Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)
Ik heb pas de link naar de live wachttijden app / website gedeeld 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Met Lynden bedoel je toch die kleine grensovergang aan de WA-539 (US) en 13 (CA)? Die vorig jaar juni 2x gepasseerd en geen centje pijn! Terug naar Amerika wel een half uurtje moeten wachten maar dat was omdat de grensovergang nog dicht was. Ging die dag als 2e de grens daar over.Almere vak V schreef: ↑09 apr 2019, 10:46Deze is echt een drama. Je bedoelt waarschijnlijk degene bij Lynden. Ze hebben er daar twee. Als je Vancouver uitkomt kan je de wachttijden zien. Niet dat ze ooit kloppen. Ze hebben allebei denk ik 10 doorgangen. Ik heb in 10 jaar tijd er nog nooit meer dan 2 open gezien. Met soms wachttijden van anderhalf uur en langer tot gevolg. Ongeacht welk tijdstip.

Overigens had ik mijn auto gehuurd op LAX bij Alamo. Niet aangegeven dat ik de grens met Canada zou passeren.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Melden zou ik sowieso wel doen. Heb ik vorig jaar ook gedaan bij het ophalen in Boston. Op de website staatxThara schreef: ↑11 apr 2019, 15:37Hmm dan is het even afwachten wat het bij ons gaat doen. We zullen het in ieder geval aangeven wanneer we de auto ophalen. En wat betreft het punt waar we de grens over gaan, dat is bij de Niagara Watervallen... Zal wel druk worden dus. Zijn er daar eventueel andere grensovergangen welke handiger zijn? Wanneer we van Canada weer de US inrijden, rijden we richting New York.
Cross Border Rentals
[...]
Into Canada:
With advance arrangement and consent from Avis, certain cars may be rented from the United States and driven into Canada by U.S. residents. A Canadian non-resident insurance card may be required and is available at the Avis rental location. Please call 800-230-4898 for more information.
Bij Alamo/National/Enterprise en Hertz/Budget staat gewoon in de huurvoorwaarden dat je de auto in heel de USA en Canada mag rijden. Avis lijkt de vreemde uitzondering hier.
Die non-resident insurance cards heeft nog nooit iemand in werkelijkheid gezien of nodig gehad.
Die non-resident insurance cards heeft nog nooit iemand in werkelijkheid gezien of nodig gehad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoera hoera... we hebben tickets gevonden voor Miami deze zomer!!
Nu heb ik een gunstige auto gezien bij Alamo via https://partners.rentalcar.com/american-estates/
Maar wat ik zo 1, 2, 3 niet kan vinden is of dit nog zonder kosten te annuleren valt.
Kan iemand me meer info verschaffen??
Boek je nu bij Alamo en krijg je korting omdat je "klant bent bij American Estates".
Sorry alvast als dit een domme vraag is, maar ik weet t echt ff niet
Nu heb ik een gunstige auto gezien bij Alamo via https://partners.rentalcar.com/american-estates/
Maar wat ik zo 1, 2, 3 niet kan vinden is of dit nog zonder kosten te annuleren valt.
Kan iemand me meer info verschaffen??
Boek je nu bij Alamo en krijg je korting omdat je "klant bent bij American Estates".
Sorry alvast als dit een domme vraag is, maar ik weet t echt ff niet

2014 Florida,2017 Zuidwesten, 2018 Zuidwesten, 2019 Florida, 2020 Zuidwesten
2022 Zuidwesten, 2023 Texas eo, 2024 Yellowstone eo, 04-2025 Idaho Hawaii Oregon, 07-2025 FL GA NC SC
2022 Zuidwesten, 2023 Texas eo, 2024 Yellowstone eo, 04-2025 Idaho Hawaii Oregon, 07-2025 FL GA NC SC
Zolang je gewoon boekt zonder vooruit te betalen (dat levert je via deze route ook geen voordeel op) heb je geen enkele verplichting. De reservering veralt automatisch 24 uur na de gereserveerde ophaaltijd als je de auto niet ophaalt.
Boek je prepaid dan betaal je niet aan Alamo US, maar aan een europese reisagent en zijn zij degene die de voorwaarden stellen.
Boek je prepaid dan betaal je niet aan Alamo US, maar aan een europese reisagent en zijn zij degene die de voorwaarden stellen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Thanks roelb,weer een supersnel antwoord
Ik heb hem gewoon vastgelegd.
Wie weet kom ik nog iets beters tegen maar de prijzen voor Miami zijn flink die periode.

Ik heb hem gewoon vastgelegd.
Wie weet kom ik nog iets beters tegen maar de prijzen voor Miami zijn flink die periode.
2014 Florida,2017 Zuidwesten, 2018 Zuidwesten, 2019 Florida, 2020 Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Heeft er iemand ervaring met huren via Thrifty?
2 jaar geleden hebben we vanaf LA gehuurd bij Alamo na tips van dit forum. Nu zoek ik vanaf New York (en we rijden richting Niagara Falls dus werd me ook op dit forum huurlocatie Newark aangeraden). Het verschil in huurprijs voor 1 week tussen Thrifty en Alamo is zo'n 100 euro. Is Alamo het extra geld waard of is Thrifty ook helemaal prima?
2 jaar geleden hebben we vanaf LA gehuurd bij Alamo na tips van dit forum. Nu zoek ik vanaf New York (en we rijden richting Niagara Falls dus werd me ook op dit forum huurlocatie Newark aangeraden). Het verschil in huurprijs voor 1 week tussen Thrifty en Alamo is zo'n 100 euro. Is Alamo het extra geld waard of is Thrifty ook helemaal prima?
- JeffreyC
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
In september hebben wij een roadtrip westkust van Amerika op de planning staan.
Het huren van een auto bezorgt me wel nog wat stress
Ik volg dit topic al een tijdje en ben al veel nuttige informatie tegengekomen.
Ik heb nu 2 gelijkaardige wagens voor dezelfde periode vergeleken op avis.BE en avis.NL
Voor een Ford Escape kom ik (als je later wenst te betalen en dus gratis kan annuleren), respectievelijk op 1.465 en 795 euro uit.
Op de Nederlandse website is het dus maar even 670 euro goedkoper...
Vraag 1
Ik heb hier al ergens gelezen dat het absoluut niets uitmaakt op welke website je boekt en waar je woont.. dat klopt toch?
Vraag 2
Inclusief is:
- Wettelijke aansprakelijkheid: Dekking voor wettelijke aansprakelijkheid voor lichamelijk letsel en schade aan eigendommen tot een gecombineerde enkele limiet van $ 1.000.000 voor elk ongeval met inbegrip van dekking voor elke wettelijke aansprakelijkheid conform het huurcontract.
- LDW: Met de schadedekking (LDW) wordt uw aansprakelijkheid beperkt als het voertuig beschadigd raakt of gestolen wordt.Het eigen risico voor dit voertuig is USD0,00.
Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat dit de 2 zaken zijn waarop je moet letten dat ze zeker inclusief zijn, maar vind die post niet direct meer terug.
Ben ik in orde als ik dit boek op de Nederlandse site (ik woon in België)?
Het huren van een auto bezorgt me wel nog wat stress

Ik volg dit topic al een tijdje en ben al veel nuttige informatie tegengekomen.
Ik heb nu 2 gelijkaardige wagens voor dezelfde periode vergeleken op avis.BE en avis.NL
Voor een Ford Escape kom ik (als je later wenst te betalen en dus gratis kan annuleren), respectievelijk op 1.465 en 795 euro uit.
Op de Nederlandse website is het dus maar even 670 euro goedkoper...

Vraag 1
Ik heb hier al ergens gelezen dat het absoluut niets uitmaakt op welke website je boekt en waar je woont.. dat klopt toch?
Vraag 2
Inclusief is:
- Wettelijke aansprakelijkheid: Dekking voor wettelijke aansprakelijkheid voor lichamelijk letsel en schade aan eigendommen tot een gecombineerde enkele limiet van $ 1.000.000 voor elk ongeval met inbegrip van dekking voor elke wettelijke aansprakelijkheid conform het huurcontract.
- LDW: Met de schadedekking (LDW) wordt uw aansprakelijkheid beperkt als het voertuig beschadigd raakt of gestolen wordt.Het eigen risico voor dit voertuig is USD0,00.
Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat dit de 2 zaken zijn waarop je moet letten dat ze zeker inclusief zijn, maar vind die post niet direct meer terug.
Ben ik in orde als ik dit boek op de Nederlandse site (ik woon in België)?
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
Westkust: 2019
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ja, je kunt in elk land van de EU boeken, dan heb je altijd de goede verzekeringen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan nog wel goedkoper.
Moet jij ook rekening houden met een underage fee? Zo niet, dan kun je via www.uscarhire.com nog goedkoper uit zijn, afgaande op jouw vertrek- en retourdata uit jouw reistopic. In totaal 21 dagen, een Midsize SUV voor net geen € 600 bij Dollar. Lever je 'm dag eerder in omdat je bijv. de laatste dag vroeg vertrekt in de ochtend, kan het nog € 25 goedkoper bij Dollar. Dit is incl. 2e bestuurder (altijd inbegrepen in Californië). Wel even de kortingscode bij uscarhire gebruiken.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben ook op zoek naar goede prijzen voor het huren van een auto.
Datum: 16 sept (13u) tem 5 okt (12u)
Liefst een Midsize SUV
Momenteel vind ik dit voor 561€ via National (Emerald Aisle ipv Mid SUV, in de hoop dat hier gewoon een Mid SUV bijstaat), inclusief 2e bestuurder (via Emerald Club)
Zou ik nog ergens een betere prijs kunnen vinden?
Datum: 16 sept (13u) tem 5 okt (12u)
Liefst een Midsize SUV
Momenteel vind ik dit voor 561€ via National (Emerald Aisle ipv Mid SUV, in de hoop dat hier gewoon een Mid SUV bijstaat), inclusief 2e bestuurder (via Emerald Club)
Zou ik nog ergens een betere prijs kunnen vinden?
Wij gaan deze zomer voor de eerste keer naar Amerika en de huurauto vinden we toch wel de moeilijkste beslissing.
Datum: 22 juli (23u) tem 12 aug (6u)
Liefst geen economy, voor de rest maakt het niet uit
We zijn 28 en 29 jaar en willen beide rijden. Gratis annuleren tot kort voor de afreisdatum is wel een must gezien we in een onzekere situatie zitten op persoonlijk vlak
Kan iemand ons helpen?
Datum: 22 juli (23u) tem 12 aug (6u)
Liefst geen economy, voor de rest maakt het niet uit
We zijn 28 en 29 jaar en willen beide rijden. Gratis annuleren tot kort voor de afreisdatum is wel een must gezien we in een onzekere situatie zitten op persoonlijk vlak
Kan iemand ons helpen?
- bedeve
- Amerika-expert
Je bent op de juiste plek aanbeland.
honderden berichten over autohuur , hoe wat , waar. en hoe duur.
Nee ; je bespaart vakantiegeld als je daar ,of met die code of met behulp van dat loyaltysysteem huurt....
Je hulp ligt hier voor de hand en niet zo maar van "iemand " .
Van ons allemaal.
Lees maar ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Welkom op dit informatieve forum....
Dit is minimaal een fullsize auto maar een standard Suv of nog groter behoord tot de mogelijkheden.
Gratis lid worden van de emeraldclub, direct door naar de garage om een auto of suv uit te zoeken en naar de exit booth..
Lees het National emerald club draadje eens door.
Een vlugge check ik de National app levert een prijs van 429 dollar met de BJ code op voor een auto uit de emerald aisle.
Dit is minimaal een fullsize auto maar een standard Suv of nog groter behoord tot de mogelijkheden.
Gratis lid worden van de emeraldclub, direct door naar de garage om een auto of suv uit te zoeken en naar de exit booth..
Hey ben even aan het meelezen, omdat ik zelf ook een auto zoek van 12 juli - 6-7 augustus.Coyote schreef: ↑23 apr 2019, 09:58Het kan nog wel goedkoper.
Moet jij ook rekening houden met een underage fee? Zo niet, dan kun je via www.uscarhire.com nog goedkoper uit zijn, afgaande op jouw vertrek- en retourdata uit jouw reistopic. In totaal 21 dagen, een Midsize SUV voor net geen € 600 bij Dollar. Lever je 'm dag eerder in omdat je bijv. de laatste dag vroeg vertrekt in de ochtend, kan het nog € 25 goedkoper bij Dollar. Dit is incl. 2e bestuurder (altijd inbegrepen in Californië). Wel even de kortingscode bij uscarhire gebruiken.
Roland
Op die site kan je uit meerdere opties kiezen zoals: silverbasic, young driver package etc.. is silverbasic de normale optie?
En wat bedoel je met de kortingscode ? Waar kan ik die vinden?
Want ik zie prijzen vanaf 1300+ Euro.. Had eigenlijk een budget van ongeveer 1000€, zoek wel een degelijke auto ivm de comfort, maar we zijn maar met zn tweeën, dus SUV is misschien overbodig..
Wat is het verschil tussen economy en intermediate?
Bedankt alvast

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
De opties en types worden op de site zelf uitgelegd: https://www.uscarhire.com/hiretypes.aspx en https://www.uscarhire.com/cartypes.aspx. Even de site beter doorspitten!
Een prijs van > € 1300 is aan de stevige kant voor nog geen 4 weken. Moet je underage kiezen? De prijs is mede afhankelijk van de locatie/plaats waar je de auto ophaalt. Ook periode (jullie willen in hoogseizoen) en 1 of meer personen maakt uit (dat laatste niet in Californië).
Waar vlieg je op? Hoe laat kom je aan? Hoe laat vertrek je? Kom je bijv. in de middag aan en vertrek in de ochtend dan kan het lonen de auto de dag voor vertrek in de middag in te leveren en laatste nacht dichtbij vliegveld te zitten. Scheelt weer een huurdag en soms gauw € 50.
Kortingscode: 388 (op de site kun je deze invullen. Gebruik je de app dan hoeft dat niet meer en wordt die korting al toegepast).
Roland
Een prijs van > € 1300 is aan de stevige kant voor nog geen 4 weken. Moet je underage kiezen? De prijs is mede afhankelijk van de locatie/plaats waar je de auto ophaalt. Ook periode (jullie willen in hoogseizoen) en 1 of meer personen maakt uit (dat laatste niet in Californië).
Waar vlieg je op? Hoe laat kom je aan? Hoe laat vertrek je? Kom je bijv. in de middag aan en vertrek in de ochtend dan kan het lonen de auto de dag voor vertrek in de middag in te leveren en laatste nacht dichtbij vliegveld te zitten. Scheelt weer een huurdag en soms gauw € 50.
Kortingscode: 388 (op de site kun je deze invullen. Gebruik je de app dan hoeft dat niet meer en wordt die korting al toegepast).
Roland
Dankjewel voor de tip! Ik ben lid geworden bij de emerald club en vervolgens in de app een auto gezocht met codejwensammy schreef: ↑23 apr 2019, 22:46Welkom op dit informatieve forum....
Een vlugge check ik de National app levert een prijs van 429 dollar met de BJ code op voor een auto uit de emerald aisle.
8572158 en coupon ND3177ZDE. Dan kom ik op 685 USD voor een midsize. Wat doe ik fout om aan de 429 te komen? Wat is de BJ code? Excuses voor de misschien domme vragen, heb geprobeerd hier op het forum zoveel mogelijk te lezen en opzoeken maar er is zo veel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Domme vragen bestaan niet, wij hebben de tips en trics ook van anderen zoals oa roelb, Hinko en bedeveDankjewel voor de tip! Ik ben lid geworden bij de emerald club en vervolgens in de app een auto gezocht met code
8572158 en coupon ND3177ZDE. Dan kom ik op 685 USD voor een midsize. Wat doe ik fout om aan de 429 te komen? Wat is de BJ code? Excuses voor de misschien domme vragen, heb geprobeerd hier op het forum zoveel mogelijk te lezen en opzoeken maar er is zo veel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Er zijn 3 belangrijke codes deze staan op 1e pagina in het emerald draadje, probeer ze gewoon en kijk wat de beste deal oplevert. Voor de midsize gebruik ik in de app meestal geen code en de BJ kortingscode voor 30 dollar.
Prijzen schommelen van dag tot dag, check ze regelmatig. Als je een bepaalde klasse wilt kun je nog een backup boeking making voor bv een SUV. Als er in de aisle niets staat en een vriendelijk praatje met de greater helpt niet kun je de backup boeking gebruiken. De andere boeking vervalt dan binnen 24 uur zonder kosten (mits je betaal later boekt).
Een road trip in een flinke SUV maakt het net ff leuker, de ruimte, comfort en de hogere zit ga je zeker waarderen als je iedere dag de nodige Miles aflegd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20057 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties