Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis archito: LA naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
archito
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis archito: LA naar SF

Bericht door archito »

Dat is helaas het nadeel van laat boeken, ik kan echt niks meer vinden in het park.
Ik houd het wel in de gaten, voor als er annuleringen zijn. Onze boeking kunnen we ook nog annuleren eventueel.

We hebben er geen probleem mee om vroeg in de ochtend te vertrekken, dus hopelijk kunnen we dan toch op tijd in de vallei zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wanneer je er bent, in een weekend zal het lastiger worden, maar er zijn vaak annuleringen dus check de site regelmatig.

Marianne
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

De route is nu bijna helemaal definitief. We houden nog wel de annuleringen in de gaten zodat we sommige overnachtingen kunnen aanpassen. We moeten alleen nog de plekken tussen Yosemite en SF boeken. We hebben een overnachting weggehaald bij Lee Vining en deze bij Bryce erbij gedaan zodat we daar meer tijd hebben. Misschien dat we de overnachting in Marble Canyon overslaan en in 1 keer doorrijden naar Page zodat we daar 2 nachten hebben. Dat geeft wat rust in het schema.

Dag 1 t/m 3 - LA
Dag 4 - LA > LV
Dag 5 - LV > GC (north rim)
Dag 6 - GC > Marble Canyon
Dag 7 - Marble canyon > Page
Dag 8 - Page > Monument Valley
Dag 9 - MV > Capitol Reef
Dag 10 - CR > Bryce NP
Dag 11 - Bryce NP
Dag 12 - Bryce NP > Zion NP
Dag 13 - Zion NP
Dag 14 - Zion NP > Pahrump
Dag 15 - Pahrump > Death Valley > Bishop
Dag 16 - Bishop > Yosemite NP
Dag 17 - Yosemite NP
Dag 18 - Yosemite > Monterey
Dag 19 - Monterey
Dag 20 - Monterey > SF
Dag 21 - SF
Dag 22 - SF > NY
dag 23-25 NY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf geen twee nachten bryce doen, maar die dag gebruiken tussen Zion en Yosemite of in Yosemite zelf. Je tijd daar is nu wel erg beperkt.
Gebruik in elk geval de dag dat je naar Monterey rijdt nog voor een groot deel voor Yosemite, dan heb je bijvoorbeeld nog tijd voor de Mariposa Grove.
Waar overnacht je nu in Yosemite?

Marianne
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Dat zou nog kunnen inderdaad.
Op dag 12 vertrekken we wel vroeg naar Zion, dus we hebben dag 10 's middags voor Bryce en dag 11 voor Bryce. Misschien dat we op dag 12 nog een zonsopkomst meepakken maar 's middags willen we Zion al bezoeken. Dag 13 geheel en de ochtend van dag 14 in Zion. Later op de dag naar Pahrump. Daar vertrekken we om 5 uur 's ochtends op dag 15 om de zonsopkomst bij Zabriskie point te kunnen zien. Daardoor zijn we ook vroeg in Death Valley wat wel prettig is in juli/augustus.
Vanuit Bishop vertrekken we vroeg om de Tioga Pass te kunnen verkennen op dag 16. Dag 17 besteden we in Yosemite Valley en in de ochtend van dag 18 wellicht nog glacier point alvorens we naar de kust vertrekken.
Door te schuiven met 's ochtends rijden of 's middags rijden hebben we nog enige flexibiliteit in hoeveel tijd we waar besteden. Maar het klopt dat we tussen MV en Bryce wat meer ruimte hebben en tussen Bryce en Yosemite wat minder.
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

In Yosemite hebben we nu Bug rustic geboekt, maar we houden de annuleringen in de gaten zodat we misschien 1 van de 2 nachten in de vallei kunnen overnachten.
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Nog een weekje geduld en dan beginnen we aan bovenstaande reis!
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er ontzettend veel zin in heb. Alle overnachtingen zijn geboekt en de huurauto, excursie naar Alcatraz en Antelope Canyon zijn ook geregeld. Daarnaast heb ik het simkaartje voor een maand onbeperkt internet binnen en is de ESTA aanvraag ook goedgekeurd.

Volgens mij zijn we er los van het inpakken van de backpacks helemaal klaar voor. Ik zal jullie nog laten weten hoe onze reis is geweest. :)
Hebben jullie nog laatste tips van zaken die handig/noodzakelijk zijn en we niet moeten vergeten?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je in Bishop bent ga dan even naar de "oorspronkelijke" Nederlandse bakkerij Schat. Ze hebben er heerlijk brood en andere lekkernijen. Smaakt toch beter dan het zoetige Amerikaanse brood.
Een hele fijne vakantie toegewenst. :thumbup:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
archito
Amerika-ontdekker

Bericht door archito »

Die gaan we onthouden! Ben sowieso benieuwd naar het eten in de VS.
We hebben gehoord dat het slim is om een koelbox te kopen zodat je zelf ook wat eten kan bewaren, dus dat wordt een eerste stop bij de Walmart.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer