Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlekje in paspoort. Probleem bij U.S. customs?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Lapor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Vlekje in paspoort. Probleem bij U.S. customs?

Bericht door Lapor »

Ik heb een beetje koffie gemorst op mijn paspoort.
Nu zit er een vlekje van ong. 1,5 cm op de papieren pagina, naast de plastic pagina. Ook op de randen van de overige pagina's is het een beetje te zien.
    Ik ben bij de gemeente geweest en zij konden de plastic pagina digitaal gewoon inlezen. Omdat het paspoort verder nog intact is en nog 8 jaar geldig is, gaven zij het advies om geen nieuw paspoort aan te vragen.
      Ook heb ik de koninklijke marechaussee gebeld en zij gaven aan dat het koffievlekje geen probleem is.

Echter, ik weet niet of de customs in de VS hier ook zo makkelijk in is als ik het paspoort toon bij binnenkomst in de VS....Heeft iemand hier ervaring mee?

(Ben geneigd om een nieuw paspoort aan te vragen, om eventueel gezeur in de VS te voorkomen...)
      Marcopstal
      Amerika-expert
      Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Vlekje in paspoort. Probleem bij U.S. customs?

Bericht door Marcopstal »

Customs zal daar zeker en vast geen probleem over maken. Als er al iemand een probleem over kan maken dan is het de immigrations.

Als er geen gegevens beïnvloed zijn door het vlekje lijkt me dit alvast geen probleem;
      Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
      Texas: 97/08
      Florida: 98/24
      Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
      Midwesten: 02
      South: 07/11
      mtl
      Amerika-expert

Re: Vlekje in paspoort. Probleem bij U.S. customs?

Bericht door mtl »

Precies. Als die vlekken geen belangrijke informatie bedekken dan lijkt het me ook geen probleem. Wel kan het zijn dat ze je vragen hoe die vlekken erop gekomen zijn.
      Plaats reactie
      • Vergelijkbare Onderwerpen
        Reacties
        Weergaves
        Laatste bericht
      AllesAmerika.com Forum : Disclaimer