Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kampeermateriaal huren of kopen?
-
- Amerika-newbie
Kampeermateriaal huren of kopen?
Hoi iedereen!
Mijn vriend en ik zijn van plan om in september 2020 voor het eerst naar Amerika te gaan.
We staan open voor een avontuur en zouden graag op sommige plaatsen kamperen.
Onze vraag is nu, of het voordeliger is om kampeermateriaal te huren, of te kopen, en of jullie leuke plekken weten om te kamperen?
Mvg S.
Mijn vriend en ik zijn van plan om in september 2020 voor het eerst naar Amerika te gaan.
We staan open voor een avontuur en zouden graag op sommige plaatsen kamperen.
Onze vraag is nu, of het voordeliger is om kampeermateriaal te huren, of te kopen, en of jullie leuke plekken weten om te kamperen?
Mvg S.
Re: kampeermateriaal huren of kopen?
Je kan natuurlijk een aantal dingen van thuis meenemen om al wat te besparen. Verder kan je prima spullen kopen bij de Walmart oid. Wij gaan dit jaar voor het eerst 7 nachten kamperen op verschillende plekken (RMNP, Yellowstone en Grand Teton). We hebben alles al uitgezocht online en komen op ongeveer 150$ uit voor de benodigde spullen. Een beetje afhankelijk van hoeveel nachten je gaat kamperen kan je bekijken of dit uit kan. Hou er rekening mee dat kamperen vele malen goedkoper is dan het verblijven in het een hotel. Wij hebben dit er bijvoorbeeld al in 2 nachten terugverdiend. Na de reis leveren we dit in bij een liefdadigheidsinstelling in. Het huren van spullen kan ongetwijfeld maar ik neem aan dat je deze ook weer op dezelfde plek moet inleveren. Verder betwijfel ik of het daadwerkelijk goedkoper is.
Leuke plekken om te kamperen hangt natuurlijk van jullie route af.
Leuke plekken om te kamperen hangt natuurlijk van jullie route af.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk dat jullie van plan zijn te gaan tentkamperen! Amerika leent zich daar uitstekend voor. Wij doen dit ieder jaar, en verblijven met veel plezier op de mooie campings in de nationale parken en andere natuurgebieden. Voor een fractie van de prijs van een hotelkamer overnacht je op de allermooiste plekken. Er zijn op dit forum al diverse topics over tentkamperen gestart, wellicht dat jullie daar wat inspiratie uit kunt halen.
Wij nemen onze gehele kampeeruitrusting uit Nederland mee, met uitzondering van de koelbox. Met lichtgewicht spullen is dat prima te doen. Er zijn op dit forum ook een aantal reizigers die hun kampeeruitrusting (gedeeltelijk) goedkoop in de VS kopen, en dan aan het einde van de reis weer achterlaten (schenken aan een goed doel of andere reizigers, eventueel weggooien). Ik heb eigenlijk nog nooit gelezen dat iemand kampeeruitrusting huurt. Ook ik betwijfel of dat goedkoper is dan een (goedkope) uitrusting nieuw kopen bij bijvoorbeeld Walmart.
Leuke plekken om te kamperen vind je dus in ieder geval in de nationale parken, staatsparken, et cetera. In bijna ieder park heb je wel één of meerdere campings die geknipt zijn voor tentkampeerders. Deze campings hebben doorgaans geen eigen website. Voor de nationale parken geldt dat je op de website van het betreffende nationale park informatie kunt vinden over de kampeermogelijkheden in dat park. Kijk voor Zion National Park bijvoorbeeld op www.nps.gov/zion, onder 'Plan your visit'. Het reserveren van campings in de nationale parken gaat meestal via www.recreation.gov. Voor de staatsparken is het per staat anders geregeld. Bedenk dat campings in de parken populair zijn, en je er in veel gevallen goed aan doet ruim op tijd te reserveren. Voor nationale parken kan dit meestal vanaf zes maanden voor je geplande overnachting.
Zodra jullie een route hebben bedacht zou je die hier kunnen plaatsen. Men denkt hier graag mee over de route, en zodoende kun je ook aan campingtips voor de beoogde route komen. Voor een eerste reis naar het zuidwesten zou je eens naar deze voorbeeldreis kunnen kijken.
Wij nemen onze gehele kampeeruitrusting uit Nederland mee, met uitzondering van de koelbox. Met lichtgewicht spullen is dat prima te doen. Er zijn op dit forum ook een aantal reizigers die hun kampeeruitrusting (gedeeltelijk) goedkoop in de VS kopen, en dan aan het einde van de reis weer achterlaten (schenken aan een goed doel of andere reizigers, eventueel weggooien). Ik heb eigenlijk nog nooit gelezen dat iemand kampeeruitrusting huurt. Ook ik betwijfel of dat goedkoper is dan een (goedkope) uitrusting nieuw kopen bij bijvoorbeeld Walmart.
Leuke plekken om te kamperen vind je dus in ieder geval in de nationale parken, staatsparken, et cetera. In bijna ieder park heb je wel één of meerdere campings die geknipt zijn voor tentkampeerders. Deze campings hebben doorgaans geen eigen website. Voor de nationale parken geldt dat je op de website van het betreffende nationale park informatie kunt vinden over de kampeermogelijkheden in dat park. Kijk voor Zion National Park bijvoorbeeld op www.nps.gov/zion, onder 'Plan your visit'. Het reserveren van campings in de nationale parken gaat meestal via www.recreation.gov. Voor de staatsparken is het per staat anders geregeld. Bedenk dat campings in de parken populair zijn, en je er in veel gevallen goed aan doet ruim op tijd te reserveren. Voor nationale parken kan dit meestal vanaf zes maanden voor je geplande overnachting.
Zodra jullie een route hebben bedacht zou je die hier kunnen plaatsen. Men denkt hier graag mee over de route, en zodoende kun je ook aan campingtips voor de beoogde route komen. Voor een eerste reis naar het zuidwesten zou je eens naar deze voorbeeldreis kunnen kijken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij nemen ook de hele kampeeruitrusting mee, zelfs een extra lichtgewicht tent om backcountry te kamperen. Kamperen op de normale kampeerterreinen in de NPs is al heel mooi, maar in de backcountry van Yellowstone of Yosemite is helemaal uniek. De eerste keer hebben we een MSR brander gekocht, omdat de gasblikjes voor Europese gasbranders in Amerika niet (goed?) verkrijgbaar zijn.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt eraan wat je onder Europese gasblikjes verstaat. De variant van onze Franse vrienden (Campinggaz) kennen ze in Amerika inderdaad niet. Maar de schroefblikjes die ze in Amerika gebruiken zijn ook heel gangbaar in Scandinavië, Groot Brittannië, etc. Ook in Nederland prima verkrijgbaar, inclusief de bijbehorende branders. Je hebt ook lichtgewicht brandertjes die met beide type blikjes overweg kunnen.
Backcountry kamperen in de parken is inderdaad ook zeer goed mogelijk en lekker avontuurlijk. Wij gaan dat in juni voor het eerst doen, in Zion.
Backcountry kamperen in de parken is inderdaad ook zeer goed mogelijk en lekker avontuurlijk. Wij gaan dat in juni voor het eerst doen, in Zion.

-
- Amerika-newbie
Re: Kampeermateriaal huren of kopen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Onze roadtrip is het klassieke rondje van het zuidwesten. Ik heb voor onze route op dit forum al heel veel gevonden!
Kan zeker nog veranderen aangezien ik er wel zeer vroeg bij ben
Bestaat er een algemene website waar ik campings kan vinden of kijk ik best op de websites van de nationale parken?
Onze roadtrip is het klassieke rondje van het zuidwesten. Ik heb voor onze route op dit forum al heel veel gevonden!
Kan zeker nog veranderen aangezien ik er wel zeer vroeg bij ben
Bestaat er een algemene website waar ik campings kan vinden of kijk ik best op de websites van de nationale parken?
Voor het kamperen in de National Park's moet je inderdaad bij de NPS-site zelf zijn om te reserveren.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kwam laatst deze website tegen: http://www.uscampgrounds.info
Hierop zouden alle campings in nationale parken, staatsparken, etc. moeten staan. Campings op particulier terrein (m.a.w. de meeste commercieel uitgebate campings) staan níét op deze kaart. Volgens mij is de site aardig volledig.
Hierop zouden alle campings in nationale parken, staatsparken, etc. moeten staan. Campings op particulier terrein (m.a.w. de meeste commercieel uitgebate campings) staan níét op deze kaart. Volgens mij is de site aardig volledig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt op de NPS-sites alle informatie over de campings in het park vinden, maar reserveren voor de campings in de nationale parken gaat (meestal) via www.recreation.gov.
Je bent gelukkig vroeg, dus je kunt je goed voorbereiden. Voor Yosemite bijvoorbeeld is het goed om een maand van te voren te oefenen. En zelfs twee keer oefenen is niet onverstandig. Zie voor meer informatie www.nps.gov/yose, onder camping.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welke hike gaan jullie doen?
Wij gaan in La Verkin Creek doen met 1 overnachting. Voor een "verlengde" West Rim trail lukte het helaas niet om een permit te krijgen. Ook juni trouwens.
Ons basic campinggaz brandertje stamt uit de vorige eeuw en is inmiddels zo'n 30 jaar oud

Onze voorkeur heeft een losse brandstoffles, maar dat is met het vliegtuig niet zo handig. Ik ken te veel mensen die hun lege fles weg moesten gooien, omdat hij naar benzine rook.
Campingspullen huren (en dan met name de tent) hebben wij ook overwogen, maar bleek uiteindelijk vrij prijzig. Ofwel, je kunt beter zelf iets kopen. Als je huurt heb je (in ieder geval bij de verhuurders waar wij keken) wel een kwaliteitstent en dat bedrag haal je er niet met 1 weekje kamperen uit.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
-
- Amerika-newbie
Is het dan zo moeilijk om een kampeer plaats te bemachtigen? Aangezien je zegt van zeker eens te oefenen..Martin & Marianne schreef: ↑30 apr 2019, 12:30Je kunt op de NPS-sites alle informatie over de campings in het park vinden, maar reserveren voor de campings in de nationale parken gaat (meestal) via www.recreation.gov.
Je bent gelukkig vroeg, dus je kunt je goed voorbereiden. Voor Yosemite bijvoorbeeld is het goed om een maand van te voren te oefenen. En zelfs twee keer oefenen is niet onverstandig. Zie voor meer informatie www.nps.gov/yose, onder camping.
Marianne
Groetjes Sarah
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
De moeilijkheid geldt alléén voor de 1% meest populaire campings, waarvan de campings in Yosemite National Park het bekendst zijn. Dus ja: voor Yosemite loont het om te oefenen. Voor de meeste andere campings is dat niet nodig, zolang je maar op tijd reserveert. D.w.z. niet te lang wachten nadat de reserveringsperiode start. Meestal is dat zes maanden vóór de beoogde overnachtingsdatum. Voor Yosemite werkt het net even anders, zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Wij gaan de West Rim Trail doen, in twee dagen. We overnachten ergens halverwege. Toen de reserveringen voor de backcountry open gingen binnen een paar seconden de campsite vastgelegd.WeernaardeVS schreef: ↑30 apr 2019, 14:16Welke hike gaan jullie doen?
Wij gaan in La Verkin Creek doen met 1 overnachting. Voor een "verlengde" West Rim trail lukte het helaas niet om een permit te krijgen. Ook juni trouwens.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zaten ook klaar, hadden een plek+datum, maar in de afrondende fase bleef de site hangen. Vervolgens snel bij La Verkin Creek geboekt. Ook mooi, we willen doorlopen naar Beartrap canyon.
Veel plezier en een mooie tocht gewenst!
2019: rondom Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties