Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika veilig??
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Amerika veilig??

- bedeve
- Amerika-expert
Op zoek naar " the Doors " locaties ben ik in Los Angeles wel eens op een heel verkeerde plek terechtgekomen.
Een prachtig mooie politieagente riep tegen mij " keep your distance" want ik wilde wel heel naar haar toe komen.
You better get get your white ass out of here was haar vervolg text , en daar heb ik maar naar geluisterd.
Ik kom wel eens in Almere dus ik begrijp @stegeman ' s gevoel wel
Een prachtig mooie politieagente riep tegen mij " keep your distance" want ik wilde wel heel naar haar toe komen.
You better get get your white ass out of here was haar vervolg text , en daar heb ik maar naar geluisterd.
Ik kom wel eens in Almere dus ik begrijp @stegeman ' s gevoel wel
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb nog nooit onveilig gevoeld in Amerika. Niet in SF toen ik langs een hoop zwervers moest en ook niet in LA toen ik in een wat mindere buurt liep op zoek naar een Starbucks.
Waar ik me onveilig/ongemakkelijk voelde was in Rome, waar ik continue op mijn hoede moest zijn voor tasjesdieven. En ik ben wat gewend, maar dit sloeg echt alles.
Waar ik me onveilig/ongemakkelijk voelde was in Rome, waar ik continue op mijn hoede moest zijn voor tasjesdieven. En ik ben wat gewend, maar dit sloeg echt alles.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je je in de VS onveilig gaat gaan voelen dan denk ik dat je best thuis blijft en onder je huis een schuilkelder maakt waar je de rest van je leven niet meer uitkomt.
In Brussel werd 3 jaar geleden een aanslag gepleegd op de luchthaven en metro. Ik neem ook af en toe de metro en kom op die luchthaven.
Ik bezocht Berlijn en liep verschillende keren rond aan de Gedachtniskirche, waar enkele jaren terug een aanslag was.
Ik bezocht Nice en drie maanden later vond daar een aanslag plaats op de promenade waar we dagelijks liepen.
Ik bezocht Barcelona en liep op de ramblas, een week later werd daar een aanslag gepleegd.
Ik bezocht Londen, plaats van verschillende aanslagen op toeristische locaties waar we evengoed hebben rondgewandeld.
.......
In Brussel werd 3 jaar geleden een aanslag gepleegd op de luchthaven en metro. Ik neem ook af en toe de metro en kom op die luchthaven.
Ik bezocht Berlijn en liep verschillende keren rond aan de Gedachtniskirche, waar enkele jaren terug een aanslag was.
Ik bezocht Nice en drie maanden later vond daar een aanslag plaats op de promenade waar we dagelijks liepen.
Ik bezocht Barcelona en liep op de ramblas, een week later werd daar een aanslag gepleegd.
Ik bezocht Londen, plaats van verschillende aanslagen op toeristische locaties waar we evengoed hebben rondgewandeld.
.......
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Het gaat hem niet over die ene keer dat je dit of dat tegenkomt. Ik ken mensen die in Zuid-Amerika 6maanden hebben rondgetrokken en hun nooit onveilig hebben gevoeld of reden daartoe hebben gehad. Ik ken ook mensen die nooit vanonder de kerktoren weg zijn gegaan en het slachtoffer zijn geworden van zinloos geweld, zegt op zich dus niets over de veiligheid in het algemeen.
Zijn vorige maand naar Hong Kong geweest en als je over algemeen veiligheidsgevoel spreekt voelen mijn vrouw en ik ons daar veiliger dan in vergelijkbare steden in de VS, echter moet er maar 1 incident gebeuren en zal je een heel ander gevoel overhouden aan je trip.
Zijn vorige maand naar Hong Kong geweest en als je over algemeen veiligheidsgevoel spreekt voelen mijn vrouw en ik ons daar veiliger dan in vergelijkbare steden in de VS, echter moet er maar 1 incident gebeuren en zal je een heel ander gevoel overhouden aan je trip.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
In september 2017 opende forumlid Martine1979 ook al een dergelijk topic onder de titel "Toch reizen naar VS ondanks politieke situatie?"
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Too often we suffer most sorely
and thereby feel most poorly
from dreaded aches and pains.
Oftewel:
Een mens lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest.
Doch dat nooit op komt dagen.
Fijne vakantie, geniet ervan.
and thereby feel most poorly
from dreaded aches and pains.
Oftewel:
Een mens lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest.
Doch dat nooit op komt dagen.
Fijne vakantie, geniet ervan.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful

Vraag de gemiddelde Nederlander waar LA en NY liggen en ze kunnen het je ook niet vertellen. Vraag ze wie de premier van Japan is, of wie de keizer van China is (bewust zo gesteld) en of die keizer regeringsinvloed heeft, en je zal net zulke domme reacties treffen als Amerikanen die over Duitsland beginnen als jij ze vertelt dat je Nederlander bent. Terwijl China en Japan wereld behoorlijke (economische) machten zijn en Nederland maar een klein postzegeltje.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kan dat toch niet helemaal rijmen met vertellen dat ik uit Nederland kom en dan me een Duitser noemen, maargoed...
Topografisch ben ik het helemaal met je eens hoor. Vakantiemanfilmpjes toonden dat 15 jaar geleden al aan. Mensen die naar Spanje op vakantie gaan en dan Italie of Griekenland op de kaart aanwijzen.
Topografisch ben ik het helemaal met je eens hoor. Vakantiemanfilmpjes toonden dat 15 jaar geleden al aan. Mensen die naar Spanje op vakantie gaan en dan Italie of Griekenland op de kaart aanwijzen.
Mijn punt is dat de onwetendheid bij Nederlanders net zo groot is. En vermoedelijk bij elk volk over de gehele wereld zal je dit zien, die onwetendheid.
Hoe een Amerikaan van Dutch naar Duitsland komt is voor mij ook niet helemaal duidelijk maar Dutch --> Deutsch --> German is het eerste dat bij me opkomt.
Hoe een Amerikaan van Dutch naar Duitsland komt is voor mij ook niet helemaal duidelijk maar Dutch --> Deutsch --> German is het eerste dat bij me opkomt.
En dan heb je nog de Pennsylvania Dutch, die een soort van Duits spreken. Ik snap wel dat dat verwarrend kan zijn.
Over veilig gesproken: https://www.newsweek.com/bubonic-plague ... 3945?amp=1
Over veilig gesproken: https://www.newsweek.com/bubonic-plague ... 3945?amp=1
Ik heb 1x een beetje een 'hills have eyes' gevoel gehad (ga de film maar eens kijken om te snappen wat ik bedoel (Er kwam midden in de woesntijn een grote zwarte geblindeerde pick=up met een teringgang van achter op ons af.
Dicht op de bumper, haalde ons in en reed met dezelfde bloedgang door.
Verder geen enkele last gehad (zelfs niet in de mindere wijken van LA, toen mijn tomtom dacht een kortere weg te weten
Dicht op de bumper, haalde ons in en reed met dezelfde bloedgang door.
Verder geen enkele last gehad (zelfs niet in de mindere wijken van LA, toen mijn tomtom dacht een kortere weg te weten
Zoals sommigen hier al aangeven op zoveel plekken gebeurt wat. In 2012 was ik in New York en overal had ik gelezen dat je in de Bronx vooral niet moet stoppen als mensen je aanspreken en al helemaal niet met ze meelopen, want dat was levensgevaarlijk. Nu werden wij (ik met mijn ouders en zus) aangesproken in de Bronx omdat we nogal moeilijk keken. We waren wat verdwaald om bij de Bronx Zoo te komen. Meest vriendelijke mensen zagen dat en hebben ons weer op weg geholpen. Het valt dus allemaal wel reuze mee. Qua verhogende dreiging, tja die is er in Europa ook.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De "bronx" staat bij ons nog steeds gekend als een gevaarlijke wijk, maar dat is eigenlijk een overblijfsel van vele decennia terug. In de jaren 70 en 80 was de bronx echt een getto en effectief een wijk waar je best ver van weg bleef.
Toen ik in 2001 voor het eerst in NYC kwam waren er ook in Manhattan nog veel plaatsen die als gevaarlijk geboekstaafd stonden, op sommige plaatsen waren de effecten van de betere ordehandhaving zichtbaar. Een ingewijde wist men te zeggen dat hij op 42nd street tussen de 8ste en 10de avenue enkele jaren voordien niet eens met zijn echtgenote had durven wandelen.
Vandaag de dag is Manhattan grotendeels veilig en is de Bronx verre van de geweldadige wijk die het ooit was. Let er zijn doorheen de stad nog diverse plaatsen waar het wat ruwer is.
Toen ik in 2001 voor het eerst in NYC kwam waren er ook in Manhattan nog veel plaatsen die als gevaarlijk geboekstaafd stonden, op sommige plaatsen waren de effecten van de betere ordehandhaving zichtbaar. Een ingewijde wist men te zeggen dat hij op 42nd street tussen de 8ste en 10de avenue enkele jaren voordien niet eens met zijn echtgenote had durven wandelen.
Vandaag de dag is Manhattan grotendeels veilig en is de Bronx verre van de geweldadige wijk die het ooit was. Let er zijn doorheen de stad nog diverse plaatsen waar het wat ruwer is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ja, er zijn in Amerika absoluut plekken waar je beter niet kunt komen. Absoluut waar! Echter, de laatste keer dat ik keek was Amerika ongeveer 2 keer zo groot als Europa. Plekken in Europa waar je beter niet kunt komen?? Heeft u even...
- Bushmaster
- Amerika-expert
Amsterdam, ik heb een VW diesel

Dat was dan een heel Amerikaans patriottische kaart, of je haalt Europa/Europese Unie of Amerika/het continent Noord-Amerika door elkaarAlmere vak V schreef: ↑06 mei 2019, 11:04Echter, de laatste keer dat ik keek was Amerika ongeveer 2 keer zo groot als Europa.

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- Almere vak V
- Amerika-expert
@boonens
Iets te enthousiast. Bedoelde minimaal net zo groot...
Net een week in Las Vegas gezeten. Dan is het altijd weer even wennen.
Maar zoals je al zei. Had Europese Unie moeten zeggen. Dan klopt het wel. Probeer die Russen altijd een beetje te verdringen.
Iets te enthousiast. Bedoelde minimaal net zo groot...
Net een week in Las Vegas gezeten. Dan is het altijd weer even wennen.
Maar zoals je al zei. Had Europese Unie moeten zeggen. Dan klopt het wel. Probeer die Russen altijd een beetje te verdringen.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 06 mei 2019, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Alleen al daarvoor zou ik een diesel kopen. Een hele ouwe ook!! Wil niks aan het toeval overlaten...
Ik ga dit jaar naar Seattle en Vancouver, waarbij ik in Vancouver al geweest ben. Dan kan ik mooi Amerika en Canada weer eens vergelijken. NYC is mij niet goed bevallen, maar ik zat ook in de verkeerde accomodatie. Nu heb ik wel in Amerika (en natuurlijk ook Canada) een goede accomodatie. Ik denk dat, zolang je in een hotel in de stad zit in Amerika en niet in een echte slechte buurt, er geen probleem is. Bovendien denk ik dat Seattle een stuk veiliger en vriendelijker is dan NYC. Canada is overigens super veilig, daar heb ik me nog nooit onveilig gevoeld (en in 7 provincies geweest incl. de natuur). In Europa heb je ander soort criminaliteit dan in Amerika en Canada. In Europese nauwe steden zoals Rome heb je inderdaad meer zakkenrollers, dat is vooral in de zuidelijke landen een groot probleem. Maar de Unter den Linden in Berlijn kan je beter op piektijden ook mijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3497 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 173 Reacties