancouver. Die zie ik niet tussen je lijstje met steden staan.
dromomania
Amerika-ontdekker

stegeman schreef:
04 apr 2019, 16:11
Maar als je echt dat allemaal wilt zien misschien het stukje Canada kiezen tussen de rocky mountains en Vancouver / Vancouver island?
Oh sorry misschien was ik onduidelijk! Canada kan hierin nog volledig buiten beschouwing gelaten worden, deze planning gaat puur over de VS.

Daarna zullen we inderdaad naar Canada gaan, daar zijn we al eerder geweest en hebben we wel onze ideeën over, maar we willen nu eerst onze VS plannen wat concretiseren. Op Canada kom ik later misschien wel terug. (En terugvliegen doen we daarna nog lang niet, want er staan na Canada nog veel meer bestemmingen op de planning :wink:)
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Ah zo. Ik begreep dat je je Amerika rondje uit wilde breiden met Canada. Vandaar. Amerika mogen anderen je mee helpen. Heb alleen Glacier, Yellowstone en grand teton gezien. Fantastisch. Succes en benieuwd hoe het wordt
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wow wat een vooruitzicht. In de loop van de jaren hebben we heel wat plaatsen bezocht die jullie op jullie lijstje hebben staan. Maar om er binnen één reis een logische route van te maken is een hele uitdaging. Ik denk dat ik op zoiets zou uitkomen:

San Francisco
Los Angeles
San Diego
Joshua Tree
Grand Canyon
Monument Valley
Arches/Canyonlands
Capitol Reef
Bryce
Zion
Las Vegas
Death Valley
Sequoia
Yosemite
Lassen
Redwood
Crater Lake
Portland
Boise
Craters of the Moon
Grand Teton
Yellowstone
Glacier NP
Mount Rainier
Olympic
Seattle

Maar misschien is het handiger om een park als Death Valley aan het begin van de reis te plannen: San Francisco, Yosemite, Sequoia, Death Valley, Las Vegas, Los Angeles, San Diego etc. Maar dan mis je de mooie kustroute.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je bent eigenlijk net iets te vroeg in het jaar, je zult onder andere in Yosemite nog met afgesloten wegen te maken te krijgen, maar die kans bestaat ook in Lassen NP en bij Crater Lake.

Ik heb het voorstel van Felictas uitgewerkt om te zien hoeveel tijd dat ongeveer zou kosten. Het is maar een suggestie, maar dit is wel ongeveer wat je voor de parken moet rekenen:

4-mei naar SF
5-mei SF
6-mei SF
7-mei SF - Monterey
8-mei Monterey - Cambria
9-mei Cambria - Los Angeles
10-mei Los Angeles
11-mei Los Angeles s
12-mei Los Angeles - San Diego
13-mei San Diego
14-mei San Diego
15-mei San Diego - Joshua Tree
16-mei Joshua Tree - Grand Canyon
17-mei Grand Canyon
18-mei Grand Canyon - Page
19-mei Page - Monument Valley
20-mei Monument Valley - Moab
21-mei Moab
22-mei Moab
23-mei Moab - Capitol Reef
24-mei Capitol Reef - Bryce
25-mei Bryce - Zion
26-mei Zion
27-mei Zion - Las Vegas
28-mei Las Vegas
29-mei Las Vegas - Death Valley
30-mei Death Valley - Sequoia
31-mei Sequoia
1-jun Sequoia - Kings Canyon
2-jun Kings Canyon - Yosemite
3-jun Yosemite
4-jun Yosemite
5-jun Yosemite - Lake Tahoe
6-jun Lake Tahoe - Lassen
7-jun Lassen
8-jun Lassen - Redwood
9-jun Redwood
10-jun Redwood
11-jun Redwood - Crater Lake
12-jun Crater Lake - Bend
13-jun Bend - Craters of the Moon
14-jun Craters of the Moon - Grand Teton
15-jun Grand Teton - Grand Teton
16-jun Grand Teton - Yellowstone
17-jun Yellowstone
18-jun Yellowstone
19-jun Yellowstone
20-jun Yellowstone
21-jun Yellowstone - Glacier NP
22-jun Glacier NP
23-jun Glacier NP
24-jun Glacier NP - Spokane
25-jun Spokane - Mt Rainier
26-jun Mt Rainier
27-jun Mt Rainier - Mt St Helens
28-jun Mt St Helens - Olympic
29-jun Olympic
30-jun Olympic
1-jul Olympic - Seattle
2-jul Seattle
3-jul Seattle

In deze opzet zit je in het Memorial day weekend in Zion; dat is iets wat je absoluut moet vermijden. Je kunt overwegen om eerst nog wat zuidelijker te gaan; misschien Sedona meenemen, of nog richting Tucson? Een extra dag Page is ook niet gek. Misschien na Joshua Tree eerst naar Death Valley gaan, en dan later van Las Vegas onder DV langs naar Sequoia? Het is trouwens wel jammer om de CA395 te missen. Afhankelijk van de tijd die je hebt kun je natuurlijk wel wat extra rijden.

Ik ben Portland vergeten zie ik nu: dat kan na Bend, of later, tussen Mt st Helens en Olympic. Voor dat deel zou je eens ons 2006-verslag kunnen bekijken, en voor het stuk van Redwoood t/m Yellowstone ons 2015-verslag. Voor Sequoia, DV, en Yosemite in juni zie ons 2013-verslag.

Marianne
dromomania
Amerika-ontdekker

Bedankt Felicitas en Marianne! Echt heel fijn om zo de route wat meer inzichtelijk te maken :thumbup:

En tegelijkertijd schrik ik ervan hoe 'weinig' tijd we hebben ... Misschien moeten we er toch maar een maandje aan vast plakken, of twee :roll: We gaan inderdaad wellicht wat vroeg, maar willen de zomer ook gebruiken om Canada (en misschien zelfs Alaska) te bezoeken. Ik ben er wel achter gekomen dat je simpelweg nooit genoeg tijd kan hebben voor de VS, maar we moeten ook nog iets te wensen overhouden!

Ik ga kijken hoe ik je suggesties hier nog in kan plakken en zal eens in jullie reisverslagen duiken Marianne, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer