Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat voor wegen te kiezen en reistijd?
Wat voor wegen te kiezen en reistijd?
Goedenavond,
Heb al wat rond gezocht hier op het forum maar nog niet echt een topic gevonden, excuus als ik het hier in de verkeerde plaats maar ik had eigenlijk een vraag over het volgende:
In oktober rijden we via een weekje Florida, richting de GSM en via de oostkust weer naar beneden, 3 weken totaal en prima aantal kilometers.
Wat kan je eigenlijk aanhouden als reistijd? Klopt de tijd wat Google Maps je zegt en hoe eenvoudig is het om binnendoor te rijden? In Florida zijn er een hoop tolwegen en hierbuiten valt dat dus reuze mee. Dan gaat het me nog niet zozeer over dat het geld kost maar het is gewoon leuker om wat kleine wegen te kiezen dan de grote. Moet je dan ook automatisch je reistijd verdubbelen?
Of hebben jullie tips over hoe je dit het beste kan bepalen?
Heb al wat rond gezocht hier op het forum maar nog niet echt een topic gevonden, excuus als ik het hier in de verkeerde plaats maar ik had eigenlijk een vraag over het volgende:
In oktober rijden we via een weekje Florida, richting de GSM en via de oostkust weer naar beneden, 3 weken totaal en prima aantal kilometers.
Wat kan je eigenlijk aanhouden als reistijd? Klopt de tijd wat Google Maps je zegt en hoe eenvoudig is het om binnendoor te rijden? In Florida zijn er een hoop tolwegen en hierbuiten valt dat dus reuze mee. Dan gaat het me nog niet zozeer over dat het geld kost maar het is gewoon leuker om wat kleine wegen te kiezen dan de grote. Moet je dan ook automatisch je reistijd verdubbelen?
Of hebben jullie tips over hoe je dit het beste kan bepalen?
Re: Wat voor wegen te kiezen en reistijd?
Mijn ervaring is dat de echte rijtijd in google maps redelijk klopt. Wat je echter niet moet vergeten is dat als je redelijk vaak stopt om dingen te bekijken de tijd snel oploopt. Echt iets om rekening mee te houden.
Jan
Jan
Google maps. Eenvoudiger wordt het niet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn kaarten, zoals die van de AAA (zusterorganisatie van de ANWB) waarop scenic routes staan aangegeven. Wil je de reistijd weten dan sleep je de route in googlemaps zo dat die route genomen wordt.
Je kunt ook eens googelen op scenic highways of scenic byways, met de naam van de staat er bij, dan vind je ook wel mooie routes.
Marianne
Je kunt ook eens googelen op scenic highways of scenic byways, met de naam van de staat er bij, dan vind je ook wel mooie routes.
Marianne
Ik maak gebruik van roadtripper.com.
Heeft ook heel veel touristische plekken er in staan. Begin eens kleine route thuis en kijk hoe het werkt.
Ik plan hier thuis op de pc en kan hem op tablet of telefoon via app.
Deze geeft de optie voor Waze of Google maps. Mijn voorkeur gaat uit naar Waze deze gebruikt de basis van Google maar je kan veel info van je mede weggebruikers over de verkeersinformatie.
Heeft ook heel veel touristische plekken er in staan. Begin eens kleine route thuis en kijk hoe het werkt.
Ik plan hier thuis op de pc en kan hem op tablet of telefoon via app.
Deze geeft de optie voor Waze of Google maps. Mijn voorkeur gaat uit naar Waze deze gebruikt de basis van Google maar je kan veel info van je mede weggebruikers over de verkeersinformatie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1552 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 1 Reacties