Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: zomer 2019.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis jill1234: zomer 2019.
Bedankt voor de reacties, fijn!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
In mijn roadbook staat oa het volgende: (ik dacht dat ik met 65 pagina's er al veel had
)
De beroemde Bixby Creek Bridge ligt op slechts een kwartiertje rijden van Point Lobos State Park. Het beste uitzicht op de brug heb je net voordat je de brug op gaat aan de rechterkant van de weg. Hier is een parkeerplaats gemaakt met een groot uitzichtpunt. Ook onderweg zie je verschillende mooie uitzichtpunten en stranden. Wanneer je over de Bixby Creek Bridge rijdt, kom je na twee minuten uit bij Hurricane Point. Dit vond ik persoonlijk het allermooiste uitzichtpunt op de route
Type Skyline Drive in op je navigatiesysteem, let dan goed op de borden
Nepenthe Restaurant. Magnifiek uitzicht. Komt na Pfeiffer Big Sur campground (wij komen uit de richting SF)
Voor San Simeon is Elephant Seal Vista Point (zeeleeuwen).
http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 018-19.pdf

De beroemde Bixby Creek Bridge ligt op slechts een kwartiertje rijden van Point Lobos State Park. Het beste uitzicht op de brug heb je net voordat je de brug op gaat aan de rechterkant van de weg. Hier is een parkeerplaats gemaakt met een groot uitzichtpunt. Ook onderweg zie je verschillende mooie uitzichtpunten en stranden. Wanneer je over de Bixby Creek Bridge rijdt, kom je na twee minuten uit bij Hurricane Point. Dit vond ik persoonlijk het allermooiste uitzichtpunt op de route
Type Skyline Drive in op je navigatiesysteem, let dan goed op de borden
Nepenthe Restaurant. Magnifiek uitzicht. Komt na Pfeiffer Big Sur campground (wij komen uit de richting SF)
Voor San Simeon is Elephant Seal Vista Point (zeeleeuwen).
http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 018-19.pdf
-
- Amerika-expert
Dank Anita,
Ik heb het ingevoegd in mijn roadbook
Iemand ervaring met het rijden naar Marin RV in SF? Als ik in maps kijk rijden we dwars door de stad, de Golden Gate brigde over. Is dit goed te doen met een camper?
Ik heb het ingevoegd in mijn roadbook

Iemand ervaring met het rijden naar Marin RV in SF? Als ik in maps kijk rijden we dwars door de stad, de Golden Gate brigde over. Is dit goed te doen met een camper?
-
- Amerika-expert
Nog even een vraag over nachttemperaturen: aangezien we de generator niet of nauwelijks willen gebruiken vroeg ik me af of het in de nacht wel goed afkoelt. Ik verwacht langs de kust geen hoge temperaturen 's nachts maar hoe zit het in Yosemite, Lee Vining, Las Vegas, Zion,Bryce, Grand Canyon en Barstow?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je electra hebt kun je de airco zonder generator gebruiken als het warm is.
Je mag de generator sowieso 's nachts op campings niet gebruiken. Meestal tot een uur of 10 in de avond.
En als het warm is, tsja......
Je mag de generator sowieso 's nachts op campings niet gebruiken. Meestal tot een uur of 10 in de avond.
En als het warm is, tsja......
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Zion, Barstow en Las Vegas zal het zeker warm zijn. En in Lee Vining ook denk ik.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Dat wordt zweten dan in Zion 
In Las Vegas en Barstow staan we full hooked up, dan kan de airco dus aan.

In Las Vegas en Barstow staan we full hooked up, dan kan de airco dus aan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Sta je niet op de Watchman in Zion? Daar heb je elektriciteit hoor. Wij lieten daar ook onze airco draaien, want zonder zou het idd zweten geweest zijn.
-
- Amerika-expert
Jawel, we staan op Watchman. Ik wist niet dat dat electric sites zijn. Dat zou mooi zijn. Ga meteen kijken 

-
- Amerika-expert
Hebben inderdaad een electric site op Watchman. Dat is fijn.
Enige dry sites zijn dan op de campings langs highway 1 en in Yosemite en Grand Canyon.
Enige dry sites zijn dan op de campings langs highway 1 en in Yosemite en Grand Canyon.
-
- Amerika-expert
Ik ben nog even aan het kijken naar de wandelingen die we in de diverse parken willen gaan doen. Ik ben benieuwd of het een goede keus is. Wandelingen van 2 uur vinden we prima; wandelingen van een halve dag hoeven niet. Verder heeft mijn man last van hoogtevrees en vindt hij steile afgronden erg beangstigend. Naast de wandelingen maken we gebruik van de shuttlebussen voor de uitzichtpunten.
Dit heb ik tot nu toe in ons roadbook opgenomen:
Yosemite:
onderweg vanuit SF een wandeling naar ofwel Merced Grove of wel Tuolumne Grove : 2 uur ongeveer. Dag 2 Vernal Fall, busstop 16 (happy isles), 2 uurtjes als we bij de brug met uitzicht op de Vernal fall teruglopen, anders 3 uurtjes. Verder die dag misschien nog the mirror lake trail of cook's meadow loop (Yosemite Valley Visitor Center (shuttlebushalte nr 5 of nr 9).3,6 km)
Is de Vernal Fall route hetzelfde als de Mist trail?
Volgende dag: Vroeg op pad met de camper naar Glacier Point en de Sentinal wandeling en Taft point (elk 1-2 uur lopen, 3,5 km). De wandelingen kunnen ook gecombineerd worden, reken in dat geval op 2-3 uur
Dag erna via de Tioga Pass naar Bodie en Lee Vining: Korte, vlakke wandeling naar Soda Springs. Of de wandeling naar Gaylor Lakes.
Zion:
Dag 1, komend uit Vegas: Pa'rus Trail (5,6 km) - een verhard pad langs de Virgin-rivier - of de Watchman Trail (4,3 km), naar het uitzichtpunt Towers of the Virgin. Andere mogelijkheid is de Emerald Pool (4km) al dan niet in combinatie met de Kayenta trail. Deze start bij shuttle stop Zion Lodge; start: brug aan de overkant van de weg
Dag 2: Riverside Walk met eventueel stukje Narrows (3,5 km + Narrows)
dag 3: op weg naar Bryce de Canyon overlook trail
Bryce
Navaja loop trail, eventueel gecombineerd met queen's garden trail (4,6 km)
Dank voor de reacties!
Dit heb ik tot nu toe in ons roadbook opgenomen:
Yosemite:
onderweg vanuit SF een wandeling naar ofwel Merced Grove of wel Tuolumne Grove : 2 uur ongeveer. Dag 2 Vernal Fall, busstop 16 (happy isles), 2 uurtjes als we bij de brug met uitzicht op de Vernal fall teruglopen, anders 3 uurtjes. Verder die dag misschien nog the mirror lake trail of cook's meadow loop (Yosemite Valley Visitor Center (shuttlebushalte nr 5 of nr 9).3,6 km)
Is de Vernal Fall route hetzelfde als de Mist trail?
Volgende dag: Vroeg op pad met de camper naar Glacier Point en de Sentinal wandeling en Taft point (elk 1-2 uur lopen, 3,5 km). De wandelingen kunnen ook gecombineerd worden, reken in dat geval op 2-3 uur
Dag erna via de Tioga Pass naar Bodie en Lee Vining: Korte, vlakke wandeling naar Soda Springs. Of de wandeling naar Gaylor Lakes.
Zion:
Dag 1, komend uit Vegas: Pa'rus Trail (5,6 km) - een verhard pad langs de Virgin-rivier - of de Watchman Trail (4,3 km), naar het uitzichtpunt Towers of the Virgin. Andere mogelijkheid is de Emerald Pool (4km) al dan niet in combinatie met de Kayenta trail. Deze start bij shuttle stop Zion Lodge; start: brug aan de overkant van de weg
Dag 2: Riverside Walk met eventueel stukje Narrows (3,5 km + Narrows)
dag 3: op weg naar Bryce de Canyon overlook trail
Bryce
Navaja loop trail, eventueel gecombineerd met queen's garden trail (4,6 km)
Dank voor de reacties!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Niet alle wandelingen heb ik gedaan, maar i.v.m. hoogtevrees een paar opmerkingen (ik heb erge hoogtevrees en niet iedere hoogtevrees is gelijk aan een andere, het is erg individueel):
- Zion NP: Emerald Pools Trails - is verdeeld in 3 etappes. De Lower Emerald Pools was voor mij te doen, de Middle en de Upper waren mij te hoog (lees: diepe afgronden). Begin dan bij de Zion Lodge en zelfde route terug; en niet via de Kayenta Trail.
Website met beschrijving en landkaartje: https://www.citrusmilo.com/zionguide/emeraldpools.cfm
(Deze website geeft mooie beschrijvingen van wandelingen, ook in het oostelijke deel van het Zion NP, soms vlakkere wandelingen.)
- Zion NP: "op weg naar Bryce de Canyon Overlook Trail". Hierbij is het al moeilijk om een parkeerplek te vinden, je moet geluk hebben. De wandeling gaat langs afgronden, weinig afrasteringen, ik heb het niet gedurfd.
- Bryce Canyon NP: Navajo Loop Trail, eventueel gecombineerd met de Queen's Garden Trail. In Bryce is het het mooist als je in de canyon afdaalt en dit zijn daar prachtige wandelingen voor. Toch kan het bij hoogtevrees lastig zijn bij het naar beneden lopen.
Zoek op YouTube eens video's op, deze geven soms al een aardige indicatie over de zwaarte van een wandeling.
Mij helpt het om te wandelen met Nordic Walking-stokken, die geven mij iets van een bepaalde zekerheid, ze helpen om beter te aarden.
Bij belangstelling: afgelopen september hebben wij in Zion en Bryce ook gewandeld; in Zion wat minder bekende wandelingen.
Klik hier voor het verslag.
Zion dag 15 en verder, Bryce dag 18 en verder.
- Zion NP: Emerald Pools Trails - is verdeeld in 3 etappes. De Lower Emerald Pools was voor mij te doen, de Middle en de Upper waren mij te hoog (lees: diepe afgronden). Begin dan bij de Zion Lodge en zelfde route terug; en niet via de Kayenta Trail.
Website met beschrijving en landkaartje: https://www.citrusmilo.com/zionguide/emeraldpools.cfm
(Deze website geeft mooie beschrijvingen van wandelingen, ook in het oostelijke deel van het Zion NP, soms vlakkere wandelingen.)
- Zion NP: "op weg naar Bryce de Canyon Overlook Trail". Hierbij is het al moeilijk om een parkeerplek te vinden, je moet geluk hebben. De wandeling gaat langs afgronden, weinig afrasteringen, ik heb het niet gedurfd.
- Bryce Canyon NP: Navajo Loop Trail, eventueel gecombineerd met de Queen's Garden Trail. In Bryce is het het mooist als je in de canyon afdaalt en dit zijn daar prachtige wandelingen voor. Toch kan het bij hoogtevrees lastig zijn bij het naar beneden lopen.
Zoek op YouTube eens video's op, deze geven soms al een aardige indicatie over de zwaarte van een wandeling.
Mij helpt het om te wandelen met Nordic Walking-stokken, die geven mij iets van een bepaalde zekerheid, ze helpen om beter te aarden.
Bij belangstelling: afgelopen september hebben wij in Zion en Bryce ook gewandeld; in Zion wat minder bekende wandelingen.
Klik hier voor het verslag.
Zion dag 15 en verder, Bryce dag 18 en verder.
-
- Amerika-expert
Marco, dank je. Ga ik doen. Man heeft vooral last van zijn hoogtevrees als er geen afrastering is en je dus bij 1 stap verkeerd zo naar beneden kan vallen. Dat vind ik zelf ook veel te eng met de jongens (10 en 11)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt via de Mist Trail of via de John Muir Trail naar de Vernal Fall lopen. Als je niet verder gaat dan de onderkant van de waterval blijf je nog voor de splitsing van beide trails. Het is wel een aanrader om iets door te lopen voorbij de brug en dan op de grote rots in de rivier te gaan staan voir het mooiste uitzicht op de Vernal Fall.
Bij de Canyon Overlook Trail zijn er hekken op de echt smalle stukken naast een afgrond.
De Emerald Pools Trails lijken mij goed te doen. Terug is d Kayenta Trail een aanrader.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 apr 2019, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De 101 gaat als je de stad binnen komt idd over van snelweg naar gewoon een brede 3-baans weg. Vooral van Ness Avenue heeft veel stoplichten en is redelijk druk. In de buurt van het presidio wordt het weer een autobaan. Files en drukte kan je altijd verwachten in zo'n drukke stad. Ik heb er, zeker rond het vliegveld, in 3 dagen rond SF meer en langere files gehad dan in meer dan een week in en om LA. Parkeren met de camper in de stad durf ik niets over te zeggen. Het is wat te lang geleden dat ik daar ben geweest en op de parkings die ik toen gezien heb heb ik 0 campers gezienIemand ervaring met het rijden naar Marin RV in SF? Als ik in maps kijk rijden we dwars door de stad, de Golden Gate brigde over. Is dit goed te doen met een camper?
- Jules88
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoogte zelf maakt mij niet bang, als ik niet naar beneden kan vallen is er geen probleem. Maar ik ben dus ook heel bang dat ik val of dat mijn gezelschap valt, dat iemand anders tegen mij of mijn gezelschap valt en zo de afgrond in donderen, of dat er één of andere gek mij/mijn gezelschap expres duwt. Een beeld van mijn hoogtevrees: bij Horseshoe Bend was ik er echt niet toe in staat om minder dan 2 meter van de rand af te staan en zelfs dat kostte moeite. In GC durfde ik niet meer dan 100 meter te lopen op de Bright Angel Trail, ik liep zo ver mogelijk aan de 'berg'kant, en ik keek alleen maar naar de grond, we zijn dus omgedraaid want ik denk dat mijn hart het begeven had als ik verder moest.
Wat betreft jouw rijtje en hoogtes/afgronden, en mijn ervaring ermee:
- We hebben Taft Point/Sentinal Dome loop gelopen en daar heb ik alleen wat last gehad bij Taft Point, want daar zijn op sommige plekken kloven waar ik niet te dichtbij durfde te komen (maar die ik tegelijkertijd vergat waardoor ik er toch te dichtbij kwam en schrok...). Maar eigenlijk kun je die heel goed omzeilen en hoef je er niet bij in de buurt te komen.
- In Zion hebben we de Kayenta Trail omhoog gelopen naar de Upper Emerald Pool en daarna via de Emerald Pools trail weer naar beneden. Ik kan me niet herinneren dat ik hier last heb gehad van angst.
- Bij Canyon Overlook trail is het meeste wel afgerasterd, maar er waren een paar kleine stukjes waar ik toch moeite mee had, maar niet zoveel dat ik me om moest draaien omdat ik niet verder durfde.
- Queens Garden/Navajo Loop trail heb ik ook geen last gehad van hoogtevrees.
Wat betreft jouw rijtje en hoogtes/afgronden, en mijn ervaring ermee:
- We hebben Taft Point/Sentinal Dome loop gelopen en daar heb ik alleen wat last gehad bij Taft Point, want daar zijn op sommige plekken kloven waar ik niet te dichtbij durfde te komen (maar die ik tegelijkertijd vergat waardoor ik er toch te dichtbij kwam en schrok...). Maar eigenlijk kun je die heel goed omzeilen en hoef je er niet bij in de buurt te komen.
- In Zion hebben we de Kayenta Trail omhoog gelopen naar de Upper Emerald Pool en daarna via de Emerald Pools trail weer naar beneden. Ik kan me niet herinneren dat ik hier last heb gehad van angst.
- Bij Canyon Overlook trail is het meeste wel afgerasterd, maar er waren een paar kleine stukjes waar ik toch moeite mee had, maar niet zoveel dat ik me om moest draaien omdat ik niet verder durfde.
- Queens Garden/Navajo Loop trail heb ik ook geen last gehad van hoogtevrees.
-
- Amerika-expert
Jules88, bedankt voor je reactie. Je eerste alinea schetst precies de angst van mijn man. Brrrr...
Heeft Horsehoe Bend wel zin als we meters van de rand wegblijven? Kun je dan wel iets zien?
Heeft Horsehoe Bend wel zin als we meters van de rand wegblijven? Kun je dan wel iets zien?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dan zie je niets. Maar er zijn nu hekken geplaatst, dat zal wel veel verschil maken.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
O dat is mooi dat de hekken er zijn!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Martin & Marianne
Zijn die hekken recent geplaatst dan? Vorig jaar mei waren wij er en geen hek gezien.....
Zijn die hekken recent geplaatst dan? Vorig jaar mei waren wij er en geen hek gezien.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 35 Reacties
- 3098 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 359 Reacties