Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis archito: LA naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
archito
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis archito: LA naar SF

Bericht door archito »

Deze zomer gaan we me met 2’en een roadtrip door het zuidwesten van de VS maken van LA naar SF. We hebben een auto gehuurd voor 17 dagen en nog een paar extra dagen in LA en SF, in totaal dus 3 weken.

We hebben een aantal locaties al geboekt (nog wel te annuleren) en een concept route uitgestippeld met aardig wat open eindjes. Graag horen we van jullie tips wat beter kan en wat we zeker niet mogen overslaan (of juist wel).

Dag 1 - aankomst LA, (geboekt)
Dag 2 en 3 - LA
Dag 4 - LA 10:00 uur auto ophalen > LV

Dag 5 - LV > GC (north rim) (geboekt)

Dag 6 - GC > Marble Canyon AZ (geboekt)

Dag 7 - Marble canyon > Antelope canyon (tour 10:00 upper canyon geboekt), Horseshoe bend overnachting in Page

Dag 8 - Page > Monument Valley > Page

Dag 9 - Page > Bryce Canyon

Dag 10 - Bryce canyon

Dag 11 - Bryce Canyon > Hurricane

Dag 12 - Hurricane > Zion National Park > Hurricane

Dag 13 - Hurricane > Pahrump

Dag 14 - Pahrump > Badwater death valley > Mammoth Lakes

Dag 15 - Mammoth lakes > Lee vining (aangepast, we hadden eerst Sequoia NP maar dat is krap. Is Lee Vining een goede uitvalsbasis voor Yosemite of te ver weg?

Dag 16 - Yosemite

Dag 17 - Yosemite > Lee vining (geboekt)

Dag 18 - Lee vining > Los Banos

Dag 19 - Los Banos > Big Sur

Dag 20 - Big Sur 10:00 > SF (geboekt)
Dag 21 - SF
Dag 22 - SF > NY (’s nachts in vliegtuig)
Laatst gewijzigd door archito op 04 jun 2019, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis archito: LA naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben wat minder gebruikelijke keuzes gemaakt. Is dat bewust? Waarom bijvoorbeeld de Nort rim? Is een goede keus, daar niet van, maar qua route is de South rim wel zo logisch. Je kunt dan ook een overnachting in Monument Valley makkelijker inpassen. Ik zou niet vanuit Page op en neer rijden.
Wat zijn de plannen in LA? Je weet dat het heel lastig is om daar zonder auto iets te ondernemen?
Lee Vining is mooi voor het oostelijke deel van Yosemite en alles ten oosten van het park maar niet voor de vallei of Glacier Point of de Mariposa Grove. Wat wil je doen in Yosemite?
Voor Zion is Springdale de beste uitvalsbasis. Dan kun je met de shuttlebus naar het park. Parkeren in Springdale is niet meer gratis dus in je kostenplaatje moet je daar ook rekening mee houden.

Marianne
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Dank je!

De North Rim leek ons minder toeristisch en wat rustiger, maar is inderdaad een minder logische route. Uiteindelijk hebben we de lodge daar snel geboekt omdat dit al heel snel volgeboekt is. Daarna hebben we de route er een een beetje omheen bedacht. Zou jij de South Rim aanraden ipv North rim?

In LA hebben we een slaapplek in Venice Beach, dus willen we rustig starten met strand, misschien fietsen langs het strand en een dag Hollywood o.i.d.
Welke regio in Yosemite is het beter om te overnachten om de door jou genoemde bezienswaardigheden te bezoeken? In het hoogseizoen zijn veel plekken behoorlijk aan de prijs helaas. :p

Hurricane zouden we dan kunnen vervangen voor Springdale als uitvalsbasis voor Zion? Dat ga ik uitzoeken!
Laatst gewijzigd door markro op 05 jun 2019, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Antelope Canyon moest snel geboekt worden kwam ik achter. Gelukkig nog een plekje weten te vinden op dag 7 om 10 uur in de ochtend. Dat schijnt een goede tijd te zijn? Is het dan handig om dan 2 dagen te overnachten in Page met een dagtrip naar monument valley? (zie dag 7 -9)
archito schreef:
04 jun 2019, 00:07

Dag 1 - aankomst LA, (geboekt)
Dag 2 en 3 - LA
Dag 4 - LA 10:00 uur auto ophalen > LV

Dag 6 - GC > Marble Canyon AZ (geboekt)

Dag 7 - Marble canyon > Antelope canyon (tour 10:00 upper canyon geboekt), Horseshoe bend overnachting in Page

Dag 8 - Page > Monument Valley > Page

Dag 9 - Page > Bryce Canyon

Dag 10 - Bryce canyon

Dag 11 - Bryce Canyon > Hurricane

Dag 14 - Pahrump > Badwater death valley > Mammoth Lakes

Dag 15 - Mammoth lakes > Lee vining (aangepast, we hadden eerst Sequoia NP maar dat is krap. Is Lee Vining een goede uitvalsbasis voor Yosemite of te ver weg?

Dag 16 - Yosemite

Dag 17 - Yosemite > Lee vining (geboekt)

Dag 18 - Lee vining > Los Banos

Dag 19 - Los Banos > Big Sur

Dag 20 - Big Sur 10:00 > SF (geboekt)
Dag 21 - SF
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

archito schreef:
04 jun 2019, 10:14
De North Rim leek ons minder toeristisch en wat rustiger, maar is inderdaad een minder logische route. Uiteindelijk hebben we de lodge daar snel geboekt omdat dit al heel snel volgeboekt is. Daarna hebben we de route er een een beetje omheen bedacht. Zou jij de South Rim aanraden ipv North rim?
Ik zou, zeker bij een eerste bezoek, altijd naar de south rim van de GC gaan. Veel meer opties, ook als je een klein of groter stukje de canyon in wilt. Rustiger is zeker niet altijd leuker of interessanter.
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Dan zouden we Las Vegas later in de reis moeten aandoen wanneer we teruggaan naar de kust. En de overnachting in Marble Canyon is dan ook niet logisch meer.
Even kijken wat dat oplevert!
Zijn er nog anderen die hetzelfde zeggen over North rim vs South rim? Of juist iets anders? ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij waren in 2013 twee nachten aan de South Rim en in 2015 een nacht bij de North Rim. Bekijk onze verslagen om te kunnen vergelijken. En kijk ook eens op www.nps.gov/grca.
Je kunt ook in geval van een bezoek aan de South Rim eerst naar Las Vegas gaan. Dat breekt de rit en is niet veel langer dan wanneer je een stop in bijvoorbeeld Kingman zou maken.
In plaats van Pahrump zou je eens naar de Amargosa Opera House kunnen kijken.

Als je MV wilt zien zou ik daar ook overnachten. Zeker niet op en neer vanuit Page. Dat had ik hierboven al aangegeven.

Kijk voor Yosemite eens naar een tent in Housekeeping Camp of Half Dome Village (heated tent omdat je dan een stopcontact hebt). Dat zijn de goedkoopste opties in het park. Niet goedkoop maar qua ligging ideaal. Kijk ook voor Yosemite en de route vanaf Las Vegas eens in bovengenoemde verslagen.

Heb je voor Big Sur al iets in gedachten? Overnachtingen daar zijn behoorlijk prijzig.

Het is niet nodig maar ook tegen de forumregels om bovenliggende berichten te quoten.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je kan Las Vegas toch gewoon zo laten staan? Ik zie het probleem niet. Van LA naar GC is een behoorlijke afstand. Je bent dan haast genoodzaakt om hier een tussenovernachting te plannen.
Ik heb geen ervaring met de North Rim, maar als stel dat je de GC South Rim aandoet dan kun je deze route nemen zonder dat je veel hoeft aan te passen.
Dag 6 - GC - Marble Canyon
Dag 7 - Marble Canyon - Page
Dag 8 - Page - Monument Valley
Dag 9 MV - Capitol Reef (Torrey)
Dag 10 - CR - Bryce NP
Dag 11 - Bryce - Zion

Voor Bryce heb je nu een nacht minder maar daar staat tegenover dat de route naar Capitol via de UT 95 en vandaaruit via de UT 12 naar Bryce prachtig is.
Het beste tijdstip voor de Upper Antilope Canyon is rond het middaguur vanwege de lichtinval. Maar ook al ben je er op een ander tijdstip, het is hoe dan ook een prachtige belevenis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Bedankt voor de tips!
Dat moet ik allemaal even rustig bekijken. De spectaculaire uitzichten vanaf de zuidkant brengen me wel aan het twijfelen...

In de buurt van MV zijn erg weinig kamers beschikbaar lijkt het, dus dat wordt nog een uitdaging. Maar de alternatieve route van IngridZw ga ik ook even uitzoeken of dat een optie is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mogeijkheden genoeg in MV. Heb je naar de View gekeken? Duur, maar hel mooi gelegen. Gouldings is ook een mogelijkheid. Of kijk naar de San Juan Inn in Mexican Hat.

Marianne
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Ik heb een soort campsite gevonden waarbij je tent inclusief bed kunt huren met uitzicht op monument valley. Met veel goede reviews!
Dat heb ik meteen geboekt voor dag 8 op dag 9. Dan hoeven we na horseshoe bend en antelope canyon niet helemaal naar MV maar slapen we een nacht in Page of in de buurt daarvan. Zo hebben we op dag 8 genoeg tijd om naar MV te rijden, en kunnen we een zonsondergang en zonsopkomst meemaken. Na zonsopkomst op dag 9 vertrekken we dan richting Bryce Canyon of Capitol Reef zoals Ingrid zei.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De route via Capitol Reef is echt een aanrader, zelfs als je geen tijd zou hebben voor Capitol Reef zelf. De UT95 en UT12 zijn twee van de mooiste wegen in het zuidwesten.

Waar is die tent? Is dat Tipi Village of Mustang Valley?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 jun 2019, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Dan gaan we die route zeker nader bekijken!

De locatie is in Mustang Valley. Volgens google maps hier:

https://www.google.com/maps/place/36%C2 ... 2?hl=en-US

Dit is de airbnb advertentie:

https://www.airbnb.com/rooms/28834602?g ... Dh9xrglsQR
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij overnachten in hat rock inn in Mexican Hat. Ziet er in reviews goed uit. Misschien is dat iets voor jullie.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond je oorspronkelijke route zo gek nog niet. Met een paar aanpassingen prima te doen.

North of South rim. Sja... De eerste keer zou ik ook voor de SR gekozen hebben, maar er is ook echt niets mis met de NR zeker als je maar 1 dag hebt.

Hurricane of Springdale. In Springdale kan je de auto laten staan. Maar als je echt gewoon om 7u vertrekt uit Hurricane is dat ook prima. Er zitten 1000den mensen in hotels in Hurricane. Kwestie van past t in het budget en is bv het Zion motel in Springdale nog vrij die nachten? Je betaald tegenwoordig voor parkeren in Springdale zelf

Pahrump is niet het meest boeiende dorp, maar prima voor 1 nacht. Je kan ook naar de amagosa valley kijken.

Pahrump - DV - Mammoth Lakes. Flinke rit. Ik zou uiterlijk stoppen in Bishop als je dit op 1 dag wilt doen. Maar persoonlijk zou ik 1 dag van Bryce halen en deze hier neer zetten.

Of doe Pahrump - Death Valley en de dag erop Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining. En overnacht dan bv in het panamint Springs resort. Je kan ook doorrijden tot Lone Pine en dan de dag erop de alabama hills en mt whitney portal aandoen en dan naar Mammoth Lakes rijden.
Lee Vining zou ik niet als uitvalsbasis voor Yosemite nemen. Ga aan de westkant van de sierra nevada zitten in het park of oakhurst of mariposa. Wel in beide gevallen zeker 2u op en neer rijden om Yosemite Valley te bezoeken.

Ik zou de auto zeker direct na aankomst in LA al ophalen. LA zonder auto is niet goed te doen zeker als je zo weinig tijd daar hebt. Realiseer je dat fietsen van Santa Monica naar bv de Walk of fame in hollywood al een 50km op en neer is en dat het niet overal even fijn is om daar te fietsen. Ook al komen er steeds meer fietspaden en routes in en rond LA.
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Dank voor de tips, gaan we zeker meenemen!
Intussen de reis weer wat aangepast. Voor de dagen na Yosemite hebben we nog niet een duidelijk beeld wat we precies willen doen. Hebben jullie nog tips voor de laatste dagen langs de kust? Daarnaast begreep ik dat Death Valley in de zomer zo heet is dat er op een dag doorheen rijden meer dan genoeg is?

Dag 1 t/m 3 - LA (geboekt)
Dag 4 - LA > LV
Dag 6 - GC > Marble Canyon (geboekt)

Dag 8 - Page > Monument Valley

Dag 9 - MV > Capitol Reef

Dag 10 - CR > Bryce NP

Dag 11 - Bryce NP > Hurricane

Dag 14 - Pahrump > Badwater death valley > Mammoth Lakes (of Bishop)

Dag 15 - Mammoth lakes > Lee Vining

Dag 16 - Yosemite (geboekt bij Yosemite Bug Rustic Mountain Resort)

Dag 17 - Yosemite (geboekt bij Yosemite Bug Rustic Mountain Resort)

Dag 18 - Yosemite > richting kust

Dag 19 - langs de kust (naar Monterey?)

Dag 20 - rijden langs kust > SF (geboekt)
Dag 21 - SF
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Niet dat je dag15 niets kunt doen, want de omgeving van mono lake en bodie etc is erg mooi, maar waarom dan niet in hetzelfde hotel verblijven ipv dat ministukje van mammoth lakes naar lee vining.

Dan zou ik dag 14 hooguit tot Lone Pine rijden
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je het mooiste gedeelte van de kust wilt rijden dan is een overnachting in Cambra en een overnachting in Monterey het meest voor de hand liggend.

Beetje vreemd dat je zowel in Mammoth Lakes als in Vining een overnachting hebt. Is daar een reden voor?

De tijd voor Las Vegas is ook erg beperkt. Je kan ook nog overwegen om vanuit Zion nogmaals te overnachten in Las Vegas ten koste van Pahrump.
En daarna één overnachting in bv Lone Pine en één overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Klopt wat betreft Mammoth lakes en Lee vining. Waarschijnlijk gaan we dan inderdaad overnachten in Lone pine of daar ergens in de buurt.

Las Vegas is inderdaad niet ideaal, komt deels omdat we niet het standaard rondje doen maar alleen aan de noordkant van de GC blijven. We gaan eens kijken of we Pahrump verruilen voor LV!

En bedankt voor de tips voor de kust. :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

archito schreef:
05 jun 2019, 09:35
Daarnaast begreep ik dat Death Valley in de zomer zo heet is dat er op een dag doorheen rijden meer dan genoeg is?
Het is er inderdaad te heet om te wandelen, maar ik zou toch aanraden om wel ene paar keer uit te stappen. Bij Zabriskie Point kun je een stukje lopen voor het uitzicht, en ook bij Badwater is het wel een belevenis om even de auto te verlaten. Neem altijd water mee en zet iets op tegen de zon.

Kijk eens in ons 2017-verslag voor het stuk van Yosemite naar Las vegas. Wij hadden een stop in Mammoth Lakes en in Lone Pine. In eerdere jaren (2004 en 2006) waren we er ook in de zomer, en toen sliepen we in Death Valley, Dat is ook een aanrader, maar wel prijzig.

Je weet dat je nu voor Yosemite wel een eind buiten het park zit? Reken op zeker een uur rijden naar de vallei. en dan moet je nog een parkeerplaats zien te vinden, Waarom neem je niet iets in het park zelf?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer