wij vertrekken over precies 3 maanden voor 4 weken naar West-Amerika (LA), namelijk op 23 juni. De tijd begint een beetje te dringen en ik moet nog ALLES regelen. Dus alle suggesties zijn welkom. Ik weet namelijk niet goed hoe ik er moet aan beginnen. Ik heb reeds een aantal dingen die ik ZEKER wil doen. Dus daarover valt niet meer te discussiëren

- 2 nachten LA, waaronder 1 dag voor de Universal Studio's, ik wil absoluut de HOLLYWOOD-letters zien, de Walk of Fame, Rodeo Drive, Venice Beach, Beverly Hills, ... eventueel een Baseball-wedstrijd, ...
- 2 nachten Las Vegas: mijn man wil wel eens een gokje wagen, we willen zeker de strip doen, we zouden ook wel graag een show willen meepikken, ...
- 2 nachten San Francisco: de 49 mile scenic drive, Alcatraz, ...
Dit zijn dus de steden die we willen bezoeken, en wij gaan telkens voor min. 2 nachten (mss wordt dit zelfs voor Las Vegas en San Francisco een nacht meer, hangt af van de verdere wensen)
Nu wat de NP's en dergelijke betreft, heb ik ook al een lijstje met MUST DO's. Als ik hier 1 dag schrijf, dan bedoel ik dat ook met verplaatsing bij. Want ik heb nog totaal geen idee waar wij wel of niet gaan overnachten.
- 1 dag Bryce Canyon NP
- 1 dag Zion NP
- 1 dag Hooverdam & Lake Mead
- 1 of 2 dagen Grand Canyon NP
- 1 dag Death Valley NP
- 1 dag Joshua Three NP
- 1 dag Sequoia NP
- 2 dagen Yosemite NP (dit zal na een 3-tal weken reizen zijn, dus willen we niet meer snel doen)
- Monument Valley (heb ik ergens gelezen, maar ik weet zelfs nog niet waar dit ligt en waarbij ik dit moet combineren)
- Slide Rock SP (ook gelezen dat dit fantastisch mooi zou zijn)
Zoals jullie wel zullen zien, is dit niet de volgorde waarin wij alles gaan doen. Ik weet namelijk nog echt niet veel, en moet nog zien waar alles ligt, en wat de opeenvolgende parken zijn.
Mijn vraag is nu vooral of hier parken in zitten die TE gelijkaardig zijn. Ik wil bijvoorbeeld niet de Grand Canyon doen en een weekje later een gelijkaardig park, maar niet zo indrukwekkend als de Grand Canyon. Ik wil vooral veel diversiteit.
Ik heb ook nog een aantal andere NP's genoteerd. Maar daarover moet ik nog veel lezen vooaleer ik ze in mijn lijstje opneem. En ik moet ook zien of ik niet TE druk doe en of bepaalde NP's niet te ver van de route liggen.
Maar ter vervollediging schrijf ik hier ook nog de andere NP's:
- Mesa Verde NP
- Great Sand Dunes NP
- Rocky Mountains NP
- Great Basin NP
- Arches NP
- Cayonlands NP
- Capital Reef NP
- Petrified Forest NP
- Saguaro NP
- Lassen Volcanic NP
Terwijl ik dit lijstje typ, zit ik echt te denken: OH MY GOD... ZO VEEL KEUZE!!!

Wat ik ook nog wil vermelden, is dat wij dus in LA vertrekken, en de laatste 5 à 7 dagen willen wij langs de kust terugkomen van SF naar LA. En we gaan absoluut met een 4x4 rijden (midsize SUV). De prijs bij Connections is ongeveer 1250€ voor 4 weken... Lijkt dit normaal? Is nog niet geboekt trouwens...
Alvast bedankt voor tips om mij op weg te helpen!!!