Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2
De nieuwe iphones en ook Google's Pixel 3 hebben ook allemaal een esim mogelijkheid. De verwachting is dat dit op korte termijn door alle providers in NL ondersteund gaat worden (in Duitsland en de UK is dit al bij een aantal providers mogelijk). Dan kun je daarna dus je eventuele tweede sim kaart als esim of als gewone sim gebruiken in je telefoon.
Dit zal het in de toekomst makkelijker maken om (tijdelijk) van provider te wisselen, bijvoorbeeld als je buiten Europa reist.
Dit zal het in de toekomst makkelijker maken om (tijdelijk) van provider te wisselen, bijvoorbeeld als je buiten Europa reist.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De esim-functie van de iPhones schijn je in ieder geval nu al te kunnen gebruiken om in de VS een prepaid-account van T-Mobile op te kunnen activeren.
Klopt. In de US kun je ze zelfs al op je Apple Watch (WiFi+Cellular) activeren, dan heb je geen telefoon (in de buurt) meer nodig als koppeling en ben je ook bereikbaar/online als je alleen je watch draagt. Ideaal als je gaat wandelen/zwemmen/sporten (mits bereik natuurlijk).
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh, ik dacht dat het beter was in een 'reserve' telefoon, omdat ik van iemand de ervaring had gelezen dat de batterij anders zo snel leeg is. We hebben een reguliere telefoon bij met dual sim (van onze dochter), dus daar zou het kaartje bij kunnen. De telefoons van mij en mijn man zijn van de zaak (Samsung Galaxy S8) en volgens mij geen Dual sim.roelb schreef: ↑13 mei 2019, 11:29Zeker. Maar waarom stop je hem niet gewoon in je reguliere telefoon? En als je tijdens je vakantie nog wel gebeld wilt kunnen worden of SMS wilt kunnen ontvangen op je Nederlandse nummer, stop die SIM dan in een oude telefoon die je ergens onderin je tas bewaart Met alleen standby voor gebeld worden gaat zo'n toestel ook dagen mee. En mocht je binnenkort weer een volgende telefoon kopen: koop altijd een dual-sim, dan heb je dat gedoe niet meer.
Als je 24 uur per dag die hotspot aan laat staan zul je de telefoon inderdaad wat vaker moeten laden. Maar goed, is dat zo'n issue? In de auto standaard inprikken en je hebt nergens last van. 99% kans dat je huurauto Android auto ondersteunt, heb je direct je navigatie en andere apps op het scherm van de auto. Let wel op dat je tegen alle devices die je gebruik laat maken van die hotspot wel vertelt dat het een "metered" connection is. Een Windows update oid wil je niet over je mobiele verbinding hebben, dan ben je zo door je data heen.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoe doe je dat ? Is dat een optie bij het instellen van de hotspot of aan de ontvanger kant ? Ik kom hierover op mijn telefoon (android 7.0...) niks tegen. Of is dit alleen voor de laptop ?
Android (Pie):
Ga naar "Wifi settings" (swipe van boven naar beneden, houd wifi icoontje even ingedrukt).
Klik rechtsboven op "Advanced"
Kies "Manage networks"
Bij een actief netwerk: tap kort op het netwerk en daarna op "Advanced".
Bij een niet-actief netwerk: tap lang op het netwerk, daarna op "Advanced"
Kies de optie "Metered network".
Zet deze op aan, of "Automatic", al is dat laatste niet 100% zeker. Werkt meestal wel goed als het accesspoint ook een Android telefoon is.
Windows (10):
In de sidebar met alle Wifi netwerken: klik met rechtermuisknop op de netwerknaam. Kies "Properties". Zet schuifje bij "Set as metered connection" op aan.
Ga naar "Wifi settings" (swipe van boven naar beneden, houd wifi icoontje even ingedrukt).
Klik rechtsboven op "Advanced"
Kies "Manage networks"
Bij een actief netwerk: tap kort op het netwerk en daarna op "Advanced".
Bij een niet-actief netwerk: tap lang op het netwerk, daarna op "Advanced"
Kies de optie "Metered network".
Zet deze op aan, of "Automatic", al is dat laatste niet 100% zeker. Werkt meestal wel goed als het accesspoint ook een Android telefoon is.
Windows (10):
In de sidebar met alle Wifi netwerken: klik met rechtermuisknop op de netwerknaam. Kies "Properties". Zet schuifje bij "Set as metered connection" op aan.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de volledigheid: op iOS-devices kun je volgens mij niet instellen dat een bepaalde wifi-verbinding 'metered' is.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In Android 7 (Nougat) zit deze optie nog niet, wel zit er onder instellingen-datagebruik-netwerkbeperkingen een optie om aan te geven welke netwerken betaald zijn. Zo te zien doet dit hetzelfde, goed om te weten. Thanks Roelb.
Dus als ik het goed begrijp kan ik de onbeperkte databundel van de Arieli sim (zonder extra hotspot bundel) delen met mijn gezin als ik m in mijn iPhone stop en m dan op hotspot zet. Of gaat tetheren via de telefoon op een andere manier?
(Ik heb nl twee pubers die in de auto graag online zijn en 10GB hotspot kopen bij Arieli is dan niet genoeg voor 3 weken rondreis)
(Ik heb nl twee pubers die in de auto graag online zijn en 10GB hotspot kopen bij Arieli is dan niet genoeg voor 3 weken rondreis)
Ook At&T niet? Ik had net besloten om deze een keer via arieli te kopen ipv het tmobile kaartje. Na de dekking uitgezocht te hebben. We gaan Denver-Denver doen dus yellowstone en dergelijke.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vorig jaar had ik ook met AT&T op veel plekken in de parken geen bereik. In specifiek Yellowstone zal er op de plekken waar veel bebouwing is wel bereik zijn.
Yellowstone heeft geen bereik, behalve (heel spotty) in Old Faithful (maar je moet echt op zoek naar een plekje buiten waar je met een beetje geluk ook data hebt) en in Canyon.
Dit is een bewuste keuze van de NPS. Er is al vele jaren discussie over het wel of niet aanleggen van nieuwe infrastructuur, maar er zijn veel mensen op tegen. Ze willen juist dat bezoekers aan Yellowstone niet op hun telefoon kijken, maar naar de natuur. Dat is ook de reden dat je, op 2 locaties na, geen internet hebt in de lodging in het park. Zelf vind ik het erg betuttelend, maar goed. Het is dus niet zo dat AT&T of T-Mobile niet willen, ze mogen niet.
Dit is een bewuste keuze van de NPS. Er is al vele jaren discussie over het wel of niet aanleggen van nieuwe infrastructuur, maar er zijn veel mensen op tegen. Ze willen juist dat bezoekers aan Yellowstone niet op hun telefoon kijken, maar naar de natuur. Dat is ook de reden dat je, op 2 locaties na, geen internet hebt in de lodging in het park. Zelf vind ik het erg betuttelend, maar goed. Het is dus niet zo dat AT&T of T-Mobile niet willen, ze mogen niet.
Wat @roelb inderdaad zegt. Zelfs in Great Falls Park had ik geen bereik, terwijl in een straal van 50km toch miljoenen mensen wonen.
In deze regio heb je wel meer aan AT&T dan aan T-Mobile. T-Mobile is nog groeiende in deze regio, dus ik denk dat het over een aantal jaar niet heel veel meer zal uitmaken. Op dit moment zit je dus goed met AT&T (buiten de parken dan

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Kijk ook even op het dekkingskaartje van AT&T en zoom bv in op Yellowstone NP, dan wordt het wel duidelijk 

Ik twijfel of ik dan toch de 20 dollar meer ga uitgeven voor At&T of niet. Vooral sommige thuisblijvers vinden het lastig dat wij soms van de radar verdwijnen. We gaan ook naar Moab, Bryce, MV, Rapid city etc.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vorig jaar reden we in the middle of nowhere in Arizona, op sommige plekken viel de ontvangst even weg. Maar door de band genomen waren we dik tevreden met t-mobile enne vakantie is eigenlijk rust en geen mobiel vertier

Ik heb die ervaring dus ook met tmobile idd. Ik wil wel regelmatig bereikbaar zijn voor onze ouders. Zeker gezien de omstandigheden van onze vorige zuidwesten reis.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Om bereikbaar te zijn hoef je geen lokale SIM kaart te kopen. Bereikbaar ben je ook gewoon met je NL of BE abonnement. Ja, het kost je 50 cent per minuut oid als je een gesprek aanneemt, maar dat zal het probleem niet zijn. De reden dat je een lokale SIM kaart koopt is data en zelf gratis binnen de USA te kunnen bellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3121 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties