Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring cruise? Welke maatschappij het beste
Re: Ervaring cruise? Welke maatschappij het beste
Lekker hoor, alvast heel veel plezier gewenst, wij zitten nu in Las Vegas en hebben dit jaar gekozen voor een rondreis langs de Westkust, ook een aanrader! 

Ik ben aan het kijken naar een 6 daagse cruise naar de Caribbean via Royal Caribbean met de Explorer of the Seas. Ik kom op ongeveer 2600 dollar uit voor 4 volwassen, een kind van 0 en een kind van 1, met een ocean view kamer (standaard kame), vertrek 1 november, exclusief de fooien. Verder niets extra's gekozen. Vertrek vanuit Miami.
De volgende vragen komen in me naar boven:
1. Is deze prijs redelijk? Last minute kan echt veel schelen heb ik ergens gelezen, maar tja als je dan niks tegenkomt moet je last minute je reis gaan aanpassen met een alternatief.
2. Hoe zijn de prijzen aan boord? Is er een all inclusive formule of betaal je gewoon het eten en drinken?
De volgende vragen komen in me naar boven:
1. Is deze prijs redelijk? Last minute kan echt veel schelen heb ik ergens gelezen, maar tja als je dan niks tegenkomt moet je last minute je reis gaan aanpassen met een alternatief.
2. Hoe zijn de prijzen aan boord? Is er een all inclusive formule of betaal je gewoon het eten en drinken?
Ik vind het aan de prijzige kant. Aan boord is eten inclusief. Wel heb je een aantal restaurants die een premium rekenen. Drinken komt er altijd bij, ook als je geen alcohol drinkt. Heb je gekeken bij aanbieders als zeetours.nl? Dan heb je volgens mij een redelijk beeld van wat wat kost. Fooien zijn afhankelijk van de maatschappij, volgens mij rekent Royal Caribbean een vast bedrag per dag.
@tomhster, ik las al over kast minutes die veel goedkoper waren maar dan moet je net wat tegenkomen. We gaan een weekje met een camper en dan aansluitend een cruise maken. Stel dat er niks qua last minutes is dan zou je nog de camper kunnen verlengen.
Zeetours.nl kende ik niet. Die ga ik bestuderen.
Zeetours.nl kende ik niet. Die ga ik bestuderen.
-
- Amerikafan
Wij hebben in 2016 met Princess en cruise gemaakt door Alaska en dit was geweldig. Afgelopen kerstvakantie hebben we met Carnival een Caraiben cruise gemaakt en ook hier was alles geweldig geregeld. Wel een heel groot schip dit keer, maar daar merkte je eigenlijk niets van. Het eten was geweldig (we hebben vrijwel iedere keer gegeten in de dining room). De prijs was een stuk aantrekkelijker dan andere maatschappijen, dus we hadden van te voren een beetje onze twijfels, maar dat was helemaal niet nodig. Wij hadden wel een binnenhut moet ik eerlijk zeggen. Daar hadden wij geen probleem mee, waren er toch alleen maar om te slapen. Op ons reisverslag kun je eventueel foto's zien van deze cruise http://famkauffeld.nl/Cruise-New_Orleans_2018.html
Leuk om je reisverslag te lezen @Anne-Marie. Prachtig schip en jullie hebben jullie prima vermaakt. Ik zag bij Zeetours dat de prijzen voor Royal Caribbean vrijwel gelijk zijn dan wanneer je rechtstreeks boekt. Maar wat me opviel waren de tochten van Carnaval, deze zijn zo op het oog goedkoper.
Wel jammer dat bij de paar tochten die ik keek alleen prijs op aanvraag hebt als je de hut kiest en het aantal personen.
Ook bij Carnival zit het eten bij de prijs in?
Wel jammer dat bij de paar tochten die ik keek alleen prijs op aanvraag hebt als je de hut kiest en het aantal personen.
Ook bij Carnival zit het eten bij de prijs in?
-
- Amerikafan
Ja het eten zit bij de prijs in. Behalve een aantal specialiteitenrestaurants, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Ook geen behoefte aan gehad. Er is zoveel keuze om te eten op het schip. Het drinken komt er nog wel bij. Je kunt hiervoor een drankenpakket aanschaffen, maar dat hebben wij niet gedaan. We hadden van te voren uitgerekend dat we dat er niet uit zouden halen en dat was ook zo. Ze tellen namelijk ook de aankomstdag en zelfs de vertrekdag mee (je bent dan begin van de ochtend weer van boord). Bovendien ben je op landdagen ook een groot gedeelte van de dag niet aan boord. We hebben wel op de eerste dag twee wijnpakketten van ieder vijf wijnen gekocht (waren met drie wijndrinkers). Hiermee bespaar je wel een fles per pakket. De excursies hebben we zelf geboekt i.p.v. aan boord. Ook dit scheelt heel veel. Wij hebben onze cruise overigens geboekt bij CruiseReizen.nl
Heel erg bedankt @Anne-Marie, ik ga die site zeker bekijken.
Wat ik me nog afvroeg, is er ook het nodige vertier voor kinderen van 1,5 jaar en 9 maand (leeftijd tijdens de reis)? Zwemmen, maar is er bijvoorbeeld ook een speeltuintje?
Voor onze reis met aansluitend een cruise zitten we op een vertrekdatum van vrijdag 1 november, de keus is dat wat beperkt maar de Caribbean routes zijn dan wel beschikbaar. Maar ik zag dat al wel heel veel bezet was (mogelijk dat reisbureau's hutten reserveren en pas weer vrijgeven bij lastminutes). Ik dacht dat er een half jaar voor vertrek wel wat meer beschikbaar zou zijn.
Wat ik me nog afvroeg, is er ook het nodige vertier voor kinderen van 1,5 jaar en 9 maand (leeftijd tijdens de reis)? Zwemmen, maar is er bijvoorbeeld ook een speeltuintje?
Voor onze reis met aansluitend een cruise zitten we op een vertrekdatum van vrijdag 1 november, de keus is dat wat beperkt maar de Caribbean routes zijn dan wel beschikbaar. Maar ik zag dat al wel heel veel bezet was (mogelijk dat reisbureau's hutten reserveren en pas weer vrijgeven bij lastminutes). Ik dacht dat er een half jaar voor vertrek wel wat meer beschikbaar zou zijn.
-
- Amerikafan
Wij zijn met de Carnival Dream weggeweest. Daar was geen speeltuintje aan boord. Er wordt wel ontzettend veel voor kinderen georganiseerd, maar 1,5 jaar is daar denk ik te jong voor. Misschien eens bij bijvoorbeeld CruiseReizen.nl navragen welke schepen dat wel hebben. Er lopen aan boord regelmatig figuren uit de boeken van Dr. Seuss rond en je kunt tegen een kleine betaling het green eggs and ham ontbijt reserveren speciaal voor kinderen. Hebben wij niet gedaan, maar zag er erg leuk uit.
Misschien zijn ze inderdaad nog wat te jong voor het echte kindervermaak.
We zitten te denken aan een cruise waarin we de Bahama's een Havana (Cuba) aan doen. Royal Caribbean zou dit doen las ik ergens op het forum, maar kan nergens op hun site die cruise vinden. Bij een filter van 6-9 dagen en vertrek vanuit Miami of Fort Lauderdale.
We zitten te denken aan een cruise waarin we de Bahama's een Havana (Cuba) aan doen. Royal Caribbean zou dit doen las ik ergens op het forum, maar kan nergens op hun site die cruise vinden. Bij een filter van 6-9 dagen en vertrek vanuit Miami of Fort Lauderdale.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb binnen 1 minuut cruises gevonden naar Cuba, kijk op royalcaribbean.com en kies dan voor Cuba en november. 

Ja zou vind ik ze ook. Maar bedoel een cruise met zowel Bahama's EN Havana... die is iets lastiger.
Weet iemand wat een beetje een richtprijs is voor een baby van 10 maand en eentje van 1,5 jaar? Op sommige sites wordt een baby als volwassene gerekend en moet je bellen voor de babyprijs. Als je dan belt dan moet je alles op de mail zetten incl geboortedata van de kinderen en dan pas komen ze met een prijs. Maar als het al met al te duur uitvalt dan ga je zoeken naar een alternatief en moet je daar weer een prijs voor opvragen. Zo creer je toch er veel werk? Wat eenduidigheid zal een stuk schelen.
Weet iemand wat een beetje een richtprijs is voor een baby van 10 maand en eentje van 1,5 jaar? Op sommige sites wordt een baby als volwassene gerekend en moet je bellen voor de babyprijs. Als je dan belt dan moet je alles op de mail zetten incl geboortedata van de kinderen en dan pas komen ze met een prijs. Maar als het al met al te duur uitvalt dan ga je zoeken naar een alternatief en moet je daar weer een prijs voor opvragen. Zo creer je toch er veel werk? Wat eenduidigheid zal een stuk schelen.
Let er ook op dat bij sommige rederijen baby's / kinderen die nog niet zindelijk zijn (dus een luier dragen) niet in het zwembad mogen!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij willen deze cruise misschien zomer 2020 doen. Hoe was je ervaring hiermee? Of zijn er anderen die met de MSC Seaside de westelijke caribean route van 8 dagen hebben gedaan?
Loves Vegas!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Voor reviews van rederijen, schepen en havens kan je de website cruisecritic.com gebruiken. Ik volg hier altijd het forum over de rederij waar we mee gaan en doe inspiratie op voor nieuwe routes en havens. Echt een goede site!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3236 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 0 Reacties