Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Specifieke kledingmerken in outlets verkrijgbaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Specifieke kledingmerken in outlets verkrijgbaar?

Bericht door Kletskous »

Komende zomer maken wij een rondreis van grofweg New York - Rockport - Niagara Falls - HersheyPark - Washington en sluiten we af met een week Orlando.

Waarschijnlijk zal er pas in de week in Orlando gelegenheid zijn om een keer te shoppen. Dat denk ik althans, omdat de rondreis al volgepland staat met diverse activiteiten...

Nu hebben we twee zoons bij ons, waarvan de oudste wel geïnteresseerd is in bepaalde merken. Puber hè :D . Jongste geeft er (nog...?) niets om, en vindt alles wel best.
Maar de oudste is nogal specifiek in wat ‘ie wel mooi vindt en wat van hem niet zo hoeft....zucht..

Hij zou heel graag iets van de merken Stone Island en Lyle & Scott willen kopen (mits betaalbaar). Zijn deze merken te vinden in de outlets (ergens in Orlando liefst, of anders elders in de route)?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
hemmie
Amerika-expert

Re: Specifieke kledingmerken in outlets verkrijgbaar?

Bericht door hemmie »

Even op de website kijken, zo te zien hebben beide merken geen winkels in de VS. Stone Island lijkt verkocht te worden bij Neiman Marcus en Saks 5th av (dat krijg ik in elk geval te zien als ik hier vanuit de VS google), volgens mij bestaan van beide winkels wel outlet varianten, dus je zou mazzel kunnen hebben als je die onderweg tegenkomt.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Elke outlet heeft een website waarop je kan zien welke winkels er zijn.
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Cyclingro »

Wat ik een groot nadeel van een outlet vind is het feit dat de kwaliteit van bv kleding echt een stuk slechter is (vandaar ook outlet) en niet de gangbare collectie beschikbaar is. Daarom ga ik nauwelijks naar een outlet, maar bij voorkeur naar de echte winkel.

@Kletskous Gezien jouw te maken reis kom je net boven NYC langs Woodburry Outletdie wel leuk is om gezien te hebben, maar meer tijd zal je hebben in Orlanda als je daar een week bent.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

hemmie schreef:
04 mei 2019, 22:07
Even op de website kijken, zo te zien hebben beide merken geen winkels in de VS. Stone Island lijkt verkocht te worden bij Neiman Marcus en Saks 5th av (dat krijg ik in elk geval te zien als ik hier vanuit de VS google), volgens mij bestaan van beide winkels wel outlet varianten, dus je zou mazzel kunnen hebben als je die onderweg tegenkomt.
Och, dat zou wel sneu zijn als we niks kunnen vinden. Hij heeft er al weken over dat “als we in Amerika zijn dan......”.
Die Saks 5th in NY zit zowat naast St. Patricks Cathedral, en dat ligt wel op onze route dus daar zouden we wel even langs kunnen gaan. Hopelijk hebben ze er idd betaalbare Stone Island kleding.

Ik heb idd al een paar outlets bekeken op merken, maar ik vind deze twee nog niet terug.
Ook die Woodburry bij New York geeft geen resultaten maar wel weer Saks 5th.
Ik ken Saks niet, maar is dat meer een grote winkel waar ze diverse merken verkopen ?

Echte fysieke winkels van het merk zélf zijn er dus eigenlijk niet, als ik het zo begrijp?

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Cyclingro schreef:
04 mei 2019, 22:46
Wat ik een groot nadeel van een outlet vind is het feit dat de kwaliteit van bv kleding echt een stuk slechter is (vandaar ook outlet) en niet de gangbare collectie beschikbaar is. Daarom ga ik nauwelijks naar een outlet, maar bij voorkeur naar de echte winkel.
Tja, weet niet waar deze wijsheid vandaan komt maar er mankeert niets aan de kleding uit de grotere outletstores. Ik kom al heel wat jaartjes in Amerika en bezoek dan altijd wel 1 of 2 outletcenters. Kwaliteit is gewoon goed, na jaren draag ik het nog steeds hier in Nederland. Heb wel eens gezien dat er weeffoutjes in konden zitten maar dat merk ik de afgelopen jaren al lang niet meer.

Dat het een niet gangbare collectie zou zijn, valt tegenwoordig wel mee. Sowieso loop ik niet achter de meute aan voor wat betreft de kleding, koop kleding die ik leuk vind en niet wat een ander daarvan vindt of omdat het ´in´ is. Als je bovendien ziet hoeveel mensen er bij de outletstores komen, loopt bijna half Amerika in die kleding dus hoezo niet gangbaar?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Cyclingro
Amerika-ontdekker

Bericht door Cyclingro »

Eigen ervaring! Ik kan nu tegen je opbieden dat ik een beperkt aantal jaartjes in de USA kom maar dus ook een outlet bezoek. Desalniettemin vind ik de kwaliteit tegenvallen (dus het hoeft niet zo te zijn, maar ik ervaar dit zo!).Kleurverschil na beperkt aantal keren wassen, oude collectie en model snel uit de kleding.
Maar een bezoek aan de outlet hoort wel bij een vakantie in de USA.
Gast

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:
05 mei 2019, 10:26
Ik ken Saks niet, maar is dat meer een grote winkel waar ze diverse merken verkopen ?
https://saks.com/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Cyclingro schreef:
05 mei 2019, 11:37
Desalniettemin vind ik de kwaliteit tegenvallen (dus het hoeft niet zo te zijn, maar ik ervaar dit zo!).Kleurverschil na beperkt aantal keren wassen, oude collectie en model snel uit de kleding.
Ik deel die ervaring absoluut niet maar dan zullen wij wellicht niet dezelfde kwaliteit kleding kopen... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Cyclingro
Amerika-ontdekker

Bericht door Cyclingro »

Ik begrijp niet zo goed hoe je bij deze conclusie komt.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Er zijn merken met goedkopere collecties voor outlet, maar Lacoste of the North Face hebben dat bijvoorbeeld weer niet. Stone Island is Italiaans. Dat ga je in de VS niet of nauwelijks tegenkomen. Fred Perry is bijvoorbeeld ook redelijk zeldzaam. Er blijft echter nog genoeg over. Woodbury Common is wel een aanrader, Orlando is ook prima. Je kunt op outletbound.com kijken, dan heb je een overzicht.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Saks 5th in NYC zal geen outlet zijn (en dan vraag ik me af of een europees merk wat hier nauwelijks verkocht wordt goedkoper zal zijn dan in Europa), maar hier in de omgeving zit wel een saks Off 5th (geloof dat het zo heet) in een outlet mall, en een neiman marcus outlet ook geloof ik.
Terug in Texas!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:
05 mei 2019, 10:38
Cyclingro schreef:
04 mei 2019, 22:46
Tja, weet niet waar deze wijsheid vandaan komt maar er mankeert niets aan de kleding uit de grotere outletstores. Ik kom al heel wat jaartjes in Amerika en bezoek dan altijd wel 1 of 2 outletcenters. Kwaliteit is gewoon goed, na jaren draag ik het nog steeds hier in Nederland. Heb wel eens gezien dat er weeffoutjes in konden zitten maar dat merk ik de afgelopen jaren al lang niet meer.

Dat het een niet gangbare collectie zou zijn, valt tegenwoordig wel mee. Sowieso loop ik niet achter de meute aan voor wat betreft de kleding, koop kleding die ik leuk vind en niet wat een ander daarvan vindt of omdat het ´in´ is. Als je bovendien ziet hoeveel mensen er bij de outletstores komen, loopt bijna half Amerika in die kleding dus hoezo niet gangbaar?
Ik begrijp de opmerking ook wel, ook ik kom eigenlijk niet zoveel meer in outlets (hooguit voor de kinderen). Toen ik tijdje in de US heb gewoond, was ik ook lid van de 'Consumentenbond' en heb toen een heel artikel gelezen over de outlets. Ze hebben daar twee soorten kleding; oude collectie, en kleding die speciaal gemaakt wordt voor de outlet. Het is op zich natuurlijk raar dat je de 'standaard' Ralph Lauren en Tommy Hilfiger (etc etc etc) polo's en overhemden in alle kleuren ook gewoon kunt kopen in de outlets tegen lage prijs, terwijl die ook nieuw in gewone winkels liggen met aanzienlijk hogere prijzen. Dat is dus echt gewoon mindere kwaliteit in de outlets. Dat wil niet zeggen dat het niet goed is natuurlijk, maar als je een standaard polo eens vasthoudt en goed bekijkt, dan merk je duidelijk verschil tussen outlet en gewone winkel ( bv Macy's). Maar goed, nogmaals, iedereen zijn eigen keuze daarin ! En ook is de kwaliteit natuurlijk niet gelijk slecht in de outlet, daar kan je best lang mee doen natuurlijk !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

tomhster schreef:
05 mei 2019, 13:18
Stone Island is Italiaans. Dat ga je in de VS niet of nauwelijks tegenkomen. Fred Perry is bijvoorbeeld ook redelijk zeldzaam. Er blijft echter nog genoeg over. Woodbury Common is wel een aanrader, Orlando is ook prima. Je kunt op outletbound.com kijken, dan heb je een overzicht.
En inderdaad, Stone Island nog nooit tegengekomen ... Is hier ook thuis een favoriet merk. Overigens, genoeg Italiaanse merken die ze in de US wel veel verkopen (Versace, D&G, Armani, etc); misschien is dat ook een beetje populair bij jullie (net als bij ons thuis) ? Daar kan je wel vaak redelijk goed geprijsde kleding van vinden in de outlets en winkels.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Gast

Bericht door Gast »

tomhster schreef:
05 mei 2019, 13:18
Stone Island is Italiaans. Dat ga je in de VS niet of nauwelijks tegenkomen.
En Lyle & Scott is Schots... :lol:
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Hmmmm...dat wordt dan niet veel, vrees ik.
Wordt dan maar wensenlijstje bijstellen en andere merken bekijken.
Hij heeft destijds toen we er waten wel wat van Hillfinger gekocht, maar of hij dat nu nog mooi vindt en aantrekt? Puber he...
Ik vind Hillfinger zelf meestal wel mooi voor mannen, maar goed....we zullen zien...

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
06 mei 2019, 16:26
maar goed....we zullen zien...
Als het om sport- danwel sportieve kleren gaat. Gewoon bij een outlet de Nike store inlopen. Kijkt ie zn ogen uit. 90% heeft ie nog nooit gezien en krijgt ie ook nooit te zien. En van de andere 10% is het maar afwachten of het ooit de winkels in Europa gaat bereiken. Anders even de plaatselijk Footlocker inlopen. Daar hebben ze altijd een AirJordan gedeelte met de meest waanzinnige dingen. Dicks Sporting Goods heeft ook altijd mooie spullen.

Voor gewone kleren is Macy's ook altijd een goeie plek. Zeker als je in de wat grotere steden komt. Meer dan genoeg keus. Tenminste mijn dochter en schoonzoon wisten amper hoe ze hun koffer dicht moesten krijgen afgelopen week.

Wat ze ook, tegen mijn verwachting in, erg leuk vonden was Ross dress for less. Ik vond het een enorme puinhoop.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hahaha, Ross dress for Less is inderdaad een grote zooi. Maar je kan er soms heel goed slagen; dat is meer geluk hebben ;-) ! En ja, de Macy's, daar haal ik ook het meeste; met de 'foreigner korting' van 11% (scheelt je toch weer mooi de taxes) !
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ross’ Dress for Less, Macy, Nike en Footlocker (nog nooit geweest !) schrijf ik op.

Ik begrijp niet wat ‘ie aan Stone Island vind, alleen maar saaie shirts met zo’n merkje erop...maar ja....die jeugd hè..:roll: . En die prijzen sla je stijl van achterover, dus dat is geen optie nu, niet te betalen gewoon. Dus daarom hoopte hij op leuke prijzen in Amerika, maar dat zal dus nog niet meevallen.

En wellicht is Boss en Armani ook wel een optie. Dat is wat betaalbaarder volgens mij.

Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Almere vak V schreef:
06 mei 2019, 17:52
Wat ze ook, tegen mijn verwachting in, erg leuk vonden was Ross dress for less.
Yep, net als Marshalls, Burlington en TJ Maxx. Even zoeken maar wat een pareltjes hangen ertussen!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer