Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: USA aanvraag
………….De officiele site voor een Esta aanvrage is in Jip & Janneke taal …………
Niet alleen in Jip en Janneke taal, maar ook nog eens grotendeels in het Nederlands mocht je Engels niet zo goed zijn..
Niet alleen in Jip en Janneke taal, maar ook nog eens grotendeels in het Nederlands mocht je Engels niet zo goed zijn..
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Wij vliegen 19 mei vanaf Brussel naar Las Vegas via Atlanta en komen 19/5/2019 om 14:50 uur in Atlanta aan. We dachten een nieuwe Esta aan te moeten vragen maar zagen gisteren dat dit toevallig net nog geldig is.
De verloopdatum van onze Esta is 20/5/2019 dus normaal hoeven we geen nieuwe Esta aan te vragen. We vragen ons wel af of de verloopdatum in dit geval "tot" is of "tot en met" 20 mei 2019. Hopelijk hebben we geen 9 uur vertraging tussen Brussel en Atlanta maar het is ons niet duidelijk of, mochten we idd idioot veel vertraging hebben, we dan alsnog een nieuwe Esta aan moeten vragen.
Het lijkt ons dat we met alleen het contactadres in de USA wijzigen (is dat overigens verplicht of vrijwillig?) voor dit jaar gewoon op de oude Esta kunnen.
De verloopdatum van onze Esta is 20/5/2019 dus normaal hoeven we geen nieuwe Esta aan te vragen. We vragen ons wel af of de verloopdatum in dit geval "tot" is of "tot en met" 20 mei 2019. Hopelijk hebben we geen 9 uur vertraging tussen Brussel en Atlanta maar het is ons niet duidelijk of, mochten we idd idioot veel vertraging hebben, we dan alsnog een nieuwe Esta aan moeten vragen.
Het lijkt ons dat we met alleen het contactadres in de USA wijzigen (is dat overigens verplicht of vrijwillig?) voor dit jaar gewoon op de oude Esta kunnen.
Voor die $14 pp zou ik gewoon nu een nieuwe aanvragen. Als er om een of andere reden vertraging bij vertrek is (mechanical of zo), dan zit je 'm tenminste niet te knijpen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dat snap ik, maar het is $ 14,- pp en waarschijnlijk onnodig. Omdat we rechtstreeks van Brussel naar de USA vliegen zou het toch bar moeten zijn om zoveel vertraging te hebben?
Als het "tot en met" is dan kunnen we zelfs meer dan 30 uur vertraging hebben. Dus zijn we benieuwd of het inderdaad "tot en met" is!
Als het "tot en met" is dan kunnen we zelfs meer dan 30 uur vertraging hebben. Dus zijn we benieuwd of het inderdaad "tot en met" is!
- Bushmaster
- Amerika-expert
probeer het, en laat ons het resultaat weten 

- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het gaat om de expiry date, de datum dat het verlopen is. Dus mij lijkt het dat je Esta op de expiry date niet meer geldig is.
Ik zou in jouw geval geen risico nemen en een nieuwe Esta aanvragen, wat is 14 dollar pp (nog geen 12,50 euro) op het totaalbedrag van je vakantie ?
Ik zou in jouw geval geen risico nemen en een nieuwe Esta aanvragen, wat is 14 dollar pp (nog geen 12,50 euro) op het totaalbedrag van je vakantie ?
Heb je alvast een esta voor je volgende reis 

In dit geval is het inderdaad nergens voor nodig. De ESTA moet geldig zijn op het moment van vertrek van het vliegtuig naar de VS. Zonde inderdaad van die $14 pp, en de nieuwe ESTA kun je dan ook beter aanvragen voordat je een volgende keer weer gaat.
Vraagje, Vorig jaar oktober ben ik naar Amerika geweest en in September ga ik weer.
Esta is gewoon nog geldig, Het eerste verblijfsadres is alleen wel anders, Wel ook op de strip maar toch een ander hotel.
Moet ik dit aanpassen of lekker zo laten?
Esta is gewoon nog geldig, Het eerste verblijfsadres is alleen wel anders, Wel ook op de strip maar toch een ander hotel.
Moet ik dit aanpassen of lekker zo laten?
Je hoeft niets aan te passen.
Dat adres van je hotel geef je wel door aan de airline bij het inchecken, daar zullen zij om vragen (APIS gegevens).
Dat adres van je hotel geef je wel door aan de airline bij het inchecken, daar zullen zij om vragen (APIS gegevens).
- Nathalie21
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In januari 2018 heb ik een Esta aangevraagd voor ons gezin, die van mijn man kan ik met zijn paspoort gegevens terug vinden maar die van onze dochter niet? Zijn er afwijkende regels voor kinderen m.b.t. geldigheid van een Esta? Ik kan in de mail het aanvraagnummer ook niet vinden, iemand enig idee van welk e-mailadres deze informatie komt?
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Er komt nooit een bevestigingsmail.
Is het paspoort wellicht al verlopen?
Is het paspoort wellicht al verlopen?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Geen printje gemaakt destijds met bevestigingsnummer dochter? Wellicht in groepsverband aangevraagd?
Anders zoeken op paspoortnummer dochter? Dan zoek je bij 'Ik weet het aanvraagnummer NIET'.
Roland
Anders zoeken op paspoortnummer dochter? Dan zoek je bij 'Ik weet het aanvraagnummer NIET'.
Roland
- Nathalie21
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja wel een printje gemaakt maar kan het op de PC niet meer terug vinden

Ik heb ze alle 3 apart aangevraagd. Haar paspoort is niet verlopen en zodra ik zoek via 'Ik weet het aanvraagnummer niet' dan wordt er niks gevonden terwijl ik die van mijn man wel terug kan vinden op die manier.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
voor die $14 zou ik gewoon een nieuwe ESTA aanvragen....
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nog even een terugkoppeling wat betreft alle voornamen die je voortaan in moet vullen. Mijn man heeft er dus 4 en de esta site zei dat je alleen de MRZ in moest vullen, wat dus betekende dat de laatste naam afgekort werd tot 3 letters. Met paspoort uploaden werd die naam dus ook afgekort en dat heb ik zo gelaten. Nou geen enkele vraag erover gehad. Dus mocht iemand dit ook Hebben, het kan dus.
Trouwens nog nooit zo snel de USA ingekomen......er stond helemaal niemand voor ond op Washington Dulles, 5 minuten kostte het
Trouwens nog nooit zo snel de USA ingekomen......er stond helemaal niemand voor ond op Washington Dulles, 5 minuten kostte het

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bedankt voor de bevestiging. Goed te horen dat het inderdaad zo werkt zoals in de instructie op de Esta site staat.
Wij hebben dit weekend onze ESTA’s aangevraagd en direct goedgekeurd
Ook onze paspoorten geüpload. Heb je hiermee enige kans sneller door de APC kiosks (palen met een scherm er op) te komen, nu zónder kruis? Twee jaar geleden hadden we een kruis namelijk, vermoedelijk vanwege ons eerste bezoek aan USA (althans voor de kinderen, en die van ons was ca. 15 jr geleden).
Of kun je ook naar gewone balies gaan, is dat sneller ? (We landen op JKF).

Ook onze paspoorten geüpload. Heb je hiermee enige kans sneller door de APC kiosks (palen met een scherm er op) te komen, nu zónder kruis? Twee jaar geleden hadden we een kruis namelijk, vermoedelijk vanwege ons eerste bezoek aan USA (althans voor de kinderen, en die van ons was ca. 15 jr geleden).
Of kun je ook naar gewone balies gaan, is dat sneller ? (We landen op JKF).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Waar upload je je paspoorten?
Nee je bent volledig overgeleverd aan de willekeur op het moment van aankomst, dus je hebt nog steeds kans op kruizen, en afhankelijk van de rij kan het sneller gaan als er minder mensen staan...
Nee je bent volledig overgeleverd aan de willekeur op het moment van aankomst, dus je hebt nog steeds kans op kruizen, en afhankelijk van de rij kan het sneller gaan als er minder mensen staan...

Die paspoorten kon je uploaden bij de aanvraag van de ESTA, en dan werden een aantal gegevens automatisch overgenomen.
Wij landen om 23.00 uur ‘s avonds, maar ik gok zo dat je over drukte geen zinnig woord kunt zeggen. Er zal maar net een grote Boeing net voor je geland zijn...
Maar móet je langs de kiosks of kun je ook voor een balie kiezen (als daar minder mensen staan bijv)?
Wij landen om 23.00 uur ‘s avonds, maar ik gok zo dat je over drukte geen zinnig woord kunt zeggen. Er zal maar net een grote Boeing net voor je geland zijn...
Maar móet je langs de kiosks of kun je ook voor een balie kiezen (als daar minder mensen staan bijv)?
2002 : West-Amerika
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties