Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wille: Denver - LV - Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wille
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Wille: Denver - LV - Denver.

Bericht door Wille »

Na vorig jaar de oostkust en een stukje van Canada gedaan te hebben, gaan we dit jaar (september) onverwacht en zeker niet gepland terug naar het Zuidwesten (rondje SF-LA-Lv gedaan in '16). Dankzij oa de vele tips hier op het forum tickets aan een gunstige prijs kunnen boeken van BXL naar Denver en terug.

Na veel schrappen en opnieuw bijvoegen uiteindelijk een route opgesteld. Graag had ik jullie mening hierover en wat jullie eventueel zouden veranderen.
Heb nog niets geboekt, dus alles is nog open om eventueel aan te passen.

dag 1 : BXL - Denver (aankomst 18u45)
dag 2 : Denver - Glenwood Springs 250 km
dag 3 : Glenwood Springs - Maob 319 km
dag 4 : Maob
dag 5 : Maob - Bryce Canyon 403 km
dag 6 : Bryce Canyon
dag 7 : Bryce Canyon - LV 423 km
dag 8 : LV
dag 9 : LV - Springdale (Zion) 255 km
dag 10 : Zion
dag 11 : Springdale - streek rond Monument Valley 380 km
dag 12 : MV - Durango 267 km
dag 13 : Durango - Alamosa 240 km
dag 14 : Alamosa - Colorado Springs
dag 15 : Colorado Springs - Denver (terugvlucht om 19u50)

Dank voor de reacties.
Glenn
2016 : rondje ZW (SF-LA-LV)
2018 : rondje NO en Canada
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Denver - LV - Denver

Bericht door PSVwally »

Het is eigenlijk jammer dat je terug naar Denver moet na Vegas. Het is wel volle bak voor die 15 dagen, zeker het 2e deel vd route

Ik zou sowieso een nacht meer Moab (geen Maob :wink: ) doen en proberen om de 95 tussen MV en Capitol Reef te rijden.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Denver - LV - Denver

Bericht door IngridZw »

Je kan ook vanaf Denver rechtstreeks naar Moab rijden. Je bent de 1ste ochtend toch vroeg wakker en dan is de rit prima te doen. Die extra nacht kun je dan bij Moab plaatsen. Vervolgens een nacht minder Bryce t.g.v. een overnachting in Capitol Reef.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Wille: Denver - LV - Denver.

Bericht door Marcopstal »

Ik ben zeker en vast fan van Las Vegas, maar echt goed past dit natuurlijk niet in het plaatje, zeker gezien de tijd toch kort is voor wat je allemaal wil doen.

Ik zou ook op één dag van Denver naar Moab rijden zodat je daar toch al één dag extra hebt.

Twee nachten Bryce is ook veel. Dat kan met 1 nacht, door Capitol Reef toe te voegen verleng je ook de tijd in Moab nog wat.

Waarom de "streek rond Monument Valley" ? Ga gewoon voor MV zelf.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Hier ook een fan van LV maar ben het eens met de bovenstaande reactie.

Colorado is erg mooi, in september kleuren de bomen ook al een beetje. Ik zou zelf wat meer tijd daar doorbrengen en eventueel RMNP toevoegen.
Er zijn veel stukken wat erg de moeite waard is, denk aan Black Canyon of the Gunnison NP, Million Dollar Highway met daarbij de leuke plaatsjes als Ouray, Silverton en Durango, het gebied rondom Aspen, Independence Pass enz.

Colorado heeft ons vorig jaar erg verrast!
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Leuk om zo snel reacties te hebben waarmee we aan het werk kunnen :thumbup:

Is idd jammer dat we opnieuw naar Denver moeten, maar was de beste optie op het moment van boeken. Vluchten tussen verschillende luchthavens waren 300 € pp duurder.

LV is er bijgevoegd op vraag van mijn vrouw om tussendoor eens in een stad te kunnen vertoeven en opnieuw de sfeer en drukte op te snuiven. Zullen onderweg Valley of Fire bezoeken.

RMNP stond in mijn 1e schema, maar om bovenstaande reden dus uitgehaald. Kunnen dit eventueel in de toekomst doen in combinatie met Yellowstone, Badlands, ....

Heb jullie tips gebruikt en de route wat aangepast. Het blijft druk, maar in 15 dagen kan het ook niet anders. (vrouw kan maar 2 weken vakantie opnemen in die periode)

aangepast route(s)

dag 2 : Denver - Moab 530 km
dag 3 : Moab
dag 4 : Moab
dag 5 : Maob - Torrey 170 km
dag 6 : Torrey - Bryce Canyon 180 km
dag 7 : Bryce Canyon - LV 423 km
dag 8 : LV
dag 9 : LV - Springdale (Zion) 255 km
dag 10 : Zion
dag 11 : Springdale - Monument Valley 380 km
dag 12 : MV - Durango 267 km
dag 13 : Durango - Alamosa 240 km
dag 14 : Alamosa - Colorado Springs 265 km

of :
dag 12 : MV - Ouray 380 km
dag 13 : Ouray - Durango - Alamosa 354 km

of :
dag 12 : MV - Durango - Ouray 381 km
dag 13 : Ouray - Salida 265 km
dag 14 : Salida - Colorado Springs 167 km
dag 15 : Colorado Springs - Denver 137 km (terugvlucht om 19u50)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou de eerste nacht ook in Grand Junction kunnen overnachten. Het is daar een stuk goedkoper dan in Moab. Je zit dan al wel dicht bij Moab en het geeft je de tijd om het rustig aan te doen die eerste dag en boodschappen in te slaan etc.
Je kunt dab ook een bezoek brengen aan het Colorado NM. Zie daarvoor en voor Great Sanddunes ons 2013-verslag.

Marianne
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Ik zou voor de eerste route gaan die je voorstelt. Weliswaar wat druk op het einde maar niet te gehaast en wel erg afwisselend. RMNP kan je dan inderdaad prima meenemen voor een volgende reis. Aangezien jullie 2 weken hebben moet je inderdaad keuzes maken. Zelf vind ik het altijd fijn om de laatste nacht al in de stad te verblijven om vervolgens de dag erna terug te vliegen maar snap deze keuze wel.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

De 2de route is ook wel erg interessant. Van MV rij je dan via Dolores en Telluride naar Quay en vervolgens via de Million Dollar Hyw en Silverton naar Duranog/Alamosa. Je rijdt dan wel meer kilometers maar de wegen waar je over rijdt zijn prachtig. En je passeert onderweg leuke stadjes.
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Heb daarover je verslag gelezen Marianne en Grand Junction is idd een mogelijkheid.

Ik verblijf de laatste nacht ook liever al in de stad, maar hier vind ik Colorado Springs een goed alternatief. Om toch de mogelijkheid te hebben om de laatste nacht al in Denver te verblijven, had ik gedacht om de route in de omgekeerde richting te beginnen en na het landen al naar Colorado Springs te rijden ( komen dan wel laat aan). De volgende dag zou dan rechtstreeks naar Durango gaan. Werk het even uit en bekijk het eens :idea: :?:
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Alle tips en opmerkingen eens bij elkaar gelegd en uiteindelijk tot volgende route gekomen.

dag 2 : Denver - Grand Junction 391 km
dag 3 : Grand Junction - Moab 182 km
dag 4 : Moab
dag 5 : Maob - Torrey via UT-95 399 km
dag 6 : Torrey - Zion 293 km
dag 7 : Zion
dag 8 : Zion - LV 257 km
dag 9 : LV
dag 10 : LV - Page 439 km
dag 11 : Page - Monument Valley 196 km
dag 12 : MV - Ouray 380 km
dag 13 :Ouray - Durango - Alamosa 354 km
dag 15 : Colorado Springs - Denver 137 km(terugvlucht om 19u50)

Twijfel enkel nog of het op dag 12 de moeite loont om eerst via de CO-145 van MV naar Ouray te rijden en dan via de Million Dollar Highway terug naar Durango - Alamosa. Of als het beter zou zijn om van MV via Durango naar Oray te rijden en dan van daar richting Colorado Springs te rijden. Op die manier win ik een dag om elders te gebruiken.
Wordt dan :
dag 13 : MV - Durango - Ouray 381 km
dag 14 : Ouray - Colorado Springs 430 km
dag 15 : Colorado Springs - Denver 137 km (terugvlucht om 19u50)
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Het is inderdaad wel logischer om de laatste optie aan te houden dus vanuit MV via Durango naar Qurai te rijden via de Million Dollar Hyw. Misschien dat je de extra dag ook kunt besteden om wat meer van Colorado te zien. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om met een tussenovernachting bv in Leadville naar Estes Park te rijden via de imposante Trail Ridge Road. Je zal niet veel kunnen doen in RMNP maar het lijkt mij in ieder geval mooier om vandaaruit naar Denver te rijden.
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Zijn nu een maandje verder in de planning en de meeste hotels zijn geboekt.
Enkel nog uitkijken naar een slaapplaats op dag 1. Omdat we maar laat landen kunnen we niet te ver meer rijden, maar wil toch al iets op weg zijn.
Ondertussen jullie tips op dit forum blijven volgen, maar door de beperkte tijd en de gewenste trip naar LV hier en daar keuzes moeten maken.
Dit is de uiteindelijke route geworden :

dag 2 : Denver - Moab 540 km (afhankelijk van plaats 1e overnachting)
dag 3 : Moab
dag 4 : Moab - Torrey 170 km (kortste weg) - 399 km (via UT 95)
dag 5 : Torrey - Bryce Canyon - Dixie National Forrest 250 km (via UT 12)
dag 6 : Dixie National Forrest - Valley of Fire - LV 370 km
dag 7 : LV
dag 8 : LV - Springdale 262 km
dag 9 : Zion
dag 10 : Springdale - Page 188 km
dag 11 : Page - MV - Cortez 390 km
dag 12 : Cortez - Ouray 187 km (via 550)
dag 13 : Ouray - Manitou Springs 428 km
dag 14 : Manitou Springs - Castle Rock 75 km
dag 15 : Castle Rock - Denver 71 km (terugvlucht om 19u50)

Heb geprobeerd een langere afstand af te wisselen met een iets kortere of dagje ter plaatse. Zal druk worden, (wisten we op voorhand) maar zie toch genoeg ruimte om te genieten (zowel ter plaatse of onderweg). Heb geprobeerd om een nacht extra Moab te doen, maar was dan ten koste van ergens anders (eventueel op het einde), maar wens de laatste dagen al kort bij Denver zitten en de afstand dan ook beperkt houden.

Nogmaals dank voor julie tips hier en elders op het forum
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Omdat we maar 1volledige dag in Moab hebben, vraag ik me af welk park we daar best bezoeken. Wat is volgens jullie de meest interessante ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is een hele lastige keuze. Voor Arches heb je eigenlijk een volle dag nodig. Maar het zou heel jammer zijn om niet ook naar Canyonlands te gaan.
Misschien kun je voordat je naar capitol Reef rijdt eerst naar Canyonlands.
Wat zijn jullie plannen in de parken, willen jullie wandelen? Of vooral rondrijden en zo nu en dan een korte wandeling maken?Jammer dat de extra dag in Moab gesneuveld is. Het is nu natuurlijk wat lastig om iets aan te passen, maar zelf zou ik de overnachting in Page laten vallen en in MV overnachten (dat is het mooiste bij zonsondergang/-opkomst) en dan in Colorado een dag winnen door Cortez te laten vallen. Op die manier win je een dag voor Moab.

Waar overnacht je op dag 5? Wat bedoel je met Dixie National Forest?

Marianne
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Dit was ook één van de mogelijkheden die ik had. 1 dag Arches uitgebreid bezoeken en op weg naar de UT 95 Canyonlands vluchtig. Mocht echter blijken dat Canyonlands veel mooier is, laten we Arches dan vallen en concentreren we daarop.
Het is wel de bedoeling om wandelingen te maken in de parken. Hebben dit de voorgaande keren ook gedaan en weten dat je onmogelijk alles kan zien (is een reden om nog eens terug te gaan :wink: ), maar proberen er de mooiste uit te pikken
Is idd jammer dat dag Moab gesneuveld is, maar heb dit gedaan om niet elke dag 400+ km in de wagen te zitten. Alle geboekte hotels zijn opzegbaar, maar denk niet het nog te wijzigen, al was je voorstel zeker een mogelijkheid

Op dag 5 logeren we in Duck Creek Village. Is nog geen uurtje voorbij Bryce, waar we normaal enkel de wandelingen in het begin van het park plannen, en al een stukje op weg naar LV. Dit geeft ons wat meer tijd om de volgende dag eerst Valley of Fire te bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Arches en Canyonlands zijn niet met elkaar te vergelijken. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl om te zien wat je in beide parken kunt doen en welk park je het meeste aanspreekt. Van Canyonlands kun je al veel zien met een paar korte wandelingen. In Arches is het prachtig om wat langere wandelingen te maken zoals die naar Delicate Arch of Devils Garden.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Nu je toch in Moab bent zou het zonde zijn om één van beide parken te moeten missen want ze zijn allebei zeer de moeite waard. In principe hoeft Canyonlands niet veel tijd te kosten als je je beperkt tot een aantal viewpoints in combinatie met de korte wandeling naar Mesa Arch en Dead Horse SP. Ik zou het bezoeken in de ochtend voordat je naar Torrey rijdt. Maar dan zou ik wel de kortste route nemen.

Ik weet niet of je je al verdiept hebt in Mesa Verde NP, maar de meest bezienswaardige cliff dwellings mag je alleen bezoeken via een georganiseerde tour met gids. Zo'n tour kun je niet op voorhand reserveren maar pas ter plekke bij het Visitor Center. Je kunt geluk hebben dat het in jullie tijdsplanning past, bv nog op de dag van aankomst of de volgende ochtend vroeg. Maar het zou ook kunnen dat je de volgende dag op een later tijdstip pas mee kunt. Dat is denk ik wel iets om rekening mee te houden.
De enigste die je wel op eigen gelegenheid mocht bezoeken was Spruce Tree House (wij bezochten die in 2015), maar deze is nog steeds gesloten.
Wille
Amerika-ontdekker

Bericht door Wille »

Bedankt Marianne en Ingrid voor de tips. Zal dus waarschijnlijk Arches worden tijdens onze dag ter plaatse en dan op weg naar Torrey vluchtig Canyonlands bezoeken.

Voor Mesa Verde heb ik nog niet echt iets opgemaakt, maar had wel al gelezen dat het met gids was voor bepaalde bezienswaardigheden. Wist wel nog niet dat je niets kon reserveren.

Ben momenteel nog bezig met het begin van de reis en we hebben ook nog wat tijd (gaan pas begin september). Ben al blij dat meeste hotels vastliggen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer