Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
United of British Airways? Ervaringen?
Re: United of British Airways? Ervaringen?
Vorig jaar oktober met United gevlogen van Las Vegas naar Amsterdam. Met overstappen in Denver (ruim een uur) en Chicago (anderhalf uur). In Denver werd duidelijk dat het vliegtuig naar Chicago vertraagd was. Aan de United balie in Denver konden ze weinig voor me doen, ik kreeg het advies naar Chicago te gaan en hopen op het beste. Met 2 uur vertraging vertrokken en ik ging er van uit dat ik de aansluiting naar Amsterdam zou missen. Toen kreeg ik een berichtje dat het vliegtuig naar Amsterdam 45 minuten later zou vertrekken. Uiteindelijk met 2 uur vertraging uit Chicago vertrokken.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Beide zijn goed hoor. Bij de ene is overstap in Engeland en andere in de USA. Als je in Londen over moet stappen zorg dan wel voor een ruime overstap, wij hebben daar een keer de overstap gemist en een andere keer dat een koffer niet aankwam. Gisteren terug met United en daar was de beenruimte best ruim in economy class en inderdaad zeer recente films.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Precies diezelfde vlucht van United maken wij ook eind deze maand. Ook al eens eerder gevlogen overigens, prima gegaan.
Als tip zou ik je alleen nog meegeven om die vlucht eens proberen te zoeken op tix.nl of tix.be IN HET WEEKEND.
Wij betaalden iets van 360 euro pp (ook nog vertrekken en aankomen in het weekend), vandaar. Buiten het weekend stuk duurder.
Have fun, maar als je de kamers gratis hebt in Vegas (hebben wij ook) zal dat wel lukken.
Als tip zou ik je alleen nog meegeven om die vlucht eens proberen te zoeken op tix.nl of tix.be IN HET WEEKEND.
Wij betaalden iets van 360 euro pp (ook nog vertrekken en aankomen in het weekend), vandaar. Buiten het weekend stuk duurder.
Have fun, maar als je de kamers gratis hebt in Vegas (hebben wij ook) zal dat wel lukken.

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nee dat was Florida deze keer, geen directe vluchten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
Ik heb ook even een vraagje over United. Klopt het dat als je geen stoelreservering boekt, je niet automatisch naast elkaar geplaatst wordt?
Voor een vlucht voor 4 personen met overstap kost zo'n stoelreservering aardig wat, dus als dit niet nodig is, doe ik dat liever niet.
De laatste keer vliegen was voor ons in 2016 en sindsdien zijn er aardig wat regeltjes gewijzigd heb ik begrepen. Ook moet je nu voor elke ingecheckte koffer betalen. Iemand nog tips hoe we deze kosten kunnen minimaliseren? Aanmelden voor 'premier status challange' las ik eerder hierboven?? Ik vind die spaarsystemen super ingewikkeld.
Voor een vlucht voor 4 personen met overstap kost zo'n stoelreservering aardig wat, dus als dit niet nodig is, doe ik dat liever niet.
De laatste keer vliegen was voor ons in 2016 en sindsdien zijn er aardig wat regeltjes gewijzigd heb ik begrepen. Ook moet je nu voor elke ingecheckte koffer betalen. Iemand nog tips hoe we deze kosten kunnen minimaliseren? Aanmelden voor 'premier status challange' las ik eerder hierboven?? Ik vind die spaarsystemen super ingewikkeld.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Heb je je tickets al? Zo te horen heb je het over basic economy tickets. Bij de economy tickets kun je gratis stoelen reserveren en mag je 1 koffer meenemen. Dus als je nog moet boeken kijk dan naar de economy tickets.
Heb je basic economy tickets al dan zit er niks anders op dan te betalen voor de stoelen of de gok te nemen dat je bij checkin bij elkaar kan zitten, misschien 2 bij 2. Maar ze garanderen niks. Ik zou wel verwachten dat je per volwassene naast een kind wordt gezet. Mbt de koffers, van te voren online kopen wil nog wel eens goedkoper zijn (10 a 20 euro goedkoper per koffer). Enige manier om kosten te besparen is weinig meenemen. Tis niet anders. Nou nemen we vaak stiekem te veel mee dus kritisch kijken naar wat meegaat kan zo wat schelen. En bv op heenweg een koffer in koffer stoppen mocht je willen gaan shoppen.
Heb je basic economy tickets al dan zit er niks anders op dan te betalen voor de stoelen of de gok te nemen dat je bij checkin bij elkaar kan zitten, misschien 2 bij 2. Maar ze garanderen niks. Ik zou wel verwachten dat je per volwassene naast een kind wordt gezet. Mbt de koffers, van te voren online kopen wil nog wel eens goedkoper zijn (10 a 20 euro goedkoper per koffer). Enige manier om kosten te besparen is weinig meenemen. Tis niet anders. Nou nemen we vaak stiekem te veel mee dus kritisch kijken naar wat meegaat kan zo wat schelen. En bv op heenweg een koffer in koffer stoppen mocht je willen gaan shoppen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat Barbarage zegt, bij United is een economy ticket 80 euro duurder (retour, met of zonder overstap) dan een basic economy ticket.
Voor die 80 euro krijg je dus 1 koffer + gratis stoel reservering. Bij voorkeur direct bij de maatschappij boeken.
Voor die 80 euro krijg je dus 1 koffer + gratis stoel reservering. Bij voorkeur direct bij de maatschappij boeken.
Ik heb nog geen tickets. Had gisteravond tickets gezien bij Tix.nl en daar zat geen ruimbagage en stoel bij, dus dit zullen wel die basic economy tickets zijn geweest. Ga eens kijken of ze dan ook de economy tickets hebben. Bij United rechtstreeks waren ze wel een stuk duurder, vond ik wel vreemd want het liefst boek ik ook rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.
Onze kids zijn trouwens 17 en 14 jaar, dus denk dat ze geen rekening houden met stoel bij ouders.
Aangezien we maar ruim een weekje gaan, wilde ik 2 koffers meenemen. 1 koffer bijna leeg met een extra trolley, voor het geval wel heel veel geshopt hebben
Onze kids zijn trouwens 17 en 14 jaar, dus denk dat ze geen rekening houden met stoel bij ouders.
Aangezien we maar ruim een weekje gaan, wilde ik 2 koffers meenemen. 1 koffer bijna leeg met een extra trolley, voor het geval wel heel veel geshopt hebben

Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Sja het scheelt inderdaad nog wel eens. Dan heeft zo’n reisbureau / broker een hele zwik tickets opgekocht voor een bepaald tarief en zijn ze inmiddels bij de airline zelf uitverkocht, volgens mij is dat de oorzaak. Goed blijven zoeken dus, bv via Google flights dan zie je allerlei brokers en de prijzen bij de airline zelf. En dus geen economy light achting tarief. Is zeker in jullie geval duurkoop.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
En kijk op verschillende tijden, ook bij de luchtvaartmaatschappij zelf!
Dinsdag heb ik tickets bij United geboekt voor aankomende maart, die na 20.00 uur ruim 150€ goedkoper waren dan daarvoor... Tikt leuk aan voor 4 tickets. Ik snap nog steeds niet hoe en waarom, maar het kan
Dinsdag heb ik tickets bij United geboekt voor aankomende maart, die na 20.00 uur ruim 150€ goedkoper waren dan daarvoor... Tikt leuk aan voor 4 tickets. Ik snap nog steeds niet hoe en waarom, maar het kan

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Klopt, tantelotje. Ik had verleden week redelijk geprijsde tickets bij KLM gezien op woensdagavond. Toen niet geboekt en ik baalde dat de prijzen omhoog gegaan waren. En guess what? Gisteravond (dus weer op woensdagavond) waren ze er weer. Toeval of?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Geen toeval.
Er zit gewoon een patroon in als je de ticketprijzen voor een langere tijd per dag volgt. Dat merkte ik toen ik een ticket voor dit jaar wilde boeken. Ruim 2 weken lang dagelijks gezocht naar tickets en kon na een week al voorspellen wat het de volgende dag zou doen.
Roland
Er zit gewoon een patroon in als je de ticketprijzen voor een langere tijd per dag volgt. Dat merkte ik toen ik een ticket voor dit jaar wilde boeken. Ruim 2 weken lang dagelijks gezocht naar tickets en kon na een week al voorspellen wat het de volgende dag zou doen.

Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Deze ervaring hebben wij ook met BA. Vlucht vanuit Orlando was met vertraging aangekomen op Gatwick. Daar moet je opnieuw door security en werd er eigenlijk geen enkele hulp geboden om ons hier snel doorheen te loodsen om alsnog de overstap te halen. Deze op het nippertje (al rennend) alsnog gehaald. Op Schiphol aangekomen bleken onze koffers helaas nog op Gatwick te staan.pumi1000 schreef: ↑06 mei 2019, 21:14Beide zijn goed hoor. Bij de ene is overstap in Engeland en andere in de USA. Als je in Londen over moet stappen zorg dan wel voor een ruime overstap, wij hebben daar een keer de overstap gemist en een andere keer dat een koffer niet aankwam. Gisteren terug met United en daar was de beenruimte best ruim in economy class en inderdaad zeer recente films.
Mijn ervaringen met United zijn altijd goed geweest. Ruim filmaanbod, goede beenruimte en goede verzorging. Ook kregen wij destijds (2014) nog wel gratis drankjes op de tweede leg van Dulles naar MCO.
- bedeve
- Amerika-expert
Geen kwaad woord over United maar....
Als je op een bestemming vliegt waarop BA een A380 inzet heeft die duidelijk voorkeur.
Stoel boven achterin uitzoeken.
Zorgt er voor dat je net wat plezieriger vliegt dan anders.
Als je op een bestemming vliegt waarop BA een A380 inzet heeft die duidelijk voorkeur.
Stoel boven achterin uitzoeken.
Zorgt er voor dat je net wat plezieriger vliegt dan anders.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij zijn 2 jaar geleden met United gevlogen.
Heen was vliegtuig van de dag ervoor uitgevallen door defect, dus druk druk.
Op tijd aangekomen op Newark.
2 binnenlandse vluchten naar en van Florida ook goed. Maar van Chicago naar Amsterdam gevlogen. Met een museum stuk. Entertainment met maar 7 kanalen die zoals vroeger gewoon in een loop lopen. Geen wifi, klassieke stijl stoelen waar je rug gewoon van positie ging.
Als je zo terug komt van je vakantie heeft dat echt geen positieve afsluiting.
Heen was vliegtuig van de dag ervoor uitgevallen door defect, dus druk druk.
Op tijd aangekomen op Newark.
2 binnenlandse vluchten naar en van Florida ook goed. Maar van Chicago naar Amsterdam gevlogen. Met een museum stuk. Entertainment met maar 7 kanalen die zoals vroeger gewoon in een loop lopen. Geen wifi, klassieke stijl stoelen waar je rug gewoon van positie ging.
Als je zo terug komt van je vakantie heeft dat echt geen positieve afsluiting.
Tja, je betaalt voor het vervoer van A naar B. Dan heb je pech dat je een wat ouder vliegtuig krijgt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@goState, die oude versie kom je nu bijna niet meer tegen op de transatlantische vluchten van United.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht